Volgend jaar moet ik met de metro naar school en ik heb geen recht op een ov dus koop ik een jaarabonnement.
Maar nu vraag ik me af hoe dat precies gaat, ik dacht altijd dat je als je 5 zones moet reizen in de 3e zone je abonnement laat zetten zodat je er naar beide kanten 2 kan en de 3e is dan de plek waar je abonnement op staat.
Maar nu heb ik het bij de ret nagevraagd en die zeiden dat ik ook 5 zones moet betalen en dus een duurder abonnement moet hebben.
Het was nogal druk en die man deed aardig chagerijnig dus ben er verder maar niet op in gegaan en heb info meegenomen maar daar staat er niets over in.
Ik weet dus niet of hij gelijk had, maar wilde ook een waardebon inleveren, wat ik daar wel eens vaker doe en die wilde hij niet aannemen, dus twijfel of het wel zo is dat ik in een hogere prijsklasse kom.
Een vriendin van mij heeft een poos terug ook een jaarabonnement gehad en die kon wel vanuit het midden rekenen, maar wist het verder ook niet.
Wat ik me nu afvraag is dus of iemand dit weet die een abonnement heeft ofzo.
Misschien is het zo dat je net als bij een strippenkaart het aantal zones moet rekenen plus een zone voor het basistarief, extra dus? Dan zou het nl wel kunnen dat ik een prijsklasse hoger nodig heb.
Btw.. Ik weet niet waar dit hoort, dus heb het maar even hier neergezet. Als het ergens anders beter past hoor ik het wel.
|