Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 13:46
missCody
missCody is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 11:41 :
Sowieso, als je idd zwanger blijkt te zijn, dan is het probleem er ook. Doe die test, dan weet je waar je aan toe bent. Misschien is er niks aan de hand en zo wel, dan kan je naar oplossingen zoeken.

Volgens mij had je nog geen antwoord gegeven op de vragen hoe lang je al ongesteld bent en of je het altijd regelmatig bent?
ik ben al 3 jaar ongesteld en het is ook regelmatig
Oud 30-07-2004, 13:49
missCody
missCody is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-07-2004 @ 13:53 :
Waarom mag je wel op internet als je niet eens naar de bios mag? Of doe je dat ergens anders? Want dat zou dan ook niet mogen, lijkt mij...
mijn ouders zijn altijd aan het werk en weten wie er in mijn msn lijst zitten dat checken ze altijd
maar nu bijv. zijn ze niet thuis dus kan dat zonder problemen.
ik kan nu ook niet het huis uit om naar de dokter te gaan want de deur zit op slot en ik heb geen sleutel
als ik naar school moet brengen en halen mijn ouders mij altijd op dus na school kan ik dus ook niet naar de dokter
snap je?
Oud 30-07-2004, 13:51
missCody
missCody is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 30-07-2004 @ 13:13 :
Ik geloof geen fuck van dit verhaal.
dat moet je zelf weten
ik weet dat t waar is en dat is voor mij voldoende
meisjes die zoiets verzinnen zijn gestoord in hun koppen want ze weten absoluut niet hoe pijn zoiets doet!!
Oud 30-07-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
missCody schreef op 30-07-2004 @ 14:49 :
als ik naar school moet brengen en halen mijn ouders mij altijd op dus na school kan ik dus ook niet naar de dokter
Maar tijdens school dus wel. En in overleg met iemand op school mag dat vaak ook zonder dat ze het als spijbelen rapporteren. En de kindertelefoon (of iets anders, maar de kindertelefoon komt niet op de rekening) bellen kan ook altijd.
Oud 30-07-2004, 13:52
Verwijderd
En al is het niet waar, dan heeft iemand anders er misschien wat aan.
Oud 30-07-2004, 13:55
Verwijderd
Uit het raam kruipen kan ook nog een mogelijkheid zijn natuurlijk.
In veel huizen zit wel minstens één raam waar je door heen kunt.

[edit]Misschien een stomme vraag...maar als je ouders zo met jou omgaan ivm het geloof...hoe kan het dan dat je moeder wel mag werken? [/edit]

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 13:58.
Oud 30-07-2004, 14:00
missCody
missCody is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 14:55 :

[edit]Misschien een stomme vraag...maar als je ouders zo met jou omgaan ivm het geloof...hoe kan het dan dat je moeder wel mag werken? [/edit]
omdat mijn moeder al volwassen en getrouwd is misschien?!
Oud 30-07-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
missCody schreef op 30-07-2004 @ 15:00 :
omdat mijn moeder al volwassen en getrouwd is misschien?!
Mwah, zo logisch is dat niet. 't komt zat vaak voor dat vrouwen met een 'moslim echtgenoot' niet mogen werken, ondanks dat ze nog zo volwassen en nog zo getrouwd zijn.
Oud 30-07-2004, 14:06
missCody
missCody is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 15:02 :
Mwah, zo logisch is dat niet. 't komt zat vaak voor dat vrouwen met een 'moslim echtgenoot' niet mogen werken, ondanks dat ze nog zo volwassen en nog zo getrouwd zijn.
ja maar het is vooral mijn moeder van wie ik niks mag
mijn vader is ten slotte bijna nooit thuis
Oud 30-07-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
missCody schreef op 30-07-2004 @ 15:06 :
ja maar het is vooral mijn moeder van wie ik niks mag
mijn vader is ten slotte bijna nooit thuis
'tenslotte'?

Maar goed, daar gaat het niet om. 't gaat er nu om wat jij wilt. Er zijn je mogelijkheden om hulp te zoeken aangedragen, maar de uiteindelijk stap om het ook te doen zul je zelf moeten zetten.
Oud 30-07-2004, 14:12
missCody
missCody is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 15:08 :
'tenslotte'?

Maar goed, daar gaat het niet om. 't gaat er nu om wat jij wilt. Er zijn je mogelijkheden om hulp te zoeken aangedragen, maar de uiteindelijk stap om het ook te doen zul je zelf moeten zetten.
ja dat weet ik en ik heb ook al gedacht
ik denk dat ik toch maar naar de dokter moet gaan en als die vent niet stopt me dreigen ga ik ook nog aangifte doen!
Oud 31-07-2004, 18:02
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Misschien kun je gratis een test laten doen bij een Rutgers stichting o.i.d., van die vrouwenklinieken.

Schiet anders eens je mentor op school aan of een leraar op school waar je het mee kan vinden, of de vertrouwenspersoon of maatschappelijk werker op school.

En niet testen en niks vertellen schiet ook niet echt op als je straks echt zwanger blijkt te zijn: vroeg of laat kun je niet meer verbergen voor je ouders dat je zwanger bent en dan moet je alsnog het huis uit waarschijnlijk als ik jou zo hoor. En op je 13e ben je nog niet in staat echt een kind op te voeden.
Je kan het ze dan beter nu vertellen dan als het te laat is en ze er zelf achter komen, ik denk dat het dan nog een ergere schande is: een kind van 13 met een kind.
Oud 01-08-2004, 10:33
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2004 @ 14:55 :
Dat lijkt me geen aanrader als je ouders je al eens half bewusteloos hebben geslagen.

Bel een keer op school met een huisarts, een andere die je ouders kennen. Als het een beetje fatsoenlijke man of vrouw is, wil hij je ongetwijfeld helpen. Alleen school is nog ver weg, nu het zomer vakantie is. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat je veranderende uiterlijk je (eventuele) zwangerschap veraad. Licht die dokter ook in over je ouders en hun gewoontes, vraag hem om telefoonnummers enzo van instanties de je kunnen helpen.

Je kan ook proberen een klasgenoot in vertrouwen te nemen. Ook al is het geen vriend(in) van je. Als iemand met zo'n verhaal opbelt willen ze je vast helpen.

Neem je trouwens niet een beetje groot risico met dit op het forum te zetten? Een blik op je history folder is genoeg om je te 'veraden'. Misschien dat je er zelf al aan had gedacht, maar delete iedere keer je geschiedenis, en log uit na gebruik zodat ze je nickname niet herkennen.

Veel succes.
Oud 01-08-2004, 12:50
missCody
missCody is offline
ik heb de test gedaan en de uitslag is "positief"... ik ben dus zwanger
nu ben ik banger dan tevoor en k weet nu helemaal niet meer wat ik moet doen...
k ben egt bang!!
Oud 01-08-2004, 12:51
missCody
missCody is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 01-08-2004 @ 11:33 :
Dat lijkt me geen aanrader als je ouders je al eens half bewusteloos hebben geslagen.

Bel een keer op school met een huisarts, een andere die je ouders kennen. Als het een beetje fatsoenlijke man of vrouw is, wil hij je ongetwijfeld helpen. Alleen school is nog ver weg, nu het zomer vakantie is. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat je veranderende uiterlijk je (eventuele) zwangerschap veraad. Licht die dokter ook in over je ouders en hun gewoontes, vraag hem om telefoonnummers enzo van instanties de je kunnen helpen.

Je kan ook proberen een klasgenoot in vertrouwen te nemen. Ook al is het geen vriend(in) van je. Als iemand met zo'n verhaal opbelt willen ze je vast helpen.

Neem je trouwens niet een beetje groot risico met dit op het forum te zetten? Een blik op je history folder is genoeg om je te 'veraden'. Misschien dat je er zelf al aan had gedacht, maar delete iedere keer je geschiedenis, en log uit na gebruik zodat ze je nickname niet herkennen.

Veel succes.
mensen zullen mij niet herkennen want ik log me altijd uit als ik weg ben en niemand weet wie ik ben dus daar hoef ik niet bang voor te zijn
maar toch bedankt voor je advies!
Oud 01-08-2004, 13:12
elledc
elledc is offline
Een meisje, 13 jaar, verkracht en daardoor zwanger

Het enige wat je nu MOET doen is die man aanmelden bij de politie en vertellen dat je door hem zwanger bent, het is zijn schuld, niet de jouwe en HIJ moet opkomen voor de kosten.
Hoe streng je ouders ook zijn, meis, er lijkt mij geen betere oplossing!

Sterkte iig!
Oud 01-08-2004, 14:11
angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
missCody schreef op 01-08-2004 @ 13:50 :
k ben egt bang!!
Sterkte iig.

Ben je bij de huisarts geweest of heb je zelf een test gedaan?
En als je bij de huisarts bent geweest, wat zei hij?
Oud 01-08-2004, 14:47
Verwijderd
Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met een abortus kliniek. Iig als je dat wil laten plegen.
Daarnaast je verhaal aan iemand doen die je vertrouwd en die je ook evt. kan begeleiden in die kliniek.
veel sterkte alvast!
Oud 01-08-2004, 15:35
Jenifer
Jenifer is offline
Hee mensen,
het is erg vervelend allemaal om dit te horen.
MissCody ik wens je veel sterkte.
Als ik jou was zou ik heel gauw jeugdzorg gaan bellen niet alleen omdat je het huis uit gezet wordt misschien maar ook hoe je ouders tegen je doen dat is niet normaal.
Komt die man/jongen nog vaak bij jullie of niet?
Hij zou voorgoed vastgezet moeten worden en gemarteld moet hij worden.
Niet lichamelijk maar geestelijk totdat hij erbij neervalt.
Zulke mensen hebben dat gewoon nodig het is alleen jammer dat dat niet gebeurd in nederland.
Ze moeten geestelijk gemarteld worden omdat dat altijd nog een tikkie erger is als lichamelijk.
Nog even een vraagje over zwangerschap.
Hoelang duurt het bij een zwangerschap voordat je niet meer ongesteld bent?
Is dat bijvoorbeeld na 4 maanden of veel eerder?
Als je zwanger bent voel je dan elke dag dat getrappel in je buik?
Merk je na 4,5 maanden al of je zwanger bent of niet?
Zo nee na hoeveel maanden merk je dat dan?
Krijg je altijd een dikke buik als je zwanger bent?
Wat zie je eigenlijk aan iemand die zwanger is en hoe voel je je op dat moment?
Heb je dan veel pijn?
Dit vraag ik omdat ik 4,5 maand bijna hetzelfde meegemaakt heb als MissCody het verschil is dat zij verkracht is en ik ben geestelijk gemanipuleerd dus dat is wat minder erg en bij haar was het niet veilig.
Het was wel veilig met condoom zonder pil.
Kan iemand mij antwoord geven op deze vragen?
Bedankt alvast
Oud 01-08-2004, 15:49
rare kwast
rare kwast is offline
Hoelang duurt het bij een zwangerschap voordat je niet meer ongesteld bent?
- als je zwanger bent worden de meeste mensen niet meer ongesteld

Is dat bijvoorbeeld na 4 maanden of veel eerder?
- als je NU bijv. je eisprong zou hebben zou je over 2 weken ongesteld moeten worden, meestal blijft die dan al uit

Als je zwanger bent voel je dan elke dag dat getrappel in je buik?
- de eerste maanden niet, daar is het te klein voor. pas als de ruimte in de baarmoeder wat nauwer wordt ga je het voelen. dit is meestal rond 5 maanden

Merk je na 4,5 maanden al of je zwanger bent of niet?
- de meeste wel ja, een vrouw voelt goed haar lichaam aan (99%)
en tegen die tijd ben je ook aangekomen (als je normaal blijft eten enzo) de buik wordt nu een beetje zichtbaar ed
ook je borsten worden gevoeliger

Zo nee na hoeveel maanden merk je dat dan?
Krijg je altijd een dikke buik als je zwanger bent?
- bijna iedereen krijgt een dik(kere) buik, het kind moet groeien. soms zal de vrouw het kind dragen zodat het heel lang niet zichtbaar is...

Wat zie je eigenlijk aan iemand die zwanger is en hoe voel je je op dat moment?
- iemand die zwanger is kan misselijk zijn, stemmings wisselingen hebben, vermoeid zijn, spataderen, verandering van borsten

Heb je dan veel pijn?
- kan maar een zwangerschap is bij iedereen anders
Oud 01-08-2004, 16:08
Jenifer
Jenifer is offline
Bedankt voor de antwoorden! Ik ben in elk geval al een stuk meer gerustgesteld.
Oud 01-08-2004, 18:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Jenifer schreef op 01-08-2004 @ 17:08 :
Bedankt voor de antwoorden! Ik ben in elk geval al een stuk meer gerustgesteld.
Een test is toch de beste manier van zelfonderzoek, er zijn mensen die dus helemaal niets voelen van het zwanger zijn.
Oud 01-08-2004, 22:19
rare kwast
rare kwast is offline
ja tuurlijk zijn er ook mensen die het niet door hebben....
volgens onze docent zijn die dan gewoon niet bewust van hun lichaam....
maar goed test is nog steeds de beste manier om het te weten
Oud 01-08-2004, 22:35
pebbels
pebbels is offline
nu jij dus zwanger schijnt te zijn, en je alle moed hebt gehad om een test te kopen..
zou je ook nog de stap moeten zetten om weg te gaan bij je ouders! Ga naar speciale tehuizen.. zoek ze onder schooltijd op, spreek er met een vertrouwenspersoon over!.. deze kan je helpen en ook met de thuis situatie.. een goeie vriendin van mij had hetzelfde is zelf naar 4maanden zwangerschap naar de vertrouwenspersoon gegaan.. ik kwam hier later achter nooit heeft ze het me vertelt, wel signalen gegeven maar die dringen dan op dat moment niet door!.. later wel..

zij zit nu in een speciaal tehuis, heb nog 1x een brief van haar gekregen maar verder geen antwoord op mijn brieven.. ze zei alleen dat ze gelukkig daar was en dat ze blij was dat ze haar leven opnieuw kan opbouwen!

ik wil je veel sterkte wensen en met andere sta je sterk!! voornamelijk mensen die niet van jou geloof zijn!
Oud 02-08-2004, 09:29
missCody
missCody is offline
Citaat:
pebbels schreef op 01-08-2004 @ 23:35 :
nu jij dus zwanger schijnt te zijn, en je alle moed hebt gehad om een test te kopen..
zou je ook nog de stap moeten zetten om weg te gaan bij je ouders! Ga naar speciale tehuizen.. zoek ze onder schooltijd op, spreek er met een vertrouwenspersoon over!.. deze kan je helpen en ook met de thuis situatie.. een goeie vriendin van mij had hetzelfde is zelf naar 4maanden zwangerschap naar de vertrouwenspersoon gegaan.. ik kwam hier later achter nooit heeft ze het me vertelt, wel signalen gegeven maar die dringen dan op dat moment niet door!.. later wel..

zij zit nu in een speciaal tehuis, heb nog 1x een brief van haar gekregen maar verder geen antwoord op mijn brieven.. ze zei alleen dat ze gelukkig daar was en dat ze blij was dat ze haar leven opnieuw kan opbouwen!

ik wil je veel sterkte wensen en met andere sta je sterk!! voornamelijk mensen die niet van jou geloof zijn!
ik ga niet naar mijn ouders!!
ik heb wel besloten dat ik met n vertrouwenspersoon op school ga praten, dat wel
en daarna zal ik de stap zetten om naar n abortuskliniek te gaan!!
ik wil het kindje niet houden, daar ben ik zelf nog veel te jong voor!
maar toch ben ik bang...
ik denk dat ik met de vertrouwenspersoon ga praten en dus ook over de thuis situatie...
nu maar hopen dat ze mij zal helpen
ik denk t wel maarja zeker weten doe je nooit...
Oud 02-08-2004, 12:47
angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
missCody schreef op 02-08-2004 @ 10:29 :
ik heb wel besloten dat ik met n vertrouwenspersoon op school ga praten, dat wel
maar toch ben ik bang...
ik denk dat ik met de vertrouwenspersoon ga praten en dus ook over de thuis situatie...
Maar wanneer begint je school weer? En je kan die vertrouwenspersoon ook thuis opbellen misschien.

Maar ik weet wel dat je voor een abortus toestemming van je ouders nodig hebt als je nog geen 16 bent. En een doorverwijzing van de huisarts of de ruthgers stichting.
Oud 02-08-2004, 13:42
Verwijderd
Citaat:
missCody schreef op 02-08-2004 @ 10:29 :
maar toch ben ik bang...
goed van je dat je nu duidelijk heb wat je wilt. iig je verhaal doen bij die vertrouwenspersoon, dat lucht erg op.
Oud 02-08-2004, 17:03
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Zou je niet nu een test laten doen, voor je wacht tot je school weer helemaal begint.....????

Het is maar een idee hoor, maar het lijkt mij wat verstandiger. Vaak heb je dan gewoon de zekerheid, en mss kan je je dan iets geruster voelen ook.....

Sterkte.
Oud 02-08-2004, 18:45
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 02-08-2004 @ 18:03 :
Zou je niet nu een test laten doen, voor je wacht tot je school weer helemaal begint.....????

Het is maar een idee hoor, maar het lijkt mij wat verstandiger. Vaak heb je dan gewoon de zekerheid, en mss kan je je dan iets geruster voelen ook.....

Sterkte.
>>>
Citaat:
k ben egt bang!!
Oud 03-08-2004, 11:41
Anno 1986
Anno 1986 is offline
(Sorry had ik nog niet allemaal gelezen)

Wat vervelend allemaal.....zacht uitgedrukt....
Shit zeg, ik kan me goed voorstellen dat je nu heel bang bent, en het helemaal niet meer weet. Waar je zorgen eerst nog 'voor niets' konden zijn, is het nu allemaal zo definitief.

Misschien is het belangrijk om voor jezelf te bepalen wat je wilt.
Daarom is een rustige omgeving ook wel goed. Daarnaast; of je het wilt of niet, is het denk ik bijna wel noodzakelijk om iemand op de hoogte te stellen die je wat beter kan helpen. Mss kun je samen met de huisarts of iets dergelijks wel met je ouders praten? Natuurlijk zal dat geen fijn gesprek zijn, maar dan ben je wel heel eerlijk......en daarnaast; je kon er toch ech tniets aan doen?

Shit....ik weet dat het allemaal heel simpel klinkt hoor, maar ik hoop echt voor je dat je er snel met iemand over kan praten. Nu sta je eigenlijk onder extra druk van 'mijn ouders mogen het niet weten.' Kun je je enige opluchting voorstellen als zij het misschien uiteindelijk wel weten? Zullen ze echt zo kwaad worden als je verteld hoe het is gebeurd?

HEEL ERG VEEL STERKTE.
Oud 03-08-2004, 14:07
missCody
missCody is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 03-08-2004 @ 12:41 :
(Sorry had ik nog niet allemaal gelezen)

Wat vervelend allemaal.....zacht uitgedrukt....
Shit zeg, ik kan me goed voorstellen dat je nu heel bang bent, en het helemaal niet meer weet. Waar je zorgen eerst nog 'voor niets' konden zijn, is het nu allemaal zo definitief.

Misschien is het belangrijk om voor jezelf te bepalen wat je wilt.
Daarom is een rustige omgeving ook wel goed. Daarnaast; of je het wilt of niet, is het denk ik bijna wel noodzakelijk om iemand op de hoogte te stellen die je wat beter kan helpen. Mss kun je samen met de huisarts of iets dergelijks wel met je ouders praten? Natuurlijk zal dat geen fijn gesprek zijn, maar dan ben je wel heel eerlijk......en daarnaast; je kon er toch ech tniets aan doen?

Shit....ik weet dat het allemaal heel simpel klinkt hoor, maar ik hoop echt voor je dat je er snel met iemand over kan praten. Nu sta je eigenlijk onder extra druk van 'mijn ouders mogen het niet weten.' Kun je je enige opluchting voorstellen als zij het misschien uiteindelijk wel weten? Zullen ze echt zo kwaad worden als je verteld hoe het is gebeurd?

HEEL ERG VEEL STERKTE.
Ik zou het wel kunnen vertellen maar ik weet niet of ik er wel goed aan doe...
ik zal voordat ik met mijn ouders ga praten eerst met n vertrouwenspersoon praten en zij is niet op vakantiie ofzo dus dat moet wel lukken....
als die vertrouwenspersoon vind dat ik het tegen mijn ouders moet zeggen dan zal ik het zeggen en niet eerder...
en neej ik kan geen opluchting voorstellen als ze het weten maarja dat zie ik tegen die tijd wel...
Oud 03-08-2004, 14:09
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Waarom twijfel je of je er wel goed aan doet? Kan je er nog heel veel op achteruit gaan denk je?

Grtjs.
Oud 03-08-2004, 16:52
Koning
Koning is offline
wat heb je dan aan je ouders? zou ik nog liever in een pleeggezin wonen!
Oud 03-08-2004, 20:29
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
angel_girl schreef op 02-08-2004 @ 13:47 :
Maar ik weet wel dat je voor een abortus toestemming van je ouders nodig hebt als je nog geen 16 bent. En een doorverwijzing van de huisarts of de ruthgers stichting.
Is dat zo?? Dan is ze misschien dus gedoemd dat kind te krijgen...als ze het haar ouders niet kan vertellen/ ze geen toestemming geven.

Eigenlijk een lullige wetgeving dan want juist voor meisjes onder de 16 is een abortus nog het meest 'nodig', die zijn immers zelf nog kind en daarbij zou je toch juist willen dat ze eerst zelf nog kind kunnen zijn en volwassen kunnen worden.
Als die meisjes dus ouders hebben die dreigen ze het huis uit te schoppen of in elkaar te slaan en die ouders geven geen toestemming of die meisjes durven het niet te vertellen dan zitten ze dus met een kind opgescheept....lekker dan...

Nouja ik snap het ook weer wel, maar toch ook weer niet, die regel.
Oud 03-08-2004, 20:32
Chandis
Chandis is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 03-08-2004 @ 21:29 :
Is dat zo?? Dan is ze misschien dus gedoemd dat kind te krijgen...als ze het haar ouders niet kan vertellen/ ze geen toestemming geven.

Eigenlijk een lullige wetgeving dan want juist voor meisjes onder de 16 is een abortus nog het meest 'nodig', die zijn immers zelf nog kind en daarbij zou je toch juist willen dat ze eerst zelf nog kind kunnen zijn en volwassen kunnen worden.
Als die meisjes dus ouders hebben die dreigen ze het huis uit te schoppen of in elkaar te slaan en die ouders geven geen toestemming of die meisjes durven het niet te vertellen dan zitten ze dus met een kind opgescheept....lekker dan...

Nouja ik snap het ook weer wel, maar toch ook weer niet, die regel.
Ik weet het niet. Misschien is die regelgeving er omdat ze denken dat meisjes onder de 16 daar niet goed over na kunnen denken. Misschien ook wel om het niet aan te moedigen? Of dat een meisje weer de fout in gaat als ze merkt dat ze zo snel abortus kan plegen...

Er moeten overal regels voor zijn, dus hier ook voor.
Oud 03-08-2004, 20:36
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Om het niet aan te moedigen? Een verkrachter denkt daar geloof ik niet zo goed over na.....

Zou je niet met de kindertelefoon kunnen bellen of met soshulp? Zij kunnen het je vast wel duidelijk vertellen...?

Grtjs.
Oud 03-08-2004, 20:46
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Chandis schreef op 03-08-2004 @ 21:32 :
Ik weet het niet. Misschien is die regelgeving er omdat ze denken dat meisjes onder de 16 daar niet goed over na kunnen denken. Misschien ook wel om het niet aan te moedigen? Of dat een meisje weer de fout in gaat als ze merkt dat ze zo snel abortus kan plegen...

Er moeten overal regels voor zijn, dus hier ook voor.
Ja precies, om die redenen snap ik het ook weer wel, maar het blijft natuurlijk voor sommige meisjes een heel wrange regel....als je niet met je ouders overweg kan.
Oud 03-08-2004, 20:53
Chandis
Chandis is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 03-08-2004 @ 21:46 :
Ja precies, om die redenen snap ik het ook weer wel, maar het blijft natuurlijk voor sommige meisjes een heel wrange regel....als je niet met je ouders overweg kan.
Er zijn altijd uitzonderingen. Je ouders zijn ook met andere dingen nog verantwoordelijk voor je tot je 18e. Maar een rechter kan ze ook ''ontvoogden'' als het om een uitzonderlijke omstandigheid gaat. Zoiets. Dat kan hier natuurlijk ook uiteindelijk. Ze is niet gedoemd om dit kind te krijgen, als ze dat niet wil.
Oud 03-08-2004, 22:16
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 03-08-2004 @ 21:36 :
Om het niet aan te moedigen? Een verkrachter denkt daar geloof ik niet zo goed over na.....

Zou je niet met de kindertelefoon kunnen bellen of met soshulp? Zij kunnen het je vast wel duidelijk vertellen...?

Grtjs.
Niet aanmoedigen is natuurlijk in principe niet bedoeld voor verkrachtingen...
Maar dezelfde regels gelden er wel voor. Helaas. (behalve dat je meteen een MA pil kan krijgen als ze meteen naar de politie was gegaan en aangifte had gedaan.. maar daar is het nu een beetje te laat voor)

Maar goed.. tja.. ik heb geen idee wat ze moet doen. Eerst met vertrouwenspersoon praten.. en uiteindelijk toch ook met ouders. Een zwangerschap is een van die dingen die je gewoon heel simpel niet verborgen kunt houden. Misschien een gesprek met vertrouwenspersoon, ouders en zijzelf.
Oud 03-08-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Chandis schreef op 03-08-2004 @ 21:53 :
Er zijn altijd uitzonderingen. Je ouders zijn ook met andere dingen nog verantwoordelijk voor je tot je 18e. Maar een rechter kan ze ook ''ontvoogden'' als het om een uitzonderlijke omstandigheid gaat. Zoiets. Dat kan hier natuurlijk ook uiteindelijk. Ze is niet gedoemd om dit kind te krijgen, als ze dat niet wil.
als je dit via de rechter wil uitvechten is dat kind al geboren.
ze schrijft dat het 5/6 weken geleden is, onderhand al 7 denk ik, hoe lang is de maximale tijd tot je abortus kan plegen? en zowieso wanneer de ouders het gaan merken, ik denk dat je daar rekening mee moet houden.
Oud 04-08-2004, 03:10
Chandis
Chandis is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 03-08-2004 @ 23:18 :
als je dit via de rechter wil uitvechten is dat kind al geboren.
ze schrijft dat het 5/6 weken geleden is, onderhand al 7 denk ik, hoe lang is de maximale tijd tot je abortus kan plegen? en zowieso wanneer de ouders het gaan merken, ik denk dat je daar rekening mee moet houden.
Ja, dat is wel waar. In Nederland mag je abortus plegen tot 22 weken. Tot en met 12 weken is de ingreep minder groot, dan vanaf 13 weken zwangerschap. Vanaf 13 weken zwangerschap is er ook sprake van algehele anesthesie.
Na 3 maanden begin je ook aan de buitenkant te zien dat een vrouw zwanger is. Maar dat is gemiddeld, ik denk ook dat het van het figuur afhangt e.d.

Maar ze zal het op de één of andere manier toch aan haar ouders moeten vertellen, want voor meisjes onder de zestien jaar is toestemming van één van de ouders nodig voor de abortus. Als ze het kind wil houden, zal ze ook maatregelen moeten nemen t.o.v. haar ouders.
Oud 04-08-2004, 09:19
rare kwast
rare kwast is offline
met een week of 12 moet je echt letten op de buik, dan ga je misschien iets zien...maar het kindje is pas 14 gram en 9 cm...totaal ben je misschien een kilo a 1,5 aangekomen..
het is zichtbaar maar niet dat je zegt wow jij bent vast 12 weken zwanger
Oud 04-08-2004, 09:51
missCody
missCody is offline
gistermiddag ben ik van de trap gevallen, ik was nl gestruikeld,en toen ik weer opstond zag ik alleen maar bloed
ik ben zo erg geschrokken!!
ik heb het opgeruimd maar nu weet ik niet wat er precies aan de hand is....
ik ben nu niet ongesteld ofzo maar ik heb wel buikpijn
Oud 04-08-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
missCody schreef op 04-08-2004 @ 10:51 :
gistermiddag ben ik van de trap gevallen, ik was nl gestruikeld,en toen ik weer opstond zag ik alleen maar bloed
zag je toen je naar de wc ging alleen maar bloed? of was dat toen je opstond, dat vind ik erg apart.
Niet om je alvast opgelucht te maken maar er kan sprake zij n van een miskraam door de val, maar ga aub niet op de zaken vooruit lopen.
Oud 04-08-2004, 10:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
missCody schreef op 04-08-2004 @ 10:51 :
Jeetje.. wat toevallig.
Oud 04-08-2004, 10:36
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Sorry hoor, maar ken je het begrip 'huisarts' niet ofzo?

Grtjs.
Oud 04-08-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 04-08-2004 @ 11:30 :
Jeetje.. wat toevallig.
ik was al bang dat ik de enige was die dat dacht
Oud 04-08-2004, 11:00
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 04-08-2004 @ 11:53 :