Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2004, 17:20
Romie
Romie is offline
ik weet niet of dit hier hoort, en ik hoop niet dat er al een topic over is geweest...maar goed..

ik ben net in italie geweest, 2 week lang, en ik ben niet meer wit ofzo, maar bruin kun je het nou ook niet noemen. terwijl als ik zeg maar mn broekje een beetje naar beneden doe zie je duidelijk verschil

nu vroeg ik me af, zijn er geen "truukjes"/ "middeltjes" of weet ik veel wat om snel bruin, of erg bruin te worden?

ik heb nu 2 dagen hier in nl. liggen zonnen en heb daarbij snelbruiner gebruikt van een vriendin, maar ik merk nog geen verschil.

en nu zou ik het gewoon kunnen kopen maar daar heb ik even geen geld voor dus...misschien dat jullie iets weten? of is het zo dat sommige mensen gewoon echt niet bruin/bruiner kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:24
MightyDuck
MightyDuck is offline
Mensen met roodhaar en een witte huid worden nooit bruin, mensen met blond haar blauwe ogen en een lichte huid heel moeilijk, daarboven ligt het voornamelijk aan de frequentie dat je in de zon gaat en de duur daarvan hoe lang je bruin word. Afhankelijk van je huid type.

Snel bruin --> zonnebank.
Oud 29-07-2004, 17:47
jet
jet is offline
ik word absoluut niet bruin van de zonnebank. je kan van die zonneolie gebruiken. factor 2, met cocos oid. word je sneller bruin. en van water ook. dat trekt in je huid oid
Oud 29-07-2004, 17:59
Verwijderd
ik heb een tijdje geleden 'ultimate bronze' oid gekocht, denk dat 't van garnier is. werkt wel behoorlijk hoor, dat spul ik word zelf ook nooit bruin van gewoon in de zon te zitten/lopen...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:59
MieX
MieX is offline
Je wordt niet sneller bruin als je nat bent maar je verbrand sneller. Ik heb precies hetzelfde probleem, ik zie er in verhouding tot de meeste mensen vrij wit uit terwijl ik voor mijn doen a heel erg bruin ben geworden omdat ik gewoon van mezelf een hele lichte huid heb
Oud 29-07-2004, 18:03
Qamra
Qamra is offline
Pas wel op met dat bruinspul dat je niet on-natuurlijk bruin wordt. Het kan dan wel zijn dat de bruinspulletjes van nu zo goed zijn dat ze er niet on-natuurlijk uit zien, maar met een van nature lichte huid moet je toch oppassen of je niet.... tsja... een gekke gloed krijgt.
Oud 29-07-2004, 18:08
MightyDuck
MightyDuck is offline
Zelfbruiners vooral goed insmeren, geen strepen achterlaten dat ziet dom uit. En idd niet té dik.

Je kunt het trouwens ook overdrijven, ik heb ook vaak het gevoel dat ik maar niets bruiner word, het ligt ook aan de lichtval.

http://forum.scholieren.com/fotoboek...JGjuysP83h.jpg

Bruiner worden doe je ook niet in 1x zonnebanken daar gaat wel een tijdje overheen
Oud 29-07-2004, 18:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-07-2004 @ 19:03 :
Pas wel op met dat bruinspul dat je niet on-natuurlijk bruin wordt. Het kan dan wel zijn dat de bruinspulletjes van nu zo goed zijn dat ze er niet on-natuurlijk uit zien, maar met een van nature lichte huid moet je toch oppassen of je niet.... tsja... een gekke gloed krijgt.
De zelfbruiners van tegenwoordig geven niet één kleur bruin af, waardoor blanke mensen ineens bruin zijn. Nee, ze maken je huid een klein teintje lichter dan dat ie was. Dus wil je van wit naar echt bruin gaan, dan moet je misschien wel 6x insmeren, want elke keer komt er een teint bij. Bij mij (ik was erg wit) stond het heel natuurlijk, maar ik deed 't puur op m'n benen.
En nu hoeft het niet meer, want ik ben op vakantie geweest

@topicstarter: pas wel op met dingen als olie ed, want je verbrandt daar heel snel van. En mensen die niet bruin worden, verbranden meestal wel erg snel.
Oud 29-07-2004, 19:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 29-07-2004 @ 18:24 :
Mensen met roodhaar en een witte huid worden nooit bruin, mensen met blond haar blauwe ogen en een lichte huid heel moeilijk, daarboven ligt het voornamelijk aan de frequentie dat je in de zon gaat en de duur daarvan hoe lang je bruin word. Afhankelijk van je huid type.

Snel bruin --> zonnebank.
Ik heb blond haar, blauwe ogen, maar word snel bruin.
*Ik ben net terug van vakantie, dus ik ben een beetje duf. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb begrepen. *
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:32
MightyDuck
MightyDuck is offline
Uitzonderingen bevestigen de regel, genetica geld geloof ik voor 75%

Zoals er idd ook mensen zijn met zwart haar en toch blauwe ogen maar dat minder vaak voor komt. Het ligt aan je huid type, en [b]meestal[\b] dus gaan die 3 factoren samen, blauwe ogen, (licht)blond haar en een erg lichte huid.

Jij zult wel gewoon mazzel hebben
Oud 29-07-2004, 19:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 29-07-2004 @ 20:32 :
[B]Uitzonderingen bevestigen de regel, genetica geld geloof ik voor 75%

Zoals er idd ook mensen zijn met zwart haar en toch blauwe ogen maar dat minder vaak voor komt. Het ligt aan je huid type, en meestal[\b] dus gaan die 3 factoren samen, blauwe ogen, (licht)blond haar en een erg lichte huid.

Jij zult wel gewoon mazzel hebben
Jeej.
Maar in m'n gezicht word ik niet bruin. Als ik naar italie ofzo ben geweest ben ik net zo bruin als de inwoners van dat land, maar m'n gezicht blijft Hollands "bleek".
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:45
MightyDuck
MightyDuck is offline
Helemaal niets ?

Hmm gezicht bruint over het algemeen iets minder sterk dan de rest van het lichaam, betere beschermlaag ofzo

Extra gezichtsbruiners pakken Of een keer extra zonnen met je shirt aan, ook al staat dat achterlijk
Oud 29-07-2004, 20:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 29-07-2004 @ 20:45 :
Helemaal niets ?

Hmm gezicht bruint over het algemeen iets minder sterk dan de rest van het lichaam, betere beschermlaag ofzo

Extra gezichtsbruiners pakken Of een keer extra zonnen met je shirt aan, ook al staat dat achterlijk
Wel een beetje, maar staat zo dom.

Hmm gezichtsbruiners lijken me zooi. En een shirt is te wamr, dus dan maar bleekjes in mn gezichtje!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 21:02
MightyDuck
MightyDuck is offline

Gezichtsbruiner
Oud 29-07-2004, 21:02
Verwijderd
wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb, een weekje zon en ik ben super bruin
ben zelf middelblond met blauwe ogen. Maar toch een huid die redelijk makkelijke kleurt.
wat helpt zijn de huidtype testen, dan kan je dmv een aantal vragen je huidtypen uitvinden. Je krijgt dan allerlei tips over factor enzo.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 21:10
Verwijderd
Pff, waarom zou je per se bruin willen worden als het met twee weken italie al niet lukt? Bleek is ook best mooi.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 21:10
Bartje
Bartje is offline
Zelfde probleem.. lichtblond en blauwe ogen

ik begin bij de eerste lente zon al te zonnen..
rustig opbouwend steeds iets langer..

maar het helpt vrij weinig
ach ja.. wat is bruin worden nou helemaal..
Oud 29-07-2004, 22:26
Romie
Romie is offline
@ sarah
bleek is ook heel mooi? ja vind ik dus niet...zou toch wel graag bruin willen zijn, in ieder geval zo dat mensen zeggen: "hee, ben je op vakantie geweest" haha

anyway, ik heb bruin haar, maar ik heb wel een beetje sproetjes, dus eigenlijk had ik gewoon rood ofzo moeten zijn volgens mijn moeder heel vaag dat...

maarja, jullie hebben dus geen truukjes ofzo? ik heb vandaag weer dat snelbruiner gebruikt, maar ik ben op mijn benen een heel klein pietsie verbrand, maar met overmatig aftersun-gebruik gaat dat meestal bij mij wel over (in bruin hopelijk)

en heb ook wel eens gehoord dat olie zou helpen, dan gewoon olijf of zonnebloem-olie ofzo..maar dat vind ik ook zo vaag haha, en sommige doen inderdaad al met een plantenspuit water op hun buik, benen enz. maar volgens mijn moeder kan je dan heel erg verbranden...ofzo...maar goed, morgen zal ik nog maar een poging doen
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 22:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
Romie schreef op 29-07-2004 @ 23:26 :
en heb ook wel eens gehoord dat olie zou helpen, dan gewoon olijf of zonnebloem-olie ofzo..maar dat vind ik ook zo vaag haha, en sommige doen inderdaad al met een plantenspuit water op hun buik, benen enz. maar volgens mijn moeder kan je dan heel erg verbranden...ofzo...maar goed, morgen zal ik nog maar een poging doen
Als ik lees wat voor huid jij hebt (sproetjes; niet bruin worden; verbranden ed) zou ik echt niet aan olie beginnen! Dan verbrand je zeker weten en niet zo'n beetje ook!
Oud 29-07-2004, 22:44
Fagyi
Fagyi is offline
Het water op je huid functioneert eigenlijk als een soort vergrootglas (je weet hoe je fikkies kunt maken met die dingen?). Als je je nou gewoon insmeert met een zonnebrandcreme, en daarbij jezelf af en toe nat spuit, kun je best wel bruin worden.
Ikzelf heb dit middeltje eens geprobeert: (Eerst ingesmeerd met zonnebrandcreme) Olijfolie met citroensap (verhouding 1 op 1). Dit werkte errug goed bij mij. Is wel een smeerboel, maar met veel zeep krijg je het er wel weer vanaf.
Een ander truukje: jezelf goed scrubben (met een droge handdoek even over je huid gaan bijv) zodat je huid goed doorbloed raakt. Daarna gaan zonnen. Schijnt ook te helpen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 22:52
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Fagyi schreef op 29-07-2004 @ 23:44 :
Ikzelf heb dit middeltje eens geprobeert: (Eerst ingesmeerd met zonnebrandcreme) Olijfolie met citroensap (verhouding 1 op 1). Dit werkte errug goed bij mij. Is wel een smeerboel, maar met veel zeep krijg je het er wel weer vanaf.
Mental Theo

Ik smeer me dus altijd in met olijfolie, en bruinen dat het doet!
Dat citroensap/azijn hoeft helemaal niet, alleen (olijf)olie is goed.
Als je snel verbrand kan je je eerst beter met zonnebrand insmeren.
Oud 30-07-2004, 06:32
debotjuh
debotjuh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-07-2004 @ 22:10 :
Pff, waarom zou je per se bruin willen worden als het met twee weken italie al niet lukt? Bleek is ook best mooi.
aan de ene kant heb je wel gelijk maar een kleurtje is mooier dan bleekjes !!!!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 06:34
debotjuh
debotjuh is offline
k ben al heel vroeg begonnen met in de zon te gaan liggen en bouw het langzaam op en begin nu eindelijk wat bij te kleuren maar verbrand eerst en dat is echt pijnlijk maar ja k smeer me veel in met after sun en dan valt de pijn nog mee !!! maar in de winter is meestal mijn bruine kleurtje er al af en ben ik weer heel bleekjes
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 09:14
BelleRosé
BelleRosé is offline
m'n dokter vertelde me dat als je een laag gehalte van (ik meende dat het Metaline? ben echt niet meer zeker) hebt, dat je dan slechter bruint. Nu blijkt dat ik zo'n laag gehalte heb, maar ik ben toen vergeten te vragen of er miss iets bestaat wat dat gehalte omhoog haalt? Iemand enig idee
Oud 30-07-2004, 09:29
Romie
Romie is offline
Citaat:
Welteruste schreef op 30-07-2004 @ 10:14 :
m'n dokter vertelde me dat als je een laag gehalte van (ik meende dat het Metaline? ben echt niet meer zeker) hebt, dat je dan slechter bruint. Nu blijkt dat ik zo'n laag gehalte heb, maar ik ben toen vergeten te vragen of er miss iets bestaat wat dat gehalte omhoog haalt? Iemand enig idee
volgens mij zijn daar speciale pillen voor, te koop bij de drogist ofzo, en dat zorgt dan dus dat je metaline (ofzo) omhoog gaat zodat je bruin kunt worden.

heb ik ooit gehoord
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 10:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Welteruste schreef op 30-07-2004 @ 10:14 :
Melanine is dat.
De aanmaak van melanine in je lichaam wordt oa. vergroot door Vitamine A of bètacaroteen.
Producten met enkel bètacaroteen erin om mensen bruiner te maken zijn verboden in Nederland, maar er zijn wel producten waar het als ingrediënt in zit.
Oud 30-07-2004, 13:53
vixen
vixen is offline
Ik heb donker haar en donkere ogen en ik word nooit bruin. En dat maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit want ik ben toch gothic.
Oud 30-07-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 29-07-2004 @ 18:59 :
ik heb een tijdje geleden 'ultimate bronze' oid gekocht, denk dat 't van garnier is. werkt wel behoorlijk hoor, dat spul ik word zelf ook nooit bruin van gewoon in de zon te zitten/lopen...
ik bedoelde sublime bronze van l'oreal

da's een spuitbus, en je gaat telkens een tintje donkerder. best wel natural eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:51
Dzjes
Dzjes is offline
Nuja, ik ben ook bruin met blauwe ogen, en ik bruin ook niet hoor

Als kind wel, maar sinds mijn 12jaar is het gestopt.. Bij mij helpt zonnebank wel, ik ga onder een speciale zonnebank, en je merkt een licht kleurverschil + ik verbrand niet zo snel..
Echt bruin zal ik nooit worden trouwes, maar door de zonnebank verbrand ik toch al niet zo snel, wat ook al veel is.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 21:35
Roos
Roos is offline
Citaat:
jet schreef op 29-07-2004 @ 18:47 :
ik word absoluut niet bruin van de zonnebank. je kan van die zonneolie gebruiken. factor 2, met cocos oid. word je sneller bruin. en van water ook. dat trekt in je huid oid
Het is wel ontzettend slecht voor je huid om zo'n lage factor te gebruiken, helaas....
Oud 01-08-2004, 10:46
ratonita7
ratonita7 is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-07-2004 @ 22:35 :
Het is wel ontzettend slecht voor je huid om zo'n lage factor te gebruiken, helaas....
Inderdaad, beter nu bleek dan later huidkanker te hebben zou ik zo zeggen...
Oud 03-08-2004, 12:27
someone
someone is offline
ehm is zonnebloem olie ook goed in plaats van olijfolie?enne is het zo dat citroensap bleekt?kus!
Oud 04-08-2004, 14:35
Bo
Bo is offline
Mooi wit is niet lelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:51
dwight88
dwight88 is offline
ik heb in turkije heel veel in de zon gelegen, ben best bruin geworden.
Mn vriendin daarentegen kan ook heel lang in de zon liggen, maar die zal nooit zo snel bruin worden als ik
die verbrand sneller....
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 14:55
Verwijderd
De enige reden die ik heb om echt te gaan liggen zonnen is dat ik mijn hals en decollete iets donkerder wil... de rest krijgt vanzelf een kleurte in de zomer zonder dat ik er echt voor hoef te gaan liggen alleen mn decollete blijft dus WIT wel jammer.
Het ligt helemaal aan wat voor huid je hebt, mijn vriend is al heel erg bruin voor wat hij normaal is en vergeleken met vrienden en mij e.d. is hij nog hartstikke wit... tsja
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 15:12
jet
jet is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-07-2004 @ 22:35 :
hm nou, ik gebruik dat altijd pas nadat ik flink in de zon heb gelegen. meestal ben ik na 3 weken wel poep bruin, en volgensmij kan dan zo'n factor prima.. gewoon vaak genoe opsmeren enzo
Oud 04-08-2004, 15:35
Poepenis
Poepenis is offline
elke dag een paar wortelen opeten helpt sowieso om sneller bruin te worden, dit verhoogt het pigment. Hou dit een jaartje vol en je zult verschil merken
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 19:25
Redhair
Redhair is offline
het is niet zo dat je standaard niet bruin word met rood haar en witte huid, ik heb dat en ben nog maar 1 keer verbrand, verder altijd bruin geworden. maaar pigment verschilt, en de een word dus veel sneller bruin als de ander.
Oud 04-08-2004, 21:24
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
jet schreef op 29-07-2004 @ 18:47 :
Sterkere/betere zonnebank zoeken dus. Géén highlight-zonnebank, en gebruik eens wat pre-sun/after-sun smeerseltjes. Wedden dat je bruin wordt?
Oud 09-08-2004, 18:46
Buffy
Buffy is offline
ik ben in februari ofzo begonnen met wat zonnebank kuurtjes bij mijn vriend thuis. ik werd voorheen heeeel moeilijk bruin, ik heb lichtblond haar en een hele lichte huid. ik ben dan ook superlangzaam begonnen met opbouwen van het aantal minuten, de eerste keren lag ik er maar 5 minuutjes per lichaamszijde onder. dat heb ik langzaam opgebouwd naar 20-25 minuten. na 2 weken oostenrijk had ik een heel mooi egaal kleurtje, kreeg er van iedereen complimentjes over. in oostenrijk ben ik begonnen met factor 20 voor de eerste 4 dagen, daarna een paar dagen factor 15 en daarna nog een paar dagen factor 8. het heeft geen zin om in 1 keer uren en uren te gaan bakken, omdat je kleurtje dan veel oppervlakkiger komt te liggen. nu smeer ik me veel in met bodylotion, om mn huid vochtig te houden. nu maar hopen dat mn kleurtje er nog een paar weekjes blijft zitten !
Oud 09-08-2004, 21:31
Verwijderd
[reclame]
bruiningsspray bij de kruidvat tevens ter bescherming van de huid[/reclame]
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 17:08
MC Bobie
MC Bobie is offline
olijfolie met citroensap.. k hoorde dat dat ook werkte.. iemand ervaring mee?

Regels voor berichten