Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2004, 00:34
Daevrem
Daevrem is offline
Ik heb wel eens met vuurwapens geschoten, ik denk als een van de weinigen hier, en ik weet dat dat erg moelijk is, vooral met pistool. Daarom kaart ik het aan. Als het supermakkelijk was was het niet z'n probleem geweest. En ik was er ook niet over begonnen als ik niet wist dat veel politiemensen niet genoeg op de schietbaan staan om het wapen legaal te mogen dragen. En de eisen zijn al niet zo hoog.

En als ze niet kunnen schieten, best. Doe dan maar 1 op de 10 agenten met een wapen, ik noem maar wat. Zoals iemand al zei, de kans dat ze in een vuurgevecht komen is toch klein.

En het aantal mensen dat per jaar dood gaan aan politiekogels, ja dat is natuurlijk laag. Omdat er maar weinig incidenten zijn. Maar kijk eens naar het percentage doden of gewonden onder de incidenten, dat is best hoog.

Het aantal sprinkhanen dat in noord afrika van de honger dood gaan ligt ook veel hoger, maar daar praten we dus ook niet over...

De rede dat politieagenten een vuurwapen mogen dragen en ik niet is dat ze weten hoe ze moeten schieten, dat ze weten wanneer ze moeten schieten en dat dat allemaal onder goed toezicht gebeurd. Als dat dus niet het geval blijkt te zijn dan hoort een politieagent net zo veel recht op een wapen te hebben als ieder andere burger.

Laatst gewijzigd op 14-08-2004 om 00:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2004, 01:04
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-08-2004 @ 12:09 :
Precies. Bovendien mikken ze überhaupt niet op zijn hart of hoofd.
Dus dan mikken ze op z'n oksel
Oud 14-08-2004, 11:15
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-08-2004 @ 01:17 :
In ieder geval lijkt het me onwaarschijnlijk dat wanneer er op agenten geschoten wordt (waarbij dus levens op het spel staan) dat ze even rustig hun vest aantrekken, helm opzetten, even verkennen, omkleden.
Ik ga er zomaar vanuit dat ze met volle uitrusting op de pd verschijnen. Dat is een van de dingen waar ze op oefenen. Als een duveltje uit een doosje uit de auto komen en direct in actie zijn.
Oud 18-08-2004, 15:26
Sade
Sade is offline
In plaats van dat er een discussie wordt gehouden over het feit of Nederlandse agenten wel of niet zouden mogen schieten in levensbedreigende situaties, of dat er iets over de brief van de Duitser wordt gezegd, gaat dit topic over het feit dat Nederlandse agenten zogezegd niet kunnen schieten. Waar gaat dit over
Oud 18-08-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Sade schreef op 18-08-2004 @ 16:26 :
In plaats van dat er een discussie wordt gehouden over het feit of Nederlandse agenten wel of niet zouden mogen schieten in levensbedreigende situaties, of dat er iets over de brief van de Duitser wordt gezegd, gaat dit topic over het feit dat Nederlandse agenten zogezegd niet kunnen schieten. Waar gaat dit over
Ik denk dat over de vraag of Nederlandse agenten al dan niet mogen schieten niet zoveel discussie mogelijk is omdat het antwoord daarop luidt 'dat hangt af van de omstandigheden van het geval'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten