Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 12:44
HenkMul
HenkMul is offline
Voor iedere zichzelf respecterende muziekliefhebber.

Game on.

Henk Mul !
Oud 04-08-2004, 12:57
Paniccore
Paniccore is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 04-08-2004 @ 13:44 :

Game on.

yep ik ga weer verder Doom III spelen
Oud 04-08-2004, 13:03
konflict
konflict is offline
ohja;

Ilkae "Stained Glass Confetti EP"

Message>>
Having released an EP back in 2002 from the sometime duo, nowadays largely uno Ilkae, aka Canada's Aaron Munson, we were delighted when we heard Ilkae had a new 777-copy limited edition CDR out, called 'Stained Glass Pinata'. What's more, he wanted to mix up a couple of the tracks from it with some more exclusive songs for a Monotonik release as the cunningly named 'Stained Glass Confetti EP'. In fact, we were so delighted that we let him do it. So he did. So we released it. And this is it.

So, if you've heard Ilkae's previous 'Pistachio Island' CD on Merck Records, you'll know the basic modus operandi - rather gorgeously scattershot electronica with both chiptune and idm influences. From the get-go with 'The Lockpick Almanac', we can dig the lush sounds and ever-so-slightly abstracted melodies, and 'Outfoxing A Unicorn' spaces things out further with a marvellously weird jig of a track, before 'Tin Crow' brings things home with obtuse atom-spherics and weightlifter class complexity.

To sum up - if you like the companion piece enough, consider wandering over to Ilkae's site (http://www.ilkae.com/) and picking up the entire 'Stained Glass Pinata' experience. If not, then you can just thank Ilkae for bustin' open the pinata, and letting you pick up some of the goodies from within. Mm, sweet edible melodies.

http://www.monotonik.com/content/releases/mtkmp133.html
Oud 04-08-2004, 13:07
konflict
konflict is offline
ohja2 (niet zo bekend als ilkae maar zeker zo de moeite waard);

[one012] - plosive - neutral

These songs from mid 2003 to early 2004 were compiled for a recent live performance at Standard Deviation. The mix derived from an earlier demo cd with songs from 2003, but newer songs have been added and some updated. This release is 1 track shy of the box cd, which includes the song 'underlined (alt)'.

Other than the APM side project, this is the first full netlabel release from Plosive, the founder of One. Being just under 37 minutes, its crammed with music but still manages to give you the room to listen and think. A union of rhythm, ambience, melodic hooks and often dubby basslines constantly shifts the main focus between emotion, memory, and groove ..

http://one.dot9.ca/2/releases.php?id=015
http://www.plosive.net/
Oud 04-08-2004, 13:37
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
konflict schreef op 04-08-2004 @ 14:03 :
ohja;

[afbeelding]

Ilkae "Stained Glass Confetti EP"

Message>>
Having released an EP back in 2002 from the sometime duo, nowadays largely uno Ilkae, aka Canada's Aaron Munson, we were delighted when we heard Ilkae had a new 777-copy limited edition CDR out, called 'Stained Glass Pinata'. What's more, he wanted to mix up a couple of the tracks from it with some more exclusive songs for a Monotonik release as the cunningly named 'Stained Glass Confetti EP'. In fact, we were so delighted that we let him do it. So he did. So we released it. And this is it.

So, if you've heard Ilkae's previous 'Pistachio Island' CD on Merck Records, you'll know the basic modus operandi - rather gorgeously scattershot electronica with both chiptune and idm influences. From the get-go with 'The Lockpick Almanac', we can dig the lush sounds and ever-so-slightly abstracted melodies, and 'Outfoxing A Unicorn' spaces things out further with a marvellously weird jig of a track, before 'Tin Crow' brings things home with obtuse atom-spherics and weightlifter class complexity.

