Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 14:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 15:04 :
Nou, je beslist zelf over de dingen die je voorgeschoteld krijgt.
Als je spruitjes op je bord krijgt en die niet lekker vind, dan eet je ze toch niet op.
Je kan dan misschien nog gaan varieren met een sausje, of je gooit je spruitjes, behalve de dingen die je lekker vind, in de prullenbak.
Ik hou niet van spruitjes, dus ik ga ook niet de moeite nemen ze te kopen en klaar te gaan maken.

Citaat:

De meeste leken vergeten om de cache te legen, maar dan hoopt zich dan op. En klagen ze dat de pc weer trager word (echt zo'n leek-klacht)
Voor een FF fanatiekeling weet je wel erg weinig van FF:

Citaat:

Dan ben ik eeuwen bezig om alles op een papiertje te schrijven terwijl ik met het instellen van sbrowser maar minuten bezig ben.
Dan zijn anderen dat ook.

Citaat:

Als je dat wel doet, dan ben je tegen s.com en dat is één grote
Ik ben niet tegen s.com, ik ben tegen banners die m'n scherm overnemen. Als Jon er niks tegen wil doen, prima, maar dan block ik ze.
Advertentie
Oud 30-07-2004, 14:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 15:11 :
JIJ bent degene die dat gebeuren maakt, niet s.com, als ik me niet vergis. Daarnaast: s.com doet het ook prima in andere browsers.
Hij doelt op het blocken van banners.
Oud 30-07-2004, 14:16
freyk
freyk is offline
Citaat:
Hier ontgaat mij de logica geheel.
Zo moeilijk is het toch niet?

Citaat:
JIJ bent degene die dat gebeuren maakt, niet s.com, als ik me niet vergis. Daarnaast: s.com doet het ook prima in andere browsers.
Ja maar kan je bij i.e instellingen "doorspelen" aan anderen zonder dat je de moet op moet schrijven??
Ok er kunnen meerdere browsers zijn die ook instellingen van andere mensen onthouden.
Als er gebruikers zijn op dit forum mogen van mij gaan concureren.

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 14:22.
Oud 30-07-2004, 14:22
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 15:13 :
Voor een FF fanatiekeling weet je wel erg weinig van FF:
[afbeelding]
Dat bedoel ik dus met de groote van je cache.

Citaat:
Dan zijn anderen dat ook.
Maar ik ben niet zoals die mensen.

Citaat:
Ik ben niet tegen s.com, ik ben tegen banners die m'n scherm overnemen. Als Jon er niks tegen wil doen, prima, maar dan block ik ze.
Ok, ik haat de floaters die je soms krijgt bij s.com.
Die bepaalde floaters blok ik ook in mijn eigen instellingen.
De banners zie ik als een leuke versiering op dit forum.
Er zal dus geen banner-blokker in sbrowser komen.
Oud 30-07-2004, 14:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 15:22 :
Dat bedoel ik dus met de groote van je cache.
"De cache word verwijdert iedere keer als je sbrowser sluit."

Je wil dus niet dat je cache geleegd wordt, en die 50 meg is gewoon de standaard instelling.

Citaat:

Maar ik ben niet zoals die mensen.
Als je gewoon kort opschrijft hoe je iets doet, kunnen ze het zelf ook. Plugings installeren is gewoon een kwestie van op "okay" klikken.

Citaat:

Ok, ik haat de floaters die je soms krijgt bij s.com.
Die bepaalde floaters blok ik ook in mijn eigen instellingen.
De banners zie ik als een leuke versiering op dit forum.
Er zal dus geen banner-blokker in sbrowser komen.
Pff, ik ga echt niet de moeite nemen onderscheid te maken tussen verschillende bannertypes. Als ze irritant zijn gaan ze in de block. Dat doe ik bij alle sites, niet alleen bij s.com. Laadt nog sneller ook.
Oud 30-07-2004, 14:36
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 15:29 :
"De cache word verwijdert iedere keer als je sbrowser sluit."
Je wil dus niet dat je cache geleegd wordt, en die 50 meg is gewoon de standaard instelling.
Ik heb het dan niet over firefox maar over Portable Firefox
(waarop sbrowser gebasseert is)

Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 15:29 :
Als je gewoon kort opschrijft hoe je iets doet, kunnen ze het zelf ook. Plugings installeren is gewoon een kwestie van op "okay" klikken.
Ik heb al vele handleidingen geschreven. Ook op dit forum zul je ze vinden.
Mwah voor de populaire plugins komt er nog een hele installatie-procedure aan te pas, zie als voorbeeld flash en java for desktop.

Voor de extensions moet je een paar keer klikken, gelukkig minder dan bij een installatie-programma.
Het gaat dan als volgt: je klikt op een xpi of op een xpi-opstart-script-link, de extension installer vraagt of hij deze extension mag instaleren en dan klik je op ok en herstart je firefox.

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 14:42.
Oud 30-07-2004, 14:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 15:36 :
Ik heb het dan niet over firefox maar over Portable Firefox
(waarop sbrowser gebasseert is)
Boeit dat nou, het gaat erom dat je de cache niet leeg wil gooien. Wil je een discussie uberhaupt, of loop je gewoon je browserpackage te pimpen?

Citaat:

Ik heb al vele handleidingen geschreven. Ook op dit forum zul je ze vinden.
Mwah voor de populaire plugins komt er nog een hele installatie-procedure aan te pas, zie als voorbeeld flash en java for desktop.
Bij Flash hoef je niks meer te doen dan een paar keer op Okay te klikken, zelfde geldt voor Java.

Citaat:

Voor de extensions moet je een paar keer klikken, gelukkig minder dan bij een installatie-programma.
Het gaat dan als volgt: je klikt op een xpi of op een xpi-opstart-script-link, de extension installer vraagt of hij deze extension mag instaleren en dan klik je op ok en herstart je firefox.
Een klik, twee, who cares. Jeez.
Oud 30-07-2004, 15:00
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 15:57 :
Boeit dat nou, het gaat erom dat je de cache niet leeg wil gooien. Wil je een discussie uberhaupt, of loop je gewoon je browserpackage te pimpen?
Daar gaat toch de hele discussie toch over?
Heb je nog een paar aanmerkingen over sbrowser dan?

Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 15:57 :
Bij Flash hoef je niks meer te doen dan een paar keer op Okay te klikken, zelfde geldt voor Java.
Je hoeft dus bij sbrowser geen flash meer te instaleren.
Oud 30-07-2004, 15:01
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
De meeste leken vergeten om de cache te legen, maar dan hoopt zich dan op. En klagen ze dat de pc weer trager word (echt zo'n leek-klacht)
Sinds wanneer wordt je hele PC trager van een niet-geleegde cache?

Die cache is er niet voor niets, ik zie geen enkele reden om die steeds maar weer te legen.
Oud 30-07-2004, 15:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 16:00 :
Daar gaat toch de hele discussie toch over?
Heb je nog een paar aanmerkingen over sbrowser dan?
*zucht* Het gaat erom dat het een SLECHT idee is die cache te legen! Waarom wil je dat uberhaupt?

Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 16:00 :

Je hoeft dus bij sbrowser geen flash meer te instaleren.
Weegt niet op tegen de nadelen. Het zijn maar een paar kliks, en gaat volledig automatisch.
Oud 30-07-2004, 15:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-07-2004 @ 16:01 :
Niet, dat is grote onzin natuurlijk.
Oud 30-07-2004, 15:06
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 16:02 :
*zucht* Het gaat erom dat het een SLECHT idee is die cache te legen! Waarom wil je dat uberhaupt?
Als je je cache niet verwijdert raakt langzaam je hd vol, en dat is een groot nadeel voor de mensen deze browser willen gebruiken op een usb pendrive.
Oud 30-07-2004, 15:07
freyk
freyk is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-07-2004 @ 16:01 :
Dat is een voorbeeld van een klacht van een leek.
(ik moest toch een voorbeeld opnoemen?)
Oud 30-07-2004, 15:08
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 16:06 :
Als je je cache niet verwijdert raakt langzaam je hd vol, en dat is een groot nadeel voor de mensen deze browser willen gebruiken op een usb pendrive.
Sinds wanneer doen "leken" dat?
Oud 30-07-2004, 15:09
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 16:07 :
Dat is een voorbeeld van een klacht van een leek.
(ik moest toch een voorbeeld opnoemen?)
Zal wel, maar als je PC trager wordt heeft dat niks met je browsercache te maken.
Oud 30-07-2004, 15:09
freyk
freyk is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-07-2004 @ 16:08 :
Sinds wanneer doen "leken" dat?
Gebruik de zoekfunctie maar eens

