Vertel nu eens aan tante CB; hoe verliep jullie muzieksmaak?
ok
Vond je toen je klein was de CD's van je ouders leuk, of alleen kinderen voor kinderen?
Ik vond het allebei wel interessant.
Wanneer kocht je je eerste CD, en is die nog enigszins aanhoorbaar?
M'n eerste album was van Cappella (War in heaven) en die had ik gekocht toen ik 11 was, maar m'n eerste cd weet ik niet. Zal wel zo'n verzamelcd zijn.
Was je ooit punk maar hou je nu van hiphop?
nee
Of van Hiphop naar Black Death Doom Metal?
ook niet
En nu in een verhaaltje. Op m'n 10e verjaardig kreeg ik een cd-speler mer een top 40 cd. Daarvoor luisterde ik vooral cd's van m'n ouders. Maar goed, er waren al gelijk nummers die me wel aanspraken. Dat waren vooral de dancenummers. Toen ben ik opzoek gegaan naar zulk soort cd's. Ik luisterde toen vooral veel naar Cappella, Prodigy en Moby.
In de brugklas kwam ik in aanraking met van die gabbermuziek. Ik vond het wel grappig, maar nooit echt serieus naar geluisterd. Later ging ik naar Marilyn Manson luisteren omdat ik dacht dat het een soort dance was.(ja, hoe stom kan je zijn

). In de 2e luisterde zo'n beetje naar de zelfde muziek.
Toen ik in de 3e kwam begon ik me te interesseren in muziek zoals Korn en later ook Kittie. Aan het eind van de 3e en begin van de 4e ging ik me een beetje interesseren in gothic. Dat kwam voornamelijk door die soepjurken. En om gothickleding te dragen vond ik het ook logisch om naar die muziek te luisteren. Ik ging dus op internet opzoek en kwam al snel uit bij bands zoals The Cure, The Creatures, And Also The Trees en Two Witches, maar ik bleef ook nog naar die nu-metal luisteren.
Aan het eind van de 1e van het mbo ging ik ook naar industrial luisteren. Dat kwam omdat ik de Band Razed in Black jaren daarvoor al van had gehoord, maar nooit verder in verdiept. In de vakantie tussen de 1e en 2e ging ik me nog meer verdiepen in gothic, maar ook andere soorten muziek zoals Afi, Christina Aguilera, Murderdolls en ik had toen ook en cd van Eminem gekocht.
In de 2e en 1e/2e (nieuwe opleiding, doe ik 1e en 2e in 1 jaar) ben ik gewoon naar verschillende soorten muziek gaan luisteren (behalve Eminem, dat ginge vervelen) met de voorkeur nog steeds gothic en gaan verdiepen in andere muziek zoals j-rock.
Nu ik naar de 3e ga zal het wel een beetje het zelfde blijven.