Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2002, 16:01
italianboy
italianboy is offline
Redelijk vaak schijnt kleding uit de zaak eerst door personeel te zijn gedragen..

mmmmmm, nieuwe kleding
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2002, 16:05
Verwijderd
hehe, dat weet ik.. geen fris idee inderdaad

maar op de meeste plekken waarin ik mn kleding koop wordt die kleding niet door het personeel gedragen.. en in andere winkels - ik vind het niet erg, wij hebben een wasmashine

die kleren worden ook door allerlei andere mensen aangepast..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:39
Verwijderd
in winkels zoals cool cat enzo draagt het personeel eht de hele dag en hangt het daarna weer (ongewassen) terug...
niet fris nee. (iemand die ik ken werkt er)
maar goed, dan moet je het gewoon effe wassen voor je het draagt, nie zo'n probleem toch, en vaak doe ik dat toch al...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:41
italianboy
italianboy is offline
Men @ Work geldt hetzelfde..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:44
Roos
Roos is offline
Pak je toch de achterste
Oud 18-06-2002, 16:44
Verwijderd
brittain ook

Maar bij winkels als H&M en C&A etc is dat echt niet zo hoor..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:47
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
rosi schreef:
Pak je toch de achterste
maat M hangt nooit achteraan
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:49
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
rosi schreef:
Pak je toch de achterste
Als ik ergens zou werken en kleding van de zaak zou dragen zou ik het nu expres achteraan hangen wetende dat mensen denken dat de gedragen kleding vooraan hangt
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:53
Roos
Roos is offline
Citaat:
italianboy schreef:

maat M hangt nooit achteraan
Pak je de achterste M

Maar ok.. ik vind het niet erg fris. Je ziet inderdaad dat verkopers altijd de kleding van dat merk aan hebben, vooral bij Esprit, daar hebben ze al-tijd iets van Esprit aan. Brr..
Oud 18-06-2002, 17:02
Li
Li is offline
wist ik niet
Maar ja, de meeste mensen hebben wel een wasmachine thuis
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:05
Verwijderd
hmm asociaal
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:29
shanli
shanli is offline
Citaat:
Li schreef:
wist ik niet
Oud 18-06-2002, 17:31
SpiritX
SpiritX is offline
Hmmm, wist ik niet. Ik ging er eigenlijk vanuit dat die mensen een budget + korting kregen. Lijkt me sowieso trouwens wel zichtbaar als kleding gedragen is. Dingen als G-sus longsleeves (bv Men@Work) rekken bijvoorbeeld in de mouwen best uit, na een wasbeurt is dit weer verholpen ...
Voortaan eerst even snuffelen voordat je koopt dus ...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:44
Black Sugar
Black Sugar is offline
I know. Daarom neem ik altijd het kledingstuk uit het rek dat nog helemaal plat en stijf is van het vervoer ofzow, en waar geen kreukels in zitten in de hoop dat die niet gedragen zijn.
Wist je trouwens dat dat in schoenen zaken ook gebeurd, dat vind ik nog veel erger want schoenen gaan naar je voeten staan.
Ik werkte ooit bij van Haren en een meisje dat daar ook werkte droeg altijd gewoon schoenen uit de zaak die nog verkocht moesten worden. Soms ook gewoon meerdere keren dezelfde schoenen. Ik paste ze wel aan maar ging er niet mee lopen.
Oud 18-06-2002, 17:46
Secreet
Secreet is offline
Wist ik niet..vaagz...Wat trek je dan aan als je richting werk gaat?
Oud 18-06-2002, 18:58
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Vriendin van mij werkt bij de DIDI en daar doen ze dat ook en aan het einde van de dag brengen ze het naar de stomerij, maar toch... ik wil graag als ik nieuwe kleren koop dat ze niet door anderen zijn gedragen.
Oud 18-06-2002, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Li schreef:
wist ik niet
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:11
Verwijderd
Toevallig koop ik al mijn kleren bij één winkel, waarvan ik zeker weet dat het níet eerder door het personeel is gedragen, om de doodeenvoudige reden dat het nog in plastic zit wat kapotscheurt als je het openmaakt. Dus dat kan niet
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:24
Slither
Slither is offline
...'k heb 't zelfde als Nare Man, en als 't niet 't geval is kan ik er níet wakker van liggen... 'k Heb nog steeds geen schurft

'k Heb een wasmachine en 'n douche, dus ik ben niet helemáál onhygiënisch...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:40
Roxy
Roxy is offline
mm ik ging dr eigenlijk oowk vanuit dat die mensen gewon korting kregen.. inderdaad nie zo fris, als het wel gewassen word dan heb ik dr trouwens geen probleem mee... maar jah je hebt het idee dat je nieuwe kleren koopt maar ik denk trouwens dat dit oowk wel meevalt op de plaatsen waar ik mn kleren koop
Oud 18-06-2002, 19:48
Marshall
Marshall is offline
werkt bij de WE .. en wij dragen nooit kleren uit de winkel.. eerst moeten we ze zelf kopen, dusz t is echt niet altijd sow, vooral bij kleinere winkels kan t voorkomen ciao
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:51
feline
feline is offline
Citaat:
nare man schreef:
Toevallig koop ik al mijn kleren bij één winkel, waarvan ik zeker weet dat het níet eerder door het personeel is gedragen, om de doodeenvoudige reden dat het nog in plastic zit wat kapotscheurt als je het openmaakt. Dus dat kan niet
Opvouwen, nieuw plasticje eromheen.

Ik heb weleens bij Sissyboy gewerkt. Daar had ik ook kleding aangetrokken uit de winkel die dag. Toen de dag voorbij was zei ik: "oke waar wordt het nu gewassen?" Al die andere die daar werkten keken me vragend aan...

Hmm bah !
Oud 18-06-2002, 20:30
Verwijderd
ik vind het trouwens erger dat er in sommige winkels gerookt wordt..
wel in van die "sloerie"winkels als de Lipstick enzo hoor (jaja no offence...) maar goed..ook in nettere winkels zie ik het vaak genoeg.
bij de lipstick roken ze echt gewoon tijdens openuren tijdens het beveiligen van de kleding enzo en gewoon als ze niks te doen hebben
en de kleding ruijkt daar ook heel erg naar rook, als je er iets koopt zit de geur er thuis nog steeds in (ik koop er niet, klasgenootje wel)
ik liep na sluitingstijd door de stad in r'dam en keek es naar binnen in een winkel, geloof de Mango en daar zat het personeel nog wat na te praten en dingen af te rekenen en anderen zaten op de stapels kleding (lekker zo'n kont op je shirt)en rookten rustig een sigaretje...
maar ja, dr gebeurt zoveel in zo'n winkel wat de klanten niet weten..om over restaurants nog maar niet te beginnen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:31
Breg
Breg is offline
het is niet echt fris natuurlijk, de kleding die je koopt kan ook al door 10 anderen voor je gepast door mensen met stinkende, zwetende oksels ofzo.
Oud 18-06-2002, 20:38
Ditchie
Ditchie is offline
Klopt !

Laatst ging ik met een vriendin mee naar haar werk. Ik keek gelijk even rond of ik iets leuks zag in die winkel.

Ze kwam naast me staan en pakte wat kleding van een rekje en ging het passen...vervolgens koos ze iets uit. En droeg het gewoon heel de dag. Het zag er wel leuk uit maar het is idd niet zo fris.

Dus een wasmachine is vrij handig..alleen beetje jammer dat als je iets koopt dat je het eerst helemaal moet gaan wassen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2002, 20:38
flamez
flamez is offline
dus als ik 2de hands kleding koop is het eigenlijk 3de hands?

greetz

Flamez
Oud 18-06-2002, 20:41
Ditchie
Ditchie is offline
Citaat:
danique2 schreef:
ik vind het trouwens erger dat er in sommige winkels gerookt wordt..
wel in van die "sloerie"winkels als de Lipstick enzo hoor (jaja no offence...) maar goed..ook in nettere winkels zie ik het vaak genoeg.
bij de lipstick roken ze echt gewoon tijdens openuren tijdens het beveiligen van de kleding enzo en gewoon als ze niks te doen hebben
en de kleding ruijkt daar ook heel erg naar rook, als je er iets koopt zit de geur er thuis nog steeds in (ik koop er niet, klasgenootje wel)
ik liep na sluitingstijd door de stad in r'dam en keek es naar binnen in een winkel, geloof de Mango en daar zat het personeel nog wat na te praten en dingen af te rekenen en anderen zaten op de stapels kleding (lekker zo'n kont op je shirt)en rookten rustig een sigaretje...
maar ja, dr gebeurt zoveel in zo'n winkel wat de klanten niet weten..om over restaurants nog maar niet te beginnen
Ja idd!!

Ik kwam laatst Gossip& Rumours binnen. Ook in R ' dam daar tegenover het Hilton. Echt een heel net kledingzaak...met echt heel veel leuke kleding. Het is alleen zo jammer dat rustig staan te roken terwijl ze afrekenen! Echt heel vervelend...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:57
diamonde
diamonde is offline
Hallo?!

meestal als ik dit hoor, denk ik automatisch aan winkels als CoolCat en Skooter... maja..!!
Ik denk dat het overigens bij andere winkels wel wat meevalt..

rosi zegt:
Maar ok.. ik vind het niet erg fris. Je ziet inderdaad dat verkopers altijd de kleding van dat merk aan hebben, vooral bij Esprit, daar hebben ze al-tijd iets van Esprit aan. Brr..

Het lijkt mij best wel logisch dat die mensen bij Esprit iets van Esprit aanhebben. Ze krijgen immers personeelskorting.....
dus ja, dan koop je toch eerder iets in de winkel waar je werkt dan ergens anders, of niet dan??

Verder, ach ik denk er niet eens bij na...
En in de winkel waar ik het meest mijn kleren koop (waar ik ook werk!) gebeurt het niet, dus ik maak me er niet zo druk om..

Luv ya,
diamonde
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:58
Slither
Slither is offline
Citaat:
Ditchie schreef:

Ja idd!!

Ik kwam laatst Gossip& Rumours binnen. Ook in R ' dam daar tegenover het Hilton. Echt een heel net kledingzaak...met echt heel veel leuke kleding. Het is alleen zo jammer dat rustig staan te roken terwijl ze afrekenen! Echt heel vervelend...
Nou, dat vind ik dan niet echt 'n nette kledingzaak...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:02
Ditchie
Ditchie is offline
Citaat:
Slither schreef:

Nou, dat vind ik dan niet echt 'n nette kledingzaak...
Qua kleding en inrichting wel
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:57
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
danique2 schreef:
..om over restaurants nog maar niet te beginnen
Je kijkt ook heel anders naar je net opgediende bord, als je weet dat er koks zijn die er een handje van hebben hun garnering her te gebruiken ...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:00
Verwijderd
In de 2 winkels waar ik het meeste koop werken alleen maar meisjes/vrouwen er werkt wel een jongen maar die heeft maat xxl ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:08
Roozie
Roozie is offline
Ik wist t niet! Ja ik zie ze wel vaak met kleren uit de winkel aan maar t idee dat dat weer netjes word teruggehangen, ik denk aan zweterige zaterdagen (ieuw)
Oud 19-06-2002, 02:35
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
SpiritX schreef:

Je kijkt ook heel anders naar je net opgediende bord, als je weet dat er koks zijn die er een handje van hebben hun garnering her te gebruiken ...
dat is opzich wel zo jah... maar als je zo gaat denken altijd... dan kan je niks meer doen dan heb je geen leven meer joh... en wij zijn dan nog een land met regels qua hygiene enzow moet je nagaan in bijvoorbeeld oosterse landen maar het beste is om dr nie aan te denken...
Oud 19-06-2002, 05:53
Fr@ukje
Fr@ukje is offline
Citaat:
italianboy schreef:
Redelijk vaak schijnt kleding uit de zaak eerst door personeel te zijn gedragen..

mmmmmm, nieuwe kleding
Ja, zo'n vermoeden had ik al

lekkerr frissssssss
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 06:43
Verwijderd
laatst was ik in een kledingzaak waar het personeel met kleding uit de winkel rondliep. Het prijskaartje hing er gewoon nog aan..niet echt een smakelijk idee. Sindsdien was ik al mijn nieuwe kleren voordat ik het aantrek...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 07:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
Breg schreef:
het is niet echt fris natuurlijk, de kleding die je koopt kan ook al door 10 anderen voor je gepast door mensen met stinkende, zwetende oksels ofzo.
Ja, maar die hebben die trui dan maar 2 minuutjes aan. Dat vind ik wel héél iets anders dan iemand die de hele zaterdag in de trui heeft gelopen, die ik vervolgens koop.

Citaat:
feline schreef:
Opvouwen, nieuw plasticje eromheen

Dat is bij overhemden nog best een gedoe. Er zitten echt scherpe vouwen in, en verder zit er nog karton in de kraag en in de mouwen.
Oud 19-06-2002, 10:11
Verwijderd
Is het dan zo erg om kleding eerst even te wassen nadat je het hebt gekocht? Vaak zit er een beetje plastic-achtig winkelluchtje aan, en na één keer wassen kun je het ook beter strijken...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:43
Ninnoc
Ninnoc is offline
so what, ik vind dat niet zo'n probleem hoor, weet je hoeveel zweeterige mensen jouw kleidng heeft gepast?
Oud 19-06-2002, 14:06
tinkelbel
tinkelbel is offline
Daar had ik eigenlijk ook nog niet echt bij stilgestaan.
Maar in winkels als Mango en Zara lopen alle winkelmeisjes twee maanden lang in hetzelfde uniformpje, dat ook in de winkel hangt, maar ik denk wel dat ze hun eigen setje hebben en dat elke dag opnieuw weer aanmoeten. Lijkt me ook handiger met maten enzo.
Oud 19-06-2002, 14:24
Masked Mage
Masked Mage is offline
gelukkig kan je ze eerst wassen
Oud 19-06-2002, 20:19
PV
PV is offline
hm is t niet eerder zo dat je flink korting krijgt als je in een kledingzaak werkt, daardoor dus die kleding koopt en er daardoor dus in rondloopt. Je gaat toch niet zomaar de kleding dragen die nog verkocht moet worden behalve om te passen natuurlijk... hebben die mensen geen fatsoen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 20:30
Verwijderd
Citaat:
tinkelbel schreef:
Daar had ik eigenlijk ook nog niet echt bij stilgestaan.
Maar in winkels als Mango en Zara lopen alle winkelmeisjes twee maanden lang in hetzelfde uniformpje, dat ook in de winkel hangt, maar ik denk wel dat ze hun eigen setje hebben en dat elke dag opnieuw weer aanmoeten. Lijkt me ook handiger met maten enzo.
Ja, precies, dat wou ik ook net zeggen. Dat is ook bij Esprit zo, daar lopen ze al best wel lang in zo'n rood vestje, met een zwarte broek.. (Tenminste, in Rotterdam) van Esprit.. Het lijkt me niet dat ze dat elke dag opnieuw uit de winkel pakken.

Verder.. ik vind 't niet zo'n probleem eigenlijk, ik heb mezelf toch al aangeleerd om kleding na aankoop meteen in de wasmachine te gooien, omdat ik ook weleens iets tweedehands koop ofzo. En daarbij zitten er in sommige kledingstukken een bepaalde stof, die niet zo goed is voor je huid, en eruitgaat als je het hebt gewassen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 20:46
halve gare
halve gare is offline
ik wist nie dat ze die kleren al aan hebben gehad, moet ik denk ik maar niet te veel bij nadenken.... en echt alles wasen voordat ik het aan doe! zal het nu nooit meer vergeten....
Oud 19-06-2002, 20:48
feline
feline is offline
Citaat:
PV schreef:
hm is t niet eerder zo dat je flink korting krijgt als je in een kledingzaak werkt, daardoor dus die kleding koopt en er daardoor dus in rondloopt. Je gaat toch niet zomaar de kleding dragen die nog verkocht moet worden behalve om te passen natuurlijk... hebben die mensen geen fatsoen
Zoals ik al zei...t wordt echt gedaan. In de winkel waar ik dus toen een keer werkte wordt dat dus altijd gedaan, en ik ken er wel meer... Als klanten zien hoe iets aanstaat, zullen ze er veel sneller naar vragen. Maar ik vind 't ook een beetje raar dat het niet gewassen wordt.
Oud 19-06-2002, 21:42
italianboy
italianboy is offline

Dat is bij overhemden nog best een gedoe. Er zitten echt scherpe vouwen in, en verder zit er nog karton in de kraag en in de mouwen.

idd, ik ben altijd al 5 minuten kwijt aan het loshalen van de spelden en het karton + plastic.. het zo terug te doen is bijna onmogelijk
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:49
scala
scala is offline
hm ik heb er idd wel es aan ged8.. ook dat mensen jouw kleren natuurlijk gepast hebbenhoevaak heb je wel niet kleren gepast maar toch terug gehangen? mjah gewoon simpel oplossen door na het kopen even te wassen, toch
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:51
PV
PV is offline
Citaat:
feline schreef:
Zoals ik al zei...t wordt echt gedaan. In de winkel waar ik dus toen een keer werkte wordt dat dus altijd gedaan, en ik ken er wel meer... Als klanten zien hoe iets aanstaat, zullen ze er veel sneller naar vragen. Maar ik vind 't ook een beetje raar dat het niet gewassen wordt.
Diegene die daar werkten wilden dat dan zelf, of moest het van hogerop? Ik vind t echt vreemd.. t kan dan wel gewassen worden, je gaat er als klant toch vanuit dat de kleren nieuw zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 22:03
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Nog een klein geheimpje:

Bij de confectie bedrijven, waar ik bijna 2 jaar gewerkt heb, is het wel eens zo, dat ze de maten een beetje aanpassen.

De confectie bedrijven leveren aan de winkels, as you know, en de winkels vragen meestal een bepaald aantal van een maat. Maar soms is er weleens een te weing van een bepaalde maat, bijv. maat 38, en dan pakken ze van maat 36 of maat 40 eentje die ze kunnen missen, en maken daar 38 van.
Heel sneaky.

Dus daarom: Altijd passen!
Reageren

Regels voor berichten