To sum up - if you like the companion piece enough, consider wandering over to Ilkae's site (http://www.ilkae.com/) and picking up the entire 'Stained Glass Pinata' experience. If not, then you can just thank Ilkae for bustin' open the pinata, and letting you pick up some of the goodies from within. Mm, sweet edible melodies.

http://www.monotonik.com/content/releases/mtkmp133.html
Ik vond Bring Extra Dragons erg relaxed dus ik zal deze ep ook vast en zeker downloaden.
Oud 07-08-2004, 15:12
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
'Dance' uit de jaren 50.

Elektronische (dance)muziek is niet typisch iets van deze tijd. Het is eigenlijk in de jaren vijftig ontstaan in het natuurkundig laboratorium van Philips, het Natlab

In het lab werden - zonder computer - allerlei elektronische geluidseffecten gecomponeerd en geproduceerd. Niemand kon toen nog vermoeden dat die geluiden ooit zouden leiden tot wat nu dance- en housemuziek is. Dat culturele erfgoed is vastgelegd op een serie cd's die deze week verschijnt. Moderne dj's dwepen er mee.

Verder;

Eerste elektronische muziek Nederland op cd

AMSTERDAM - De eerste elektronische muziek ooit in Nederland gemaakt, is sinds deze week verkrijgbaar in een cd-box. Alle muziek op deze box komt uit het Philips NatLab uit de periode 1956-1963.
Oud 07-08-2004, 15:59
Metal
Metal is offline
damn hoe zou dat dan klinken

@paranoid:
Oud 07-08-2004, 16:01
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
Citaat:
Metal schreef op 07-08-2004 @ 16:59 :
damn hoe zou dat dan klinken

@paranoid:
ALIEN>
Oud 07-08-2004, 17:43
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
D_RRADIO schreef op 07-08-2004 @ 16:12 :
'Dance' uit de jaren 50.

Elektronische (dance)muziek is niet typisch iets van deze tijd. Het is eigenlijk in de jaren vijftig ontstaan in het natuurkundig laboratorium van Philips, het Natlab

In het lab werden - zonder computer - allerlei elektronische geluidseffecten gecomponeerd en geproduceerd. Niemand kon toen nog vermoeden dat die geluiden ooit zouden leiden tot wat nu dance- en housemuziek is. Dat culturele erfgoed is vastgelegd op een serie cd's die deze week verschijnt. Moderne dj's dwepen er mee.

Verder;

Eerste elektronische muziek Nederland op cd

AMSTERDAM - De eerste elektronische muziek ooit in Nederland gemaakt, is sinds deze week verkrijgbaar in een cd-box. Alle muziek op deze box komt uit het Philips NatLab uit de periode 1956-1963.
gave reportage. en die cd wil ik wel hebben
Oud 07-08-2004, 18:25
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 07-08-2004 @ 18:43 :
gave reportage. en die cd wil ik wel hebben
Ik weet het niet zeker, maar in een onlangs gelezen artikel uit de Volkskrant vernam ik dat de prijs rond de 50 euro lag.

Nogmaals; niet helemaal 100% zeker, maar het zou om een luxe cdbox gaan o.i.d.

Edit;

POPULAR ELECTRONICS: Early Dutch Electronic Music from Philips Laboratories.
A 4-CD set, that comes packed with 7 extensive booklets and many extras to explore...
Playing time 03:57:00 Price : EUR 56,95

Zie http://www.basta.nl/ .

Laatst gewijzigd op 07-08-2004 om 18:28.
Oud 08-08-2004, 11:17
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
Deze week staat in Vrije Geluiden een New Yorks jazztrio centraal. De Vietnamese voorman en trompettist Cuong Vu, de Japanse bassist Stomu Takeishi en de Amerikaanse drummer Elliot Kavee gaven in jazzclub Paradox in Tilburg een concert waar Vrije Geluiden een registratie van heeft gemaakt.

In deze uitzending een interview met Cuong Vu. Wie is Cuong Vu en waar komt hij vandaan? In welke relatie staat hij tot zijn muziekinstrument? Aan de hand van muziekfragmenten van Ives’ ‘Unanswered Question’, Miles Davis, Aphex Twin (en meer) vertelt Vu over de invloeden van ondermeer de elektronische muziek.

Vrije Geluiden sluit af met een optreden van het Cuong Vu trio.

http://www.vpro.nl/programma/vrijege...ngen/14525358/
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...03%20breedband
Oud 08-08-2004, 12:09
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
D_RRADIO schreef op 07-08-2004 @ 19:25 :
Ik weet het niet zeker, maar in een onlangs gelezen artikel uit de Volkskrant vernam ik dat de prijs rond de 50 euro lag.

Nogmaals; niet helemaal 100% zeker, maar het zou om een luxe cdbox gaan o.i.d.

Edit;

[afbeelding]

POPULAR ELECTRONICS: Early Dutch Electronic Music from Philips Laboratories.
A 4-CD set, that comes packed with 7 extensive booklets and many extras to explore...
Playing time 03:57:00 Price : EUR 56,95

Zie http://www.basta.nl/ .
nu valt die 56,95 altijd te omzeilen.
Oud 08-08-2004, 12:10
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
D_RRADIO schreef op 08-08-2004 @ 12:17 :
Deze week staat in Vrije Geluiden een New Yorks jazztrio centraal. De Vietnamese voorman en trompettist Cuong Vu, de Japanse bassist Stomu Takeishi en de Amerikaanse drummer Elliot Kavee gaven in jazzclub Paradox in Tilburg een concert waar Vrije Geluiden een registratie van heeft gemaakt.

In deze uitzending een interview met Cuong Vu. Wie is Cuong Vu en waar komt hij vandaan? In welke relatie staat hij tot zijn muziekinstrument? Aan de hand van muziekfragmenten van Ives’ ‘Unanswered Question’, Miles Davis, Aphex Twin (en meer) vertelt Vu over de invloeden van ondermeer de elektronische muziek.

Vrije Geluiden sluit af met een optreden van het Cuong Vu trio.

http://www.vpro.nl/programma/vrijege...ngen/14525358/
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...03%20breedband
ik waardeer sowieso dat de publieke omroepen al hun afleveringen op internet zet en ik waardeer het ook dat je dit post. ik ga meteen kijken.
Oud 08-08-2004, 13:01
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik waardeer het zo dat jij dat waardeert.
wie gaan er ook alweer naar venetian snares?
Oud 08-08-2004, 13:05
HenkMul
HenkMul is offline
Dat Philips-project lijkt me voornamelijk interessant vanwege het historicistisch perspectief op de ontwikkeling van electronica. Echt leuk lijkt het me niet.

Henk Mul - die waarschijnlijk in Utrecht bij Vsnares te vinden zal zijn !

Laatst gewijzigd op 08-08-2004 om 13:10.
Oud 08-08-2004, 13:09
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
Misschien kom ik ook wel, als het in m'n schema past.
En als ze 17-jarigen binnen laten.
Oud 08-08-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 08-08-2004 @ 14:01 :
ik waardeer het zo dat jij dat waardeert.
wie gaan er ook alweer naar venetian snares?
ik, duhh en rosa ook, maar dan die in rotterdam dacht ik
Oud 08-08-2004, 13:19
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
Rotterdamse Tegentonen
Di 21 september, aanvang 20.30 uur, Lantaren 1, entree: € 9,95 / € 7,95
- Kamarotti (de terugkeer van de Vlaamse Primitieven) [Belgie/NL]
Kamagurka is terug in de Nederlandse theaters met een geheel nieuw programma: Kamarotti. Kamagurka en zijn band brengen een eigenzinnig concert met klassieke allures en van een allesverterende schoonheid.
Kamagurka (vocalen, tekst), Johan de Smet (muziek, piano, keyboards), Luc-Ex (basgitaar) en Raggende Man-Marcel Schmidt (drums)
- Venetian Snares (exit Timbaland en de Neptunes) [U.S.A.]
Een van de meest opzienbarende bands op gebied van experimentele elektronische muziek. De Venetian Snares slagen erin met elk nieuw album een compleet nieuwe stijl te laten horen.

De Venetian Snares is het pseudoniem voor Aaron Funk (geen pseudoniem) uit Winnipeg, Canada, de geboorteplaats van Dinosaur sr., Neil Young.
Met Squarepusher, Aphex Twin en Boards of Canada is Venetian Snares één van de meest toonaangevende acts binnen de experimentele electronica van dit moment en dat in toenemende mate. Funk doet niet aan stijl en noemt zijn stijl simpelweg surrealisme, een opvallende overeenkomst met zijn verre, maar vermoedelijk totaal onbekende geestverwant Kamagurka, waarmee hij in ieder geval een punk-verleden deelt. Of zijn agressieve electronische exercities in 7/8 dan wel 5/4 aan zijn Vlaamse mede-surrealist besteed zijn, blijft vooralsnog de vraag.
Afsluitend wat recensies, die zodanig superlatief zijn dat je bijna gaat denken dat ze verzonnen zijn, maar niet heus:
New Musical Express:
"Venetian Snares is to Music what Satan is to Christianity: a profoundly malevolent force who looks great, intimidates a lot of boring people and is, despite everything, insanely popular... It's like experiencing The Empire Strikes Back on 3D IMAX on LSD..."
The Wire:
"...both inspirational and infuriating... relentlessly inventive (in his) approach to structure."
Uncut:
"Aaron Funk maintains impressive quality control. All he needs is a brave Missy, Kelis or Bjork to climb aboard these bucking electro-punk broncos - then we'd see how fresh and innovative the Timbalands and Neptunes of this world really sound."
Muzik:
"...the best record of all time..."
Daar valt weinig meer aan toe te voegen.

Nu Utrecht nog.
Oud 08-08-2004, 13:35
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
die uitzending is trouwens echt subliem. ik heb nog nooit zoveel kippenvel gehad.
Oud 08-08-2004, 13:37
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 08-08-2004 @ 14:35 :
die uitzending is trouwens echt subliem. ik heb nog nooit zoveel kippenvel gehad.
Mooi ventje he? die Cuong Vu, helaas bleef de stream bij mij rond de 50 minuten haperen : (
Oud 08-08-2004, 13:39
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
D_RRADIO schreef op 08-08-2004 @ 14:37 :
Mooi ventje he? die Cuong Vu, helaas bleef de stream bij mij rond de 50 minuten haperen : (
het laatste nummer wat ongeveer op het moment komt dat bij jou de stream ging haperen is het meest experimenteel imo en opzich wel het gaafst
Oud 08-08-2004, 13:50
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Het concert van het Cuong Vu Trio in Paradox in audio:

deel 1
deel 2
Oud 08-08-2004, 17:28
Expanium
Expanium is offline
[whaxx]

"Lies on the beach" @ club naturel
14 augustus Noorderstrand Scheveningen

DJ sets by Intergalactic Gary, Kafka, Pawel, Revmoon & Legowelt

start @ 18:00 - 01:30

entrance: free

leuk om even te chillen yo.
[/whaxx]
Oud 08-08-2004, 18:58
NERD
NERD is offline
Citaat:
Expanium schreef op 08-08-2004 @ 18:28 :
[whaxx]

[/whaxx]
Kut, dan ga ik op vakantie

[/edit: dat klinkt alsof ik geen zin heb om op vakantie te gaan wat uiteraard niet zo is]
Oud 09-08-2004, 12:48
Tsasil
Tsasil is offline
Waar in Utrecht komt Venetian Snares eigelijk?
Oud 09-08-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
[whaxx]

[/whaxx]
omg yeah!!
Oud 09-08-2004, 18:38
Expanium
Expanium is offline
Citaat:
[whaxx]