Citaat:
M@rco schreef op 30-07-2004 @ 16:09 :
Zal wel, maar als je PC trager wordt heeft dat niks met je browsercache te maken.
Hmm, maar het is toch één van de zoveel reden waarom je pc iets trager word.

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 15:13.
Oud 30-07-2004, 15:54
Koen
Koen is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 16:09 :
Hmm, maar het is toch één van de zoveel reden waarom je pc iets trager word.
Bullshit.
Oud 30-07-2004, 15:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 16:06 :
Dat is complete onzin. Je stelt gewoon een limiet in.
Oud 30-07-2004, 15:57
Verwijderd
ik zie hier een (al dan niet verkapte) promotie van FireFox.

Verder voegt een aparte browser m.i. niks toe aan de werkbaarheid van s.com. Je zou hoogstens een aparte plugin kunnen maken die bepaalde instellingen set en dingen doet -- en dan nog zijn er instellingen die iedereen weer anders wil hebben.

Customizen van een browser is leuk, maar dan moet je wel de kennis ervoor hebben. De Leken hebben dit niet; deze zullen daarom lekker met IE blijven surfen. De iets geavanceerdere gebruiker installeerd Opera; de 'kijk-eens-hoe-l33t-ik-ben'-gebruiker installeerd dan FireFox. En als je dus een andere browser (zelf) installeerd, dan moet je niet komen klagen over hoe de browser werkt; ga dan maar terug naar IE.
Oud 30-07-2004, 16:00
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
eddie schreef op 30-07-2004 @ 16:57 :
De iets geavanceerdere gebruiker installeerd Opera; de 'kijk-eens-hoe-l33t-ik-ben'-gebruiker installeerd dan FireFox.
Sorry, maar:

Waarom kunnen mensen niet gewoon Firefox installeren omdat het een goede, gratis browser is? Omdat jij Opera beter vindt?
Oud 30-07-2004, 16:06
freyk
freyk is offline
Citaat:
ik zie hier een (al dan niet verkapte) promotie van FireFox.
Zo kan je het ook wel een beetje zien.

Citaat:
Verder voegt een aparte browser m.i. niks toe aan de werkbaarheid van s.com. Je zou hoogstens een aparte plugin kunnen maken die bepaalde instellingen set en dingen doet -- en dan nog zijn er instellingen die iedereen weer anders wil hebben.
Pff, wat er nog niet is kan nog komen.
Ik krijg helaas nog niet de vooraf-geinstalleerde-extensions aan de praat. Helaas moet de gebruiker deze extensions zelf gaan downloaden.
Gelukkig heb ik al een oplossing ervoor gevonden, die ik nu aan het implementeren ben.

Citaat:
Customizen van een browser is leuk, maar dan moet je wel de kennis ervoor hebben. De Leken hebben dit niet; deze zullen daarom lekker met IE blijven surfen. De iets geavanceerdere gebruiker installeerd Opera; de 'kijk-eens-hoe-l33t-ik-ben'-gebruiker installeerd dan FireFox. En als je dus een andere browser (zelf) installeerd, dan moet je niet komen klagen over hoe de browser werkt; ga dan maar terug naar IE.
Kijk, en ik neem dat customizen dan van de leken over.
Die leken mogen maar lekker bezig gaan met i.e, want wat een boer niet kent, eet hij het niet.
Maar zoals ik dus eerder zei, i.e is een grote bron voor spyware/adware/bugs/virussen/enz.
Maar nu begin ik weer te flamen dus ik stop.
Ik zou het ook leuk vinden, als andere mensen ook zo'n project zou opstarten maar dan voor andere browsers.
Maar bij i.e kan je helaas niet zo snel instellingen doorgeven
(ik weet niet of dit ook bij opera kan)

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 16:08.
Oud 30-07-2004, 16:14
Chimera
Chimera is offline
Gezien het beperkte aantal positieve reacties lijkt het me wel duidelijk wat de 'uitslag' van deze discussie is.

Oud 30-07-2004, 16:21
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 17:14 :
Gezien het beperkte aantal positieve reacties lijkt het me wel duidelijk wat de 'uitslag' van deze discussie is.
Die uitslag kan je niet bepalen, ik zie wel aan mijn stastieken hoeveel keren het bestandje is gedownload.
Het zal wel weinig zijn omdat het nog een alpha versie is en ik nog geen speciale topic heb gemaakt op de plek waar ze thuis horen.
Oud 30-07-2004, 16:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 17:21 :
Het zal wel weinig zijn omdat het nog een alpha versie is en ik nog geen speciale topic heb gemaakt op de plek waar ze thuis horen.
Prima joh. Ik zou alleen even wachten met het verbinden van de scholieren.com naam aan 'jouw' browser tot je daar toestemming voor hebt.
Oud 30-07-2004, 16:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
Sinds wanneer is het "woord" LEEK in omloop?
In die 3 weken dat ik op vakantie was?

Oud 30-07-2004, 17:14
Verwijderd
leek (de ~ (m.), leken)
1 iem. die van een bepaald vak geen verstand heeft => oningewijde
2 iem. die niet tot de geestelijke stand behoort
Oud 30-07-2004, 17:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-07-2004 @ 18:14 :
leek (de ~ (m.), leken)
Haha! Bedankt.
Oud 30-07-2004, 17:58
freyk
freyk is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-07-2004 @ 17:51 :
Sinds wanneer is het "woord" LEEK in omloop?
In die 3 weken dat ik op vakantie was?

Citaat:
Sarah schreef op 30-07-2004 @ 18:14 :
leek (de ~ (m.), leken)
Je kan leken ook wel n00bs gaan noemen.

Maar ik houd het makkelijk voor deze mensen, dus ik noem ze maar leken.
Oud 30-07-2004, 18:14
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2004 @ 18:58 :
Je kan leken ook wel n00bs gaan noemen.

Maar ik houd het makkelijk voor deze mensen, dus ik noem ze maar leken.
De n00b kende ik.
Oud 02-08-2004, 15:32
Tampert
Tampert is offline
Mis ik het punt van deze discussie?

freyk wil een browser maken. Daar heeft hij recht op. Ik ga hem er geen geldboete voor opleggen. Chimera vindt het een zeer slecht plan. Ik neem aan dat Chimera niet zo ver gaat dat hij freyk gaat tegenhouden.

Conclusie is dat freyk zijn eigen browsertje gaat bouwen en dat niemand hem daarin gaat tegenwerken. Dit staat volgens mij volledig los van het beleid van scholieren.com. Wat doet dit in 's hemelsnaam op BZ?
Oud 02-08-2004, 15:41
Koen
Koen is offline
Citaat:
Tampert schreef op 02-08-2004 @ 16:32 :
Wat doet dit in 's hemelsnaam op BZ?
Misschien wil hij er een 'officiele Scholieren.com browser van maken'. In dat geval is de vraag of er animo is én of Jon daar iets mee wil doen natuurlijk wel interessant. Ik denk dat de uitkomst echter wel duidelijk is.
Oud 02-08-2004, 16:40
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Koen schreef op 02-08-2004 @ 16:41 :
Misschien wil hij er een 'officiele Scholieren.com browser van maken'. In dat geval is de vraag of er animo is én of Jon daar iets mee wil doen natuurlijk wel interessant. Ik denk dat de uitkomst echter wel duidelijk is.
Dan denk ik dat niemand het mij kwalijk neem dat ik deze discussie sluit... Mocht ik een verschrikkelijke inzichtsfout maken dan zie ik dat wel in mijn PM-box.

Regels voor berichten