Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2004, 22:19
flipkip
flipkip is offline
mijn virusscanner detecteert dus een Trojan horse Downloader.agent.AS
maar kan'm niet verwijderen
ik heb andere virusscanners gebruikt maar ze kunnen hem ook niet verwijderen.
het bestand zit in c:\\Documents and settings\Local settings\Temp\THI3563.tmp/twaintec.cab:\polall1t.exe

moet ik het gewoon handmatig verwijderen?
Oud 09-08-2004, 22:46
Verwijderd
Zoek eens op je pc naar polall1t.exe
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 23:03
T_ID
T_ID is offline
mocht handmatig verwijderen ook niet werken, probeer dan eerst alle programma die het bestand zouden kunnen gebruiken af, probeer dan opnieuw.

nog steeds niet, dan proberen een nieuwe naam te geven, probeer em eventueel naar een andere map te verplaatsen, zelfs als je het ding dan nog niet kunt verwijderen dan zal het programma ten minste niet meer opgestart worden. (aangezien de virusinstructies een verkeerd path uitvoeren)
Oud 09-08-2004, 23:08
flipkip
flipkip is offline
ik heb de file verwijderd, is er blijkbar nog een 2e virus.
maar het virus (terug een trojan, backdoor.agent.ba) zit op c:\\WINDOWS\system32\reso.dll

ik betwijfel of dit een file is die ik zomaar even kan verwijderen aangezien ik om de vijf seconden melding krijg: virus detected with opening file reso.dll

kan iemand mij zeggen waarvoor dit file'tje dient en of ik het zomaar kan verwijderen?
Oud 09-08-2004, 23:14
Verwijderd
Ik heb reso.dll iig niet, klinkt ook niet echt betrouwbaar.
Ik zou het weggooien..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 23:30
flipkip
flipkip is offline
acces denied on file
als ik in safe mode opstart, en zoek naar de file, blijkt reso.dll ineens niet te bestaan

Laatst gewijzigd op 09-08-2004 om 23:41.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 08:44
freyk
freyk is offline
Over die Backdoor.agent.ba vind je hier een engelse handleiding (inclusief fix-tool) om de zooi te verwijderen.

Zelf raad ik aan om ff voor de zekerheid om hier een hijackthis log te plaatsen.
Wat misschien ook handig is om ff te scannen met een up-to-date spybot s&d en ad-aware.
(voor meer info zie [centraal] spyware & adware)

Laatst gewijzigd op 10-08-2004 om 10:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten