Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 17:44
bimba bella
bimba bella is offline
drugs, wat heeft iedereen daar toch mee
waarom is het in hemels naam uit gevonden.
ik begrijp het in elk geval niet van mij mogen ze alles vernietigen!!
en waarom zou ik es uit leggen.

oke ook ik heb wel eens een jointje gerookt ik zou er niet om liegen maar ik ben nu heel erg tegen drugs omdat
vorige week helaas 1 van mijn vrienden is overleden aan een over dosis.

en nu weet ik dus heel goed wat drugs met je kan doen begrijp me niet verkeerd ik weet best dat het niet voor iedereen zo hoeft af te lopen maar ik wil jullie toch duidelijk proberen te maken dat niet alles aan drugs goed is en dat je er ook aan kunt overlijden als je bijv. een verkeerde drugs in neemt of als je een overdosis neemt dus mensen denk goed na voor je er aan begint.

groeten en xxxx marion

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 17:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2002, 18:54
Blenderhead
Blenderhead is offline
k ben er nu definief met geesopt met druygs..... alleen nog maar (veel_ alcohol)

maark kamn nie ontekenen dat drugs leuk zijn??????da
Oud 16-06-2002, 19:22
Verwijderd
waarvan had je vriendin dan een overdosis?
harddrugs begin ik niet mee; dat is te gevaarlijk en slecht voor je gezondheid.
softdrugs zijn wel gevaarlijk, en zeker niet goed voor je, maar als je maat kan houden wegen voor mij de voordelen op tegen de nadelen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:36
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik zuip en blow alleen maar

en als je met blowen een overdosis wil krijgen dan moet je wel heel ver gaan
Oud 16-06-2002, 20:47
Griller
Griller is offline
Citaat:
birthmark schreef:
k ben er nu definief met geesopt met druygs..... alleen nog maar (veel_ alcohol)

maark kamn nie ontekenen dat drugs leuk zijn??????da

dan heb je nu heel veel alcohol op ... of ga jij van blowen liegen

Drugs... tja. Ik vind het persoonlijk wel leuk enzo en ik weet dat er nadelen zijn.Maar ja we zoeken altijd naar nieuwe kicks en manieren om aan de werkelijkheid te ontsnappen...
Oud 16-06-2002, 21:20
Rrr.
Rrr. is offline
Mensen met een ernstige pijnlijke ziekte krijgen ook drugs toegediend en is voor mij ook de enige manier waarop drugs op een zinnige manier worden gebruikt. Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die met blowen begonnen en er kapot aan zijn gegaan (of zeker goed op de weg zijn). Ik ken ook niemand die aan Heroïne is begonnen zonder begonnen te zijn met blowen (I.v.m. die verhaaltjes van ja ik blow alleen). Drugs worden onderschat
Oud 17-06-2002, 12:47
notbonefish
notbonefish is offline
wat is jouw definitie van 'drugs'? het verschil tussen drugs en noodzakelijke vitaminen is nogal klein.

hier een relevant artikel uit de
http://n0thing.myweb.nl/evo.html
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 13:17
Woekie
Woekie is offline
noodzakelijke vitaminen?

er is een heel groot verschil tussen hard drugs en soft drugs.
het feit dat je ene joint heb gerookt betekent niet dat je gelijk een overdosis krijgt, dat krijg je alleen van hard drugs, dus die vriend van je was aardig verkeerd bezig. maar nou moet je niet alle drugs als gevaarlijk beschouwen, zoals al eerder gezegd ga je heel wat joints moeten roken voor je echt een overdosis krijgt, je wordt eerst gewoon ziek, gaat kotsen en dan volgende dag ben je alles zo een beetje weer vergeten
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 17:54
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
er is nog nooit iemand kapot gegaan aan blowen! Ze gaan kapot aaan excuses maken zoals" het komt door het blowen"

By the way; erg klote voor je dat je vriend een overdosis heeft gehad, sommige drugs zijn klote ja, maar drugs is een relatief begrip!
Oud 17-06-2002, 17:57
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
heb zelf ooit een overdosis weed op, ik schat dat ik zo'n 30 gram knipafval naar binnen had gewerkt. Niks gevaarlijk aan hoor, je hart gaat loeihard kloppen, kan wel hartverzakking veroorzaken maar ik ben gezond ik viel in slaap en werd 15 uur later wakker uit een coma, totaal stoned was ik nog steeds, had wel gekotst voordat ik ging slapen hoor. 's ,middags weer naar bed, moe moe moe.....weed!
Oud 17-06-2002, 19:29
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
bimba bella schreef:

en nu weet ik dus heel goed wat drugs met je kan doen begrijp me niet verkeerd ik weet best dat het niet voor iedereen zo hoeft af te lopen maar ik wil jullie toch duidelijk proberen te maken dat niet alles aan drugs goed is en dat je er ook aan kunt overlijden als je bijv. een verkeerde drugs in neemt of als je een overdosis neemt dus mensen denk goed na voor je er aan begint.

groeten en xxxx marion
ik denk dat het best duidelijk is voor bijna iedereen die drugs gebruiken dat niet alles goed is aan drugs e dat het af en toe veel risico's met zich mee brengt....

btw...drugs bestaat niet alleen uit xtc een blwtje en heroine... tgaat van partydrug tot paracetamol zo ongeveer...

Laatst gewijzigd op 17-06-2002 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:55
Choke
Choke is offline
Citaat:
snees schreef:
maar als je maat kan houden wegen voor mij de voordelen op tegen de nadelen.
dat vind k mooi gezegt
en k ben t er ook mee eens..
Oud 18-06-2002, 12:00
Klubbin
Klubbin is offline
De enige keer dat weed dodelijk is, wanneer je out gaat en toevallig op een verhoging staat en zwaar hard met je kop op de grond pleurt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:10
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
snees schreef:
softdrugs zijn wel gevaarlijk, en zeker niet goed voor je, maar als je maat kan houden wegen voor mij de voordelen op tegen de nadelen.
jij zou helemaal geen drugs mogen hebben maar gewoon een trap onder je ass en verstoppertje gaan spelen je bent verdomme 13
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:40
Griller
Griller is offline
Citaat:
Built to last schreef:

jij zou helemaal geen drugs mogen hebben maar gewoon een trap onder je ass en verstoppertje gaan spelen je bent verdomme 13
ja en jij 20...... zou jij niet eens aan je pensioen gaan denken en gaan werken want op dit moment zou je moeten WERKEN .. luie zak...
Oud 19-06-2002, 17:35
Locke
Locke is offline
Citaat:
snees schreef:
Bah er zijn genoeg legale drugs die veel gevaarlijker zijn dan hard drugs ..
Oud 19-06-2002, 19:04
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Kijk je zult je wel kut voelen, maar dat is dan nog geen reden om anderen geen plezier te gunnen. Er zijn ook mensen doodgegaan van alcohol, nou ga ik toch ook niet roepen dat alcohol verboden zou moeten worden.
Oud 19-06-2002, 21:14
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Citaat:
YuckFou schreef:
Mensen met een ernstige pijnlijke ziekte krijgen ook drugs toegediend en is voor mij ook de enige manier waarop drugs op een zinnige manier worden gebruikt. Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die met blowen begonnen en er kapot aan zijn gegaan (of zeker goed op de weg zijn). Ik ken ook niemand die aan Heroïne is begonnen zonder begonnen te zijn met blowen (I.v.m. die verhaaltjes van ja ik blow alleen). Drugs worden onderschat
en wie is voordattie begion met blowen niet begonnen met alcohol? En koffie? enz...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 23:59
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
Jantje het Zonnekind schreef:

en wie is voordattie begion met blowen niet begonnen met alcohol? En koffie? enz...
koffie...?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 01:15
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
pinhead schreef:

koffie...?
een van de meest gebruikte pepmiddelen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 01:27
biertjehappen
biertjehappen is offline
Overdosis, wat heeft iedereen daar toch mee
ik begrijp het in elk geval niet van mij mogen ze iedereen vernietigen!!

Komop he laat iedereen toch lekker een over dosis krijgen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 09:51
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
bonefish schreef:

een van de meest gebruikte pepmiddelen.
mwoah..ik vind koffie nie onder drugs vallen omdat je gemoedstoestand niet heel erg veranderd. ja ok....het heeft een oppeppend effect maar dat heeft cola ook
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 11:54
Verwijderd
Citaat:
pinhead schreef:

mwoah..ik vind koffie nie onder drugs vallen omdat je gemoedstoestand niet heel erg veranderd. ja ok....het heeft een oppeppend effect maar dat heeft cola ook
cola is ook een drug
je kan er zelfs verslaafd aan raken
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:42
dromerke
dromerke is offline
Volgens mij is drugs nemen gewoon pure zelfmoord plegen. Ik heb niks tegen mensen die het gebruiken maar ik moet daar niks van hebben van drugs.
Oud 24-06-2002, 16:54
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Citaat:
dromerke schreef:
Volgens mij is drugs nemen gewoon pure zelfmoord plegen. Ik heb niks tegen mensen die het gebruiken maar ik moet daar niks van hebben van drugs.
Tuurlijk is drugs nemen geen puur zelfmoord plegen!
Er zijn alleen wel risico's aan veel drugs, maar als je je zelf goed informeerd en voorzichtig bent, is die kans al weer veel kleiner.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2002, 17:53
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:

Idd
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Locke schreef:

Bah er zijn genoeg legale drugs die veel gevaarlijker zijn dan hard drugs ..
dan bedoel je doornappel?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Built to last schreef:
jij zou helemaal geen drugs mogen hebben maar gewoon een trap onder je ass en verstoppertje gaan spelen je bent verdomme 13[/SIZE]
o wat stoer, als je 20 bent 13-jarige ventjes pesten. alsof jij bepaalt wat ik zou moeten doen.
ga breezer drinken of burzum luisteren ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 14:20
Locke
Locke is offline
Citaat:
snees schreef:

dan bedoel je doornappel?
Bijvoorbeeld ..
Oud 25-06-2002, 14:24
Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
HardDrugs is bad mkaaaaaaaaay, SoftDrugs is Ooit gehoord dat iemand gestorven is aan een overdosis wiet?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 19:28
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
pinhead schreef:

en Ephedra dan? vergelijbaar effect. Kava? wordt je lekker social van.

wat is de grens die je stelt tussen wat wel, en wat niet een drug is?

volgens mij zijn veel dingen zowel onder drugs als onder voedings/genots middelen te plaatsen, en is er dus niet zo'n groot verschil. drugs zijn niet per definitie slecht, net zoals eten niet per definitie goed is.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 19:55
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
bonefish schreef:

en Ephedra dan? vergelijbaar effect. Kava? wordt je lekker social van.

wat is de grens die je stelt tussen wat wel, en wat niet een drug is?

volgens mij zijn veel dingen zowel onder drugs als onder voedings/genots middelen te plaatsen, en is er dus niet zo'n groot verschil. drugs zijn niet per definitie slecht, net zoals eten niet per definitie goed is.
volgens mij krijg je van 1 supercap stukken meer energie dan van 1 kopje koffie, maar het bepalen van of iets wel of niet tot 'drugs' behoort lijkt mij meer iets persoonlijks. alles kan je in feite tot drugs rekenen....wat is dan de grens...?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 23:19
Sir Smoke-A-Lot
Laten we maar gewoon zeggen dat je geestveruimende en lichaamslopende drugs hebt. Drugs die een zware invloed hebben op je lichaamsfuncties zijn absoluut niet aan te raden want het sloopt je gewoon. Maar als je van die dingen hebt die op de lange termijn schadelijk zijn boeit het me niet zoveel, het zal mij aan mun reet roesten dat ik zoveel jaren eerder doodga omdat ik softdrugs gebruik ofzow. De gevolgen van softdrugs zijn gelukkig nog te overzien en heb je meer in de hand!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 01:07
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
pinhead schreef:

volgens mij krijg je van 1 supercap stukken meer energie dan van 1 kopje koffie
dan ken je mijn 'kopjes' koffie niet

bovendien is een supercap nogal geconcentreerd. je kunt ook caffeine pillen kopen die nogal wat sterker zijn dan een kopje koffie.

met drugs gaat het voornamelijk om de dosis/concentratie. cocaine geeft een heel ander effect dan het kauwen op coca-bladeren.

ik ben helemaal voor de vrijstelling van drugs, mits er goede voorlichting is en de concentraties niet belachelijk zijn. (niet dat ik ervaring heb in dingen sterker dan ephedra )
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 15:32
ESCO
ESCO is offline
Sir Smoke-A-Lot
17M - Lid

gepost op 25-06-2002 @ 15:24

--------------------------------------------------------------------------------
HardDrugs is bad mkaaaaaaaaay, SoftDrugs is Ooit gehoord dat iemand gestorven is aan een overdosis wiet

Nou loop je wel te lachen maar wist je dat 1 joint gelijk staat aan 10 peuken.
Verslaafde soft drugs gebruikers worden ongeveer niet ouder dan 60 de meeste dan.
Oud 26-06-2002, 18:42
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
ESCO schreef:
maar roken is zowiezo

je hoeft het niet te roken....
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 00:08
Sir Smoke-A-Lot
Citaat:
ESCO schreef:
Sir Smoke-A-Lot
17M - Lid

gepost op 25-06-2002 @ 15:24

--------------------------------------------------------------------------------
HardDrugs is bad mkaaaaaaaaay, SoftDrugs is Ooit gehoord dat iemand gestorven is aan een overdosis wiet

Verslaafde soft drugs gebruikers worden ongeveer niet ouder dan 60 de meeste dan.
goh, ik rook en ik mag af en toe wel eens genieten van wat de nederlandse telers mij te bieden hebben! moet ik nu bang worden dat ik voor mijn 60e al onder een mooi groen gazonnetje lig? Als je harddrugs gebruikt kun je ieder moment vertrekken. En trouwens, als je blowt is vooral de tabak die er al dan wel te niet doorheen zit schadelijk en verslavend, van die wiet ga ik echt niet drastisch minder leven ofzow hoor. Ga maar eens harddrugs gebruiken, een overdosis en je ligt eruit!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 01:20
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:

Neen, dat is incorrect. Officieel (medisch gezien) heb je een overdosis aan THC zodra je er moe van wordt!

Verder, bimba bella, is er een erg groot verschil tussen harddrugs en softdrugs, en daarbinnen ook nog tussen natuurlijke en syntetische drugs. Vooral de sysntetische variant van beide drugssoorten zijn gevaarlijk voor je, en hebben meestal een veel verslavendere werking.

Overigens moet je altijd weten wanneer te stoppen.
Oud 05-07-2002, 20:39
smileyinluv
smileyinluv is offline
tuurlijk, de meesten die blowen houden er niets aan over.

maar er zijn ook heel slimme mensen die heel goed weten wat er kan gebeuren, het tog een x doen, steds meer willen, van alles gaan doen om aan geld te komen, zwaardere drugs gaan gebruiken etc en uiteindelijk draan ondergaan.
nogal naief om te zeggen dat als je weet wat de risico's zijn, je veiliger bent.
kheb 1x geblowd, en dat was 1x teveel.
als je iets 'lekkers' wilt, kun je ook koekjes eten inderdaad dan word je niet high, maar besef dat high zijn alleen maar negatief is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 22:04
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
smileyinluv schreef:
maar besef dat high zijn alleen maar negatief is.
hoezo dat?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 23:49
Sir Smoke-A-Lot
Citaat:
smileyinluv schreef:
tuurlijk, de meesten die blowen houden er niets aan over.

maar er zijn ook heel slimme mensen die heel goed weten wat er kan gebeuren, het tog een x doen, steds meer willen, van alles gaan doen om aan geld te komen, zwaardere drugs gaan gebruiken etc en uiteindelijk draan ondergaan.
nogal naief om te zeggen dat als je weet wat de risico's zijn, je veiliger bent.
kheb 1x geblowd, en dat was 1x teveel.
als je iets 'lekkers' wilt, kun je ook koekjes eten inderdaad dan word je niet high, maar besef dat high zijn alleen maar negatief is.
Aaaaaah, you're talking bullcrap here. Niet over iets lullen als je er geen verstand van hebt aub. Ten eerste, blowen komt gewoon overal voor hoor, alle lagen van de bevolking. Iedereen wil wel eens relaxen met een lekkere joint erbij. Je kunt ook alleen maar geestelijk verslaafd raken he, dus dat steeds meer willen valt wel mee. Alleen je geest vraagt om meer maar je lichaam niet. Je hebt wel heel veel vooroordelen maar je kunt ze niet onderbouwen. Dus iedereen die blowt is automatisch een crimineel die steelt om zijn drugs te betalen? Dacht het niet he. Je blowt niet omdat je verslaafd ben maar omdat je graag dat lekkere gevoel hebt: psychische verslaving. Mensen die blowen weten heus wel wat ze doen hoor, de meeste iig. Je hebt eht zelf in de hand en het is niet zo dat je steeds meer en meer moet hebben waardoor je uiteindelijk gaat stelen. En dat je zwaardere drugs gaat gebruiken is de grootste onzin. Ik weet niet of je ooit voorlichting heb gehad maar wiet e.d. zet never nooit niet aan tot het gebruik van zwaardere middelen en daar kun je de boekjes op naslaan. Bovendien, als jij in blowen iets vind wat je bij koekjes niet vind, wat houd je dan tegen om dat te gaan doen? I rest my case!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 11:09
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:

jah 289 jongo's voor je nooit meer opstaat
Oud 09-07-2002, 12:44
osmano
osmano is offline
Citaat:
bimba bella schreef:
drugs, wat heeft iedereen daar toch mee
ik begrijp het in elk geval niet van mij mogen ze alles vernietigen!!
en waarom zou ik es uit leggen.

oke ook ik heb wel eens een jointje gerookt ik zou er niet om liegen maar ik ben nu heel erg tegen drugs omdat
vorige week helaas 1 van mijn vrienden is overleden aan een over dosis.

groeten en xxxx marion
ik weet niet wat ,hoeveel en of het wel echte drugs waren die je vriend gehad heeft.
In elk geval iedereen denkt meteen weer dat harddrugs baaaaaaad aaa zeer gevaarlijk zijn vooral cocaine , xtc en heroine
maar ik zeg jullie ,ik heb al alles uitgeprobeerd , ik heb soms 10 pillen per dag gehad en coke zitte snuiven midden in de morgen ,en nu ,ik voel me helemaal niet naar de k*t en heb een hartcontrolle gehad en nix is met me aan de hand zelfs ni afgevallen omdat ik gewoon met alle drugs kon eten zelfs met speed.Het hangt er vanaf hoe je die drugs gebruikt en of je ze koopt van mensen die je vertrouwt en niet zomaar van een dealer op straat die je niet kent,of ze goed getest zijn enz,en je moet ook weten dat harddrugs geen softdrugs zijn en naar je lichaam luisteren ,je lichaam geeft je altijd een signaal dat het teveel is en er is altijd tijd op te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 13:05
M4US
M4US is offline
hmmm ikzelf doe ook wellus drugs. Maaruuh laat mij maar lekker een pilletje slikken of een lijntje pakken. Pff ik weet van mezelf nu wel hoever ik kan gaan. Maarja ik drink geen alchohol... wat denk je dat alchohol is?? Dat is ook gewoon een drugs alleen word het niet erkend als drugs!
Maarja hier heeft ieder zijn eigen mening over...
en tsja als iemand een overdosis neemt dat doet ie toch echt zelf!!!
GrtSS
Oud 09-07-2002, 17:46
Nate
Nate is offline
Je moet verstandig met drugs omgaan... Sterven aan een overdosis ligt aan de gebruiker, niet aan de drugs, sorry...
Oud 09-07-2002, 18:00
osmano
osmano is offline
Citaat:
Nate schreef:
Je moet verstandig met drugs omgaan... Sterven aan een overdosis ligt aan de gebruiker, niet aan de drugs, sorry...
pcies
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 18:03
Locke
Locke is offline
Citaat:
osmano schreef:

maar ik zeg jullie ,ik heb al alles uitgeprobeerd ,
Niet overdrijven dat zeggen mensen tegenwoordig nogal snel terwijl er zo veel verschillende drugs zijn waar je de meeste geen eens van kent ..
Oud 09-07-2002, 18:15
osmano
osmano is offline
Citaat:
Locke schreef:

Niet overdrijven dat zeggen mensen tegenwoordig nogal snel terwijl er zo veel verschillende drugs zijn waar je de meeste geen eens van kent ..
nee echt de bekende drugs wel maar niet ketamine of lachgas zo iets niet,lsd en ghb heb ik allemaal al gehad
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 20:38
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Citaat:
smileyinluv schreef:
maar besef dat high zijn alleen maar negatief is.
Dus jij denkt dat van high zijn niks positiefs kan komen?
Naar wat voor muziek luister je bijvoobeeld?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 21:11
Nate
Nate is offline
Citaat:
ESCO schreef:

Dat is niet waar. Een gewone joint met de juiste verhouding wiet-shag staat gelijk aan een gewone sjekkie. In wiet zit geen nicotine of teer. Puur wiet roken is zelfs beter dan shag. Als 't voor dezelfde prijs te krijgen was en als 't verder geen effect had zou ik altijd wiet roken ipv shag. Nu is 't shag en af en toe wiet.

Citaat:
Rokers ook niet.... Actieve drinkers ook niet... Iemand die de hele dag in de snackbar hangt ook niet... Mijnwerkers ook niet... Fabrieksmedewerkers ook maar zelden... What's your point?
Reageren

Regels voor berichten