Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2004, 01:35
Verwijderd
Hallo dames en heren,

Vinden jullie een tattoeage bij een man of vrouw opwindend? Of in ieder geval in bepaalde gevallen? Ik vind het om heel eerlijk te zijn vrijwel altijd volledig onopwindend en ik raak al mijn lust kwijt als ik er naar kijk. Hebben meer mensen dit of zijn er mensen die er juist op kicken? Ik vind het maar eng.. Ik ben benieuwd naar jullie reacties...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 02:07
leeuwtje lover
leeuwtje lover is offline
voor mij maakt het echt niks uit. Zolang het niet extreem is
Oud 06-08-2004, 03:25
Nrackhnir
Nrackhnir is offline
neen knap er eerder op af

[edit] mja ligt er ook aan waar ... [/edit]

Laatst gewijzigd op 06-08-2004 om 03:28.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 03:28
Verwijderd
Ja, ik geil op mooie tats. En nou dan?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 03:31
Verwijderd
ieee , ik vind tatoo's heel mooi , maar raak er niet opgewonden van
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 07:19
Verwijderd
Nee, ik knap er eerder op af. Vooral als het heel groot en opvallend is, ik vind het vaak gewoon zonde van iemands lichaam.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 08:04
Verwijderd
jeetje, in die termen heb ik nog nooit gekeken, ik ga over 2 weken een tattoo laten zetten, maar straks ontmoet ik een meisje die dat niet geil vindt......
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 08:39
A Sole Reminder
A Sole Reminder is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 06-08-2004 @ 08:19 :
Nee, ik knap er eerder op af. Vooral als het heel groot en opvallend is, ik vind het vaak gewoon zonde van iemands lichaam.
hier ben ik het dus wel mee eens ja.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 09:13
Verwijderd
Ik vind het altijd zielig om te zien als een vrouwtje een tribal boven d'r reet heeft laten zetten, zo lelijk en onorgineel !
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 09:35
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Mijn vriend zit helemaal vol en ik vind het te gek. Ik word er heus niet nat van, maar het is gewoon mooi.
Van die kleine, miezerige tattootjes daarentegen zou ik echt gaan huilen.
Oud 06-08-2004, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 10:07
Ratbout
Ratbout is offline
Citaat:
Oud 06-08-2004, 11:14
Lorelei
Lorelei is offline
Als ze groot zijn, vind ik ze meestal vooral zonde. Ook als ze erg mooi zijn.

Kleintjes kunnen wel lief, leuk en mooi zijn.. maar geil is niet het woord.
Oud 06-08-2004, 11:16
Verwijderd
Zolang het een beetje origineel is heb ik geen problemen mee.
De grootte fuckt me niks, de kleur niet.
Het wind me niet specifiek op, knap er niet op af. Niks.
Ik snap eigenlijk niet waarom wel of niet?
Stiekem vind ik het altijd wel wat hebben
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 11:30
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
cut_off schreef op 06-08-2004 @ 04:28 :
Ja, ik geil op mooie tats. En nou dan?
Oud 06-08-2004, 12:12
Verwijderd
Tatoeages zijn nutteloos, tenminste is esthetische zin.

Ik vind het een beetje dom om je uiterlijk op te offeren om je te kunnen identificeren met een bepaalde sociale groep.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 13:12 :

Ik vind het een beetje dom om je uiterlijk op te offeren om je te kunnen identificeren met een bepaalde sociale groep.
dat is wat jij ervan maakt, maar ik vind een tatto mooi, dus laat ik er een zetten, en wat men daarvan vindt, en bijj wat voor een groep ik dan zou moeten horen laat mij koud
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 12:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

De meeste dingen die we doen/denken/willen/hebben zijn nutteloos.
Oud 06-08-2004, 12:39
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:

Oud 06-08-2004, 12:49
Verwijderd
ik zou er eerder op afknappen... ik vind tattoo's wel zoooo vreselijk fout
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 12:58
Verwijderd
op zich iets orgineels
maar een tribal op de schouder of boven de reet ofzo
die kennen we onderhand wel
opzich vind ik onderaan de buik wel mooi bij een man
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 13:48
transfattyacid
transfattyacid is offline
Ik knap er op af.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 14:38
ILUsion
ILUsion is offline
Een tribal ofzo (dus niet te opvallend, beperkt aantal kleuren) kan volgens mij wel, maar geen twee armen vol hartjes, roosjes, doornen, blaadjes, ... zodat er geen vel meer doorkomt.
Oud 06-08-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 06-08-2004 @ 13:34 :
Alle.

En waarom zou je alleen een tattoo zetten om bij een bepaalde groep te willen horen? Niet te kortzichtig doen, Mephostophilis.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 14:59
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Groot gelijk!
Oud 06-08-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 06-08-2004 @ 13:34 :
welke niet dan?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 15:50
Angie_
Angie_ is offline
Ik vind tatoos wel mooi
alleen van mij hoeven mensen niet helemaal onder te zitten.. vind ik gewoon zonde.. mensen die helemaal onder zitten zijn NAAR MIJN MENING heel ontevreden met hun uiterlijk en krijgen dara door zelfvertrouwen omdat iedereen ze cool vind dan

denk ik

mjah

Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 06-08-2004 @ 15:49 :
En waarom zou je alleen een tattoo zetten om bij een bepaalde groep te willen horen? Niet te kortzichtig doen, Mephostophilis.
Kun je mij dan, vanuit de evolutietheorie, uitleggen waarom een tatoeage mooi zou kunnen of moeten zijn?

Dit is toch gewoon een puur sociaal iets.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 17:20
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 16:59 :
Kun je mij dan, vanuit de evolutietheorie, uitleggen waarom een tatoeage mooi zou kunnen of moeten zijn?

Waarom het precies uit de evolutietheorie zou moeten komen, is me een raadsel. Een tattoo blijft artificieel, dus is het zinloos eender welk biologisch onderwerp hierop te betrekken.

Als je per se schoonheid, tattoo's en lichaamsversiering wil koppelen aan wetenschappelijk onderzoek, kan ik je graag aanraden om eens wat faculteitsbibliotheken van eender welke antropologische, sociale of culturele universiteitstak te bezoeken. Jaarlijks zijn er studenten die hierop afstuderen, en die je veel beter dan ik kunnen uitleggen waarom een tattoo meer is dan een modetrend.

On topic (en niet speciaal als een reply op deze reply): ik heb nog nooit een tattoo gezien waarvan ik dacht: "Oh, wat geil!" Een mooie tattoo maakt een mooi lichaam (of toch het juiste lichaam) nog mooier. Maar op het foute lichaam kan het dan weer storend zijn. Tribals vind ik mooi als ze subtiel blijven, niet te groot, en op de juiste plaats. Meestal op de armen, en niet op de rug.
De mooiste tattoo's die ik ooit heb gezien waren vrij grote tekeningen op de rug. Fijn afgelijnd, veel kleuren, volledig opgevuld. In dit geval nogal de hipster-tattoo's. Of waarom niet: een pinup-girl tussen je schouderbladeren. Het feit dat het meisje bij wie ik dat eens heb gezien een erg mooie rug had, speelt waarschijnlijk ook mee.
Kleine tattoo's vind ikzelf vaker storend dan mooi. Soms ligt dat aan de tattoo zelf, soms aan de hele context errond.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:

wat heeft de evolutie hiermee te maken, ik mis geloof ik iets, maar mijn biologie was niet mijn sterkste vak....
En even voor jouw informatie: een mens is een sociaal wezen.
Een tattoo hoort daar bij mijn weten verder niet bij, want je hebt nog altijd de keuze, of je het laat zien aan anderen, of dat je het alleen laat zien aan degene die zo dicht bij je staan dat ze dat van jou mogen zien.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 17:59
Verwijderd
kvin eerder gewoon mooi.

