Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2002, 14:52
Verwijderd
Ik hoor van verschillende mensen de laatste tijd dat ze vreemde mailtjes krijgen bij Hotmail. Ik heb er zelf ook regelmatig "last" van.

Bij zo'n mailtje staat er bij de afzender het eerste gedeelte van je Hotmail-adres, of gewoon een naam. Het emailadres klopt ook vaak, niets aan de hand zou je zeggen. Het vreemde is dat:
- die mailtjes vaak een grootte hebben van 120-130 kb;
- sommige mailtjes geheel leeg zijn of maar een paar regels, er staat dus geen letter in en er zit ook geen attachment bij (maar toch zo'n grootte);
- de mailtjes altijd een andere afzender hebben, soms bekende, soms onbekende.

Een voorbeeld. Belde zaterdag een vriendin van me op "He Henri, wat heb je mij voor mailtje gestuurd?" "Mailtje?" Bleek dus dat zij een mailtje had gekregen met als afzender ".........", mijn emailadres en de tekst: "Hey, i've made a new game, you're the first who can play it". Verder niets. Geen link, geen attachment, niets. Terwijl ik dat mailtje NOOIT heb gestuurd en zelfs niet eens kunnen hebben sturen...
Nog een voorbeeld. Kreeg vorige week zelf tot 3 keer toe zo'n mailtje. Een keer met het eerste stuk van het Hotmailadres van een vriendin, en 2 keer met een normale naam als afzender. Daarbij was 1 afkomstig van Hotmail, en een van HetNet.
M'n vriendin krijgt ze ook regelmatig in haar email. Zelfde verhaal.

Ik ben niet de enige die er last van heeft, het komt veel vaker voor. Het zijn dus niet altijd Hotmailadressen als afzender, ook andere providers. Kan me ook nog wel herrineren dat ik nog een van iemand heb gekregen die een hele andere (normale) provider had (ben zo ff de naam ervan kwijt). Soms zijn het dus bekenden van je, soms onbekenden.

Meer mensen die hier last van hebben?

Die mailtjes maken me in principe niets uit, maar vraag me toch af HOE dit kan...

Laatst gewijzigd op 11-12-2010 om 08:13. Reden: Persoonlijke info verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2002, 14:54
Verwijderd
via MSN kan dat..
Word aangestuurd via een vb script dat op een website staat..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 14:58
Terminator
Terminator is offline
Hier MOET JE ECHT MEE UITKIJKEN DEZE EMAILS BEVATTEN VISUAL BASIC SCRIPT DIE JE COMPUTER BESCHADIGEN,
ZOALS HET NIET GOED FUNCTIONEREN, HET LANGZAMER OPEN VAN JE SYSTEEM ENZ...
ALS JE DEZE EMAILS BINNEN KRIJG VERWIJDER ZE DAN GELIJK OPEN ZE NIET!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:01
Athlon
Athlon is offline
Het KLEZ-virus misschien??

Ik heb op GoT ook zo'n topic geplaatst, en daarbij laat ik screenshots zien van zo'n mailtje.

Kijk hier bijv. naar die van mij:

In de 2e kun je dus zien dat als je hem doorstuurt opeens een bijlage bij zit, bij mij dus message.txt van 126kb.

Scan je pc eens met de remover voor Klez.
Te vinden op www.symantec.com
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Terminator schreef:
Hier MOET JE ECHT MEE UITKIJKEN DEZE EMAILS BEVATTEN VISUAL BASIC SCRIPT DIE JE COMPUTER BESCHADIGEN,
ZOALS HET NIET GOED FUNCTIONEREN, HET LANGZAMER OPEN VAN JE SYSTEEM ENZ...
ALS JE DEZE EMAILS BINNEN KRIJG VERWIJDER ZE DAN GELIJK OPEN ZE NIET!!!!!!
mensen die alles in hoofdletters typen die zijn het gevraalijkst..
Die nemen altijd maar aan dat het zo is, en in de meeste gevallen doen ze ook aan spammail en kettingbrieven en al die bullshit..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:35
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Die nemen altijd maar aan dat het zo is, en in de meeste gevallen doen ze ook aan spammail en kettingbrieven en al die bullshit..
zoals: stuur dit mailtje door naar 15.000 mensen anders wordt je hotmail-adres gewist...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:44
wereldofanime
wereldofanime is offline
Ik heb hier ook last van zeer IRRI.
Oud 27-05-2002, 15:44
chursel
chursel is offline
Citaat:
McLaren schreef:

Als je hem door stuur naar hotmail (wat ik dus heb gedaan) krijg je een virus en dat wist je hele pc had eerst ME en nou XP omdat hij format c: had gedaan dat jullie het weten ( iN msconfig staatt er dan bij
Oud 27-05-2002, 15:51
Verwijderd
Ze sturen maar raak naar mijn hotmailadres, ik gebruik hem alleen voor spam. 99% van de mailtjes die ik krijg, kijk ik niet in.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:12
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Ze sturen maar raak naar mijn hotmailadres, ik gebruik hem alleen voor spam. 99% van de mailtjes die ik krijg, kijk ik niet in.
hehehe ik ook
Oud 16-06-2002, 19:30
Verwijderd
Jah ik heb ook van die mailtjes gehad. Maar ik heb ook een keer een mailtje ontvangen zonder adres or something. Alleen een attachment, het bestand waren een soort egyptische letters, arabiers ofzow, iig ik kon het niet lezen, net als iedereen anders die alleen het germaans alfabet kent. Toen ik het attachment opende bleek het een virus te zijn. Dat gaf die hotmail-virusscan al aan. En als die het als ziet, dan moet het wel een virus zijn. AW er vaag.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:12
PV
PV is offline
alle mailtjes die zo'n grootte hebben en een vage afzender / titel gooi k meteen weg.. had er een x een in mn outlook express gekregen, wat dat ding dus opende in het voorbeeldscherm, virus
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:39
Jozzy
Jozzy is offline
Soms zijn die mailtjes 'gevaarlijk' als je ze in Outlook of Outlook Express opent, niet gewoon webbased op de Hotmail-site. Let op "soms", een attachment "Message.txt" lijkt me nou niet echt gevaarlijk, maar met .vbp's en .exe's moet je oppassen...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 15:33
Captain
Captain is offline
Ik krijg ongeveer 10 tot 20 van die mailtjes per dag. Ik word er gek van. Mijn virusscanner is daar heel handig mee want ze zijn niet schadelijk, maar inderdaad teksten zoals:

This is a very good tool
I wish you would like it.

Hi,This is a very funny game
This game is my first work.
You're the first player.
I hope you would enjoy it.

Etc etc...

Heel irritant, maar ja, weinig aan te doen...

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 23:44
p-chez
p-chez is offline
Ook wel es gehad.. keek er ff in.. aangezien de afzender iemand was die ik ken. Niks aan de hand. Geen inhoud, geen attachments.
Geen virus op mn computer....
Oud 19-06-2002, 11:20
Roos
Roos is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Ook wel es gehad.. keek er ff in.. aangezien de afzender iemand was die ik ken. Niks aan de hand. Geen inhoud, geen attachments.
Geen virus op mn computer....
Nee, maar dan is het toch raar dat die mailtjes vaak 130 kb zijn? Dat kunnen niet een paar spaties zijn
Oud 19-06-2002, 18:40
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
henri schreef:
Ik hoor van verschillende mensen de laatste tijd dat ze vreemde mailtjes krijgen bij Hotmail. Ik heb er zelf ook regelmatig "last" van.

Bij zo'n mailtje staat er bij de afzender het eerste gedeelte van je Hotmail-adres, of gewoon een naam. Het emailadres klopt ook vaak, niets aan de hand zou je zeggen. Het vreemde is dat:
- die mailtjes vaak een grootte hebben van 120-130 kb;
- sommige mailtjes geheel leeg zijn of maar een paar regels, er staat dus geen letter in en er zit ook geen attachment bij (maar toch zo'n grootte);
- de mailtjes altijd een andere afzender hebben, soms bekende, soms onbekende.

Een voorbeeld. Belde zaterdag een vriendin van me op "He Henri, wat heb je mij voor mailtje gestuurd?" "Mailtje?" Bleek dus dat zij een mailtje had gekregen met als afzender "henri152", mijn emailadres en de tekst: "Hey, i've made a new game, you're the first who can play it". Verder niets. Geen link, geen attachment, niets. Terwijl ik dat mailtje NOOIT heb gestuurd en zelfs niet eens kunnen hebben sturen...
Nog een voorbeeld. Kreeg vorige week zelf tot 3 keer toe zo'n mailtje. Een keer met het eerste stuk van het Hotmailadres van een vriendin, en 2 keer met een normale naam als afzender. Daarbij was 1 afkomstig van Hotmail, en een van HetNet.
M'n vriendin krijgt ze ook regelmatig in haar email. Zelfde verhaal.

Ik ben niet de enige die er last van heeft, het komt veel vaker voor. Het zijn dus niet altijd Hotmailadressen als afzender, ook andere providers. Kan me ook nog wel herrineren dat ik nog een van iemand heb gekregen die een hele andere (normale) provider had (ben zo ff de naam ervan kwijt). Soms zijn het dus bekenden van je, soms onbekenden.

Meer mensen die hier last van hebben?

Die mailtjes maken me in principe niets uit, maar vraag me toch af HOE dit kan...
Ja nu je het zegt!!!!!!!!!! Ik heb er ook last van!! Idd ze zijn iets van 130kb terwijl er helemaal geen bijlage is ingevoegd. Ik check mijn hotmail via internet maar het zou dus geen schade kunnen aanrichten? Ik heb die mails zelf wel geopend om te kijken wat erin stond maar verder ook niets.

Ik dacht dat het in eerste instantie een één of andere grapjas was die mij dit soort bullshit doorzond maar het is dus een virus maar hopelijk niet schadelijk!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 18:41
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
rosi schreef:

Nee, maar dan is het toch raar dat die mailtjes vaak 130 kb zijn? Dat kunnen niet een paar spaties zijn
Een Visual Basic code dus, maar wel heel knap verborgen in het maitje, ik zie namelijk nergens attachments of iets anders erbij staan! Ik heb er dus ook last van.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 19:49
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Probleem is dat je tegenwoordig elke 30 dagen in moet loggen...
Oud 19-06-2002, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:

Probleem is dat je tegenwoordig elke 30 dagen in moet loggen...
Ik log bijna elke dag in, zoveel spam krijg ik. Naast de standaard spam die je bij Hotmail onvermijdelijk lijkt te krijgen als je een Engels woord hebt (het is dus DutchECK@hotmail.com), gebruik ik dit adres ook wanneer ik een e-mail adres in moet vullen bij een bedrijf wat ik niet 100% vertrouw (is vaak). Ik krijg zo 300 mailtjes in de week, waarvan er elke dag zo'n 3 door mijn filter heen sijpelen. Ik moet dus wel inloggen. Ik had een keer een week lang niet ingelogd (vakantie) en ik had gelijk de melding dat m'n mailbox te vol was...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 22:06
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:
Jah ik heb ook van die mailtjes gehad. Maar ik heb ook een keer een mailtje ontvangen zonder adres or something. Alleen een attachment, het bestand waren een soort egyptische letters, arabiers ofzow, iig ik kon het niet lezen, net als iedereen anders die alleen het germaans alfabet kent. Toen ik het attachment opende bleek het een virus te zijn. Dat gaf die hotmail-virusscan al aan. En als die het als ziet, dan moet het wel een virus zijn. AW er vaag.
Ondersteunt jouw pc het lettertype Symbol? In dat geval kan het namelijk Grieks zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 03:32
Verwijderd
message.txt is als bijlage omdat je in hotmail nu een non richtext bericht maakt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 07:35
MaakUt
MaakUt is offline
volgens mij filtert hotmail geinfecteerde bestanden tegenwoordig helemaal. dus dan zie je ze gewoon niet en kan je dus op geen enkele manier toch dat virus binnehalen
Oud 22-06-2002, 18:08
Maurice
Maurice is offline
maar hoe kom je er nou van af??

ik ga zometeen 3,5 week weg en na 2 dagen zit mn mailbox dan al vol...
Oud 22-06-2002, 19:07
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
morris schreef:
maar hoe kom je er nou van af??

ik ga zometeen 3,5 week weg en na 2 dagen zit mn mailbox dan al vol...
Dan moet je de rest van de mail laten blokkeren, en de mails van wie je ook mail verwacht en van wie je ook altijd mail krijgt bij de "Safe List" zetten. Werkt hoor! Zo ben ik wel van mijn spam afgekomen.

Wel een nadeel- Als een vreemd persoon die niet in jouw "Safe List" staat je een mailtje stuurt komt 't nooit aan!

Greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten