Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 11:09
vivelafete!
vivelafete! is offline
kan iemand mij vertellen of het leuk is om naar Polen op vakantie te gaan en wat er precies allemaal te doen is?

bedankt!
Advertentie
Oud 16-02-2004, 11:12
Dolores
Dolores is offline
Ik ben er een paar keer geweest, maar was toen nog wel een stuk kleiner.. (was toen 8, 9 en 11 jaar) dus ik kan niet echt vertellen wat er leuk is om te doen, maar het is wel echt een heel mooi land! En vooral heel goedkoop.. Ik heb niet zo heel veel herinneringen meer aan die vakanties en natuurlijk planden mijn ouders toen ook alles.. Maarja, ik denk dat het zeker wel een leuk land is als je ook van een beetje cultuur etc houdt.
Oud 16-02-2004, 16:13
Yolcu
Yolcu is offline
Het is zeker een mooi land, ik ben er twee jaar geleden geweest voor een werkvakantie..
Oud 16-02-2004, 18:35
Verwijderd
Ik ben er afgelopen zomer geweest. Ik vond de omgeving van Poznan zeer onaantrekkelijk (vies, slechte wegen, onveilig gevoel). Daarna zijn we naar het noorden gegaan. De omgeving van Malbork en Gdansk en ook het Mazurisch Merenplateau zijn echt heel mooi. Als je van vissen of watersport houdt dan is het Merenplateau heel leuk. Als je van het strand houdt dan is het strand bij Gdansk zeer geschikt.
Oud 16-02-2004, 19:19
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Was er een maand, paar jaar geleden, heel mooi land, supervriendelijke mensen, wel veel armoede, mensen die je vragen of je hen niet mee wilt nemen naar België of Nederland... wij leven hier in het paradijs, denken ze, deed mij wel veel slikken... maar gaan zou ik zo zeggen
Oud 16-02-2004, 20:53
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Ozark Henry schreef op 16-02-2004 @ 20:19:
Was er een maand, paar jaar geleden, heel mooi land, supervriendelijke mensen, wel veel armoede, mensen die je vragen of je hen niet mee wilt nemen naar België of Nederland... wij leven hier in het paradijs, denken ze, deed mij wel veel slikken... maar gaan zou ik zo zeggen
Inderdaad.. de armoede is wel even slikken. Ik heb een spelweek georganiseerd voor de armste kinderen in het noordwesten van Polen. In het stadje waar ik was is zo'n 35 tot 40% van de bevolking werkloos. De hele stad was streng christelijk en de ouders van de grote gezinnen gaven dan ook erg veel geld aan de kerk. Resultaat: een hele rijke pastoor. Ik ben in zijn huis geweest.. .. hij had bv een geheel marmeren trappenhuis.. Ik ben ook in de huizen geweest van een paar gezinnen, daar sliepen de ouders in de woonkamer, terwijl de 5 kinderen in één tweepersoonsbed sliepen. Ik heb een jongetje gezien die met z'n tenen door z'n sportschoentjes zat.

Als je dat gezien hebt, ga je echt wel even nadenken over je eigen leven ja.

Maar t blijft een mooi land.
Oud 17-02-2004, 23:23
Luego
Luego is offline
ik ben 40/50 km door polen gereden op weg naar het reuzengebergte in tsjechie.

sorry, ken maar heel klein stukje van polen dus, zal ongetwijfeld mooier zijn in andere delen van het land. maar ga maar niet naar het zuidwesten .

werd daar heel erg droevig van de armoede.
half ingestorte huizen waar mensen wonen, t was toen net ochtend dus we hadden raampjes eerst open, heel snel dicht maar. niemand van de mensen die we tegenkwamen keek vrolijk.
over dat stukje hebben we 2 uur gedaan, de doorgaande weg was niet zo goed begaanbaar. heel slecht wegdek, putdeksels waren vaak gestolen, zit er ineens een gat in de weg. zaten er wel meer, ook door andere oorzaken. en dat heette dan doorgaande weg.
Oud 18-02-2004, 03:51
NightOps
NightOps is offline
Ik ben in Krakau geweest, dit is de mooiste stad van Polen (oude hoofdstad) met veel palijzen.

Ik ben in een zoutmijn geweest. In een zoutmijn zitten verschillende vertrekken die behoorlijk groot kunnen zijn(zelfs kerken). En je vindt er verschillende beelden van zout.

En ik ben in Auschwitz geweest. Nou ga je hier niet bepaald voor de lol heen maar het is wel heel indrukwekkend.

Overigens vind ik dat iedere school een excursie naar Auschwitz moet organiseren. Zeker scholen waar antisemitisme voorkomt.

Laatst gewijzigd op 18-02-2004 om 04:44.
Oud 18-02-2004, 14:40
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik ben er geweest, in Wroclaw, daar viel het wle mee met de armoede. Vooral in de stad daar zijn de winkels groter en mooier dan in Nederland. Vooral de natuur is er mooi. Echt een aanrader als jeen van natuur, cultuur en winkelen houdt!
Oud 19-02-2004, 12:25
Wave
Wave is offline
Citaat:
Unique schreef op 16-02-2004 @ 21:53:
Inderdaad.. de armoede is wel even slikken. Ik heb een spelweek georganiseerd voor de armste kinderen in het noordwesten van Polen. In het stadje waar ik was is zo'n 35 tot 40% van de bevolking werkloos. De hele stad was streng christelijk en de ouders van de grote gezinnen gaven dan ook erg veel geld aan de kerk. Resultaat: een hele rijke pastoor. Ik ben in zijn huis geweest.. .. hij had bv een geheel marmeren trappenhuis.. Ik ben ook in de huizen geweest van een paar gezinnen, daar sliepen de ouders in de woonkamer, terwijl de 5 kinderen in één tweepersoonsbed sliepen. Ik heb een jongetje gezien die met z'n tenen door z'n sportschoentjes zat.

Als je dat gezien hebt, ga je echt wel even nadenken over je eigen leven ja.

Maar t blijft een mooi land.
Met stichting Floriana meegeweest? Ik ben afgelopen jaar geweest.......echt heel erg......als je die kindjes heel de week in dezelfde kapotte kleertjes ziet verschijnen........vieze gezichtjes van de schmink......en alles wat ze hebben willen ze nog met je delen ook....
En al die rotte tandjes van die kindjes (zusje van Bartek...) tja... het grijpt je wel aan....

Maar polen is wel een mooi land......
Oud 19-02-2004, 13:48
Verwijderd
het lijkt me wel een mooi land maar de rest......
ik heb een poolse buurvrouw en laat ik het aardig zeggen, die heeft totaal geen manieren.dus ik denk dat ze dat daar niet echt kennen. enja de wegen zijn slecht, ik denk dat de hygiene niet erg goed is. maja je kant altijd proberen
Oud 19-02-2004, 14:43
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 19-02-2004 @ 14:48:
ik heb een poolse buurvrouw en laat ik het aardig zeggen, die heeft totaal geen manieren.dus ik denk dat ze dat daar niet echt kennen. enja de wegen zijn slecht, ik denk dat de hygiene niet erg goed is. maja je kant altijd proberen
|Dat is ook helemaal niet waar, het ligt eraan waar in Polen je betn, waar wij waren, bij Wroclaw (Breslau) het is bijna net zo als in NEderland...
Oud 19-02-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 19-02-2004 @ 15:43:
|Dat is ook helemaal niet waar, het ligt eraan waar in Polen je betn, waar wij waren, bij Wroclaw (Breslau) het is bijna net zo als in NEderland...
ja mar ik vertel dit op basis van mijn buurvrouw
Oud 19-02-2004, 14:52
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
[QUOTE]NightOps schreef op 18-02-2004 @ 04:51:
[B]Ik ben in Krakau geweest, dit is de mooiste stad van Polen

Vergeet Krakou niet -> Het Brugge van Polen :-)
Oud 19-02-2004, 18:00
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 19-02-2004 @ 15:45:
Dat zag ik...
Oud 20-02-2004, 08:42
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 19-02-2004 @ 19:00:
Dat zag ik...
haha
Oud 20-02-2004, 10:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben 2x op vakantie in Polen geweest; met een vriendin gingen we bij haar uitwisselingsgezin in huis. Polen is inderdaad wel wennen, maar als je de kans krijgt, zou ik er zeker heen gaan; je hebt er erg mooie culturele dingen.
Oud 20-02-2004, 12:28
marieke_temp
marieke_temp is offline
Ik ben vorig jaar in Polen geweest, was een werkkamp in het merengebied, heel erg mooi. Ook zijn we naar nationaal park Bialowieza geweest, tegen de Wit-Russische grens, echt een aanrader, vooral de vroege-vogel-excursie!
en wat betreft de manieren van Polen, ik vond ze supervriendelijk. Alleen jammer/lastig dat niet eens de helf een beetje Engels spreekt....
Oud 20-02-2004, 14:59
Miracle
Miracle is offline
Hmm, ik ben er ooit eens geweest. Toen was ik nog niet zo oud.
Ik vond het wel oke, maar volgens mij kom je niet ver als je geen pools kunt. (dat was toen iig zo)
Oud 20-02-2004, 18:26
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
dreen schreef op 20-02-2004 @ 15:59:
Hmm, ik ben er ooit eens geweest. Toen was ik nog niet zo oud.
Ik vond het wel oke, maar volgens mij kom je niet ver als je geen pools kunt. (dat was toen iig zo)
In voormalig Sudetenland kunnenze wel Duits, maar dat spreken ze liever niet, je moet wel van te voren duidelijk maken dat je een Nederlander bent en geen Duitser want daar hebben ze een hekel aan. OOk spreken ze wel Russisch...
Oud 21-02-2004, 09:48
Dory
Dory is offline
Ik ga over een paar dagen naar Debno, een dorpje vlakbij Szczecin.

Hte is een soort uitwisseling, Debno is de zustergemeente van de gemeente waar ik woon, dus we gaan daar rgatis heen e dan gaan we balletlessen geven en meedoen met hun aerobiclessen .

Verder gaan we Szczecin bezoeken, maar ikheb absoluut geen idee wat ik kan verwachten. Hoe het land eruitziet o.i.d. Dus als ik terug ben zal ik mijn ervaringen in Polen delen
Oud 07-04-2004, 15:22
Kadaver
Kadaver is offline
Een paar weken geleden ben ik in Krakau geweest. Daar moet je echt heen
Oud 16-04-2004, 21:24
Verwijderd
Ik ben er 2 jaar geleden geweest met een internationale uitwisseling. We verbleven in Plonsk, zo'n 50 km ten noordwesten van Warschau aan de weg van Warschau naar Gdansk.

Een leuke stad om heen te gaan is Torun. Gezellig, veel te zien, wel toeristisch (omdat Copernicus daar geboren is).

Heel leuk aan Polen vind ik de gewoonten van de bewoners:
* 's Avonds om 11 uur (na het uitgaan) nog uitgebreid eten.
* Het vieren van Smigus Dyngus (natte maandag), een feest dat men viert op 2e Paasdag. (Zie vooral www.bellaonline.com/articles/art758.asp)
* De gastvrijheid. Toen we na 2 weken uitwisseling weer naar Nederland gingen kregen we allemaal ladingen geschenken mee.
* Etc. etc.

Deze zomer ben ik van plan door Polen, Tsjechië, Slowakijke en Hongarije te gaan interrailen. In Polen gaan we zeker naar Plons, Warschau, Krakow, Chestochowa en Auschwitz. Een vreemde gedachte om graag met de trein naar Auschwitz te willen...
Oud 20-05-2004, 22:59
El Kim
El Kim is offline
Ik ga deze zomer naar Polen, naar Szamotuly en Gniezno om precies te zijn (noordwest Polen). Iemand daar geweest?

Ik kom er namelijk oorspronkelijk vandaan en nu ga ik voor het eerst mijn geboorteland bezoeken
Oud 23-05-2004, 09:12
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 19-02-2004 @ 15:45 :
Gelukkig is niet heel Nederland zo dom als jij.
Advertentie
Oud 23-05-2004, 12:01
jolliehollie
jolliehollie is offline
hoihoi

ik ben der gweest en is heel leuk!! tenminste legter aan welk deel je neemt, maar bij de zee is het heel leuk!! En heel toeristisch!!
najah veel plezier dan maar he!!
-xxx-
Oud 26-05-2004, 19:22
Daniël Chaos
Daniël Chaos is offline
Ik ben van plan om deze zomer weer naar polen te gaan... ben er jaren geleden met m'n ouders geweest (ook warschauw, krakau en wroclaw) en ga dit jaar met een vriend van me... rondreizen. Het plan is om in het noorden te beginnen, een paar dagen gdansk te doen, dan naar warschauw, een week krakau, wroclaw en dan via gdansk weer terug naar nederland. En dit allemaal in een week of 3. In Krakau hebben we al een slaapplaats geregeld, maar als mensen in de andere steden nog leuke bed & breakfasts kennen hou ik me aanbevolen
Oud 26-05-2004, 20:00
Verwijderd
Citaat:
daniëlchaos schreef op 26-05-2004 @ 20:22 :
In Krakau hebben we al een slaapplaats geregeld, maar als mensen in de andere steden nog leuke bed & breakfasts kennen hou ik me aanbevolen
Bij dit laatste wil ik me volledig aansluiten
Oud 31-05-2004, 10:25
Bravo
Bravo is offline
Ik ben in de omgeving van Poznan geweest omdat wij daar kennissen hadden wonen. Ik heb daar een geweldige vakantie gehad maar dat kwam waarschijnlijk omdat we bij de kennissen sliepen en zij kinderen van mijn leeftijd hebben.

Het is allemaal goedkoop in Polen dus heb veel cd´s gekocht Paardrijden op een ranch en in Poznan is er een hele grote markt, erg leuk. Maar ja... dat was in 1996 dus waarschijnlijk niet echt representatief meer.
Oud 20-06-2004, 18:04
blacky
blacky is offline
Ik ben met een vriendin naar katowice geweest. Leuke stad....het centrum vol met winkels en verder ziet het er daar echt uit als een oud ussr land, maar het is een leuke stad, aardige mensen alleen jammer dat er zo weinig zijn die iets anders spreken dan pools dus is het soms echt handen en voetenwerk als je iets wilt vragen.
Oud 21-06-2004, 19:27
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Roze Lila schreef op 31-05-2004 @ 11:25 :
Ik ben in de omgeving van Poznan geweest omdat wij daar kennissen hadden wonen. Ik heb daar een geweldige vakantie gehad maar dat kwam waarschijnlijk omdat we bij de kennissen sliepen en zij kinderen van mijn leeftijd hebben.

Het is allemaal goedkoop in Polen dus heb veel cd´s gekocht Paardrijden op een ranch en in Poznan is er een hele grote markt, erg leuk. Maar ja... dat was in 1996 dus waarschijnlijk niet echt representatief meer.
Wil je me toch wat vertellen over de omgeving? Ik ben namelijk in die streek geboren en ik ga er deze zomer heen om het te bekijken (voor het eerst).
Oud 21-06-2004, 23:03
Daniël Chaos
Daniël Chaos is offline
Citaat:
blacky schreef op 20-06-2004 @ 19:04 :
Ik ben met een vriendin naar katowice geweest. Leuke stad....het centrum vol met winkels en verder ziet het er daar echt uit als een oud ussr land, maar het is een leuke stad, aardige mensen alleen jammer dat er zo weinig zijn die iets anders spreken dan pools dus is het soms echt handen en voetenwerk als je iets wilt vragen.
waar hebben jullie geslapen toen jullie daar waren?
Oud 05-08-2004, 20:40
Verwijderd
Ik ben momenteel in Polen, Krakow is een aanrader; zeer gezellig, zeer goedkoop en zeer fraai om te zien.
Oud 05-08-2004, 20:49
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben er eens geweest in mijn basisschooltijd, wat ik me herinner: aardige mensen die slecht/vrijwel geen engels spreken en het gebergte waar dat ligt weet ik niet meer maar dat was wel mooi.
Oud 07-08-2004, 22:15
TRXD
TRXD is offline
Ben paar keer in Polen geweest en heb er het 1 en ander gezien. Het land is heel divers en heeft enkele steden die het bezoeken wel waard zijn. Ook voor liefhebbers van bossen is er wel het e.e.a. te beleven. Veel stukken van Polen bestaan uit zeer grote stukken (glooiende) tarwevelden en andere landbouw. Dat vindt ik persoonlijk minder aantrekkelijk. Krakau is een mooie stad.

Het is inmiddels al weer wat jaren terug dat ik er ben geweest en er zal wel weer het e.e.a. veranderd zijn. Engels en Duits kunnen veel Polen helaas niet. Mooi land maar zeker niet 1 van mijn favorieten.
Oud 14-08-2004, 19:49
SlackerBitch
SlackerBitch is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 19-02-2004 @ 14:48 :
wat ben jij een doos vol vooroordelen zeg! ze moesten jou maar eens bannen...
Oud 14-08-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
SlackerBitch schreef op 14-08-2004 @ 20:49 :
wat ben jij een doos vol vooroordelen zeg! ze moesten jou maar eens bannen...
Zou het niet verstandig zijn om, juist als toekomstig SG student, die vooroordelen de wereld uit te helpen in plaats van een persoonlijke aanval te plaatsen?
Vooroordelen heeft iedereen. Het is toch logisch dat je bij jezelf een beeld vormt van een land, gebaseerd op je eigen gegevens/ervaringen?
Oud 15-08-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Lares schreef op 14-08-2004 @ 20:58 :
Zou het niet verstandig zijn om, juist als toekomstig SG student, die vooroordelen de wereld uit te helpen in plaats van een persoonlijke aanval te plaatsen?
Vooroordelen heeft iedereen. Het is toch logisch dat je bij jezelf een beeld vormt van een land, gebaseerd op je eigen gegevens/ervaringen?
Ja maar niet als iemand zoiets debiels uitkraamt.
Oud 15-08-2004, 20:50
SlackerBitch
SlackerBitch is offline
Citaat:
Lares schreef op 14-08-2004 @ 20:58 :
Wanneer je op basis van 1 persoon die je kent een oordeel geeft over een hele bevolking, dan heet dat geen beeldvorming, maar kortzichtigheid. Naar mijn mening kun je dan maar beter niets zeggen, ipv iets dat vrijwel nergens op gebaseerd is.

Overigens ben ik van studierichting geswitcht, alleen had ik dat nog niet aangepast...

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 21:02.
Oud 13-09-2004, 21:41
Daniël Chaos
Daniël Chaos is offline
Als je grote steden in polen bezoekt moet je zeker bij Dizzy Daisy gaan slapen. dit zijn de hostels die wij uiteindelijk gevonden hebben en ze bevielen super. Goedkoop, relaxt gelegen (of in het centrum, of aan rand van centrum bij ov-halte) en super coole staff. Het beste hostel was wel die in Gdansk. 2 minuten lopen van centrum, 15 van station, en super personeel! Veel mee gehangen. Het hostel is Poznan is ook een aanrader, dit is eerst een SS hoofdkwartier geweest en later een gekkehuis

info: http://www.hostel.pl
Oud 14-09-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
daniëlchaos schreef op 13-09-2004 @ 22:41 :
Als je grote steden in polen bezoekt moet je zeker bij Dizzy Daisy gaan slapen. dit zijn de hostels die wij uiteindelijk gevonden hebben en ze bevielen super. Goedkoop, relaxt gelegen (of in het centrum, of aan rand van centrum bij ov-halte) en super coole staff. Het beste hostel was wel die in Gdansk. 2 minuten lopen van centrum, 15 van station, en super personeel! Veel mee gehangen. Het hostel is Poznan is ook een aanrader, dit is eerst een SS hoofdkwartier geweest en later een gekkehuis

info: http://www.hostel.pl
Ik heb ook geslapen in het Dizzy Daisy hostel in Poznan, maar de geschiedenis van het 'SS hoofdkwartier en het gekkenhuis' kende ik nog niet.
Van Dizzy Daisy is goedkoop, maar relatief wel duur. Bij de studentenaccomodaties die Dizzy Daisy tijdens de zomer in de gebruik heeft, liggen de prijzen nogal wat hoger dan bij studentenaccomodaties die niet door Dizzy Daisy in gebruik zijn.
Met een vriend heb ik begin augustus in Krakau bijvoorbeeld 3 nachten in een 3-persoonskamer in een studentenhostel geslapen voor maar 150 Zloty. (€30,-)
Oud 14-09-2004, 11:53
Verwijderd
hmm al weer oud topic dit...

maar goed ik zie dat er een discussie is geweest omtrent mij post van een half jaar geleden over mij poolse buurvrouw. ik moet zeggen ik ben nog steeds van mening dat zij niet deugd, net zoals haar vriendinnen die erg irritant zijn. daarbij vind ik het eten ontzettend stinken omdat daar over het algemeen koolsoorten worden gegeten en ik die uitkots.
mss is het land wel mooi, maar het is totaal anders dan nederland en het trekt mij totaal niet. warschau lijkt me dan mss nog wel te doen, redelijk moderne stad geloof ik. maar het platteland is daar toch nog echt arm.
Oud 20-09-2004, 00:26
Daniël Chaos
Daniël Chaos is offline
Citaat:
Lares schreef op 14-09-2004 @ 11:50 :

Van Dizzy Daisy is goedkoop, maar relatief wel duur. Bij de studentenaccomodaties die Dizzy Daisy tijdens de zomer in de gebruik heeft, liggen de prijzen nogal wat hoger dan bij studentenaccomodaties die niet door Dizzy Daisy in gebruik zijn.
Met een vriend heb ik begin augustus in Krakau bijvoorbeeld 3 nachten in een 3-persoonskamer in een studentenhostel geslapen voor maar 150 Zloty. (€30,-)
dat is idd vrij goedkoop maar scheelt niet veel... wij betaalden 30 zloty per nacht, per persoon
Oud 28-09-2004, 22:23
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 14-09-2004 @ 12:53 :
hmm al weer oud topic dit...

maar goed ik zie dat er een discussie is geweest omtrent mij post van een half jaar geleden over mij poolse buurvrouw. ik moet zeggen ik ben nog steeds van mening dat zij niet deugd, net zoals haar vriendinnen die erg irritant zijn. daarbij vind ik het eten ontzettend stinken omdat daar over het algemeen koolsoorten worden gegeten en ik die uitkots.
mss is het land wel mooi, maar het is totaal anders dan nederland en het trekt mij totaal niet. warschau lijkt me dan mss nog wel te doen, redelijk moderne stad geloof ik. maar het platteland is daar toch nog echt arm.
Jij bent echt een doos.
Haha jij oordeelt over een land terwijl je daar nog nooit bent geweest, alleen maar omdat je poolse buurvrouw niet deugd.
Oh en dan ga je zeiken dat kool stinkt echt te zwak !
Dus hou voortaan je mond als jij je mening niet goed kan onderbouwen
Oud 28-09-2004, 22:52
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 28-09-2004 @ 23:23 :
Jij bent echt een doos.
Haha jij oordeelt over een land terwijl je daar nog nooit bent geweest, alleen maar omdat je poolse buurvrouw niet deugd.
Oh en dan ga je zeiken dat kool stinkt echt te zwak !
Dus hou voortaan je mond als jij je mening niet goed kan onderbouwen
ik onderbouw mn mening anders nu prima... ik zeg gewoon wat ik van mijn buurvrouw vind, en ja zij is pools en ik ruik haar eten.. maar als je mn 2e alinea leest zie je nog meer argumenten...
maar waarom in discussie gaan als jij gelijk begint te schelden...
Oud 29-09-2004, 14:37
Verwijderd
Citaat:
NightOps schreef op 18-02-2004 @ 04:51 :
Ik ben in Krakau geweest, dit is de mooiste stad van Polen (oude hoofdstad) met veel palijzen.

Ik ben in een zoutmijn geweest. In een zoutmijn zitten verschillende vertrekken die behoorlijk groot kunnen zijn(zelfs kerken). En je vindt er verschillende beelden van zout.

En ik ben in Auschwitz geweest. Nou ga je hier niet bepaald voor de lol heen maar het is wel heel indrukwekkend.
een late reactie, maar dit wil ik dus volgend jaar heel graag doen! en dan ook graag naar kroatie of hongarije
Oud 29-09-2004, 18:59
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 28-09-2004 @ 23:52 :
ik onderbouw mn mening anders nu prima... ik zeg gewoon wat ik van mijn buurvrouw vind, en ja zij is pools en ik ruik haar eten.. maar als je mn 2e alinea leest zie je nog meer argumenten...
maar waarom in discussie gaan als jij gelijk begint te schelden...
Oeh oeh schelden als je dat al schelden noemt !

Zeg dan gewoon goh Polen trekt mij niet omdat ik een beeld heb van hoe het is en dat zie ik niet zitten.
Maar aan zulke meningen heb je niks omda je daar nog nooit ben geweest en niet kan oordelen en al helemaal niet als jij begint met kinderachtige argumenten
Oud 05-10-2005, 20:47
Mabo
Mabo is offline
Mijn ervaringen in Polen waren erg goed. De mensen waren er gastvrij, alleen de taal was een bellemmering, hoewel jonge mensen gelukkig wel Engels, Duits en veelal Frans spreken!
Krakow is een leuke stad met veel bezienswaardigheden (kasteel, markiakerk, lakenhallen) en uitgaansgelegenheden. Verder moet je de nabijgelegen zoutmijn zeker bezoeken. Onder de grond zijn zoutbeelden te zien maar er zijn ook megagrote (bal)zalen: indrukwekkend. Ook verderop gelegen plaatsen in het berggebied waar je kunt wandelen of sporten, of in een kuuroord je lichaam reinigen met heel zout water.

Kortom: er is nog genoeg te doen en dit is nog maar het begin...

Regels voor berichten