Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2004, 10:54
missCody
missCody is offline
ik ben 5/6 weken geleden verkracht en daarna niet meer ongesteld geweest en ik ben bang dat ik zwanger ben!!!
wat moet ik nou doen??
ik ben zo bang
ben ik nou zwanger??
Oud 29-07-2004, 11:01
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
test/ dokter dan weet je het zeker
Oud 29-07-2004, 11:06
Verwijderd
Ik denk dat je het beste even langs de dokter kunt gaan.
Oud 29-07-2004, 11:07
honnepon
honnepon is offline
Het kan zijn dat het zich uitstelt wegens de stress, maar voor duidelijkheid zou ik langs de dokter gaan (zoals hierboven al gezegd word) als ik jou was.
Sterkte meid!
Oud 29-07-2004, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-07-2004 @ 12:06 :
Ik denk dat je het beste even langs de dokter kunt gaan.
Oud 29-07-2004, 11:23
missCody
missCody is offline
ja maar het probleem is dat onze huisarts een heel goed contact heeft met mijn ouders en als mijn ouders hier achter komen dan zullen ze me uit het huis zetten en ik ben pas 13 en daar ben ik bang voor:<
Oud 29-07-2004, 11:25
Verwijderd
Je huisarts mag niks aan je ouders vertellen als jij dat niet wil, hij heeft zwijgplicht. Als je echt niet naar je eigen huisarts wilt of durft, dan kun je misschien een andere dokter opbellen of je daar terug kunt?

Waarom denk je dat je ouders je het huis uit zullen zetten? Jij kunt toch niks doen aan wat er gebeurd is?
Oud 29-07-2004, 11:59
Verwijderd
je kan toch ook een zwangerschapstest kopen?
Oud 29-07-2004, 12:37
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
je moet hulp gaan zoeken hoor! je kunt dit niet alleen verwerken, en al helemaal niet als je nog zo jong bent.
het kan ook heel goed zijn dat je regelmaat even is verstoord, dat gebeurd vaak als je net ongesteld bent, en jong bent!

heel veel sterkte, en doe een zwangerschapstest, zodat je zekerheid hebt!

als je nog iets wilt weten, hoor ik het van je.

Liefs T.S
Oud 29-07-2004, 12:44
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-07-2004 @ 12:25 :
Waarom denk je dat je ouders je het huis uit zullen zetten? Jij kunt toch niks doen aan wat er gebeurd is?
Islam. misschien?
Oud 29-07-2004, 12:50
elledc
elledc is offline
Ten eerste: probeer erover te praten met je ouders, die persoon die je verkracht heeft, die is intussen opgepakt mag ik hopen??
Want zo'n mensen verdienen geen grein respect, aub zorg ervoor dat die man niet vrijuit gaat!
Veel sterkte meisje!!!
Oud 29-07-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
OPGEROTH schreef op 29-07-2004 @ 13:44 :
Islam. misschien?
Zou kunnen, maar er kunnen ook zoveel andere oorzaken zijn. En het kan ook nog dat zij het alleen denkt (niet dat het dan niet kan, maar dan is de situatie toch weer anders). En daarom vroeg ik het.
Oud 29-07-2004, 14:12
missCody
missCody is offline
ja het is mijn geloof
als mijn ouders dit horen dan ben ik n schande voor de familie en dat wil ik niet zijn en daarom kan ik nooit met problemen bij hun terecht!
want 1 verkeerd woord en ik ben weer de schande van de fam.
er is n x n roddel door dr wyk gegaan dat ik n vriendje heb maar k heb nog nooit n vriendje gehad en mijn ouders geloofden mij niet
ze hebben mij toen half dood geslagen ik had ff t gevoel dat ik die dag niet meer zou redden en k was bewusteloos ze hebben me niet eens naar het ziekenhuis gestuurd!
k ben heel erg beng voor ze!
ik kan wel zo'n test kopen maar ik heb geen geld ik kryg namelyk geen zakgeld.
ik krijg helemaal nix van ze!!en daarom kan ik het niet tegen hun zeggen!!
Oud 29-07-2004, 14:20
missCody
missCody is offline
die man is trouwens niet opgepakt
k ben niet naar de politie geweest k durf t niet
wat als hij t nog n x doet??
Oud 29-07-2004, 14:20
Verwijderd
als ik dit lees heb ik het gevoel dat jou ouders nog echt in de middeleeuwen leven, wat ik heel erg vind voor jou.
Je moet ten eerste weten dat je er niets aan kan doen dat je verkracht bent, dat is de schuld van de dader. Ik hoop voor je dat je aangifte hebt durven doen zodat de dader opgepakt kan worden.
heb je geen vriendin waarmee je dit kan bespreken? zij kan je mss ook geld lenen om een zwangerschapstest te kopen. Dan heb je iig duidelijkheid.
Ik zou iig een vertrouwenspersoon zoeken waar je je hele verhaal doet, evt. kan je de kindertelefoon bellen 0800-0432. daar zitten vrijwillegers die je verhaal aanhoren.
de huisarts heeft zwijgplicht maar als je bang bent dat je bjiv een bekende tegenkomt moet je zorgen dat je dekking hebt, bijvoorbeeld doen alsof je erg verkouden bent of dat je last van je been hebt. Je kan dan bij de huisarts meer duidelijkheid krijgen.
Mocht je zwanger zijn, ik dacht zelfs dat abortus klinieken zwijgplicht hebben. helaas moet je wel geld hebben voor een abortus, maar daar is vast ook wel een oplossing voor.

ik raad je aan even rustig na te denken over wat je wilt gaan doen, probeer alles te relativeren, het komt wel goed!

als laatste: ga eens nadenken over je ouders, vind je het nog wel fijn om zo te leven. Als ze jou echt verot hebben geslagen zou ik er niet meer willen wonen. maar dat is aan jouzelf.

heel veel sterkte, en hou ons op de hoogte over hoe het met je gaat.
Oud 29-07-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 29-07-2004 @ 15:20 :
helaas moet je wel geld hebben voor een abortus, maar daar is vast ook wel een oplossing voor.
Als je kunt bewijzen dat je een Nederlands staatsburger bent (oid), dan wordt het vergoed. Maar ik weet niet of je als 13-jarige zonder toestemming van je ouders (of een andere meerderjarige) 'zomaar' een abortus kunt laten plegen...?

Ik zou idd een vertrouwenspersoon kiezen (en een huisarts lijkt mij het 'makkelijkst', omdat die ook veel medische kennis en kennis over de mogelijkheden ed heeft).

@TS: Je bent btw dertien...hoe lang ben je al ongesteld? En ben je het normaal gesproken altijd heel regelmatig ed?
Oud 29-07-2004, 14:26
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
missCody schreef op 29-07-2004 @ 15:20 :

wat als hij t nog n x doet??

Met je knie zo hard in zijn zak trappen dat hij de komende jaren krom zaad produceert....

Nee, even serieus (hoewel het bovenste ook serieus was), je moet toch aangifte doen. Maakt mij niet uit of je het niet voor jezelf wil doen, maar wat nou als hij het iemand anders aandoet, omdat jij niets hebt durven zeggen. Je bent niet schuldig als je geen actie onderneemt, maar je kunt wel een grote hulp zijn voor de vorige en volgende die hij pakt..

Plus dat je ouders aan jou verplicht zijn om je veiligheid te bieden. En ik wéét hoe belangrijk eer is in een familie, maar ze mogen je niet slaan, onder geen beding.

En je dokter heeft zwijgplicht. Als je hem tóch niet helemaal vertrouwd kun je het ook bij een ander proberen. En geld voor een test kun je vast wel bij vriendinnen/leraren (beetje moeilijk in de vakantie )/buren halen?!

Je kunt niet wachten, want als je zwanger bent moet er toch actie ondernomen worden. Of je laat het zitten, maar dan moet jij en je kindje gecontroleerd worden of je laat het weghalen. Het verdwijnt niet spontaan, dus wacht daar ook ajb niet op..

O, en heel veel sterkte!
Oud 29-07-2004, 14:26
rare kwast
rare kwast is offline
de eerste vraag die een arts zal stellen is:

- wanneer moest je ongesteld worden?

- voel je je zwanger??

sterkte iig
Oud 29-07-2004, 14:28
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 29-07-2004 @ 15:26 :
- voel je je zwanger??
Zelfs ík zou niet weten hoe dat voelt, noch iemand anders. Hij zal dan ook eerder vragen wat je klachten zijn. En je zal een potje pies in moeten leveren, daar testen ze je hormonen mee.

*idee* Wat als je zegt tegen je ouders dat je een beetje bloed plast en dat je pijn hebt bij het plassen en dat je heel vaak moet plassen (mooie standaard symptomen van een blaasontsteking), laten ze je dan ook niet naar de dokter gaan? Of gaan ze dan mee?
Oud 29-07-2004, 14:28
Chandis
Chandis is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 29-07-2004 @ 15:20 :
[B
Mocht je zwanger zijn, ik dacht zelfs dat abortus klinieken zwijgplicht hebben. helaas moet je wel geld hebben voor een abortus, maar daar is vast ook wel een oplossing voor.

[/B]

Abortusklinieken hebben inderdaad zwijgplicht. Je kan het ook gewoon zeggen dat je niet wilt dat je ouders er achter komen. En het kost haar geen geld. Als ze ingeschreven staat in het persoonsregister van de gemeente waar ze woont, dus niet van een andere nationaliteit dan Nederlandse is en hier niet illegaal woont, wordt het vergoed.

Maar zover is het nog niet. Vraag een goede vriendin of je wat geld kan lenen van haar. De testen kosten ongeveer tussen de zeven en tien euro. Je kan dan het beste een huismerk kopen, die zijn het goedkoopste. Die kan je gewoon bij de drogist halen. Het is wel belangrijk dat je de test doet als je menstruatie echt langer uitblijft. Als je ongesteld wordt, weet je natuurlijk dat je niet zwanger bent en daar moet je dan maar op hopen. Maar je bent al vrij lang over tijd en je hebt misschien een onregelmatige cyclus, waardoor het misschien ook wel uitblijft.

Je moet toch echt even de test doen. Veel sterkte ermee. Laat je ons weten wat de uitslag is?

Liefs
Oud 29-07-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Chandis schreef op 29-07-2004 @ 15:28 :
Als ze ingeschreven staat in het persoonsregister van de gemeente waar ze woont, dus niet van een andere nationaliteit dan Nederlandse is en hier niet illegaal woont, wordt het vergoed.
Maar als haar ouders moslim zijn en ook zo 'erg', dan is de kans aanwezig dat ze die Nederlandse nationaliteit misschien niet heeft... Je hoeft niet illigaal in Nederland te zijn om geen Nederlandse nationaliteit te hebben nl.
Oud 29-07-2004, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Chandis schreef op 29-07-2004 @ 15:28 :
Abortusklinieken hebben inderdaad zwijgplicht. Je kan het ook gewoon zeggen dat je niet wilt dat je ouders er achter komen. En het kost haar geen geld. Als ze ingeschreven staat in het persoonsregister van de gemeente waar ze woont, dus niet van een andere nationaliteit dan Nederlandse is en hier niet illegaal woont, wordt het vergoed.

Maar zover is het nog niet. Vraag een goede vriendin of je wat geld kan lenen van haar. De testen kosten ongeveer tussen de zeven en tien euro. Je kan dan het beste een huismerk kopen, die zijn het goedkoopste. Die kan je gewoon bij de drogist halen. Het is wel belangrijk dat je de test doet als je menstruatie echt langer uitblijft. Als je ongesteld wordt, weet je natuurlijk dat je niet zwanger bent en daar moet je dan maar op hopen. Maar je bent al vrij lang over tijd en je hebt misschien een onregelmatige cyclus, waardoor het misschien ook wel uitblijft.

Je moet toch echt even de test doen. Veel sterkte ermee. Laat je ons weten wat de uitslag is?

Liefs
ik heb ook wel eens gelezen dat je de eerste maand/maanden van een zwangerschap nog bloedingen kan hebben, die lijken op ongesteldheid.
je kan ook nog wel vragen of een vriendin die zwangerschapstest wil kopen, ivm bekenden tegen komen, of doe het in een andere plaats.
Oud 29-07-2004, 14:35
rare kwast
rare kwast is offline
vrouwen voelen het als ze zwanger zijn (althans merendeel) misschien had mijn vriendin een vage dokter maar de eerste vraag was: voel je je zwanger?
Oud 29-07-2004, 14:38
Chandis
Chandis is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-07-2004 @ 15:29 :
Maar als haar ouders moslim zijn en ook zo 'erg', dan is de kans aanwezig dat ze die Nederlandse nationaliteit misschien niet heeft... Je hoeft niet illigaal in Nederland te zijn om geen Nederlandse nationaliteit te hebben nl.
Haar ouders hebben misschien niet de Nederlandse nationaliteit, maar zij misschien wel. Ik denk dat ze in Nederland geboren is, lijkt mij, en dan heeft ze een Nederlandse nationaliteit is het niet?

In ieder geval gaat het erom dat je in Nederland woont en ingeschreven staat in het persoonsregister. Waarschijnlijk is ze sowieso al bij het ziekenfonds of particulier verzekerd en die vergoeden ook alles. Alleen met particulier moet je oppassen met declareringsrekeningen en eigen risico.

Als u in Nederland woont, d.w.z. ingeschreven staat in het persoonsregister in uw gemeente is de behandeling gratis.
U moet dan uw ziekenfondspapieren of verzekeringspapieren van uw particulieren ziektekostenverzekering meenemen. Indien dat een probleem is, kunt u in uw gemeentehuis een uittreksel uit het persoonsregister halen en dit in onze kliniek overleggen.

(bron: www.vrelinghuis.nl --> kosten)

Maar in ieder geval, het is zo ver nog niet.

MissCody: Ik hoop echt heel erg dat je niet zwanger bent. Maar doe snel de test, dan weet je het zeker.

(edit: trouwens, beneden de zestien jaar is er toestemming nodig van één van de ouders)

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 14:40.
Oud 29-07-2004, 14:47
Verwijderd
aangifte doen, zwangerschapstest, abortus, weg bij die middeleeuwse ouders.

Klinkt makkelijker dan gezegd, maar nu je nog jong bent, is het makkelijker om een normaal bestaan, buiten de niet geintegreerde deel van de samenleving op te bouwen.

Sterkte iig
Oud 29-07-2004, 14:51
missCody
missCody is offline
ik weet niet wat ik voel k ben wel vaak misselijk enzo
en vriendinnen, heb ik die?
alle vriendinnen die ik had hebben mij verlaten door mijn ouders dus vraagje hoe kom ik nou aan geld??
k ben heel bang hij belt ook vaak op als mn ouders niet thuis zijn
en k ben te bang denk ik om aangifte te doen!
ik heb wel n eigen pasport met nederlandse nationaliteit maar toch ben ik heel erg bang
Oud 29-07-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Chandis schreef op 29-07-2004 @ 15:38 :
Haar ouders hebben misschien niet de Nederlandse nationaliteit, maar zij misschien wel. Ik denk dat ze in Nederland geboren is, lijkt mij, en dan heeft ze een Nederlandse nationaliteit is het niet?
Volgens mij niet automatisch...maar dat weet ik niet zeker.

Maar uit het dik gedrukte stukje uit jouw post, maak ik op dat het er niet zo zeer om gaat of je de Nederlandse nationaliteit hebt, maar meer om of je in Nederland woont en ingeschreven staat in het persoonsregister in de gemeente en dat zal ze ongetwijfeld zijn.

Maar goed, wat je al zei, zo ver is het nog niet. En hopelijk is ze idd niet zwanger...zou een hoop gedoe schelen...

Volgens mij zijn er btw ook instanties speciaal voor mensen met moslimouders (klinkt misschien een beetje stom, maar zo bedoel ik het niet).
Oud 29-07-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
missCody schreef op 29-07-2004 @ 15:51 :
alle vriendinnen die ik had hebben mij verlaten door mijn ouders dus vraagje hoe kom ik nou aan geld??
ik heb wel n eigen pasport met nederlandse nationaliteit maar toch ben ik heel erg bang
Als je geen vriendinnen hebt, dan zou ik toch voor je huisarts of voor een andere arts kiezen (desnoods idd om iets als 'blaasontsteking')...zij hebben zwijgplicht, ze worden vergoed, enz.

Of bij het politiebureau om advies vragen, dat kan misschien ook wel. Je hoeft dan niet eens per se aangifte te doen, maar ze kunnen je misschien wel helpen met hulp zoeken.

Of idd de kindertelefoon bellen, misschien dat die iets weten.
Oud 29-07-2004, 15:01
Chandis
Chandis is offline
Citaat:
missCody schreef op 29-07-2004 @ 15:51 :
Heb je broers of zussen die wel aan geld kunnen komen? Kan je niet aan je ouders vragen of je tien euro mag lenen omdat je met een vriendin naar de stad gaat?
Anders kan je misschien een leraar opbellen of de vertrouwenspersoon bij jullie op school om om hulp te vragen. Waarschijnlijk is er wel een vertrouwenspersoon op school, en ookal is het vakantie, dan lijkt me dat een leraar je hiermee wel wilt helpen.

Wat betreft dat je verkracht bent. Verkrachting is echt een ernstige zaak. Niemand mag aan jouw lijf zitten zonder jouw toestemming, zelfs niet aan je grote teen bij wijze van spreke. Je moet echt aangifte doen. Zeker omdat je weet wie de dader is en omdat je ook hulp nodig hebt om dit te verwerken.
Ik snap dat je het moeilijk vind, maar wat die jongen heeft gedaan is niet normaal. Je moet je niet schamen, of bang voor hem zijn. Hij mag je niet bellen als je dat niet wilt. Het is niet jouw schuld, het is zijn schuld en daar moet hij voor boeten.

Veel sterkte meisje.
Oud 29-07-2004, 15:03
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
als ik het allemaal zo lees, zou ik proberen om de kinderlijn, of hoe heet het, te bellen, ze kunnen je echt helpen, en probeer zo snel mogelijk een arts te spreken, je staat er niet alleen voor. het lijkt me heel erg wat je nu doormaakt, maar probeer aan jezelf te denken, aan je gezondheid, en probeer echt hulp te zoeken!

liefs
Oud 29-07-2004, 15:59
Verwijderd
ik dacht dat je bij de dokter ook een zwangerschapstest kon laten doen, die zal dan wel vergoed worden en geheim blijven.
Oud 29-07-2004, 16:10
Boate Bob
Boate Bob is offline
Hmm je kunt het FIOM bellen ( hulp bij ongewenste zwangerschap of sexueel geweld) tel: 073 612 88 21

Of de 1e lijn (Hulp bij sexueel geweld) tel : 020 613 02 45

sterkte
Oud 29-07-2004, 17:17
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Eerst zorgen dat je een zwangerschapstest doet. Daarvoor kan je naar de huisarts, of je wast de auto van de buren voor geld zodat je er zelf een kan kopen.
En je het is aan te raden om aangifte te doen: zo kan hij het niet nog een keer doen, en hij wordt gestraft voor wat hij gedaan heeft, en dat heeft hij "verdiend".
Oud 29-07-2004, 17:19
Chandis
Chandis is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 29-07-2004 @ 16:59 :
ik dacht dat je bij de dokter ook een zwangerschapstest kon laten doen, die zal dan wel vergoed worden en geheim blijven.
Ik heb ook een zwangerschapstest bij de huisarts laten doen. Deze moest ik zelf betalen, kostte tien euro. Geheim blijft het natuurlijk wel.
Oud 29-07-2004, 18:36
elledc
elledc is offline
Welk geloof je hoe dan ook volgt, een man die een meisje verkracht is de enige en nogmaals de énige schuldige.
Als je ouders dit niet snappen en je afmatten omdat je zwanger bent omwille van een verkrachting dan is dit toch wel zeer abnormaal.
Vluchten naar een vertrouwens- en jongerenopvang lijkt me hier de enige optie.

En verder, die gek die je dit heeft aangedaan, die klaag je best aan, voor je bestwil.
Oud 29-07-2004, 22:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom zouden je ouders je het huis uit zetten als je verkracht bent? Daar kan jij dan toch niets aan doen? Beetje apart zou ik dat vinden... Ze zouden het juist ontzettend erg voor je moeten vinden.
Oud 29-07-2004, 23:13
Eend
Eend is offline
Citaat:
missCody schreef op 29-07-2004 @ 15:12 :
ja het is mijn geloof
als mijn ouders dit horen dan ben ik n schande voor de familie en dat wil ik niet zijn en daarom kan ik nooit met problemen bij hun terecht!
want 1 verkeerd woord en ik ben weer de schande van de fam.
er is n x n roddel door dr wyk gegaan dat ik n vriendje heb maar k heb nog nooit n vriendje gehad en mijn ouders geloofden mij niet
ze hebben mij toen half dood geslagen ik had ff t gevoel dat ik die dag niet meer zou redden en k was bewusteloos ze hebben me niet eens naar het ziekenhuis gestuurd!
k ben heel erg beng voor ze!
ik kan wel zo'n test kopen maar ik heb geen geld ik kryg namelyk geen zakgeld.
ik krijg helemaal nix van ze!!en daarom kan ik het niet tegen hun zeggen!!
kijk, dit gedrag verteld precies waarom ik medeleven heb met zulek vrouwen. Mannen hebben het maar makkelijk, die kunnen niet zwanger worden, daar bij kun je niet zien of ze maagd zijn (bij vrouwen ook niet, maar je snapt me wel).

Ik vind het zo achterlijk.

Ze hebben hier wegloop huizen voor, voor het geval dat je weer zo wordt geslagen. Zie in dat het niet normaal is meis.

Doe een zwangerschapstest voor je eigen gevoel. Er komt zoveel stress bij kijken enneuh... zoek alsjeblieft iets van hulp. Misschien denk je dat je het nu wel aankan, maar over een paar jaar dan echt niet meer.

Ik wens je veel sterkte!
Oud 29-07-2004, 23:14
Eend
Eend is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-07-2004 @ 23:00 :
Waarom zouden je ouders je het huis uit zetten als je verkracht bent? Daar kan jij dan toch niets aan doen? Beetje apart zou ik dat vinden... Ze zouden het juist ontzettend erg voor je moeten vinden.
het is apart, maar het gebeurd vaker dan je denkt
Oud 30-07-2004, 10:28
missCody
missCody is offline
het gebeurd inderdaad vaker dan jullie denken er zijn zoveel meisjes die ongeveer het zelfde probleem hebben als ik daar kunnen we gewoon niks aan doen het is gewoon die stomme k*tgeloof
ik weet dat k niet mag vloeken maar ik doe het nu zo vaak dat ik het wel gewend ben van mijzelf
en vragen om naar de stad te gaan?
mijn moeder vermoord me!! k mag niet eens naaar de bios!
Oud 30-07-2004, 10:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
missCody schreef op 30-07-2004 @ 11:28 :
het gebeurd inderdaad vaker dan jullie denken er zijn zoveel meisjes die ongeveer het zelfde probleem hebben als ik daar kunnen we gewoon niks aan doen het is gewoon die stomme k*tgeloof
ik weet dat k niet mag vloeken maar ik doe het nu zo vaak dat ik het wel gewend ben van mijzelf
en vragen om naar de stad te gaan?
mijn moeder vermoord me!! k mag niet eens naaar de bios!
Kan je niet op de fiets naar de huisarts? Als je niet zomaar weg mag, kan je het misschien doen nadat je ergens geweest bent.. (vrienden, hobbies, zoiets) Je moet die test echt doen. Tenzij je nog een aantal maanden in spanning wil zitten om te kijken of je toevallig niet meer ongesteld wordt (wat geen betrouwbare methode is) of te kijken of je dikker wordt. En als je er niet met vrienden (en familie) over kan praten... er is de kindertelefoon, er is het vbok (of zo?) en er is ook altijd een vertrouwenspersoon op school.
Oud 30-07-2004, 10:41
Verwijderd
Sowieso, als je idd zwanger blijkt te zijn, dan is het probleem er ook. Doe die test, dan weet je waar je aan toe bent. Misschien is er niks aan de hand en zo wel, dan kan je naar oplossingen zoeken.

Volgens mij had je nog geen antwoord gegeven op de vragen hoe lang je al ongesteld bent en of je het altijd regelmatig bent?
Oud 30-07-2004, 10:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 11:41 :
Sowieso, als je idd zwanger blijkt te zijn, dan is het probleem er ook. Doe die test, dan weet je waar je aan toe bent. Misschien is er niks aan de hand en zo wel, dan kan je naar oplossingen zoeken.

Volgens mij had je nog geen antwoord gegeven op de vragen hoe lang je al ongesteld bent en of je het altijd regelmatig bent?
Inderdaad.. een zwangerschap kan je nooit 100% verbergen. Als ze zwanger is, komen de ouders er toch wel achter.
Oud 30-07-2004, 10:48
Verwijderd
Over een paar maanden zeker, en als ze echt zwanger is
Oud 30-07-2004, 10:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-07-2004 @ 11:48 :
Over een paar maanden zeker, en als ze echt zwanger is
Juust.. en er is niets.. wat wij of iemand of zijzelf kan/kunnen doen om haar te helpen. Geen aanklacht, geen test, geen abortus, geen hulp bij zwanger zijn, geen hulp voor het kind en voor haar maar waarschijnlijk juist het tegenovergestelde..
Oud 30-07-2004, 12:13
JantjePietje
JantjePietje is offline
Ik geloof geen fuck van dit verhaal.
Oud 30-07-2004, 12:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom mag je wel op internet als je niet eens naar de bios mag? Of doe je dat ergens anders? Want dat zou dan ook niet mogen, lijkt mij...
Oud 30-07-2004, 12:55
Verwijderd
(Voor inet hoef je je huis niet uit, 'k denk dat inet en de bios niet per se met elkaar te vergelijken is (ligt er wel aan wat de reden is dat ze niet naar de bios mag natuurlijk).)
Oud 30-07-2004, 12:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 13:55 :
(Voor inet hoef je je huis niet uit, 'k denk dat inet en de bios niet per se met elkaar te vergelijken is (ligt er wel aan wat de reden is dat ze niet naar de bios mag natuurlijk).)
Mijn moeder heeft al moeite met msn ed omdat je dan niet weet met wie je praat. Lijkt mij dat haar ouders dan al helemaal allemaal gevaren zien in internet.
Oud 30-07-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-07-2004 @ 13:58 :
Mijn moeder heeft al moeite met msn ed omdat je dan niet weet met wie je praat. Lijkt mij dat haar ouders dan al helemaal allemaal gevaren zien in internet.
Of juist niet omdat ze het niet kennen.
Oud 30-07-2004, 13:14
Boate Bob
Boate Bob is offline
Als je ouders jou zo behandelen lijkt het mij een goed idee om 's te gaan praten met iemand van bureau jeugdzorg.. Het telefoonnummer vindt je onder je woonplaats in het telefoonboek.
Of nog maar een keer: bel het FIOM. Die mensen kunnen je goed advies geven over wat je nu moet doen.
En doe aangifte! Je wilt toch niet dat er nog meer meisjes slachtoffer worden van deze klootzak?

Regels voor berichten