Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 17:24
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Hoi,

Heb 'n superlieve hamster, maar vervelend is dat ie niet snapt waar zijn rad voor dient.
Zijn loop-door-de-kamer-bol is al bijna versleten en kapot, dus zou ik 'm graag eens leren dat zijn rad dient om in te lopen!
Maar hoe leer ik 'm dat in godsnaam... 't is geen jong ding meer (een klein jaartje ofzo)

Iemand 'n idee?

(handig om te weten is dat hij in een nogal gesloten kot zit, ik kan enkel aan het rad door mijn hand door een kleine opening te stoppen.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 18:25
Verwijderd
hij zal het zelf ooit wel een keer ontdekken.
Bij mij heeft het ook vrij lang geduurd voor dat hij snapte wat hij ermee aan moest. eerst liep hij altijd over het rad ipv in het rad. Maar met een beetje geduld komt hij er wel een keertje vanzelf achter
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:17
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
EEF schreef op 16-08-2004 @ 19:25 :
hij zal het zelf ooit wel een keer ontdekken.
Bij mij heeft het ook vrij lang geduurd voor dat hij snapte wat hij ermee aan moest. eerst liep hij altijd over het rad ipv in het rad. Maar met een beetje geduld komt hij er wel een keertje vanzelf achter
Denk ik niet, hij beschouwt het al als een decoratie van zijn kot ofzo, hij komt er niet eens meer in of aan...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien is het beter dat ie dat niet snapt. Mijn muizen hadden het heel snel door maar liepen dan ook echt de hele nacht in dat rad en aangezien hun kooi op mijn slaapkamer stond vond ik dat niet zo fijn
Oud 17-08-2004, 08:05
Verwijderd
Ik zou niet weten hoe je een hamster zo iets leert... Misschien een domme vraag: maar waarom koop je niet een nieuwe "loop-door-de-kamer-bol"?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 11:55
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-08-2004 @ 09:05 :
Ik zou niet weten hoe je een hamster zo iets leert... Misschien een domme vraag: maar waarom koop je niet een nieuwe "loop-door-de-kamer-bol"?
In zijn rad kan ie dan lopen wanneer ie wil (en hoeven wij niet zo oplettend te zijn en ons te ergeren aan het geluid dat dat maakt tijdens tv kijken )
en hij is ook al twee keer uit die bol "gebroken"

Plus, ik vind 'm wat dik worden
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 12:03
Citr0entje
Citr0entje is offline
haha, mijn hamster had ook allemaal dingen zoals een rad enzo maar hij snapte er allemaal niks van... misschien moet je hem erin zetten en kijken wat hij doet?
Oud 17-08-2004, 12:57
Nebula
Nebula is offline
Ik heb ook een hamster gehad. Ik had een vrij grote kooi voor hem gekocht, waar onder andere zo'n rad in zat. Hij ging er echter nooit in lopen, wat waarschijnlijk te maken had met het feit dat het rad nogal stroef draaide. Toen heb ik een keer een ander rad gekregen; ééntje die je er los in kon zetten en heel soepel draaide. Ik heb de oude eruit gehaald en die nieuwe midden in zijn kooi gezet. Nieuwschierig als hij was naar dat vreemde nieuwe object, ging mijn hamster gelijk op onderzoek uit en in no-time had hij ontdekt waar het ding voor diende.

Misschien is het dus een idee om een nieuw rad te kopen, hoewel je natuurlijk een kans loopt dat het niet zal werken. Je kunt ook het oude rad eens verplaatsen, zodat hij misschien nieuwschierig wordt door die verandering. Ook zou je er een stukje appel ofzo in kunnen leggen en dan hopen dat hij erin gaat en ontdekt dat het ding kan draaien. Je zei overigens dat je moeilijk bij het rad kan komen, maar ik neem aan dat er ergens een grotere klep o.i.d. zit? Je moet het ding immers ook schoon kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 13:03
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Nebula schreef op 17-08-2004 @ 13:57 :
Je zei overigens dat je moeilijk bij het rad kan komen, maar ik neem aan dat er ergens een grotere klep o.i.d. zit? Je moet het ding immers ook schoon kunnen maken.
Er is geen grotere klep, maar als ik het kot schoonmaak haal ik heel het bovenste eraf (dus ook het deel waar het rad aanhangt), zodat je dus enkel de bak hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:11
kevertje84
kevertje84 is offline
bij mijn hamster duurde het ook een tijdje. Nu loopt hij erin en erop...
Oud 18-08-2004, 14:45
Marengo
Marengo is offline
Dat van dat srukje appel is idd een goed idee. mijn hamster stapte er in en begon meteen te lopen. Tja wij hadden een hoogbegaafde hamster . In het begin liep hij idd ook de hele nacht *rammel rammel rammel* een paar km per nacht maar aan het einde wende ik er aan. Ik heb toen een nest gehad en de jonkies hebben het toen volgens mij op de eeuwenoude manier geleerd: doormiddel van hun ouders.
Oud 18-08-2004, 16:30
Skilly
Skilly is offline
Zet het dier een keertje buiten en doe het voor met je vingers messchien dat het snapt
Oud 19-08-2004, 04:50
Verwijderd
Wat is er mis met de hamster in dat rad zetten en 'm dan langzaam draaien, zodat 'ie er vanzelf in moet lopen? Dan ziet 'ie in elk geval dat het ding ook wat anders kan dan gewoon staan.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 12:18
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 19-08-2004 @ 05:50 :
Wat is er mis met de hamster in dat rad zetten en 'm dan langzaam draaien, zodat 'ie er vanzelf in moet lopen? Dan ziet 'ie in elk geval dat het ding ook wat anders kan dan gewoon staan.
mja, heb ik al geprobeerd, maar dan wordt ie zo druk en opgewonden doordat e rzon groot hand in zijn hok zit dat ie er meteen weer uitloopt en ligt te snuffelen aan mn hand enzo
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 12:32
roBin.teunm
roBin.teunm is offline
kan je dat molentje dan niet buiten het hok zetten zodat ie minder opgesloten zit en minder besef van je hand die helemaal door het hok kruipt?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 12:37
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
roBin.teunm schreef op 19-08-2004 @ 13:32 :
kan je dat molentje dan niet buiten het hok zetten zodat ie minder opgesloten zit en minder besef van je hand die helemaal door het hok kruipt?
ja maar da loopt ie weg (en als ie dat niet doet dan zal hij t druk bezig zijn met beseffen hoe veel vrije ruimte hij rond zich heeft en geen oog hebben voor het rad)

hehe, moeilijk beesje
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 11:18
duifeltje
duifeltje is offline
mag ik vragen hoe groot z'n kottie is?

Als hij het maar niet snapt zou ik gewoon wat lekkers erin leggen. En als niks helpt, misschien een groter hok kopen zodat hij toch veel beweging krijgt.
Oud 20-08-2004, 20:09
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Dit is z'n kot. (het legohuisje is nu wel weg, want hij gebruiikte enkel het kartonnen huisje)

En dit is Pepijn (de hamster). Jep, bij gebrek aan beweging durft ie wel eens over het plafond klimmen

Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 20:43
Verwijderd
Hehehe.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 10:44
fib
fib is offline
stop je hamster in een loopbal (dat ding moet wel de juiste grote hebben, liever te groot dan te klein)
Oud 24-08-2004, 17:14
MikeyMo
MikeyMo is offline
Het is echt ongelofelijk hoe lang die beesten in dat ding kunnen lopen. Bij mij zaten ze echt gewoon 24/7 in dat ding te lopen..
Oud 25-08-2004, 05:38
Ghost
Ghost is offline
Hmm vaag,

