Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2004, 17:54
danielle84
danielle84 is offline
ik ben de enige met een rijbewijs in mijn vriendengroep en opzich vind ik het niet erg dat ik elke weekend rij.
maar er is één meisje en die rijd dus vaak mee, maar als ik eerder weg wil dan is het niet goed want zij wil blijven en soms zit ze heel de avond te zeuren dat ze naar huis wil.

vorige week wilde ze weer weg en vroeg ze of k zin had dus ik zei ja is goed alleen ik heb geen auto toen zei ze ow nou laat dan maar...
en als ze uitstapt smijt ze gewoon de deur dicht zonder een dankjewel voor het rijden+ dat ze ook nog is gewoon soms tegen ee vriendin zegt ja rij maar mee kan wel.

sorry voor het warrige verhaal
wat vinden jullie hiervan?
Oud 14-08-2004, 17:55
zarf
zarf is offline
ik vind 't niet kunnen en ik zou niet meer voor ze rijden
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 17:56
DeathKnight
DeathKnight is offline
Je kan ook gewoon zeggen dat ze een verwaande biatch is.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 17:57
Lilything
Lilything is offline
Ik zou het niet prettig vinden om steeds te moeten rijden. Rijbewijs of niet, ik zou dat mens soms weigeren hoor. Flikker op, je bent toch geen vrienden, omdat jij haar kunt rijden?

Verder vind ik ook dat JIJ de regels bepaald. Jij hebt de auto. Laat die trut maar met de disco bus naar huis gaan als ze niet met jou mee wil. Heel simpel

sorry voor de agressieve toon, maar ik heb zo'n hekel aan van die profiteurs die ook nooit een leuk cadeautje kunnen geven voor de benzine kosten enzow.......
Oud 14-08-2004, 17:58
danielle84
danielle84 is offline
maar als ik tegen dat meisje dus zeg ga jij voortaan maar fietsen gaat de ander uit solidariteit meefietsen terwijl zij wel gewoon leuk en gezellig is.

ook als die ene zeurt dat ze naar huis wil en dan gaan we uiteindelijk en komt ze iemand tegen die ze kent moeten wij wachten tot ze uitgepraat is
Oud 14-08-2004, 17:58
danielle84
danielle84 is offline
Citaat:
Lilything schreef op 14-08-2004 @ 18:57 :
Ik zou het niet prettig vinden om steeds te moeten rijden. Rijbewijs of niet, ik zou dat mens soms weigeren hoor. Flikker op, je bent toch geen vrienden, omdat jij haar kunt rijden?

Verder vind ik ook dat JIJ de regels bepaald. Jij hebt de auto. Laat die trut maar met de disco bus naar huis gaan als ze niet met jou mee wil. Heel simpel

sorry voor de agressieve toon, maar ik heb zo'n hekel aan van die profiteurs die ook nooit een leuk cadeautje kunnen geven voor de benzine kosten enzow.......
je hebt gelijk!
ook als we naar de stad gaan denken ze niet aan parkeerkosten enz.
want ik ben met de auto dus ik betaal wel

Laatst gewijzigd op 14-08-2004 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:04
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
danielle84 schreef op 14-08-2004 @ 18:58 :
moeten wij wachten tot ze uitgepraat is
nee hoor
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:04
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
je hebt gelijk!
Ja, inderdaad, laat je niet zo gebruiken lieve schat
Als je het moeilijk vindt om te zeggen, wat ik me best kan voorstellen, kun je een smoesje gebruiken dat je niet de auto tot je beschikking hebt en of je dan bijv. met de trein/bus/auto van vriend v vriendin, kunt gaan?
Oud 14-08-2004, 18:08
Loubine
Loubine is offline
Een vriendinnetje van mij heeft een vriendje zo'n 20 km verder, kent ze van school enzo en een kameraad van haar vriend haalt ons soms wel op, de ene keer wil hij er wel wat voor hebben (als we bijv. uitgaan, dan kan hij niet wat drinken) maar meestal hoeft hij er niets voor.
Eerst vond ik dat nogal krenterig, nu niet meer; opzich heeft ie wel gelijk

Dus ik zou een vergoeding vragen, of normaal uitleggen dat je het er niet mee eens bent hoe je wordt behandeld etc
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:09
danielle84
danielle84 is offline
nou ik vraag wel is bv met slecht weer kan jou vader f moeder ons niet brengen? (geen bus of trein in buurt)
maar dat kan dan dus nooit...
vanavond zou ze eigenlijk mee rijden maar heb ik echt geen zin in
ze zegt op msn de hele dag al geen woord tegen me. verwacht dat ze dat pas gaat doen als we bijna weg gaan
Oud 14-08-2004, 18:35
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Wij zitten met de situatie dat maar 1 iemand de beschikking over en een auto heeft en een rijbewijs heeft. Naja eigenlijk nog geeneens 1 iemand, maar de enkele keer dat we dan uitgaan en iemand rijdt dan delen we de benzinekosten. Vindt ik niet meer dan normaal .
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:46
James Stenbeck
James Stenbeck is offline
Als het zulke goeie vrienden van je zijn, kun je ze dat eerlijk zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:59
Angeles
Angeles is offline
Als het zo uitkomt kan ze meerijden, zo niet dan mag ze lekker zelf vervoer regelen. Bij een goede vriendin kan ik me voorstellen dat je wel rekening met elkaar houdt, maar zij gebruikt je inderdaad gewoon als taxi.

Je bent haar niks verschuldigd hoor.
Oud 14-08-2004, 19:09
Balance
Balance is offline
Ik ben ook de enige met rijbewijs, maar ga gewoon nog alles op de fiets doen wat ik nog op de fiets kan. Op die manier wordt er ook niet van me geprofiteerd. Verder geldt bij ons de regel: degene die meerijdt die past zich maar aan. Uiteraard kun je zat overleggen, maar als jij nog niet naar huis wil en zij wel, dan heeft zij pech. Weet ze voor een volgende keer dat ze toch met de fiets moet komen als ze zich niet aan jouw tijden kan aanpassen.
En over die parkeerkosten zou ik gewoon eens beginnen van: ik wil jullie best rijden, maar onderhand wordt het wel een beetje duur. Ik stel voor dat we voortaan wel de parkeerkosten delen.
Het lijkt me dat niemand daar een probleem van zal maken.
En zo wel, wat voor vrienden/aardige meiden zijn het dan? Ik zou sterk aan ze gaan twijfelen
Oud 14-08-2004, 19:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kijk en daarom heeft onze vriendengroep de regel met het uitgaan: "Als de bob moe is, gaan we, ook al vinden de anderen dat jammer." Maja, in onze groep zitten niet echt mensen die gaan zeuren of ontevreden zijn als de rest al wil gaan. Dus dan krijg je ook geen problemen. Verder bedank ik altijd degene die rijdt dus ja...
Dus, of gewoon die regel invoeren, of gewoon eerlijk zeggen dat je je aan haar "gedrag" in dat soort situaties irriteert...
Oud 14-08-2004, 20:24
dwight88
dwight88 is offline
in mijn vriendengroep heeft ook nog niet iedereen een rijbewijs, maar bij ons is er nooit "gelazer" over naar huis gaan. Zodra een bob / iemand anders aangeeft het echt zat te zijn, gaan we vaak binnen 15 minuten weg uit de tent waar we daar zijn. 9 vd 10 keer eten we daarna nog wat en gaan we op huis aan.

maar aan jouw verhaal te horen, ben je op de taxi-meter na idd een soort chauffeur. Zou ik niet pikken, ze mogen allang blij zijn dat je zovaak WIL rijden (zou ik nie eens willen denk ik...)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:53
Verwijderd
Assertiviteitscursus dan maar?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 21:12
annetjuh
annetjuh is offline
beetje slecht
zij hoeft niet altijd haar zin te krijgen en het is jouw auto.
dus jij bepaald wanneer je naar huis gaat (in overleg (stel ze is ziek geworden en dan niet van de drank)!) en al helemaal wie er bij je IN de auto zit.
Dus zeg een nee!
Oud 15-08-2004, 11:45
Verwijderd
Ik ben vaak ook de enige met rijbewijs + auto, maar als ik met vrienden ergens heen ga, betalen ze meestal uit zichzelf al wel voor de brandstofkosten (als het een langere afstand is) en als iemand in de auto iets doet wat me niet bevalt zeg ik er gewoon wat van.
Verder moet je als je naar huis wil gaan, gewoon dat zeggen en als ze niet meewillen, gaan dreigen dat je gewoon gaat en dat ze zelf dan maar vervoer terug moeten zoeken (al is dat bij mij meestal niet nodig)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:03
Verwijderd
Ondankbaar. Volgende keer mag ze gaan lopen en om het nu een 'vriendin' te noemen; nee.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
Door wie is dat meisje dan in godsnaam opgevoed?
Dat hoort toch ook gewoon niet, zoals zij zich gedraagt?
Tsja, ik zou tegen je willen zeggen dat je een keer een goed gesprek onder vier ogen met haar moet hebben, maar ik kan me voorstellen dat dat niet te doen is met dat meisje.
Je moet gewoon weer eens op de fiets gaan, eventueel met de smoes dat je geen bob wilt zijn en ook wilt drinken....
Oud 15-08-2004, 13:14
Sennah
Sennah is offline
jullie hebben het eerder ook zonder jou rijbewijs en auto gered, dat moet tussendoor toch ook wel een x kunnen?
ga jij ook altijd mee dan? hoe lossen ze dat op als jij er niet bent dan?
Oud 15-08-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
je hebt gelijk!
Dat nam ik niet, hoor. Binnen onze 'vriendengroep' hebben er vrij veel een rijbewijs, maar als die rijden, krijgen ze gratis drinken of af en toe een extraatje o.i.d. Mee kunnen rijden is een privelege, niet iets dat je op kunt eisen.
Een beetje respect kan dat meisje geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 14:50
pyres
pyres is offline
ik zou het niet pikken hoor
ik zou het nooit zo lang laten duren
maarja ik ben zo'n beetje de laatste in me vriendenkring die nog een rijbewijs moet halen
Oud 15-08-2004, 15:06
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Betreffende dat persoon zou ik denken: flikker gauw een end op.
Oud 15-08-2004, 15:54
Bravo
Bravo is offline
Ik kan me nog voorstellen dat ze zich niet echt bewust is van de kosten (dat komt pas als je zelf gaat rijden) maar niet even een dank je wel?? Dat kan er bij mij niet in! Dat is echt het minste wat je kunt doen en zelfs dat doet ze niet

Ik zou er met haar een gesprek over beginnen en haar voor het blok zetten: of niet meer meerijden of aanpassen aan jou (wat niet meer dan redelijk is in deze situatie)
Oud 15-08-2004, 15:57
Shitonya
Shitonya is offline
zeg er dan wat van. Je bent echt ziek in je hoofd als je steeds voor BoB speelt of taxi (komt meestal op hetzelfde neer)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:01
SouthGirl
SouthGirl is offline
Ik vind het ook niet echt kloppen wat die vriendin van je doet. Het lijkt wel alsof ze je gebruikt omdat je een auto hebt en zo gauw je haar weg hebt gebracht ben je bedankt.

Ik zou er sowieso wat van zeggen en anders absoluut niet meer voor ze rijden. Je laat je anders gewoon gebruiken en dat moet je zeker niet doen!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:05
Winner
Winner is offline
Citaat:
SouthGirl schreef op 15-08-2004 @ 17:01 :
Ik vind het ook niet echt kloppen wat die vriendin van je doet. Het lijkt wel alsof ze je gebruikt omdat je een auto hebt.

Mee eens. En dank je wel is nog wel het minste wat ze kan zeggen als ze mee heeft gereden. Ik zou het er zeker met die vriendin over hebben.
Oud 15-08-2004, 16:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan schreef op 15-08-2004 @ 14:43 :
Dat nam ik niet, hoor. Binnen onze 'vriendengroep' hebben er vrij veel een rijbewijs, maar als die rijden, krijgen ze gratis drinken of af en toe een extraatje o.i.d. Mee kunnen rijden is een privelege, niet iets dat je op kunt eisen.
Een beetje respect kan dat meisje geen kwaad.
precies, voor wat hoort wat.
Een glas drinken als we uitgaan. Offe dat de mensen die meerijden de kosten van het parkeerkaartje delen wanneer we gaan winkelen oid (Dat is dan niet zo heel veel maar dan hoef je dat als bestuurder al niet meer te betalen)
Oud 15-08-2004, 18:42
LittleLucille
LittleLucille is offline
benzine geld vragen..
kijken of ze dan ook nog wel zo nodig wil mee rijden..
Reageren

Regels voor berichten