Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2004, 10:57
Quiana
Quiana is offline
300.

En ik hou nu op met piekeren en zenuwen en kriebelen,
want het komt wel goed, en anders overleef ik het ook wel.

Bovendien is het zonde om een dag te verpesten met in m'n
pyama achter de computer/op de bank mokken, de laatste
vrije dagen zijn er nu, moet ik er ook van genieten natuurlijk.
Oud 18-08-2004, 11:36
light fighter
light fighter is offline
Nu opeens wel heel snel vanmiddag al, kweet niet of dit wel de bedoeling was.

Maar goed ik ga er heen en zit ten minste er tussen biij maat. werk
Oud 18-08-2004, 13:22
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
@ nijn*: Is dit het eerste gezinsgesprek? Ik heb namelijk (een hele tijd terug) ook een gezinsgesprek gehad, ook bij altrecht, trouwens ook in lunetten, maare, dus ook met van die mensen die achter een spiegel meekijken en schrijven, ook hing er een microfoon enzo. Maar goed.

Ik persoonlijk, denk dat die man echt niet gaat vragen of jij je armen wilt laten zien, en al zou hij dat vragen dan zeg je gewoon nee, hij kan jou echt niet verplichten. Ik weet echt bijna zeker dat dat niet gaat gebeuren.
Als ik jou was zou ik gewoon naar het gesprek gaan, dat toont tenminste inzet, en wegblijven niet. Mocht het je teveel worden tijdens dat gesprek kan je altijd nog weglopen, of aangeven dat je niet verder wilt, als je dat eng oid vindt om aan te geven dan kan je natuurlijk ook gewoon je mond houden en alleen oppervlakkige antwoorden geven.
Dus kom op meisje, je kan het bestvwel, en wat er ook gebeurd, je overleeft het wel.

xxx mir
Oud 18-08-2004, 13:50
Nijn*
Nijn* is offline
~~dolce~~, dank je voor je lieve reactie..echt lief

Nee, het is niet het eerste gezinsgesprek, het tweede alweer.. En die man, vroeg vorige keer ook of hij m'n armen mocht zien enzo, en ik kan dan niet weigeren, want dat krijg ik mijn moeder op mijn dak, en denkt ze meteen weer dat ik weer heb geamt.. Nja, ik geef gewoon een beetje oppervlakkige antwoorden, die psych houd toch neit zo vast.

ontopic: Net m'n klassenlijst binnen, en shit wat een k*tklas zeg.. Er zit 1 vriendin in, vier van mijn grootste vijanden en de rest ken ik niet..En dan moeten we vandaag over een week, op de foto, en daarna op kamp gekken..34 km heen en terug, hoe verzinnen ze het hé..
Oud 18-08-2004, 13:57
Verwijderd
Het lijkt net of ik de laatste jaren niet geleefd heb. Ik heb net heerlijk gewinkeld en geniet ervan. Ik voel me een echte vrouw, jong maar volwassen, en ik vind het zo heerlijk, ik ben trots op mezelf en dat mag ook wel eens gezegd worden...
Oud 18-08-2004, 14:29
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 18-08-2004 @ 09:38 :

Probeer niet met een instelling van 'dit wordt niets' te gaan. Want dat straal je toch uit.
I know
het is die uitstraling
maarja, het is moeilijk om van anderen te verwachten dat ze je (zullen) accepteren als je daar zelf ook niet toe in staat bent.

Ik probeer ook wel positiever te denken, als ik hier thuis ben en mensen rond zie lopen waarvan ik denk: naaaah.. maar die genoeg vrienden hebben.
Alleen ja, als je daar dan op zon intro staat, alleen binnen de groep ja....