Mn hamsters snapten het rad ook na een tijdje pas, maar dat was wel grappig; ze gingen er allebei tegelijk in, soms allebei dezelfde kant op maar soms ook tegen elkaar in, ging de ene die wat trager was telkens over de kop heen in dat ding..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 16:33
Upke
Upke is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 16-08-2004 @ 18:24 :
Hoi,

Heb 'n superlieve hamster, maar vervelend is dat ie niet snapt waar zijn rad voor dient.
Zijn loop-door-de-kamer-bol is al bijna versleten en kapot, dus zou ik 'm graag eens leren dat zijn rad dient om in te lopen!
Maar hoe leer ik 'm dat in godsnaam... 't is geen jong ding meer (een klein jaartje ofzo)

Iemand 'n idee?

(handig om te weten is dat hij in een nogal gesloten kot zit, ik kan enkel aan het rad door mijn hand door een kleine opening te stoppen.)
Shit zeg wat ben jij een sadist!! Wat is er nou vervelend aan dat jou hamster niet in zijn rad wil lopen? Wil je nou echt persee dat hij voor jou plezier als een mongool in dat radje staat te rennen. Echt ik snap sommige mensen echt niet, dit is gewoonweg toch niet meer te geloven. Het zou eens andersom moeten zijn, stel dat jij geen zin hebt om op een lopende band te gaan lopen dan doe je dat niet, maar wat nou als iemand anders het leuk vind om te zien hoe jij rent? Dat is toch belachelijk???
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 14:49
duifeltje
duifeltje is offline
eeueueuhm even voor de forummer boven mij ^^. Ik denk niet dat ze het alleen voor zichzelf leuk vind om haar hamster te zien lopen maar vooral voor de hamster is het leuk als hij het eenmaal ontdekt heeft. Het is heel goed voor een hamster om veel te bewegen dus zo'n rad is een goede oplossing. Als jij een dom oermens zou zijn en je hield van sporten en er stond ineens een lopende band in je huis zou je ook niet weten wat je ermee aanmoest. Iemand zou het je moeten leren ofzo. Zo werkt dat bij sommige hamsters ook .
Oud 01-09-2004, 17:07
Upke
Upke is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 01-09-2004 @ 15:49 :
eeueueuhm even voor de forummer boven mij ^^. Ik denk niet dat ze het alleen voor zichzelf leuk vind om haar hamster te zien lopen maar vooral voor de hamster is het leuk als hij het eenmaal ontdekt heeft. Het is heel goed voor een hamster om veel te bewegen dus zo'n rad is een goede oplossing. Als jij een dom oermens zou zijn en je hield van sporten en er stond ineens een lopende band in je huis zou je ook niet weten wat je ermee aanmoest. Iemand zou het je moeten leren ofzo. Zo werkt dat bij sommige hamsters ook .
Potverdikkie, zo heb ik het nog nooit bekeken! Sorry!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2004, 23:31
bobski
bobski is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 20-08-2004 @ 21:09 :
Dit is z'n kot. (het legohuisje is nu wel weg, want hij gebruiikte enkel het kartonnen huisje)

[afbeelding]

En dit is Pepijn (de hamster). Jep, bij gebrek aan beweging durft ie wel eens over het plafond klimmen

[afbeelding]

hehehe lijkt de kooi van mijn hamstertje wel

Oud 23-09-2004, 17:38
SuperS
SuperS is offline
je doet je hamster in z'n radje, je doet 'n stuk van dat fijne ijzeren gaas er over, en hangt dat radje terug, je laat 'm een uurtje zitten en laat 'm er weer uit, en dat doe je de dag erna weer en weer en weer, en op den duur snaptie het wel
Oud 23-09-2004, 19:15
duifeltje
duifeltje is offline
opzich is dat wel een goed idee ^^ maar een uur lijkt mij wel wat lang
Oud 23-09-2004, 20:37
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 23-09-2004 @ 20:15 :
opzich is dat wel een goed idee ^^ maar een uur lijkt mij wel wat lang
je moet hem ook de tijd gunnen om het te kunnen leren
Reageren