[/whaxx]
jezus zeg, wat heb je toch met het vergallen van mijn vakantie. Eerst core-tex, dan een liquid DnB feestje (calibre) en nu dit weer. Fuck amerika, ik blijf thuis
Oud 10-08-2004, 10:30
Whaxx
Whaxx is offline
gewoon naar detroit gaan en dan komt alles goed.
Oud 10-08-2004, 14:06
EggeD
EggeD is offline
Venetian Snares ? Chill, waar/wanneer ?
Citaat:
De Venetian Snares slagen erin
.. Slaagt, toch ?
Oud 10-08-2004, 14:35
konflict
konflict is offline
Citaat:
EggeD schreef op 10-08-2004 @ 15:06 :
Venetian Snares ? Chill, waar/wanneer ? .. Slaagt, toch ?
slaagt ja, ze hebben volgens mij geen idee wat ze in huis halen
Oud 11-08-2004, 02:29
Verwijderd
wat is slaagt voor tent?
Oud 11-08-2004, 02:30
sp00n
sp00n is offline
poorleno waaron zet jij rasistise uitsprakun in die andere topic? wat is er mis met zwartuh mensuh dan he !?!?!
Oud 11-08-2004, 02:33
Verwijderd
Okay !
Oud 11-08-2004, 03:03
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
sp00n schreef op 11-08-2004 @ 03:30 :
poorleno waaron zet jij rasistise uitsprakun in die andere topic? wat is er mis met zwartuh mensuh dan he !?!?!
...:::Br3eZahHhH:::...
Oud 11-08-2004, 06:24
Expanium
Expanium is offline
Citaat:
Whaxx schreef op 10-08-2004 @ 11:30 :
gewoon naar detroit gaan en dan komt alles goed.
nee, ik heb een meet and greet met assault in miami
Oud 11-08-2004, 08:15
vivelafete!
vivelafete! is offline
een vraag!

er is zon hip liedje ik heb het op het dour festival veel gehoord o.a. gedraaid door magnus 2 many djs en glimmer twins..
het liedje heeft 3 lijnen.. je hoort het ook veel op studio brussel.. (maar ik vergeet het telkens daarna op internet op te zoeken) weet iemand misschien welk liedje het zou kunnen zijn...
Oud 11-08-2004, 09:00
antigone
antigone is offline
Citaat:
vivelafete! schreef op 11-08-2004 @ 09:15 :
een vraag!

er is zon hip liedje ik heb het op het dour festival veel gehoord o.a. gedraaid door magnus 2 many djs en glimmer twins..
het liedje heeft 3 lijnen.. je hoort het ook veel op studio brussel.. (maar ik vergeet het telkens daarna op internet op te zoeken) weet iemand misschien welk liedje het zou kunnen zijn...
alleen niet echt idm lijkt me.
Oud 11-08-2004, 10:34
Tom Violence
Tom Violence is offline
News:

After the July summer break a new season of our monthly evenings at the Paradiso ( GROTE ZAAL!!), Amsterdam starts on August 10.
Live on stage: Cartwheel (laptop-pop from Australia/UK), Function (Noisy electro-pop from Australia), Belch (Noise/trash one man band from Holland) and Donna Summer/Jason Forrest (Breakcore from USA).

Doors: 20:30, Entrance € 6.-/with flyer € 5.-
Welcome to the Transformed Dreams website

Donna Summer op Dour was
maar goed dat was dus gister en ik had kunnen gaan
Oud 11-08-2004, 12:49
konflict
konflict is offline
Citaat:
D_RRADIO schreef op 08-08-2004 @ 14:37 :
coole nick heb je trouwens, helaas kan ik weinig van d_rradio vinden behalve wat mp3tjes op hun website
Oud 11-08-2004, 13:33
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
Citaat:
konflict schreef op 11-08-2004 @ 13:49 :
coole nick heb je trouwens, helaas kan ik weinig van d_rradio vinden behalve wat mp3tjes op hun website
d_rradio-u_underscore-advance-2004-its
Oud 11-08-2004, 14:31
D_RRADIO
D_RRADIO is offline
Citaat:
De in Groningen woonachtige Friese producer Reimer Eising was woensdag 4 augustus te gast in Club 3VOOR12 Salon voor een intiem radio optreden. In de studio bij Job De Wit liet Eising een aantal nieuwe tracks horen, die hij speciaal voor deze gelegenheid maakte. De titels verzon hij er ter plekke bij. "Ik speel de nummers die ik op plaat uitbreng nooit live, ik maak altijd exclusief nummers. De songs die ik uitbreng ken ik al zo goed, ik wil het spannend houden voor mezelf."

Kettel is al een jaar of acht, negen bezig met het maken van zijn muziek. Met een handvol E.P.'s en albums scoorde Eising de afgelopen jaren goed in electronicaland. Hij heeft het idee dat hij het meest verkoopt in het buitenland. "Ik heb het idee dat er her en der wat mensen zijn, niet echt een kliekje."

Eising werkt live, net als het duo Funckarma enkele weken eerder, met het software programma Ableton Live. Daarmee kan hij samples op willekeurige momenten starten en stoppen en op die manier nieuwe patronen ontwerpen. "Maar thuis werk ik weer heel anders."

Opvallend in de muziek van Kettel zijn de akoestische elementen die zich binnen in de electronische cocon vrij kunnen bewegen. "Ik ben continu bezig om ritmiek en melodie op elkaar af te stemmen. Meestal start ik met een melodie en stem de beats er op af."

Eising hoopt dit jaar nog een nieuw album voor het DUB label te gaan opnemen. Maar hoe het gaat klinken weet hij nog helemaal niet.Verder wil en kan hij niet heel veel meer vertellen over de manier waarop hij zijn tracks in elkaar zet. "Ik vind het zelf mooi en daarom maak ik het."

Luister naar de complete sessie van Kettel in Club 3VOOR12 Salon.
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/playe...umber=18698648
Oud 11-08-2004, 18:09
Verwijderd
22 september , music tour met jeff mills en laurent garnier in paradiso, 17.50

en valt ook nog eens samen met vsnares
Oud 11-08-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
[whaxx]

[/whaxx]
Owh fuckie dan zit ik op Summer Darkness
Oud 11-08-2004, 19:41
Expanium
Expanium is offline
Citaat:
poorleno schreef op 11-08-2004 @ 19:09 :
22 september , music tour met jeff mills en laurent garnier in paradiso, 17.50

en valt ook nog eens samen met vsnares
had vernomen dat je daar gratis kaarten voor kon reserveren op 3 voor twaalf. geen id of het hetzelfde concert is maar voor laurent garnier zou ik veel opgeven
Oud 11-08-2004, 20:46
konflict
konflict is offline

alleen de flyer opzich is al vet, en het feest zal nog wel beter zijn, voor mensen die geen bezwaar hebben om naar belgie reizen
Oud 11-08-2004, 22:19
EggeD
EggeD is offline

Nog eenmaal, vooral voor mijn plezier.

Slaagt is trouwens een ijzeren wigwam, Tom.
Oud 11-08-2004, 22:20
Bogdan
Bogdan is offline
Nuttige link: http://www.boomkat.com
Kun je allerlei soorten electronische muziek kopen en samples beluisteren.
Oud 11-08-2004, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Expanium schreef op 11-08-2004 @ 20:41 :
had vernomen dat je daar gratis kaarten voor kon reserveren op 3 voor twaalf. geen id of het hetzelfde concert is maar voor laurent garnier zou ik veel opgeven
ik niet, want ik ben een echte sloeber
Oud 11-08-2004, 23:26
Expanium
Expanium is offline
Citaat:
konflict schreef op 11-08-2004 @ 21:46 :
[afbeelding]

alleen de flyer opzich is al vet, en het feest zal nog wel beter zijn, voor mensen die geen bezwaar hebben om naar belgie reizen
fanny, dikke shit. Party muziek op een eigen manier.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten