Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 20:29
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
thinky schreef op 16-08-2004 @ 21:27 :
Wat is er zo zielig aan zo'n actie?(gewoon een vraag, ik zeg niet dat ik het er mee eens ben) Ik denk dat als je de behoefte heb om op die manier je mening te laten horen, dat ook gewoon moet kunnen en ik zie er eigenlijk niks zieligs in. Het is wel een beetje vreemd dat deze actie zich richt tegen 1 persoon. Waarom dan niet meteen heel balkenende 2?
Hint: kijk eens naar de zielige beweegredenen en redeneringen van sommige mensen.
Oud 16-08-2004, 20:52
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Balkenende is een onbenul, maar deze demo ook.
Oud 16-08-2004, 21:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Komt Draco ook?
Oud 17-08-2004, 23:58
MH
MH is offline
Mss kom ik ook op 2 oktober, maar dan om voor al die demonstranten een bijtend liedje te zingen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 00:02
bazzemans
bazzemans is offline
Gothic, wat ben je ook een ongelooflijk triest persoon dat je dit durft te plaatsen, maar niet eens weet dat prinsjesdag ALTIJD op de derde dinsdag van september is. Je hebt je dus blijkbaar nooit verdiept in de politiek, maar durft wel commentaar te hebben op iemand die in een moeilijke tijd op een moielijk positie zit. Ga je schamen!
Oud 18-08-2004, 00:06
MH
MH is offline
Citaat:
bazzemans schreef op 18-08-2004 @ 01:02 :
Gothic, wat ben je ook een ongelooflijk triest persoon dat je dit durft te plaatsen, maar niet eens weet dat prinsjesdag ALTIJD op de derde dinsdag van september is. Je hebt je dus blijkbaar nooit verdiept in de politiek, maar durft wel commentaar te hebben op iemand die in een moeilijke tijd op een moielijk positie zit. Ga je schamen!
Go bazzemans
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:20
Skilly
Skilly is offline
Wat hebben jullie toch tegen onze Harry Potter? Als jullie hem weg willen. Kan je je realiseren dat ze iemand zetten die nog erger is? Denken jullie na over de gevolgen.

Volgens mij niet. Voer aktie en denk aan de gevolgen wie volg dan Balkenende (of hoe je het ook schrijf)

IK zou daar eerst over nadenken voor dat iedereen met kip zonder kop gaat protesteren
(iedereen bedoel ik natuurlijk degene die gaan protesteren)

Trouwens hij doet het niet slecht alsof jullie nooit fouten hebben gedaan pffff
Oud 18-08-2004, 16:21
jet
jet is offline
Citaat:
moeilijke tijden... och ja, er staat me opeens iets van bij dat bij ons miljoenen mensen sterven aan honger aids en malaria

moeilijke tijden
Oud 18-08-2004, 16:23
jet
jet is offline
Citaat:
Skilly schreef op 18-08-2004 @ 17:20 :
Wat hebben jullie toch tegen onze Harry Potter? Als jullie hem weg willen. Kan je je realiseren dat ze iemand zetten die nog erger is? Denken jullie na over de gevolgen.

Volgens mij niet. Voer aktie en denk aan de gevolgen wie volg dan Balkenende (of hoe je het ook schrijf)

IK zou daar eerst over nadenken voor dat iedereen met kip zonder kop gaat protesteren
(iedereen bedoel ik natuurlijk degene die gaan protesteren)

Trouwens hij doet het niet slecht alsof jullie nooit fouten hebben gedaan pffff
moet je nagaan.. iemand die niet ons hele zorgsysteem verneukt. iemand die zorgt dat bejaarden vaker dan 1 keer per week gewassen worden. iemand die niet meedoet met een oorlog omdat bush dat zo graag wil...

nee die gevolgen had ik nog niet overzien
Oud 18-08-2004, 16:29
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
GodSaveTheQueen schreef op 15-08-2004 @ 12:21 :
ja natuurlijk, maar waarom staat op die poster dan "dag tegen balkenende" en "haal die grijns van zijn gezicht"?
Ooit gehoord van symboliek?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 18:34
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:

Ontopic (maar stiekem offtopic): Ik wacht geduldig op de dag dat er een demonstratie komt tegen overbodige subsidieuitgaven (en die zijn er zat!). Dan doe ik graag mee...
Oud 18-08-2004, 19:38
sans plomb
sans plomb is offline
Citaat:
meisje schreef op 15-08-2004 @ 11:28 :
Bak Ellende moet weg!
hahaha die zat!!

Oud 18-08-2004, 23:38
Dannemann
Dannemann is offline
Lafbekken, ga de straat op, protesteer tegen het wanbeleid dat ons land sloopt. De ware held gaat de straat op, maar wat doen jullie? Zitten laf achter de pc te zeuren over de mensen die nog bereid zijn zich te verzetten tegen de afbraak van onze verzorgingsstaat, tegen het groot kapitaal dat onze maatschappij overneemt. Maar jullie blijven als domme schapen achter je pc zitten, en nemen alles aan wat jullie word verteld, zonder zelf te denken, zonder kritisch te zijn, zonder op te komen voor de belangen van de gehele samenleving. De mens mag geen slaaf worden van het kapitaal, de mens is geen wegwerp product.

Dus gaat allen de straat op!

Brüder zur Sonne, zur Freiheit
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 12:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 19-08-2004 @ 00:38 :
Lafbekken, ga de straat op, protesteer tegen het wanbeleid dat ons land sloopt. De ware held gaat de straat op, maar wat doen jullie? Zitten laf achter de pc te zeuren over de mensen die nog bereid zijn zich te verzetten tegen de afbraak van onze verzorgingsstaat, tegen het groot kapitaal dat onze maatschappij overneemt. Maar jullie blijven als domme schapen achter je pc zitten, en nemen alles aan wat jullie word verteld, zonder zelf te denken, zonder kritisch te zijn, zonder op te komen voor de belangen van de gehele samenleving. De mens mag geen slaaf worden van het kapitaal, de mens is geen wegwerp product.

Dus gaat allen de straat op!

Brüder zur Sonne, zur Freiheit
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 12:30
Verwijderd
Ik wil niet terug naar de troetelsameleving.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 12:59
Zaina
Zaina is offline
Op 2 oktober kan ik niet.
Oud 20-08-2004, 23:14
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ach...hij doet het zo slecht nog niet.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 00:05
Verwijderd
Poeh, ik kom wel. Het is voor mij toch maar even een eindje met de bus.

Niet zo zeer tegen Balkenende als tegen het beleid dat door het huidige kabinet gevoerd wordt. En laat dat nou precies zijn waar de demonstratie voor bedoeld is, en ik quote letterlijk van www.keerhettij.nl - "Platform Keer Het Tij heeft besloten om dit jaar na Prinsjesdag opnieuw een grote landelijke demonstratie tegen het kabinet te organiseren."

Je kan wel roepen dat iets triest is, maar het is handig om eerst uit te vinden waar het over gaat. Het is dus geen demonstratie tegen één persoon.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Pibbo schreef op 19-08-2004 @ 13:30 :
Ik wil niet terug naar de troetelsameleving.
Jij hebt helemaal geen donder verstand van hoe Nederland er vroeger uitzag, jij bent gewoon een vervelend sukkeltje met een streepjesblouse en een kettinkje om zijn nek dat idolaat is van een burgerlijke huisvader die rechtstreeks uit de jaren vijftig is komen lopen. Doe toch eens normaal. Als je geen vrienden hebt is dat kut voor je, maar in het christendom vluchten is geen oplossing.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 00:20
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 19-08-2004 @ 00:38 :
De mens mag geen slaaf worden van het kapitaal, de mens is geen wegwerp product.
Wel. De mens is niet meer dan zijn rol in de grote ideologische strijd hem aanmeet
Oud 21-08-2004, 00:37
Verwijderd
Heeft toch geen zin. Bovendien begint bij het CDA net de naastenliefde een beetje naar boven te komen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 00:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-08-2004 @ 01:16 :
Jij hebt helemaal geen donder verstand van hoe Nederland er vroeger uitzag, jij bent gewoon een vervelend sukkeltje met een streepjesblouse en een kettinkje om zijn nek dat idolaat is van een burgerlijke huisvader die rechtstreeks uit de jaren vijftig is komen lopen. Doe toch eens normaal. Als je geen vrienden hebt is dat kut voor je, maar in het christendom vluchten is geen oplossing.
Ghe.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 09:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lieve schat, als jij oko maar de moeite had genomen het topic door te lezen ipv je zielige vooroordelen de overhand laten hebben, had je kunnen lezen dat ik dit tegenkwam en er staat nergens dat ik commentaar heb op iemand die in een 'moeilijke tijd' op een 'moeilijke' positie zit. Kijk eens wat verder dan je neus lang is voordat je allemaal conclusies trekt...

Zeker LPF stemmer? Gezien de intelligentie die van deze replay afstraalt kan dat bijna niet anders . LPF'ers trekken ook altijd conclusies zonder na te denken...

O wat ben ik stout, ik generaliseer ...
Oud 21-08-2004, 09:27
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 15-08-2004 @ 13:09 :
Eerst allemaal CDA stemmen en dan allemaal klagen en demomstreren, nee dat werkt..
Want iedereen stemt CDA. En iedereen klaagt. En iedereen demonstreert.

't maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit of Balkenende daar nu zit of iemand anders, voor de meerderheid is het toch nooit goed. Ik stem op de partij waar ik op wil stemmen (en dat is dus niet het CDA), meer kan ik ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 10:53
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
*~SaBoTaGe~* schreef op 15-08-2004 @ 12:00 :
Ok, ik vind Balkenende niet echt goed als hoofd van Nederland, zegmaar. Maar gaat het nu opeens opvallend slecht hier? Nee. Dus ik vindt dat we eigenlijk niet moeten zeuren, het gaat gewoon!
Oud 21-08-2004, 11:10
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben tevreden over Balkenende, dus gaan jullie maar lekker in de regen staan.
Oud 21-08-2004, 20:55
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
McCaine schreef op 21-08-2004 @ 01:20 :
Wel. De mens is niet meer dan zijn rol in de grote ideologische strijd hem aanmeet
Helaas, ik weet het
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 21:00
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 21-08-2004 @ 21:55 :
Helaas, ik weet het
Arme jongen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:29
Aléantheriël
Aléantheriël is offline
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin dat deze dag nu bestaat. Ik bedoel... Balkenende is toch democratisch gekozen door 'de inwoners van Nederland'?

Dat wil niet zeggen dat ik het met hem eens ben ofzo, ik vind hem eerlijk gezegd een enorme loser en als hij naar bush toe is ofzo, heb ik raar genoeg last van een plaatsvervangende schaamte, maar goed, dat vond ik al vanaf voor de verkiezingen.

Maar er zijn nu ook een heleboel mensen opeens anti-balkenende die zelf nog op hem gestemd hebben. Sorry hoor, maar dat vind ik regelrechte onzin. Dat is gewoon een kwestie van je verdiepen in de partij waar je op stemt ipv doelloos een 'traditie' (maar zo hebben we het altijd al gedaan) gaat naleven of iets anders hersenloos. ( Hoewel ik het persoonlijk ook nogal leeghoofdig vindt om überhaupt op balkendende te stemmen). Maar goed, Balkenende zou nooit premier zijn geworden als de meerderheid van de Nederlanders niet op hem gestemd had.

En daarom ben ik geen voorstander van een anti balkenende dag. Zoiets heet namelijk geen verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden, maar de schuld op anderen afschuiven.

Zo.

Aléantheriël
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:30
jet
jet is offline
Citaat:
Aléantheriël schreef op 23-08-2004 @ 19:29 :
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin dat deze dag nu bestaat. Ik bedoel... Balkenende is toch democratisch gekozen door 'de inwoners van Nederland'?

Dat wil niet zeggen dat ik het met hem eens ben ofzo, ik vind hem eerlijk gezegd een enorme loser en als hij naar bush toe is ofzo, heb ik raar genoeg last van een plaatsvervangende schaamte, maar goed, dat vond ik al vanaf voor de verkiezingen.

Maar er zijn nu ook een heleboel mensen opeens anti-balkenende die zelf nog op hem gestemd hebben. Sorry hoor, maar dat vind ik regelrechte onzin. Dat is gewoon een kwestie van je verdiepen in de partij waar je op stemt ipv doelloos een 'traditie' (maar zo hebben we het altijd al gedaan) gaat naleven of iets anders hersenloos. ( Hoewel ik het persoonlijk ook nogal leeghoofdig vindt om überhaupt op balkendende te stemmen). Maar goed, Balkenende zou nooit premier zijn geworden als de meerderheid van de Nederlanders niet op hem gestemd had.

En daarom ben ik geen voorstander van een anti balkenende dag. Zoiets heet namelijk geen verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden, maar de schuld op anderen afschuiven.

Zo.

Aléantheriël

pssst er zijn ook mensen die niet op hem & zn VVD en D66 vriendjes hebben gestemd
Oud 23-08-2004, 18:44
Envy
Envy is offline
Citaat:
jet schreef op 23-08-2004 @ 19:30 :
pssst er zijn ook mensen die niet op hem & zn VVD en D66 vriendjes hebben gestemd
ze zegt ook niet dat dat niet zo is.
alleen dat hij democratisch gekozen is.
Oud 23-08-2004, 18:45
jet
jet is offline
Citaat:
pinoow schreef op 23-08-2004 @ 19:44 :
ze zegt ook niet dat dat niet zo is.
alleen dat hij democratisch gekozen is.
ja maar ze zegt ook dat er nu 'een heleboel mensen opeens anti-balkenende die zelf nog op hem gestemd hebben.'

en dat wil ik dan wel is bewezen zien
Oud 23-08-2004, 18:46
Aléantheriël
Aléantheriël is offline
Citaat:
jet schreef op 23-08-2004 @ 19:30 :
Ja klopt Maar de meerderheid heeft op balkenende en zijn kameraden gestemd, en hier word de stem van de meerderheid van het Nederlandse volk vertegenwoordigd door een aantal mensen die op één hand te tellen zijn... en nu kan ik mijn vorige verhaaltje nog wel een keer herhalen maar dat doe ik niet want daar heb ik geen zin in.

En voor de mensen die niet voor Balkenende zijn (ja, ik ook), er bestaat ook zoiets als je neerleggen bij een democratische beslissing. En dat is belangrijker dan het lijkt want als iedereen gaat zitten zeiken over dat hij zijn zin niet krijgt kan er nooit meer een beslissing worden genomen en heb je binnen de kortste keren ruzie, oorlog & moord.

Aléantheriël *die weet dat ze lichtelijk overdreven heeft en hoopt dat de boodschap toch duidelijk is*
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:47
jet
jet is offline
ik snap wel wat je bedoelt hoor
maar ik vond het gewoon ietsjes overdreven. ik vind het ook not done dat mensen die op de vvd hebben gestemd nu gaan zeuren. want je weet dat dit gata gebeuren met een centrum rechts kabinet.

ikzelf vind demonstreren voor het weghalen van 'onze mannen' in irak ook wat zinvoller. maar dat zit er denk ik niet in
Oud 23-08-2004, 18:49
Aléantheriël
Aléantheriël is offline
Citaat:
jet schreef op 23-08-2004 @ 19:45 :
ja maar ze zegt ook dat er nu 'een heleboel mensen opeens anti-balkenende die zelf nog op hem gestemd hebben.'

en dat wil ik dan wel is bewezen zien
Hmm ik zal de cijfertjes proberen op te zoeken, maar het is waar. Heb je nooit gehoord dat het 'vertrouwen' in balkenende drastisch gedaald is? Het is logisch dat dat alleen de vroegere aanhangers betreft, want iets wat niet is (de stemmers op andere partijen hebben sowieso geen vertrouwen in hem), kan ook niet dalen, snap je.
En vertrouwen houdt in zo'n enquete alleen 'voor' of 'tegen' in aangezien het een eufemisme is omdat 'voor' of 'tegen' zo hard en rigide overkomt.

Aléantheriël *gaat cijfertjes zoeken

edit: Het vertrouwen in het kabinet en Balkenende is nog nooit zo laag geweest sinds de verkiezingen in 2002. Dat blijkt een onderzoek gehouden van Maurice de Hond in opdracht van Stem van Nederland.
Nog maar 18 procent van de ondervraagden geeft de voorkeur aan de huidige coalitie. En zeker de helft denkt dat Balkenende II de vier jaar niet volmaakt. Ongeveer 42 procent gelooft dat het kabinet het wel zo lang volhoudt.
Het CDA zou, als er nu verkiezingen gehouden werden, zakken van 44 naar 30 zetels. In totaal komt de huidige coalitie op 64 zetels, terwijl de oppositie er 73 zou krijgen.
Het vertrouwen in Balkenende is gedaald naar 4,2, wat de laagste score tot nu toe is voor de premier. Dat geldt ook voor minister Zalm, alleen scoort hij nog 0,3 procent hoger.

Laatst gewijzigd op 23-08-2004 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:51
Aléantheriël
Aléantheriël is offline
Citaat:
jet schreef op 23-08-2004 @ 19:47 :
ik snap wel wat je bedoelt hoor
maar ik vond het gewoon ietsjes overdreven. ik vind het ook not done dat mensen die op de vvd hebben gestemd nu gaan zeuren. want je weet dat dit gata gebeuren met een centrum rechts kabinet.

ikzelf vind demonstreren voor het weghalen van 'onze mannen' in irak ook wat zinvoller. maar dat zit er denk ik niet in
idd

Aléantheriël
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten