Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2004, 13:44
pyres
pyres is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 17-08-2004 @ 14:36 :

dat is NIET wat er staat

naja dat staat er dus wel he
ga jezelf nou niet goed praten

edit: ik ben het met leonoor eens. ik vind dat bij een relatie een grote mate van vriendschap te pas komt. bij mij is het altijd zo dat ik eerst een jongen goed moet kennen voordat ik wat romantische gevoelens voor hem ga ontwikkelen
Oud 17-08-2004, 13:44
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Sade schreef op 17-08-2004 @ 14:27 :
Waar baseer je dat op?
stond eens in een psychologisch wetenschappelijk boek dat ik las. ging over vriendschap, maar het is alweer 2 jaar geleden dat ik het gelezen heb hoor.
Oud 17-08-2004, 13:48
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
pyres schreef op 17-08-2004 @ 14:44 :
naja dat staat er dus wel he
ga jezelf nou niet goed praten
wat jij wilt

*stubborn woman*
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 13:55
blurred
blurred is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 17-08-2004 @ 14:40 :
ga niet lopen huilen als het toch ineens uitgaat en je hebt geen vrienden
Hm, vraag me serieus af waarom je dat zegt.

Ik wil even zeggen dat jij gelijk hebt; relaties zijn niet voorspelbaar. Zowel liefdesrelaties als vriendschappen niet. Het is nogal kortzichtig en eenzijdig om te zeggen dat liefdes niet voor eeuwig zijn maar vriendschappen wel....
Oud 17-08-2004, 14:03
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Sade schreef op 17-08-2004 @ 14:40 :
Ja, dat zal vast wel Toch vind ik het zo makkelijk om te zeggen van: je zult maar zoveel vrienden in je leven hebben, en niet allemaal tegelijk, alleen maar omdat dat uit onderzoek is gebleken. Zeker als je, zoals Charlottetje, je zelf zegt dat je nooit echte vrienden hebt gehad.
Ik had er misschien bij moeten zeggen dat het uit een onderzoek kwam.

Wat ik er misschien ook meer mee bedoelde te zeggen is dat je vriendschap moet relativeren. Misschien stel ik er ook wel veel te veel eisen aan en heb ik best goede vrienden gehad, dat zelf alleen niet zo gezien, maar hetzelfde geldt omgekeerd voor sommige anderen die beweren talloze goede vrienden te hebben, misschien noemen zij te snel iemand 'een vriend'...
Oud 17-08-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Sade schreef op 17-08-2004 @ 14:40 :
Ja, dat zal vast wel Toch vind ik het zo makkelijk om te zeggen van: je zult maar zoveel vrienden in je leven hebben, en niet allemaal tegelijk, alleen maar omdat dat uit onderzoek is gebleken. Zeker als je, zoals Charlottetje, je zelf zegt dat je nooit echte vrienden hebt gehad.
Daarom zei ik er ook bij dat het dan om gemiddeldes gaat, de één kan er dus 0 hebben en de ander 8, dat maakt gemiddeld ook 4.

En wat niet is kan nog komen, Charlottetje leeft nog, toch?

+ zie haar eigen uitleg natuurlijk, daar sluit ik me ook bij aan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 14:48
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
blurred schreef op 17-08-2004 @ 14:55 :
Hm, vraag me serieus af waarom je dat zegt.
omdat ik al meermaals meegemaakt heb dat ik plotseling een oude vriendin weer eens zag voor het eerst in lange tijd, huilend en waarvan ik de reden wel kon raden.

sorrie, maar dan moeten ze niet bij mij komen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 15:34
blurred
blurred is offline
Gelukkig ben ik niet een oude vriendin van jou.
Oud 17-08-2004, 15:51
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
kevertje84 schreef op 16-08-2004 @ 12:57 :
Ik weet niet of ik voor dit probleem op het juist adres ben, maar dat merk ik vanzelf wel.
Ik heb een 'probleem'. Ik ken genoeg mensen van school, sport etc en daar ga ik gewoon gezellie mee om, maar mijn probleem is dat ik geen echte vrienden heb.
Wat ik onder een echte vriend(in) versta is dat je er gewoon bent voor elkaar, je alles kunt delen zonder dat het achter je rug om verder geluld wordt en dat je samen leuke dingen doet en zow.
Zo'n iemand ben ik dus nog nooit tegen gekomen. Ik weet niet of dat aan mij ligt of dat het gewoon het lot is of zow.

Het komt er dus op neer dat ik wel behoefte heb aan een echte vriend(in). Ik heb wel een relatie, dus contactgestoord ben ik, volgens mij, niet, maar ik wil ook wel eens met andere mensen over persoonlijke dingen praten dan alleen met mijn vriend.

Zijn er meer mensen die ditzelfde probleem kennen, of ligt het echt aan mij???

ik ken het probleem, ik ben van mezelf supersociaal maar heb gene vaste vrienden, ik ga altijd los en vast met iedereen om , soms een tijdje met die dan weet met die, maar ze blijven gewoon niet ik houd niet lang vrienden of ze blijven wel maar het worden geen vaste vrienden echt heel vervelend
en ik snap het niet want zelfs mensne die verlegen zijn hebben vrienden maarja ik ben supersociaal en heb geen vrienden
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:01
pyres
pyres is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 17-08-2004 @ 15:48 :
omdat ik al meermaals meegemaakt heb

kijk daar heb je het al
alleen maar omdat jij iets meegemaakt hebt, wil nog niet zeggen dat je mag gaan generaliseren

niks "stubborn woman"
Oud 17-08-2004, 16:04
Raven
Raven is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 17-08-2004 @ 14:36 :
misschien gaat dit ook wel weer uit (is niet te hopen hoor.. maar like I said, er is wel een aardige probability) en dan komt ze hopelijk met spijt terug

sorry maar daar is het wat mij betreft te laat voor
heeft al 2 jaar nix van zich laten horen. bovendien als ik alleen 'n vriend mag zijn als het HAAR uitkomt ? nee sorry.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Raven schreef op 17-08-2004 @ 17:04 :
sorry maar daar is het wat mij betreft te laat voor
heeft al 2 jaar nix van zich laten horen. bovendien als ik alleen 'n vriend mag zijn als het HAAR uitkomt ? nee sorry.
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 22:07
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
pyres schreef op 17-08-2004 @ 17:01 :
bla
ach whatever, jij bent ubercool
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:19
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 16-08-2004 @ 14:40 :

besides: er wonen geen leuke mensen in doorwerth
haha neej ben ze nog nie tegengekomen
Oud 18-08-2004, 09:27
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
herbalpower schreef op 16-08-2004 @ 14:47 :
Ik bedoel eigenlijk dat veel meiden die ik ken zeuren dat ze geen echte vriendinnen hebben. Maar dat komt vaak omdat ze hun vriendje op de eerste plaats zetten en de vriendinnen verwaarlozen. Als het uit is met die jongen komen ze erachter dat ze geen vriendinnen hebben.
nou dat valt bij mij wel mee hoor. Maar heb op de basisschool ook al nooit echt iemand gehad waarmee ik altijd om ging. Ik ging gewoon zo'n beetje met de hele klas om, kwam bij meerdere lui over de vloer. Hetzelfde geldt voor de middelbare school.
Ik ben gewoon nog maar zelden in mn leven iemand tegen gekomen waar ik niet na een dag school of een uurtje sporten op uitgekeken ben, dezelfde interesses heeft etc.
Volgens mij ben ik er gister toch wel achter gekomen dat ik eigenlijk toch wel een echte vriend heb, maar die ken ik dan ook niet van school en niet van de vereniging oid
Oud 18-08-2004, 09:32
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-08-2004 @ 13:19 :
En forummeetingen.. vreemd genoeg heb ik ook nog een vriend (geen vriendJE) overgehouden aan dit forum En privémeetingen, dan.
heb idd de ervaring dat je aan een forummeeting een vriend kunt over houden en daar ben ik heel blij mee (met hem dan)
Oud 18-08-2004, 20:09
*** is offline
bekend fenomeen...
En dat werd me gister ook weer ingewreven. Van 't ene op 't andere moment ligt m'n oma op sterven en dat wilde ik ff kwijt, maar aan wie? Vooral op dat soort momenten dringt 't tot je door.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 10:26
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
*** schreef op 18-08-2004 @ 21:09 :
bekend fenomeen...
En dat werd me gister ook weer ingewreven. Van 't ene op 't andere moment ligt m'n oma op sterven en dat wilde ik ff kwijt, maar aan wie? Vooral op dat soort momenten dringt 't tot je door.
juist, dát soort vrienden/vriendinnen bedoel ik...
Oud 19-08-2004, 10:36
Verwijderd
Misschien kan een ergotherapeut een oplossing verzinnen? Er zijn oveel mensen die niks vast kunnen houden en daar hebben ze veel oplossingen voor verzonnen. Wie weet is er wel iets dat ook bij jou werkt of kunnen ze iets speciaal voor jou verzinnen?

(En ik ben het wel met je eens dat inet irl contact met mensen niet kan vervangen.)

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 11:25.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 13:28
Verwijderd

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 11:26.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 15:04
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Komt mij ook bekend voor.

Misschien sta je er onbewust niet voor open?
Ik heb net een hele egsloten periode achter de rug, ik was bewust heel teruggetrokken, omdat ik dacht dat ik zo mezelf sterker kon maken. Alles zelf aankunnen zonder iemand nodig te hebben, dat was mijn doel. (niet gelukt trouwens, of zal ik zelfs zeggen; onmogenlijk? )
Desondanks liet ik m'n beste vriendinnen niet vallen, ik was er nog wel voor hun.

Maar tis dan achteraf erg moeilijk om terug dat oude op te zoeken in anderen, bv troost als er iets scheelt. Ik vond mezelf dan zwak, dat ik er iemand voor nodig had.

Nu heb ik nog een beetje wantrouwen in mensen, maar tgaat al veel beter

Blabla over mij hier, maar misschien is het bij jou ook zoiets in de aard?
Indien niet; hmm, mss gewoon eens nieuwe mensen leren kennen en zien wat daar van komt?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:33
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Manieren zat toch?

Een nieuwe hobby zoeken, kom je nieuwe mensen tegen.
Ga in een jeugdbeweging, doe mee aan een kamp,...

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 11:26.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 19:45
ilse
ilse is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 17-08-2004 @ 16:51 :
ik ken het probleem, ik ben van mezelf supersociaal maar heb gene vaste vrienden, ik ga altijd los en vast met iedereen om , soms een tijdje met die dan weet met die, maar ze blijven gewoon niet ik houd niet lang vrienden of ze blijven wel maar het worden geen vaste vrienden echt heel vervelend
en ik snap het niet want zelfs mensne die verlegen zijn hebben vrienden maarja ik ben supersociaal en heb geen vrienden
ik ken het helemaal... ik kan heel makkelijk beginnen te praten tegen mensen enzo, maar op een gegeven moment houdt het gewoon op. ken heel veel mensen, maar alles is "ver weg".. kan wel eens met ze afspreken ofzo, of gezellig eens doen, maar niet een of een paar " echte" vriendinnen...

en dat vind ik eigenlijk wel jammer

gelukkig dit jaar met een nieuwe school beginnen... wie weet...
Oud 19-08-2004, 21:39
sientjuh
sientjuh is offline
Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik ben zelf halverwege vwo4 van school veranderd. Ik heb daardoor een ontzettend gezellige club vriendinnen achter moeten laten, en het is me op mijn nieuwe school nooit gelukt om zoiets te hervinden. Ik heb er wel vriendinnen gekregen, maar dat was meer oppervlakkig.
Ik heb een beste vriend gekregen, waar ik echt alles tegen kon vertellen, maar hij is inmiddels mijn vriendje geworden, dus nu zit ik weer zonder goede vrienden
Nu ga ik volgend jaar studeren, dus wie weet wie ik dan allemaal tegen kom, maar ik begrijp je gevoel heel goed, want ondanks dat ik alles kon zeggen tegen die jongen was het toch een ander soort vriendschap. Hij woonde heel ver weg, 1,5 uur reizen, en je doet ook gewoon ander soort dingen met jongens. Ik heb best wel eens verlangt naar een beste vriendin in die tijd, dat is op dit moment wat minder, maar dat gaat met vlagen.
Oud 20-08-2004, 11:49
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Sorry had niet alle posts gelezen.

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 11:27.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 21:42
Verwijderd
Ik weet niet precies hoe je aan vriendschappen komt. Maar ik denk zelf eigenlijk dat één vriendschap (en dat mag ook met je partner zijn) op zich voldoende is als je voor de rest gewoon een stel goede kennissen hebt; mensen met wie je even blijft praten als je ze tegenkomt, met wie je zo af en toe iets samen doet, etc.

Ik weet niet zozeer van hoeveel mensen de ts zou zeggen dat ik er echt mee bevriend ben. Ik ken wat mensen waarvan ik het altijd leuk en fijn vind om bij ze te zijn en met wie ik vlot en gemakkelijk praat, en die op zich eventueel alles van mij zouden mogen weten, en met wie ik graag contact hou en voor wie ik ook mijn best wil doen. Die beschouw ik als vrienden. Maar over het algemeen vertel ik veel dingen wel pas als er naar gevraagd word, behalve dan aan m'n vriend.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 18:41
Coolice
Coolice is offline
Heb ik ook last van, kzit in de zelfde situatie. Kheb een vriend en genoeg gewone vrienden en vriendinnen maar niet een super vriendin ofzow. This voor mij soms ook moeilijk om het te accepteren maar het is niet anders. Ik denk altijd maar zo van ooit zal ik er wel een tegenkomen, (hoop ik) maar je moet ook niet echt de druk op de ketel zetten om zo iemand te vinden. !!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten