In deze vakantie ben ik bij een camping in Frankrijk geweest. Uiteraard was er op de camping een winkeltje, waar ik op een mooie avond arriveerde om een baguette te kopen. Achter de balie stonden enkele meisjes, ze waren duidelijk erg verhit (logisch met een temperatuur van ver boven de dertig graden celsius) en bovendien erg moe, ik vermoedde dat ze er de hele dag al stonden en het was reeds tegen sluitingstijd, ze hadden dus al bijna acht uur lang gewerkt. Maar omdat klantvriendelijkheid bij veel bedrijven heel belangrijk is, bleven ze heel vriendelijk tegen hun klanten, daar had ik bewondering voor.
Maar waarom moet het personeel zo vreselijk veel moeite doen? Omdat veel klanten daar van houden. Maar ik had het niet zo erg gevonden als ze chagrijnig tegen me hadden gedaan, ik had er wel begrip voor op kunnen brengen en bovendien was ik in een melige bui. Ja, ik fantaseerde hoe zo'n meisje me verrotgescholden zou hebben.
Ik rekende de baguette af en verliet nadenkend de winkel.
Geïnspireerd door mijn bezoek aan het campingwinkeltje en de vermoeide doch érg klantvriendelijke winkelmeisjes, bedacht ik het volgende: een soortement van vakantiepark met klantonvriendelijk personeel. Stel je voor, een vakantiepark waarin de bezoekers gewoon verrot worden gescholden door het personeel, iedereen vindt het leuk omdat alleen mensen die het leuk vinden erop af komen, dat zou toch geweldig zijn? Ik heb het probleem reeds voorgelegd aan een vriend, ik heb gezegd dat hij wel de marketing zou kunnen doen, waarop hij gelijk kwam met het idee posters met teksten als 'Wanna get pissed?' te verspreiden. Ook hij dacht dat er waarschijnlijk wel een grote markt voor is. Vooral in Amerika, ik dacht direct aan Amerika, vraag me niet waarom.
Denk jij dat zoiets een succes zou zijn, zo ja, wat voor mensen zouden zo'n park bezoeken, wat voor dingen zouden er in het park gerealiseerd kunnen worden? Denk bijvoorbeeld aan een tippelende hoer die constant bij de uitgang van het park in alle talen 'ongezien de tyfus' schreeuwt.
Brand maar los!