maar dan moeten het wel mooie zijn (oldschool)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:25
DaFreak
DaFreak is offline
echt een afknapper een tat....
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:32
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ik vind het opzich wel wat hebben maar niet bij iedereen,
en zeker niet te groot en opvallen, maar ook niet klein verstopt op je enkel bijvoorbeeld
Oud 06-08-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:

Wat heeft de evolutietheorie er nou weer mee te maken? Allicht wordt wat mensen mooi vinden ook door de maatschappij bepaald (of het nu om beeldende kunst gaat of muziek of het menselijk lichaam), maar dat wil niet zeggen dat je iets niet puur voor jezelf kunt doen, en ook niet dat wat je mooi vindt alleen maar evolutionair bepaald wordt.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 18:44
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
Angie_ schreef op 06-08-2004 @ 16:50 :
Ik vind tatoos wel mooi
alleen van mij hoeven mensen niet helemaal onder te zitten.. vind ik gewoon zonde.. mensen die helemaal onder zitten zijn NAAR MIJN MENING heel ontevreden met hun uiterlijk en krijgen dara door zelfvertrouwen omdat iedereen ze cool vind dan

denk ik

mjah

Sorry, maar NAAR MIJN MENING slaat dit echt nergens op.
Mijn vriend bijvoorbeeld is zelf tattoeeerder van beroep, en hij zit al behoorlijk onder.
Maar voordat hij al die tattoos had, was hij al erg zelfverzekerd en trok hij zich van niemand iets aan. En er zijn niet veel mensen die het cool vinden als iemand onder zit met tattoos, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
Dus jouw mening kan best kloppen, over het algemeen, maar het geldt niet voor iedereen.
Oud 06-08-2004, 19:47
Verwijderd
ik vind het maar niks: tattoo's
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:24
Mara
Mara is offline
Ligt eraan bij wat voor jongen/vent. Soms maakt 't het plaatje compleet, meestal niet.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:32
suusch
suusch is offline
Ik vind 't mooi.
Oud 06-08-2004, 21:22
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 06-08-2004 @ 16:44 :
welke niet dan?
Je zou dingen als eten e.d. als nuttig(er) kunnen beschouwen.
Oud 06-08-2004, 21:27
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 06-08-2004 @ 19:44 :
Sorry, maar NAAR MIJN MENING slaat dit echt nergens op.
Mijn vriend bijvoorbeeld is zelf tattoeeerder van beroep, en hij zit al behoorlijk onder.
Maar voordat hij al die tattoos had, was hij al erg zelfverzekerd en trok hij zich van niemand iets aan. En er zijn niet veel mensen die het cool vinden als iemand onder zit met tattoos, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
Dus jouw mening kan best kloppen, over het algemeen, maar het geldt niet voor iedereen.
1-0 voor de verstandige mensch
Oud 06-08-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
henri de penri schreef op 06-08-2004 @ 18:59 :
kvin eerder gewoon mooi.

maar dan moeten het wel mooie zijn (oldschool)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 21:48
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
leeuwtje lover schreef op 06-08-2004 @ 03:07 :
voor mij maakt het echt niks uit. Zolang het niet extreem is
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 06-08-2004 @ 19:35 :
Wat heeft de evolutietheorie er nou weer mee te maken? Allicht wordt wat mensen mooi vinden ook door de maatschappij bepaald (of het nu om beeldende kunst gaat of muziek of het menselijk lichaam), maar dat wil niet zeggen dat je iets niet puur voor jezelf kunt doen, en ook niet dat wat je mooi vindt alleen maar evolutionair bepaald wordt.
Omdat hetgene dat objectief mooi is, evolutionair bepaald is.

Tatoeages zijn dit niet, dus het is een puur cultureel fenomeen. Dit sluit natuurlijk niet uit dat iemand het niet voor zichzelf doet. Dat wil ik ook helemaal niet beweren.

Wat een mens mooi vindt is deels evolutionair en deels sociaal/cultureel bepaald. Echter, aan de laatste hecht ik weinig waarde. Vandaar mijn afkeer voor de tatoeage.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 22:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 23:02 :
Omdat hetgene dat objectief mooi is, evolutionair bepaald is.

Tatoeages zijn dit niet, dus het is een puur cultureel fenomeen. Dit sluit natuurlijk niet uit dat iemand het niet voor zichzelf doet. Dat wil ik ook helemaal niet beweren.

Wat een mens mooi vindt is deels evolutionair en deels sociaal/cultureel bepaald. Echter, aan de laatste hecht ik weinig waarde. Vandaar mijn afkeer voor de tatoeage.
Mja, maar waarom zou je je dan nog scheren? Je haar knippen? Schone kleren aandoen?
Oud 06-08-2004, 22:08
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 06-08-2004 @ 23:07 :
Mja, maar waarom zou je je dan nog scheren? Je haar knippen? Schone kleren aandoen?
Omdat je conformeren aan een sociale groep helemaal niet per se slecht is. Dit doe ik dan ook, als ik daar voordeel aan heb.

Zo knip ik na mijn studie zeker mijn haar af, omdat ik anders geen werk kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 00:40
troep
troep is offline
Citaat:

mag je mij vertellen welke *bepaalde sociale groep* je het hier over hebt ? ik bedoel maar sinds primitieve tijden deden mensen al aan tattoeren. en ik denk dat de meeste mensen tattoeages en piercings niet nemen om erbij te horen.. tuurlijk zijn tattoeages nutteloos ... mooie kleding ook, forummen ook, lekker eten ook, zal je wat verklappen... het hele leven is nutteloos. maar ik neem aan dat zelfs jij van het leven geniet ? lekker eet af en toe ? mooie kleding koopt af en toe ?

en @topic -> tattoeages vind ik niet bepaald sexy, wel heel mooi als het niet allemaal losse plaatjes op een lichaam zijn (of een goed geheel ... of een beperkt aantal tattoos.) ik kan me wel een sexy tattoo voorstellen maar ik denk dat niemand die heeft omdat dat toch vrij pijnlijk is

ohh en tattoeages op tiet hebben stiekem ook wel iets sexys vooral als je maar een stukje ervan ziet wanneer aangekleed
Oud 07-08-2004, 00:47
Verwijderd
Ik vind het vrijwel altijd ordinair staan en zeker niet seksueel opwindend.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 00:55
Bo
Bo is offline
Ik vind het niet mooi en vaak zelfs ordinair. Ik vind het absoluut niet opwindend. Ik heb liever een mooi tatoo vrij lijf.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 09:27
reddragon
reddragon is offline
ligt eraan waar de tattoo zit
als die net boven der kont zit in een soort tribal dan vind ik het wel opwindend eigenlijk
Oud 07-08-2004, 10:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 23:08 :
Omdat je conformeren aan een sociale groep helemaal niet per se slecht is. Dit doe ik dan ook, als ik daar voordeel aan heb.

Zo knip ik na mijn studie zeker mijn haar af, omdat ik anders geen werk kan krijgen.
Ik ben nooit goed geweest in voorbeelden verzinnen/geven en ook nu was dat het geval, toegegeven. Maar wat ik probeerde te zeggen is dat 'tattoo's zijn nutteloos' een weinig geldend argument is, IMO. Dat je zegt dat je dan zogenaamd tot een bepaalde groep gaat behoren, kan ik me wel voorstellen.. hoewel ik denk dat je het te zwart/wit ziet. En wat de evolutietheorie er mee te maken heeft, weet ik nog steeds niet.

Regels voor berichten