Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik ben 40/50 km door polen gereden op weg naar het reuzengebergte in tsjechie.
sorry, ken maar heel klein stukje van polen dus, zal ongetwijfeld mooier zijn in andere delen van het land. maar ga maar niet naar het zuidwesten ![]() werd daar heel erg droevig van de armoede. half ingestorte huizen waar mensen wonen, t was toen net ochtend dus we hadden raampjes eerst open, heel snel dicht maar. niemand van de mensen die we tegenkwamen keek vrolijk. over dat stukje hebben we 2 uur gedaan, de doorgaande weg was niet zo goed begaanbaar. heel slecht wegdek, putdeksels waren vaak gestolen, zit er ineens een gat in de weg. zaten er wel meer, ook door andere oorzaken. en dat heette dan doorgaande weg. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben in Krakau geweest, dit is de mooiste stad van Polen (oude hoofdstad) met veel palijzen.
Ik ben in een zoutmijn geweest. In een zoutmijn zitten verschillende vertrekken die behoorlijk groot kunnen zijn(zelfs kerken). En je vindt er verschillende beelden van zout. En ik ben in Auschwitz geweest. Nou ga je hier niet bepaald voor de lol heen maar het is wel heel indrukwekkend. Overigens vind ik dat iedere school een excursie naar Auschwitz moet organiseren. Zeker scholen waar antisemitisme voorkomt.
Laatst gewijzigd op 18-02-2004 om 04:44. |
![]() |
|
Ik ben er geweest, in Wroclaw, daar viel het wle mee met de armoede. Vooral in de stad daar zijn de winkels groter en mooier dan in Nederland. Vooral de natuur is er mooi. Echt een aanrader als jeen van natuur, cultuur en winkelen houdt!
||
![]() |
Citaat:
En al die rotte tandjes van die kindjes (zusje van Bartek...) tja... het grijpt je wel aan.... Maar polen is wel een mooi land...... |
![]() |
|
Verwijderd
|
het lijkt me wel een mooi land maar de rest......
![]() ik heb een poolse buurvrouw en laat ik het aardig zeggen, die heeft totaal geen manieren.dus ik denk dat ze dat daar niet echt kennen. enja de wegen zijn slecht, ik denk dat de hygiene niet erg goed is. maja je kant altijd proberen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ben vorig jaar in Polen geweest, was een werkkamp in het merengebied, heel erg mooi. Ook zijn we naar nationaal park Bialowieza geweest, tegen de Wit-Russische grens, echt een aanrader, vooral de vroege-vogel-excursie!
en wat betreft de manieren van Polen, ik vond ze supervriendelijk. Alleen jammer/lastig dat niet eens de helf een beetje Engels spreekt....
||
Citaat:
|
Ik ga over een paar dagen naar Debno, een dorpje vlakbij Szczecin.
Hte is een soort uitwisseling, Debno is de zustergemeente van de gemeente waar ik woon, dus we gaan daar rgatis heen e dan gaan we balletlessen geven en meedoen met hun aerobiclessen ![]() Verder gaan we Szczecin bezoeken, maar ikheb absoluut geen idee wat ik kan verwachten. Hoe het land eruitziet o.i.d. Dus als ik terug ben zal ik mijn ervaringen in Polen delen ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben er 2 jaar geleden geweest met een internationale uitwisseling. We verbleven in Plonsk, zo'n 50 km ten noordwesten van Warschau aan de weg van Warschau naar Gdansk.
Een leuke stad om heen te gaan is Torun. Gezellig, veel te zien, wel toeristisch (omdat Copernicus daar geboren is). Heel leuk aan Polen vind ik de gewoonten van de bewoners: * 's Avonds om 11 uur (na het uitgaan) nog uitgebreid eten. * Het vieren van Smigus Dyngus (natte maandag), een feest dat men viert op 2e Paasdag. (Zie vooral www.bellaonline.com/articles/art758.asp) * De gastvrijheid. Toen we na 2 weken uitwisseling weer naar Nederland gingen kregen we allemaal ladingen geschenken mee. * Etc. etc. Deze zomer ben ik van plan door Polen, Tsjechië, Slowakijke en Hongarije te gaan interrailen. In Polen gaan we zeker naar Plons, Warschau, Krakow, Chestochowa en Auschwitz. Een vreemde gedachte om graag met de trein naar Auschwitz te willen... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik ben van plan om deze zomer weer naar polen te gaan... ben er jaren geleden met m'n ouders geweest (ook warschauw, krakau en wroclaw) en ga dit jaar met een vriend van me... rondreizen. Het plan is om in het noorden te beginnen, een paar dagen gdansk te doen, dan naar warschauw, een week krakau, wroclaw en dan via gdansk weer terug naar nederland. En dit allemaal in een week of 3. In Krakau hebben we al een slaapplaats geregeld, maar als mensen in de andere steden nog leuke bed & breakfasts kennen hou ik me aanbevolen
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben in de omgeving van Poznan geweest omdat wij daar kennissen hadden wonen. Ik heb daar een geweldige vakantie gehad maar dat kwam waarschijnlijk omdat we bij de kennissen sliepen en zij kinderen van mijn leeftijd hebben.
Het is allemaal goedkoop in Polen dus heb veel cd´s gekocht ![]()
|
Ik ben met een vriendin naar katowice geweest. Leuke stad....het centrum vol met winkels en verder ziet het er daar echt uit als een oud ussr land, maar het is een leuke stad, aardige mensen alleen jammer dat er zo weinig zijn die iets anders spreken dan pools dus is het soms echt handen en voetenwerk als je iets wilt vragen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik ben er eens geweest in mijn basisschooltijd, wat ik me herinner: aardige mensen die slecht/vrijwel geen engels spreken en het gebergte waar dat ligt weet ik niet meer maar dat was wel mooi.
|
![]() |
Ben paar keer in Polen geweest en heb er het 1 en ander gezien. Het land is heel divers en heeft enkele steden die het bezoeken wel waard zijn. Ook voor liefhebbers van bossen is er wel het e.e.a. te beleven. Veel stukken van Polen bestaan uit zeer grote stukken (glooiende) tarwevelden en andere landbouw. Dat vindt ik persoonlijk minder aantrekkelijk. Krakau is een mooie stad.
Het is inmiddels al weer wat jaren terug dat ik er ben geweest en er zal wel weer het e.e.a. veranderd zijn. Engels en Duits kunnen veel Polen helaas niet. Mooi land maar zeker niet 1 van mijn favorieten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vooroordelen heeft iedereen. Het is toch logisch dat je bij jezelf een beeld vormt van een land, gebaseerd op je eigen gegevens/ervaringen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens ben ik van studierichting geswitcht, alleen had ik dat nog niet aangepast...
Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 21:02. |
![]() |
|
Als je grote steden in polen bezoekt moet je zeker bij Dizzy Daisy gaan slapen. dit zijn de hostels die wij uiteindelijk gevonden hebben en ze bevielen super. Goedkoop, relaxt gelegen (of in het centrum, of aan rand van centrum bij ov-halte) en super coole staff. Het beste hostel was wel die in Gdansk. 2 minuten lopen van centrum, 15 van station, en super personeel! Veel mee gehangen. Het hostel is Poznan is ook een aanrader, dit is eerst een SS hoofdkwartier geweest en later een gekkehuis
![]() info: http://www.hostel.pl
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van Dizzy Daisy is goedkoop, maar relatief wel duur. Bij de studentenaccomodaties die Dizzy Daisy tijdens de zomer in de gebruik heeft, liggen de prijzen nogal wat hoger dan bij studentenaccomodaties die niet door Dizzy Daisy in gebruik zijn. Met een vriend heb ik begin augustus in Krakau bijvoorbeeld 3 nachten in een 3-persoonskamer in een studentenhostel geslapen voor maar 150 Zloty. (€30,-) |
![]() |
|
Verwijderd
|
hmm al weer oud topic dit...
maar goed ik zie dat er een discussie is geweest omtrent mij post van een half jaar geleden over mij poolse buurvrouw. ik moet zeggen ik ben nog steeds van mening dat zij niet deugd, net zoals haar vriendinnen die erg irritant zijn. daarbij vind ik het eten ontzettend stinken omdat daar over het algemeen koolsoorten worden gegeten en ik die uitkots. mss is het land wel mooi, maar het is totaal anders dan nederland en het trekt mij totaal niet. warschau lijkt me dan mss nog wel te doen, redelijk moderne stad geloof ik. maar het platteland is daar toch nog echt arm. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Haha jij oordeelt over een land terwijl je daar nog nooit bent geweest, alleen maar omdat je poolse buurvrouw niet deugd. Oh en dan ga je zeiken dat kool stinkt echt te zwak ! Dus hou voortaan je mond als jij je mening niet goed kan onderbouwen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar waarom in discussie gaan als jij gelijk begint te schelden... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zeg dan gewoon goh Polen trekt mij niet omdat ik een beeld heb van hoe het is en dat zie ik niet zitten. Maar aan zulke meningen heb je niks omda je daar nog nooit ben geweest en niet kan oordelen en al helemaal niet als jij begint met kinderachtige argumenten ![]()
|
Mijn ervaringen in Polen waren erg goed. De mensen waren er gastvrij, alleen de taal was een bellemmering, hoewel jonge mensen gelukkig wel Engels, Duits en veelal Frans spreken!
Krakow is een leuke stad met veel bezienswaardigheden (kasteel, markiakerk, lakenhallen) en uitgaansgelegenheden. Verder moet je de nabijgelegen zoutmijn zeker bezoeken. Onder de grond zijn zoutbeelden te zien maar er zijn ook megagrote (bal)zalen: indrukwekkend. Ook verderop gelegen plaatsen in het berggebied waar je kunt wandelen of sporten, of in een kuuroord je lichaam reinigen met heel zout water. Kortom: er is nog genoeg te doen en dit is nog maar het begin...
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
[poule] WIDM 14 [pool] Little Phoebe | 130 | 23-03-2014 10:16 | |
Films, TV & Radio |
[pool] WIDM '13 WolterB | 239 | 15-03-2013 18:11 | |
Films, TV & Radio |
[pool] WIDM '12 WolterB | 268 | 12-03-2012 11:41 | |