Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sorry, dat was een inkoppertje. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
antwoord nu maar eerst even inhoudelijk op mijn eerder antwoord m.b.t. de stichting van israel Citaat:
||
Citaat:
"daar heeft niemand het over" er wordt gesproken over (een nog te stichten) staat voor de palestijnen. Daar heeft dus iemand het over.
|
![]() |
Koerden, tibetanen, basken dat zijn voor ons de meest bekenden, maar ook de palestijnen natuurlijk.
Maar overal stikt het van de onderdrukte minderheden, het is alleen moeilijk uit te vinden dat ze bestaan. In China schijnen er enkele tientallen te zijn, vergelijkbaar met Tibet. Maar denk ook aan de Sovjet Unie, de Balkan, Molukkers, Timorezen, die lui uit Atjar en vast nog wel velen tientallen meer die we nooit zullen kennen. Tja, in Noord en Zuid Amerika zijn bijna alle minderheden uitgemoord. Maar toch zijn daar nog volkeren. Er zijn er meer dan honderd in zowel Canada als de US: http://www.native-languages.org/languages.htm#alpha In Zuid Amerika hetzelfde verhaal. In Afrika is niet zoveel genocide gepleegd door Europeanen maar we hebben daar wel zomaar wat grenzen getrokken, dwars door volkeren heen. Dus dat is een van de redenen dat er daar zoveel oorlog is; Statenloze volkeren. Nu zijn al deze lui misschien niet allemaal even lief en weet ik ook niet of ze allemaal per se een eigen staat willen. Maar toch vind ik dat ze het meer verdienen dan de joden. Want het is gewoon een religie en niets meer.
||
Citaat:
dat is heel wat anders. Je vindt niet overal op de wereld koerden, tibetanen, basken, palestijnen die overal in de wereld vanwege het feit dat ze koerdisch, tibetaans, baskisch of palestijns zijn moeten vluchten of gediscrimineerd - of in ieder geval haatgevoelens vanwege hun afkomst meemaken - worden. Die voorbeelden van jou zijn plaatsgebonden. En over een palestijnse staat wordt al gesproken. zigeuners was overigens wel een goed voorbeeld, ware het niet dat het hier om een nomadenvolk gaat
||
Citaat:
![]() [edit: ik haal t zelfs impliciet aan: http://forum.scholieren.com/showthre...0#post12414660]
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat het eigenlijk sowieso al is, want dat groep X gediscrimeerd wordt is natuurlijk een ontzettend slechte reden om dan maar groep Y af te gaan slachten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een Israelische regeringsadviseur, dacht ik, zei ooit iets in de zin van "They can call it cold turkey if they want" en hij had het toen over het stuk land dat hij ooit onder Palestijnse controle zag komen. En de vrede, die wordt al decennia geblokkeerd door de VS omdat ze alle oplossingen voor vrede in de UN SC veto-en. Daar ligt in iedergeval de eerste mogelijheid voor verbetering.
Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 17:34. |
![]() |
|||
Citaat:
er nee? en als dat zo is dan moet je dat maar even uitleggen. Citaat:
en dat ontken ik ook nergens
||
Citaat:
Nou nou, je kunt wel ver de toekomst in kijken. Vanwaar die gave? en zo helder ook!
|||
Verwijderd
|
Citaat:
- Groep X wordt gediscrimineerd. - Dus laten we groep X oorlog voeren met groep Y, want o wat zijn ze zielig. - Groep X wordt niet meer gediscrimineerd, maar groep X discrimineert nu groep Y. - En dat is beter. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
zucht dat heb ik nergens gezegd Citaat:
||
Citaat:
en als de palestijnen slim zijn, zorgen ze ervoor dat iedereen - de hele wereld - en henzelf zwart op wit bewaren en noteren en verspreiden van wat er nu gezegd is door Israel. Namelijk dat grenzen slechts ontstaan na onderhandeling en niet door een muur. en als ze nog slimmer zijn, zorgen ze ervoor dat ze van die arafat afkomen en de boel gaan hervormen. Abu Mazen for president, zullen we maar zeggen. Zodat er een goede stabiele betrouwbare Palestijnse autoriteit is, die geschikt is om het land te besturen en te onderhandelen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, de palestijnse overheid is behoorlijk corrupt en de onderlinge strijd is inderdaad slecht voor hun positie ten opzichte van Israel. Maar ik zeg ook niet dat zij het goed doen. Ik zeg alleen maar welke belangrijke dinger er naar mijn mening fout gaan. En aangezien Israel/USA zo veel machtiger zijn is het niet zo raar dat ik hun de schuld geef van de situatie.
Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 18:14. |
![]() |
||
Citaat:
ik heb het over wat ze NU moeten doen.
|||
Citaat:
Nee. Want hoewel ik voor het bestaan van de staat Israel ben, moeten palestijnen en arabieren net zo goed onder dezelfde wet met dezelfde rechten kunnen leven en wonen en werken. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en ja als Nederland van de britten was en iemand later kocht t over dan verandert dat in principe geen ene fuck
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik snap ook wel dat je niet zomaar van je plaats gaat en ervan verdreven worden had niet gemogen, maar gastvrijheid was ook ver te zoeken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Revised West Bank fence route to be unveiled
By Aluf Benn and Amos Harel, Haaretz Correspondents, and Haaretz service The security establishment will present Wednesday a revised route of the separation fence, which would bring a 40 kilometer stretch north-west of Jerusalem closer to the pre-1967 war Green Line border. The new route, revising a plan which was disqualified last month by the High Court, will be shown to a steering committee headed by Prime Minister Ariel Sharon's outgoing bureau chief Dov Weisglass. Participants in the meeting will include delegates from the Justice Ministry. The legal experts will assess whether the new route matches standards set by the High Court. The new route runs more closely to the 1967 Green Line borders, and it rings around houses on the outskirts of the Har Adar and Mevasseret Zion neighborhoods. Yesterday, Defense Minister Shaul Mofaz approved the fence's revised route. Mofaz stated that the new route "accords with principles of proportionality which were defined by the High Court of Justice, and it solves problems connected to living conditions of Palestinians." Mofaz instructed the Israel Defense Forces and the Defense Ministry to expedite construction of the fence in areas south of Jerusalem. But Mofaz deferred a decision regarding ten specific segments of the route, pending further talks and a future tour of the region. U.S. Ambassador Dan Kurtzer met yesterday with Sharon, and Mofaz to discuss issues related to the removal of settlement outposts in the territories. Mofaz described to the U.S. ambassador steps being taken to prevent the establishment of more outposts. Kurtzer, who is going abroad in a few days and is expected to report to the administration on progress toward Israel's prior pledges to level illegal outposts, is holding a series of discussions with senior Israeli officials. On Monday, Kurtzer met with Education Minister Limor Livnat and with Health Minister Dan Naveh. http://www.haaretz.com/hasen/spages/457199.html -------------
|
Palestijnse bedrijven leverden cement Israëlische muur
Twee Palestijnse bedrijven hebben gesubsidieerd cement doorverkocht voor de muur die Israël op de Westoever aan het bouwen is. Dat is de uitkomst van een onderzoek door een commissie van het Palestijnse parlement. Het cement kwam uit Egypte en was bedoeld voor wederopbouwprojecten in de zwaar gehavende Palestijnse gebieden. De twee bedrijven kozen er echter voor snel geld te verdienen ten koste van hun eigen volk, zei commissievoorzitter Hassan Khreishe. Een van de bedrijven is eigendom van een broer van de Palestijnse minister Jamil Tarifi, die zelf veel wordt genoemd in verband met corruptiezaken. In totaal ging het om 420.000 ton cement, door Egypte met korting geleverd omdat het bestemd was voor de wederopbouw van de Palestijnse gebieden. "Het doorverkopen aan Israël beschouwen wij als volksverraad", zei Khreishe, die bekendstaat als corruptiebestrijder. Het Palestijnse ministerie van justitie is een eigen onderzoek begonnen. http://nu.nl/news.jsp?n=369689&c=23
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|