maar bedankt voor jullie reacties
Oud 18-08-2004, 15:36
light fighter
light fighter is offline
ik d8 dat ik het slecht had bij bjz nou, ik heb er momenteel alles voor over om weer trug te kunnen naar bjz. Wat een idioot gesprek zeg, het ging nergens over, ik voel me nog schuldig naar degene die voor mij heeft gebeld ook.
Oud 18-08-2004, 15:56
Dolores
Dolores is offline
Anders sta ik er ff om bekend dat ik van chocolade houd. Heb voor m'n verjaardag in totaal aan chocolade een doos zeebanket, een doos merci'tjes, 2 bonbonblocs en 2 grote milkarepen gehad.. en ik slaag er dan ook echt gewoon in om ongeveer de helft al in 1 dag op te eten. Blugh, en komend weekend ook weer verplicht allerlei chips enzo eten, bah bah bah. *walgt weer eventjes van zichzelf*
Oud 18-08-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 18-08-2004 @ 16:56 :
Blugh, en komend weekend ook weer verplicht allerlei chips enzo eten, bah bah bah.
Volgens mij is (chips) eten nooit verplicht...tenzij je in een reclamespotje moet spelen voor chips ofzo...? Als jij geen chips wilt eten, dan doe je dat toch gewoon niet?
Oud 18-08-2004, 17:15
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Praat dan gewoon niet tegen me ofzo..
Oud 18-08-2004, 17:44
Verwijderd
Waarom komt HIJ 2 keer langs op mn werk (steeds kletsen en lachen), alstie toch voor HAAR heeft gekozen?? (hij kwam anders nooooit langs)

Mannen
Oud 18-08-2004, 18:57
Miracle
Miracle is offline
Angstvallig probeer ik alles op te schrijven. Gedachten die zo belangrijk zijn. Die ik thuis vast moet houden en uit moet voeren. Please, laat het lukken....

Het kan zo niet, ik moet....!?!
Oud 18-08-2004, 19:14
Verwijderd
ik ben moe .
en nu ze me hebben verteld dat ik waarschijnlijk een geheugenstoornis heb en dat dat misschien komt omdat SLE mijn hersenen aantast begin ik op alles te letten wat ik vergeet. bij elk woordje waar ik niet op kan komen, elk klein dingetje dat ik vergeet denk ik: zie je wel, je hersens worden aangetast...
Oud 18-08-2004, 20:12
Nictel
Nictel is offline
Denk aan morgen niet aan gisteren
Denk aan de toekomst niet aan het verleden
Dit keer gaat het anders
Oud 18-08-2004, 20:51
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-08-2004 @ 17:45 :
Volgens mij is (chips) eten nooit verplicht...tenzij je in een reclamespotje moet spelen voor chips ofzo...? Als jij geen chips wilt eten, dan doe je dat toch gewoon niet?
Hmz nee, tis ook niet echt verplicht. k ga komend weekend met een vriendin weg en we hebben t dr al weken over dat we dan alles kunnen doen wat we willen, dus ontbijten met ijs en dineren met chips etc... (nou ja, dat is dan weer wat overdreven, maar wel veel lekkere dingen etc eten) mja goed, dat is natuurlijk ook niet verplicht... hmz, komt goed k ga dr een leuk weekend van maken!
Oud 18-08-2004, 22:05
Verwijderd
Wat fijn dat er toch altijd weer mensen zijn die er van houden je langzaam aan de grond in te boren
Oud 18-08-2004, 22:39
DvoorA
DvoorA is offline
ik hou van dit topic je kunt je gedachten een beetje ordenen en dat helpt vaak als je, zoals ik deze avond, jezelf kapot denkt.

