![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en de ziektes veelal ongeneeslijk worden genoemd Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
maar ja, hoe is ooit te controleren of dit soort zaken niet fake, of door andere oorzaken komen? niet echt betrouwbaar vind ik, zeker niet gezien de bron waar het uit stamt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
afijn, maar wat jij ziet (of denkt te zien) zie ik niet. als ik hoor dat iemand die ongenezelelijk ziek was na een of andere religieuze of occulte gebeurtenis helemaal genezen is, dan is de enige mogelijke uitleg bedrog. natuurlijk komt het ook voor dat diagnozes verkeerd zitten, of onverwachte factoren optreden, mischien zelfs dingen die de medische wereld nog niet kent, who knows. maar om daar nou direct een wekelijks gebed daarvoor als oorzaak aan te wijzen..... doet me een beetje denken aan die amerikaanse tv dominees, die vragen ook te bidden voor een acteur die zogenaamd ongenezelijk ziek is, en doordat de kijkers dan gaan bidden zou dat beter gaan (lees: acteur speelt dat het beter gaat)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zelfs als je dit onoverkomelijke obstakel aan de kant zet is het nog onwaarschijnlijk, namelijk, hoezo worxdt de een wel genezen en de andere niet? het slaat nergens op, dat 'gods wegen ondoorgrondelijk zijn' is daarbij maar een slap excuus om te verhullen dat het nergens op slaat.
||
![]() |
Citaat:
|
[QUOTE]appie2003 schreef op 28-07-2004 @ 17:29 :
Yo, ooit eraan gedacht dat in de tijd van de openbaringen de aarde enkele honderden tot de laatste tienduizenden mensen heeft gekend. Dus zo specifiek gericht op bepaalde groep mensen is het niet. [/QUOTE ik begrijp niet wat je bedoelt?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik had dacht ik al eerder gezegt dat dit argument gewoon een slap excuus is om te verhullen dat de theocratie hier met z'n mond vol tanden.
||
![]() |
Citaat:
![]() ik had alleen moeite om in te zien dat het grootste deel van de mensen hier het geloof met de paplepen ingegoten hebben gekregen.. ![]() |
![]() |
||||
Ik weet dat je er niet op zal reageren en dat het hoogstwaarschijnlijk ook geen oprechte vraag was aan je andere posts te zien maar ik wil toch even antwoord geven. Deze antwoorden gelden voor mij en niet voor 'de atheisten'.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. God is een theorie en ik ben geen voorstander van het aannemen van een theorie als absolute waarheid. 2. Ik vind het totaal niet aannemelijk dat we god nodig zouden hebben om ons te scheppen omdat iets wat zo complex is als wij nooit zomaar kan ontstaan maar dat iets dat zo complex is als god wel zomaar kan ontstaan. 3. Alles wat ik te horen krijg over god krijg ik te horen van mensen. Zij halen hun informatie uit een boek dat is geschreven door mensen. Daarnaast is het een theorie zonder empirisch bewijs. Ik heb simpelweg geen enkele reden om aan te nemen dat dit de absolute waarheid is en niet verhaal verzonnen door mensen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en ten tweede , waarom zou hij dat willen ?
||
Citaat:
omdat er ook een slechte en vernietigende kracht achter god moet zitten, een god zonder tanden of klauwen, daarvan kon je vroeger niemand overtuigen, en dat was nou precies wat de mensen nodig hadden. daarom werd dus het idee van god die rampen uitstort over 'slechte' mensen, het idee van een oordeel na de dood en het laatste oordeel gecreerd. platvloers gezegd, om mensen mee te intimideren.
||
Citaat:
![]() Maar dat zou betekenen dat god een puur 'goede' wereld maakt en van elk deeltje van zijn creatie houdt waardoor de noodzaak tot aanbidden en de kerk bezoeken wegvalt want god houdt toch wel van je, dat zou het einde van de kerk betekenen. En omdat dat het einde van de kerk zou betekenen is dat dus niet zo. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ouch, wat is god toch wreed, leven zonder ruggegraat. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
2: Geen idee, denk ook niet dat het ooit ontdekt zal worden. Ik geloof ook niet dat God het heeft gemaakt want dan wil ik weten hoe God is ontstaan en kom ik weer op precies dezelfde vraag uit. 3: Geen bewijs ervoor, als God bij wijze van spreken morgenochtend in mijn kamer staat geloof ik in hem, eerder niet. Ik ontken op zich niet dat het zou kunnen dat er een God/Goden bestaan, het zou op zich best kunnen, maar ik geloof er niet in zonder bewijs waarin ik kan geloven. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloven? De uitverkiezing Mr.Mark | 45 | 27-12-2010 09:43 | |
Waarom geloof je eigenlijk in god? Slabbertje | 47 | 13-04-2007 23:46 | |
God kan niet zonder mensen Jouri | 5 | 14-07-2005 21:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting van de mensheid KMBA | 4 | 29-05-2005 15:23 | |
Teveel toeval: er moet een hogere macht/kracht bestaan Verwijderd | 181 | 03-06-2004 11:56 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 18:39 |