Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2004, 22:32
Verwijderd
Geef mij maar een dorp.... of eigenlijk nog beten een stuk land waar niemand ooit komt. Waar ik lekker alleen kan zijn en opmezelf kan blijven.

Ik haat drukte, dat hou ik gewoon niet uit. Het is dat Nederland zo druk is en dan ik van de "cultuur" hou. Maar anders was ik allang verdwenen. Emigreren naar Canada ofzo.

Dus mja Dorp, zeker wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2004, 22:43
merels
merels is offline
Ik zeg nu een stad maar later wil ik iets dat dichtbij een grote stad ligt of iets van rond de tweehonderduizend inw.
Oud 26-07-2004, 22:55
Dry.your.eyes
Dry.your.eyes is offline
Citaat:
merels schreef op 26-07-2004 @ 23:43 :
Ik zeg nu een stad maar later wil ik iets dat dichtbij een grote stad ligt of iets van rond de tweehonderduizend inw.

Ik woon in een dorp, maar ik ben, zoals Pan Am al zei, een stadsmens in hart en nieren. Hoe groter, hoe beter!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 00:02
sorry
sorry is offline
ik heb vroeger in een dorp gewoont maar ik hou meer van een stad.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 00:12
Jones
Ik heb 16 jaar lang in een dorp gewoond, 600 inwoners .. yeah! .. dat was als klein kind echt enorm leuk maar nu zou ik er niet meer aan moeten denken. 2 jaar lang in een klein stadje gewoond. Bios, bieb, discotheek enz. was ook leuk maar sinds ik in Delft studeer kan alles me gestolen worden in het hoge noorden
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 01:05
Verwijderd
dorp
ben beetje mensenschuw
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 01:07
naan
naan is offline
stadsmens all the way.
Oud 27-07-2004, 02:27
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
zeker een stadsmens. Ik kan niet goed tegen de dorpse sfeer en hou ervan om alles wat ik nodig heb dichtbij te hebben
Oud 27-07-2004, 03:18
Verwijderd
Beide. Ik hou van de drukte van een stad, maar ook van de rust van een dorp/stuk natuur.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 09:45
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
stad
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 09:45
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 27-07-2004 @ 03:27 :
zeker een stadsmens. Ik kan niet goed tegen de dorpse sfeer en hou ervan om alles wat ik nodig heb dichtbij te hebben
vooral die roddelsfeer in die kleine dorpjes waar iedereen elkaar kent, echt niks!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 10:02
CryperA
CryperA is offline
dorp
Oud 27-07-2004, 10:42
Gadje
Gadje is offline
stadsmens
bah ik ben dit durpke, al is het eigenlijk een stad een beetje zat.
ik wil al heel mn leven naar een échte stad. utrecht dus
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 10:48
Cinamon
Cinamon is offline
Goedzo, nou ik heb tot mn 7e in een dorp gewoond.
En nu woon ik alweer bijna 10 jaar in een stad.
Vraag me niet wat voor een, maar toch.

Ik denk dat ik het dorp verkies boven deze stad. Maar zo'n grote metropool trekt me wel meer dan een dorp.
Snap je?
Oud 27-07-2004, 10:52
MieX
MieX is offline
Even voor de duidelijkheid: in het dorp waar ik woon kent lang niet iedereen elkaar en voor mij is een supermarkt/winkelcentrm op 5 minuten fietsafstand en ik woon toch best wel aan de rand, voordelen van een wat groter dorp
Oud 27-07-2004, 11:25
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gadje schreef op 27-07-2004 @ 11:42 :
stadsmens
bah ik ben dit durpke, al is het eigenlijk een stad een beetje zat.
ik wil al heel mn leven naar een échte stad. utrecht dus
ik heb nog nooit van oosterhout gehoord . ist een stad ?

utrecht is nou is echt helemaal niks . leiden ook niet, den haag niet, amsterdam niet, rotterdam niet.

je hebt gelijk, utrecht is toch beter .
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 11:30
Verwijderd
ik vind een dorp wel leuk om in te wonen, lekker rustig. maar om te winkelen, uit te gaan enzo is een stad leuker, veel meer te doen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 11:32
Verwijderd
stad, of een hutje op de hei, dorpen zijn zó kut.

veel mensen is wel relaxed (maar niet té veel zoals in Amsterdam), je bent makkelijk bereikbaar en je kan zo overal naartoe, je hoeft nooit ver te zoeken naar iets want alles is wel ter beschikking.
nee dorpen zijn altijd zo doods en bevolkt met roddelmutsen die ook echt álles bespreken omdat er eigenlijk nooit iets spannends gebeurt. en je zit zo afgezonderd.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 11:44
Verwijderd
Het liefst de gemakken van een stad gecombineerd met de rust van een dorp i guess.

Zie d'r erg naar uit om naar nijmegen te gaan a.s. studiejaar, maar zou het denk ik niet heel erg vinden om 'later' in een dorp te gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 11:45
AngelLena
AngelLena is offline
Beetje van beiden. Ben altijd opgegroeid in een dorp waar domweg geen flikker te doen is behalve 3 weken in het jaar spelweek. In je eerste 10/12 jaren zal je dat een zorg wezen, maar daarna wordt dat toch snel erg vervelend, dan wil je iets gaan doen en wou je toch liever in de stad wonen. Ik woon nu in Groningen en daar bevalt het me prima, als ik zin heb om iets te gaan doen dan bel ik een paar mensen op en voor we het weten zitten we in de kroeg of in het park. En soms verlang je weer even naar de rust en de stilte van het dorp en dan ga ik weer fijn even naar mijn ouders toe. Dus ik ben een beetje van beiden denk ik.
Oud 27-07-2004, 12:21
Orion16
Orion16 is offline
Stad, absoluut. Ik heb heel mijn leven in een boerengat gewoond waar ze alleen de plaatselijke voetbalvereniging en carnavalsvereniging hebben Dat platte dorpse ben ik behoorlijk zat. Sowieso leek het me al ideaal om in de stad te wonen, nou moet je echt overal voor reizen, zelfs voor de bushalte moet je fietsen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 08:57
Kadaver
Kadaver is offline
Stadsmens.

Maar later zou ik het niet erg vinden om een huisje te hebben in een klein spaans dorp met balkon met uitzicht op een pleintje...of een woonboerderij ergens in Toscane...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:44
baldadigheid
baldadigheid is offline
stad! Ik mag dan wel in een weiland wonen, maar binnen 5 minuten ben ik in de stad.
Oud 28-07-2004, 09:49
angel-nieke
angel-nieke is offline
dorp is gezellie......
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 11:00
transfattyacid
transfattyacid is offline
stadmens, ik hou van drukte, veel winkels, veel dingen om te doen, veel mensen, maar er moet iets van een stukje natuur in de buurt zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 11:27
baldadigheid
baldadigheid is offline
Citaat:
transfattyacid schreef op 28-07-2004 @ 12:00 :
stadmens, ik hou van drukte, veel winkels, veel dingen om te doen, veel mensen, maar er moet iets van een stukje natuur in de buurt zijn.
Oud 28-07-2004, 20:31
annetjuh
annetjuh is offline
stad met dorpse invloeden.

dus almelo komt dicht in de buurt
Oud 28-07-2004, 20:55
Verwijderd
Citaat:
transfattyacid schreef op 28-07-2004 @ 12:00 :
ook leuk ja .
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 21:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
loos schreef op 27-07-2004 @ 12:32 :
stad, of een hutje op de hei, dorpen zijn zó kut.

veel mensen is wel relaxed (maar niet té veel zoals in Amsterdam), je bent makkelijk bereikbaar en je kan zo overal naartoe, je hoeft nooit ver te zoeken naar iets want alles is wel ter beschikking.
nee dorpen zijn altijd zo doods en bevolkt met roddelmutsen die ook echt álles bespreken omdat er eigenlijk nooit iets spannends gebeurt. en je zit zo afgezonderd.
Jij moet later niet in een venix wijk wonen.
Oud 28-07-2004, 23:44
Jules
Jules is offline
Ik woon sinds mijn geboorte in een (voor mij te klein) dorp, heb me er nooit echt op mijn plaats gevoeld, niet alleen doordat het zo klein is maar ook de mensen spreken me niet echt aan. Ik wilde altijd weg, altijd groter.

Maarrr, over twee weken kan ik in mijn kamer - in Amsterdam. Ik heb er zin in
Oud 29-07-2004, 09:28
Chimera
Chimera is offline
Stadsmens. Ik ben na m'n stage van 5 maanden in Wenen (2 miljoen inwoners, Amsterdam is een dorp in verhouding) ook behoorlijk in een dipje geraakt toen ik weer terugwas in nederland en weer in 'twente' kwam te wonen. Ik woon nu in Utrecht, geen erg grote stad maar een stuk plezieriger. De mensen zijn hier ook compleet anders dan in 't boerengat waar ik oorspronkelijk vandaan kom.

Tof aan een stad: 's nachts. Ik vind steden 's nachts geweldig, omdat er echt altijd mensen zijn. De sfeer is dan op een of andere manier heel gezellig, ook al is het 5 uur en ligt vrijwel iedereen op een oor.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 09:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 28-07-2004 @ 21:31 :
dus almelo komt dicht in de buurt
Daar heb ik m'n middelbare schooltijd doorgebracht. IMHO zijn Almelo en Enschede uit hun krachten gegroeide dorpen, in ieder geval kwa mentaliteit van de inwoners.

Ik heb een tijdje bij een webdesignbedrijf in Hengelo gewerkt (tijdel als overgang), en ben later een keer nar een BBQ van die mensen geweest toen ik al in Utrecht woonde.

"Zo, dus jij woont in Utrecht? Poe poe! Nou, verder dan Deventer kom ik niet hoor!"

OMG
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 17:38
IcedEarth
IcedEarth is offline
ik woon erg afgelegen en vind het ok.
het is zelfs nog 3 km naar het eerste 'dorp' van 150 mensen
dat je iedereen kent die je tegen komt is er dus ook niet, je komt niemand tegen.
ennee, er zijn geen boerderijen en ik woon niet op een boerderij.
ik woon in het bos
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 18:05
Verwijderd
Stadsmens, absoluut. Ik woon nu in een stadje met tegen de 40.000 inwoners, maar kan niet wachten tot ik in Utrecht of Amsterdam kan gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 18:13
mill's mess
mill's mess is offline
huisje ergens afgelegen van stad/dorp (denk ik nu.., moet het eigenlijk nog gaan uitproberen voor langere periode )
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-07-2004 @ 19:05 :
Stadsmens, absoluut. Ik woon nu in een stadje met tegen de 40.000 inwoners, maar kan niet wachten tot ik in Utrecht of Amsterdam kan gaan wonen.
Ik zal je wel inwijden
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 06:24
biep
biep is offline
stads mens, denk ik.

Ik vertrek vandaag voor een maand of een (half) jaar naar Frankrijk, naar een dorp met welgeteld 9 boerderijen, 1 minisupermarché en 1 ouwelullenboerenstamcafé, en verder alleen maar weilanden en de ranch waar ik ga werken. Wie weet ontdek ik daar de ware dorpsmens in mij .
Oud 31-07-2004, 07:15
Boogie
Boogie is offline
Een beetje van beide. Alles heeft z'n voor- en nadelen.
Oud 31-07-2004, 09:47
Floking
Floking is offline
ik doe toch niks anders dan op me kamer zitten, dus geef me maar een stad/dorp waarbij de winkels niet te ver liggen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 11:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Umh tja.
Stadsmens denk ik. Ik ben opgegroeid in Den Haag en ben toen verhuisd naar de veluwe.
Ok, woon in een dorp/stad van 100.000 (of meer) inwoners, maar ik ga regelmatig naar Arnhem.
Ookal heeft een dorp wel z'n rust, ik mis de trein die ik altijd hoorde en de auto's door de straat.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2004 @ 22:57 :
Ik zal je wel inwijden
Sorry, ik kom waarschijnlijk niet in Kanaleneiland te wonen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
biep schreef op 31-07-2004 @ 07:24 :
stads mens, denk ik.

Ik vertrek vandaag voor een maand of een (half) jaar naar Frankrijk, naar een dorp met welgeteld 9 boerderijen, 1 minisupermarché en 1 ouwelullenboerenstamcafé, en verder alleen maar weilanden en de ranch waar ik ga werken. Wie weet ontdek ik daar de ware dorpsmens in mij .

Geef mij toch maar de stad...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:16
Coral
Coral is offline
Meer stadsmens. Woon nu in een dorp en ik heb t er totaal niet naar mn zin! Zit wel tussen 2 steden in, Amsterdam en Zaandam beide in 20 minuten bereikbaar met OV. Maar wat me irriteert aan een dorp is dat er zoveel sociale controle is, veel geroddel, van die vreselijke boerendorpsfeesten, en iedereen kent mekaar. Je gaat een keer uit je dak, of je bent net even anders en er wordt gelijk een stempel op je gedrukt. Dus ik woon liever in een stad. Meer anonimiteit en veel levendiger.
Oud 31-07-2004, 18:02
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
Ik heb geen stad of dorp mens, maar een gehucht mens

nee gelukkig woon ik nie in een stad. Maar in een gemiddeld grote dorp.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 18:07
Otis
Otis is offline
ede noemt zichzelf een middelgrote stad, ondanks het gebrek aan stadsrechten
maar ik heb me altijd een vreemde eend in de bijt gevoeld, en over een week woon ik in een stad dus ik kies stadsmens
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 21:28
Verwijderd
Ik ben absoluut een stadsmens. Niet dat ik zoveel uitga ofzo, maar omdat je dan alles in de buurt hebt en het openbaar vervoer is beter. En de mensen zijn anders, in een dorp kent iedereen elkaar en wordt er veel meer over iedereen geluld. In dorpjes is geen flikker te doen. Ik haat dorpjes.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 11:19
Verwijderd
beetje van beiden
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 11:23
Tofke_H
Tofke_H is offline
dorp!
Oud 01-08-2004, 11:40
Verwijderd
geboren en getogen in amsterdam

dus heb de aangeboren afkeer en arrogantie tegen alles buiten de randstad goed onder de knie!! Nee valt mee hoor maar ben een behoorlijk stadsmens!!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 11:47
Stevill
Stevill is offline
Doe mij maar tussen dorp en stad.
Reageren

Regels voor berichten