Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vooral tijdens de vakantietijd is het echt te erg ![]() Het is natuurlijk afwachten tot er eens een keer iets fout gaat en hoe je je er dan uitgaat draaien (als verantwoordelijke). @topicstarter, als je al een opleiding in die richting ligt doet dan kan je (helemaal met wat contacten hier en daar) meestal wel een baantje regelen in de zorg (dus geen schoonmaken ed.)
||
Citaat:
Zoals Leonoor al zei: ik heb er twee jaar van de studie ergotherapie op zitten en ik werk vanaf halverwege het tweede jaar (dus nu een half jaar) in de zorg: in een woonvorm met lichamelijk of meervoudig gehandicapte mensen. Erg leuk en leerzaam! Ik heb ook in de thuiszorg (schoonmaken) gewerkt, maar dat vind ik niet echt 'zorg'. @ nare man: Ik moet vaak inderdaad werk doen met heel veel verantwoordelijkheden. Bijvoorbeeld nachtdienst draaien in mijn eentje (collega slaapt wel daar, dus als er echt dingen zijn kan die wakker gemaakt worden) of in mijn uppie in het huis (met 27 mensen) zitten, zonder ook maar één collega, voor een uur of ietsje meer. Als er binnen dat uur wat gebeurt, is het ontieglijk onverantwoord. Die nachtdiensten draai ik overigens niet, ik wil niet zoveel verantwoordelijkheid. Ik doe over het algemeen alleen ADL en ik vind eigenlijk dat dat wel kan voor ongeschoolde mensen, mits ze goed zijn ingewerkt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik ben het hier overigens absoluut niet mee eens, dat er zo makkelijk over zorg gedaan wordt. ik heb op mijn eerste werkplek in de zorg mensen blaasgespoeld, geinjecteerd, terwijl ik eigenlijk geen flauw benul had waar ik mee bezig was en welke risico's eraan verbonden waren. achteraf vind ik dit behoorlijk onzorgvuldig van mezelf, maar op dat moment vond ik het leuk om te doen, en dacht ik niet zo na over de gevolgen die het kon hebben als ik het vekeerd deed. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb vandaag haren moeten wassen en voor het eerst in mn leven krulspelden moeten zetten ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
(valt mij op) Vandaag nog, er was een collega van mij ziek dus moest ik aan de zusters vragen of hun de medicijnen wilden geven aangezien er bij ons op de groepsopvang geen bevoegde voor was, dan kijken ze mij zo aan van ach jij kan dat toch ook wel (gezegd wordt het ook). Ja ik KAN het wel, maar ik MAG het niet en WIL het ook niet.. (ook al zal ik niet verantwoordelijk er voor worden gehouden als er iets mis gaat maar juist hun..)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Werk claire--17 | 8 | 15-04-2010 18:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Prinsjesdag WärteR | 138 | 23-10-2006 13:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Algemene schoolzaken |
Luzac College Jolla | 44 | 14-06-2004 23:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Prinsjesdag] De Troonrede Anne | 51 | 18-09-2003 12:56 |