![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zou idd een vertrouwenspersoon kiezen (en een huisarts lijkt mij het 'makkelijkst', omdat die ook veel medische kennis en kennis over de mogelijkheden ed heeft). @TS: Je bent btw dertien...hoe lang ben je al ongesteld? En ben je het normaal gesproken altijd heel regelmatig ed? |
![]() |
||
Citaat:
Met je knie zo hard in zijn zak trappen dat hij de komende jaren krom zaad produceert.... Nee, even serieus (hoewel het bovenste ook serieus was), je moet toch aangifte doen. Maakt mij niet uit of je het niet voor jezelf wil doen, maar wat nou als hij het iemand anders aandoet, omdat jij niets hebt durven zeggen. Je bent niet schuldig als je geen actie onderneemt, maar je kunt wel een grote hulp zijn voor de vorige en volgende die hij pakt.. Plus dat je ouders aan jou verplicht zijn om je veiligheid te bieden. En ik wéét hoe belangrijk eer is in een familie, maar ze mogen je niet slaan, onder geen beding. En je dokter heeft zwijgplicht. Als je hem tóch niet helemaal vertrouwd kun je het ook bij een ander proberen. En geld voor een test kun je vast wel bij vriendinnen/leraren (beetje moeilijk in de vakantie ![]() Je kunt niet wachten, want als je zwanger bent moet er toch actie ondernomen worden. Of je laat het zitten, maar dan moet jij en je kindje gecontroleerd worden of je laat het weghalen. Het verdwijnt niet spontaan, dus wacht daar ook ajb niet op.. O, en heel veel sterkte!
||
Citaat:
*idee* Wat als je zegt tegen je ouders dat je een beetje bloed plast en dat je pijn hebt bij het plassen en dat je heel vaak moet plassen (mooie standaard symptomen van een blaasontsteking), laten ze je dan ook niet naar de dokter gaan? Of gaan ze dan mee?
||
![]() |
Citaat:
Abortusklinieken hebben inderdaad zwijgplicht. Je kan het ook gewoon zeggen dat je niet wilt dat je ouders er achter komen. En het kost haar geen geld. Als ze ingeschreven staat in het persoonsregister van de gemeente waar ze woont, dus niet van een andere nationaliteit dan Nederlandse is en hier niet illegaal woont, wordt het vergoed. Maar zover is het nog niet. Vraag een goede vriendin of je wat geld kan lenen van haar. De testen kosten ongeveer tussen de zeven en tien euro. Je kan dan het beste een huismerk kopen, die zijn het goedkoopste. Die kan je gewoon bij de drogist halen. Het is wel belangrijk dat je de test doet als je menstruatie echt langer uitblijft. Als je ongesteld wordt, weet je natuurlijk dat je niet zwanger bent en daar moet je dan maar op hopen. Maar je bent al vrij lang over tijd en je hebt misschien een onregelmatige cyclus, waardoor het misschien ook wel uitblijft. Je moet toch echt even de test doen. Veel sterkte ermee. Laat je ons weten wat de uitslag is? Liefs |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je kan ook nog wel vragen of een vriendin die zwangerschapstest wil kopen, ivm bekenden tegen komen, of doe het in een andere plaats. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In ieder geval gaat het erom dat je in Nederland woont en ingeschreven staat in het persoonsregister. Waarschijnlijk is ze sowieso al bij het ziekenfonds of particulier verzekerd en die vergoeden ook alles. Alleen met particulier moet je oppassen met declareringsrekeningen en eigen risico. Als u in Nederland woont, d.w.z. ingeschreven staat in het persoonsregister in uw gemeente is de behandeling gratis. U moet dan uw ziekenfondspapieren of verzekeringspapieren van uw particulieren ziektekostenverzekering meenemen. Indien dat een probleem is, kunt u in uw gemeentehuis een uittreksel uit het persoonsregister halen en dit in onze kliniek overleggen. (bron: www.vrelinghuis.nl --> kosten) Maar in ieder geval, het is zo ver nog niet. MissCody: Ik hoop echt heel erg dat je niet zwanger bent. Maar doe snel de test, dan weet je het zeker. (edit: trouwens, beneden de zestien jaar is er toestemming nodig van één van de ouders) Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 14:40. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar uit het dik gedrukte stukje uit jouw post, maak ik op dat het er niet zo zeer om gaat of je de Nederlandse nationaliteit hebt, maar meer om of je in Nederland woont en ingeschreven staat in het persoonsregister in de gemeente en dat zal ze ongetwijfeld zijn. Maar goed, wat je al zei, zo ver is het nog niet. En hopelijk is ze idd niet zwanger...zou een hoop gedoe schelen... ![]() Volgens mij zijn er btw ook instanties speciaal voor mensen met moslimouders (klinkt misschien een beetje stom, maar zo bedoel ik het niet). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of bij het politiebureau om advies vragen, dat kan misschien ook wel. Je hoeft dan niet eens per se aangifte te doen, maar ze kunnen je misschien wel helpen met hulp zoeken. Of idd de kindertelefoon bellen, misschien dat die iets weten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Anders kan je misschien een leraar opbellen of de vertrouwenspersoon bij jullie op school om om hulp te vragen. Waarschijnlijk is er wel een vertrouwenspersoon op school, en ookal is het vakantie, dan lijkt me dat een leraar je hiermee wel wilt helpen. Wat betreft dat je verkracht bent. Verkrachting is echt een ernstige zaak. Niemand mag aan jouw lijf zitten zonder jouw toestemming, zelfs niet aan je grote teen bij wijze van spreke. Je moet echt aangifte doen. Zeker omdat je weet wie de dader is en omdat je ook hulp nodig hebt om dit te verwerken. Ik snap dat je het moeilijk vind, maar wat die jongen heeft gedaan is niet normaal. Je moet je niet schamen, of bang voor hem zijn. Hij mag je niet bellen als je dat niet wilt. Het is niet jouw schuld, het is zijn schuld en daar moet hij voor boeten. Veel sterkte meisje. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het zo achterlijk. Ze hebben hier wegloop huizen voor, voor het geval dat je weer zo wordt geslagen. Zie in dat het niet normaal is meis. Doe een zwangerschapstest voor je eigen gevoel. Er komt zoveel stress bij kijken enneuh... zoek alsjeblieft iets van hulp. Misschien denk je dat je het nu wel aankan, maar over een paar jaar dan echt niet meer. Ik wens je veel sterkte!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
HELP! Ik sta op internet! Distructions | 12 | 03-08-2010 21:30 | |
De Kantine |
Kijk in mijn toekomst! trophus | 230 | 08-04-2008 14:10 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Liefde & Relatie |
Help? Een aantalmaanden durende 'relatiedip'?! Verwijderd | 36 | 10-08-2005 21:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
help ik zit al aan een 2.7 en zal nog zakken konijntje | 7 | 11-03-2001 19:07 |