Ik verlang ernaar om niet zo eenzaam te zijn. Ik heb genoeg vrienden, een leuke familie en ik doe vaak zat leuke dingen, ik hou van mijn leven. Maar er brandt iets van binnen, al zo lang. Ik wil niet meer alleen in slaap vallen. Ik wil liggen in de armen van iemand die ik liefheb, en die ook van mij houdt. Ik wil de belofte dat ik altijd welkom ben in die armen. Ik hoef niet uren met iemand te praten...ik wil iemand die vanzelfsprekend van me houdt. Iets dat verder gaat dan praten over koetjes en kalfjes. Liefde waar geen woorden voor nodig zijn. Zou dat nog bestaan? En zo ja, waar vind ik het dan? En zal iemand ooit begrijpen wat ik bedoel? Ik zou zo ongelooflijk gelukkig zijn als ik ooit iemand zou vinden om bij te blijven. Die niet de neiging heeft elke minuut te vullen met zinloos geklets. Ik zou alles voor hem overhebben, als ik maar zou weten waar hij is!
Alweer sta ik voor mijn raam, Dr Phil gaat me zo weer amuseren, maar ik zie die enorme lucht met al die sterren en ik kijk ernaar-- alleen, en behalve alleen voel ik me ook nietig klein.
Is het niet beter om je hart weg te geven? Om iemand nog gelukkiger te maken? Er komt zoveel twijfel in me op, nog liever dan al het geld op de wereld te krijgen, zou ik me 1 willen voelen met een ander. Ik luister naar Morrissey en hij zingt: there is a light that never goes out. Ik denk dat ik weet wat hij bedoelt
Maar morgen is er weer een dag, misschien gebeurt het morgen wel.
Oud 18-08-2004, 22:47
bloempjeistrug
bloempjeistrug is offline
shit, fiets gejat om 8 uur savonds, voor mijn huis.. al de 5de dit jaar... houd et ook es op?

hij komt morgen lekker, heel onverwachts, heerlijk, kan niet wachten tot morgen

ik wou dat deze computer het eens langer uithield dan 10 minuten...
Oud 18-08-2004, 22:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'k Was vandaag in Gent met m'n ouders... Was wel leuk, hoor... Genoeg gedaan en gezien, maar... Ik mis haar zo!!!

Nog 10 dagen...
Oud 18-08-2004, 23:34
Flærynn
Flærynn is offline
Over 24 uur woon ik op kamers .
Heb er wel zin in, maar lijkt me tegelijkertijd zo doodeng in het begin. Wordt even lekker in het diepe gegooid. Ken er niemand, maar dan ook helemaal niemand, en ik ga iedereen missen en dit en dat en nouhou!!!
Oud 19-08-2004, 07:40
Verwijderd
Waaaaarom stel ik me altijd zo afhankelijk op? Ik wil dat niet, ik ben zelfstandig genoeg om mijn eigen dingen te doen en te regelen tot op zekere hoogte...

Maar waarom blijf ik dan terug vallen op bepaalde mensen?

En ik ben zie-hiek!
Oud 19-08-2004, 10:18
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
dreen schreef op 18-08-2004 @ 19:57 :
Angstvallig probeer ik alles op te schrijven. Gedachten die zo belangrijk zijn. Die ik thuis vast moet houden en uit moet voeren. Please, laat het lukken....

Het kan zo niet, ik moet....!?!
*knuffelt Dreen*
Wees sterk, want dat ben je...

Ontopic:
Bluh, beetje duf na gisteren...duurt nog wel een paar uur ofzo voor ik weer wakker ben. Maar t was wel leuk , heerlijk dagje Enschede

Vandaag lekker rustig aan doen...wel ruzie met mn moeder gehad...om niks, maar voor sommige dingen moet je me niet voor het ontbijt vragen.....zeker niet als ik zo ben als vandaag...
Oud 19-08-2004, 12:06
Verwijderd
Wat ik doe is niet meer normaal gewoon.
&Ik zit er steeds meer aan te denken om het huis uit te gaan, maar misschien lost dat wel helemaal niks op.
Oud 19-08-2004, 12:17
cyntha
cyntha is offline
Nog 1,5 week en dan is het gedaan met mijn vrijheid. Dan moet ik gaan luisteren naar andere mensen die zeggen wanneer ik moet eten, drinken en naar therapie moet. Ik zie er tegen op. Wil liever mijn eigen leventje leiden. Maar toch ergens ben ik ook wel blij. Misschien gaat het dan eindelijk eens een keertje vooruit of blijft het in ieder geval stabiel. En kan ik weer een beetje gaan leven zoals ik wil. Kon ik het alleen nog maar geloven dat het hier mee vooruit gaat. Heb er totaal geen vertrouwen meer in. Ben al zolang bezig en het blijft achteruit gaan. Waarom zou het dan opeens wel verbeteren. Mja, moet erin blijven geloven. Ooit komt het allemaal goed! het is alleen de vraag wanneer..
Oud 19-08-2004, 13:34
Verwijderd
Konijn van m'n zusje was/is bijna dood. 't is volgens de dierenarts een wonder dat hij nog leefde... Bij een konijn schijnt één dag niet eten als zorgelijk te zijn ivm snelle stofwisseling...na één dag niet eten moet je dus eigenlijk meteen naar de dierenarts. Mjah, konijn had dus al een week amper gegeten en gedronken...maar goed, nu wordt ie bijgevoerd en dan misschien morgen 'geopereerd' (haak van z'n kiezen verwijderen) en anders moet ie in het weekend nog extra eten en dan wordt het na het weekend gedaan. Nu zou ie een narcose zeker niet overleven (en zonder waarschijnlijk ook niet). Ik ga nog eens op een konijn passen... Naja, hopelijk overleeft ie het gewoon en ik houd het zelf maar op katten als huisdier, daar heb ik toch meer 'gevoel' bij of het wel of niet goed gaat ed.
Oud 19-08-2004, 13:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-08-2004 @ 14:34 :
*knip*
Mja, dat van dat eten heb je bij heel veel knaagdieren. Ook bij cavia's en onze cavia is daar ook aan doodgegaan omdat we het niet wisten. Ik heb nu een logeercavia en nu let ik ook goed op. Het is iets wat je even moet weten, bij katten kan een dagje niet eten gelukkig minder kwaad.

Succes er verder mee.
Oud 19-08-2004, 15:49
Dolores
Dolores is offline
Ik wil mijn hart luchten, maar het lukt niet. Er komt geen fatsoenlijk verhaal uit..
Oud 19-08-2004, 17:32
Eend
Eend is offline
Oeh, ik kan zo lachen om mijn 4 cavia's
Oud 19-08-2004, 17:57
Gothic
Gothic is offline
de vakantie was super, echt gewoon gezellig en fijn met m'n vriend...

het maakt alles alleen stukken moeilijker
Oud 19-08-2004, 18:06
Nijn*
Nijn* is offline
Het was gewoon echt gezellig vandaag, met haar kan ik altijd zo goed lachen, voel me altijd een stuk beter als ik daar vandaan kom...En, we gaan samen op breakdance!! Whoei, ik heb er echt zin in gewoon! Ik ga het wel erg druk krijgen komend jaar, ben benieuwd hoe erg mijn school daaronder gaat lijden
Hihi, eindelijk krijg ik weer zin in dit leven..Samen met haar heerlijke wandeling gemaakt door het noodweer..heerlijk om eventjes uit te waaien..'t Is wel erg druk hier enzo..maar wel lekker druk..*gelukzalige zucht* Zelfs het gezinsgesprek lijkt ineens niet meer zo eng..
Oud 19-08-2004, 19:44
Verwijderd
waar slaaaaaat dit op hoe is het mogelijk dat ze....nouja vaag echt heel vaag voel me aangevallen terwijl dat absoluut niet het geval is misschine toch omdat mn pprivacy doorbroken is

en ik wil NU van die ROTeigenschap af die piekeren heet
Oud 19-08-2004, 20:19
Verwijderd
Voel me gewoon onwijs k*t. Was daarom ook nogal negatief in het topic 'Ga ik anorexia krijgen'. Maargoed eigenlijk is dit ook weer nutteloos dus ik ga maar weer. *Voelt zich dom*
Oud 19-08-2004, 22:44
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 19-08-2004 @ 13:17 :
Nog 1,5 week en dan is het gedaan met mijn vrijheid. Dan moet ik gaan luisteren naar andere mensen die zeggen wanneer ik moet eten, drinken en naar therapie moet. Ik zie er tegen op. Wil liever mijn eigen leventje leiden. Maar toch ergens ben ik ook wel blij. Misschien gaat het dan eindelijk eens een keertje vooruit of blijft het in ieder geval stabiel. En kan ik weer een beetje gaan leven zoals ik wil. Kon ik het alleen nog maar geloven dat het hier mee vooruit gaat. Heb er totaal geen vertrouwen meer in. Ben al zolang bezig en het blijft achteruit gaan. Waarom zou het dan opeens wel verbeteren. Mja, moet erin blijven geloven. Ooit komt het allemaal goed! het is alleen de vraag wanneer..
waar ga je heen?
Oud 19-08-2004, 22:56
Verwijderd
Een gevoel van woede, angst, haat, verdriet, pijn gaat er door mij heen. Nog steeds zijn er vragen die mij bezighouden, een antwoord zal ik nooit krijgen, misschien ook niet eens willen.
Oud 20-08-2004, 00:24
Flærynn
Flærynn is offline
Ik woon op kamers!!!!!!!!!!!!!!!!!

Morgen AID Wageningen... spannend/eng/leuk
Oud 20-08-2004, 08:00
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-08-2004 @ 14:37 :
Mja, dat van dat eten heb je bij heel veel knaagdieren. Ook bij cavia's en onze cavia is daar ook aan doodgegaan omdat we het niet wisten. Ik heb nu een logeercavia en nu let ik ook goed op. Het is iets wat je even moet weten, bij katten kan een dagje niet eten gelukkig minder kwaad.

Succes er verder mee.
Dank je. 't was idd bij alle knaagdieren...nu ga ik daar ook wel op letten. Bij katten kan het idd niet zo'n kwaad, tenminste, mijn katten leven nog steeds en één van de twee eet wel vaker een hele tijd niet... Maar bij katten heb ik ook nog een soort van 'feeling'.
Oud 20-08-2004, 08:03
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2004 @ 09:00 :
Dank je. 't was idd bij alle knaagdieren...nu ga ik daar ook wel op letten. Bij katten kan het idd niet zo'n kwaad, tenminste, mijn katten leven nog steeds en één van de twee eet wel vaker een hele tijd niet... Maar bij katten heb ik ook nog een soort van 'feeling'.
Feeeeeeeeel de kat ..
Oud 20-08-2004, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 20-08-2004 @ 09:03 :
Feeeeeeeeel de kat ..
't is Eek the cat.

(Niet die van mij. Die van een vriendin van me heet wel zo. )

Oud 20-08-2004, 09:04
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 19-08-2004 @ 23:44 :
waar ga je heen?
Ik word opgenomen in een revalidatiecentrum.

Slecht geslapen vannacht. Had het koud en het liggen deed pijn. Dus ben ik maar weer eens de halve nacht rondjes gaan lopen. Ben dit keer wel netjes binnen gebleven. De laatste keer liepen er teveel rare mensen op straat.
Oud 20-08-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 20-08-2004 @ 10:04 :
Ik word opgenomen in een revalidatiecentrum.

Slecht geslapen vannacht. Had het koud en het liggen deed pijn. Dus ben ik maar weer eens de halve nacht rondjes gaan lopen. Ben dit keer wel netjes binnen gebleven. De laatste keer liepen er teveel rare mensen op straat.
heel veel succes alvast!
Oud 20-08-2004, 14:17
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Hoe troost je een ontroostbaar iemand...?
Oud 20-08-2004, 14:32
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 20-08-2004 @ 14:01 :
heel veel succes alvast!
Dank je wel!
Oud 20-08-2004, 15:38
Dolores
Dolores is offline
Klaar met werken, nu snel tas inpakken en dan een paar daagjes weg. Ben doodmoe, maar k heb dr zin an
Oud 20-08-2004, 16:15
snoopy
snoopy is offline
weeeeeeh....
waarom blijven die gevoelens terugkomen? Al is het maar zo af en toe?
Oud 20-08-2004, 16:52
Quiana
Quiana is offline
Ik zou er niet zoveel over na moeten denken.

Als iets 'officieel' is, klinkt het 'erger' dan het voor mijn gevoel
is...

Onterecht. Want, een diagnose verandert niets aan de huidige
situatie, de Kim die ik ben. Toch?

~

Maar gister was (erg) fijn. We hebben een stapelbed in elkaar
gezet (en zelf de plankjes gezaagd! ), en ik heb me een
breuk gelachen; onhandigheid.

~

Nog elf dagen. (...)
Oud 20-08-2004, 17:10
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Mijn moeder doet raar. Eerst leek het haar wel leuk en wilde ze wel, en nu stribbelt ze tegen.
Zoveel leuke plannen gemaakt ( voor die ene forumster); zou het dan weer eens niet door gaan?
Oud 20-08-2004, 20:51
Ruudje
Ruudje is offline
Vandaag bij een vriend langsgeweest. Was best leuk
De hele middag de buurt van overlast verzorgt
Morgen weer weg van hier... heerlijk

en ehm... nog maar 3 dagen
Oud 21-08-2004, 01:41
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
runaway train never coming back,
wrong way on a one-way track

Wat is er toch met me? Ik ben bang, triestig, zoek voortdurend de eenzaamheid op terwijl ik eigenlijk ook troost bij m'n vriend zou kunnen vinden. Ik ben dromerig, huil veel en begrijp het allemaal niet meer. Waarom leef ik, waarom leef ik hier. Waarom leven we überhaupt? Is er iemand die me dat kan vertellen..? *zucht* Filosoferen, piekeren.. Ik hang in een negatieve spiraal en draai rondjes, rondjes naar beneden. Ik draai en ik draai en ik draai..

seems like I should be getting somewhere,
somehow I'm neither here nor there..

Het is nog maar een paar dagen (weken) totdat school weer begint. Een paar dagen totdat mijn leven weer begint. Het voelt bijna alsof ik al die tijd mijn adem ingehouden heb. Eigenlijk zou school me een opgelucht gevoel moeten geven. Ik dacht ook dat ik dat zou krijgen toen de post eindelijk in de brievenbus zat. Maar dat was niet zo. Het verstikkende gevoel blijft.. Ik moet mezelf niet zovaak dingen voorhouden.

Can you help me remember how to smile?
Make it somehow all seem worthwhile

Dinsdag heb ik weer therapie. Misschien dat ik er goed aan doe om dit stukje tekst uit te printen, want het omschrijft ontzettend goed wat er allemaal in me omgaat. Welke gedachten door mijn hoofd suizen. Van links naar rechts, van boven naar beneden en kriskras doorelkaar. Vaak weet ik er geen touw aan vast te knopen, zelfs nu niet. Maar het is in ieder geval aardig in de richting. Toch..?

How on earth did I get so jaded?
Life's mystery seems so faded

Laatst gewijzigd op 21-08-2004 om 01:54.
Oud 21-08-2004, 10:23
Verwijderd
Waarom blijf ik terug vallen in oude ritmes en gewoontes? Waarom blijven trappen in die mooie verhaaltjes en smoesjes, ik word bijna letterlijk genaaid waar ik bij sta, ik word gebruikt en laat het gewoon toe.
Ik wil er zo graag mee stoppen, maar ik kan het niet. Persoon in kwestie betekent te veel voor me, heeft te veel voor me gedaan en met te veel gesteund om te laten lopen.
Ik kan en wil niet zonder diegene.

Het is afschuwelijk om afhankelijk te zijn van iemand, ik BAAL van mezelf.

Ik ben zo dom om mezelf voor te houden dat het allemaal wel goed komt, maar het komt niet meer goed. Ik kan niet meer sterk zijn, ik kan hier niet meer tegen op vechten.. Ik heb er vier jaar tegen gevochten en de vechtlust is op. Maar ik wil niet laf zijn en de dood laten winnen van het leven, die periode heb ik gehad.
Ik wil niet opgeven, ik wil nog leven, maar niet op deze manier...

Waneer zouden er betere tijden komen?
Oud 21-08-2004, 11:30
Verwijderd
Ik voel me best goed, vanavond weg van huis, morgen komt er een vriend langs. Ja, verstand op nul en ik kan er weer even helemaal tegenaan
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten