Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2004, 20:20
Mara
Mara is offline
Geloof jij hierin? Gebruik jij ze ook? Wat zijn je ervaringen ermee?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 20:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik gebruik altijd prikweg, dat is volgens mij homeopatisch en bij mij werkt het wel goed. Ik dacht dat calendulan ook homeopatisch was en dat gebruik ik ook en werkt ook goed. In deze twee geneesmiddelen geloof ik dus ook wel. Ik geloof niet in alle homeopatische geneesmiddelen maar ik wil wel de moeite nemen om het uit te proberen om te kijken of het werkt.
Oud 21-08-2004, 20:38
rare kwast
rare kwast is offline
gebruik sinds kort toko to lien ofzo vooral tegen hoofdpijn en werkt prima
Oud 21-08-2004, 20:44
Balance
Balance is offline
Prikweg, calendulan en arniflor werken bij mij altijd prima.
Ooit eens een ander homeopatisch middel gebruikt waarvan ik de naam niet meer weet en dat hielp voor geen meter.

Ik heb dus niet van te voren al een mening over of het product wel of niet werkt.
Oud 21-08-2004, 20:46
ekki
ekki is offline
Ik vind calendulan zalf erg goed. Ik heb ook echt het idee dat het werkt. Verder gebruik ik wel het één en ander, maar heb van weinig middeltjes het idee dat het echt goed werkt (misschien arnica ook wel, maar dat gebruik ik eigenlijk niet zo vaak de laatste tijd). Maarja, baat het niet dan schaadt het niet, ik verwacht er geen wonderen van, maar het kan best helpen.
Oud 21-08-2004, 20:48
miss Elise
miss Elise is offline
ik gebruik heel veel homeopathische geneesmiddelen. voor alle minder erge pijntjes enzo bevalt me prima eignelijk
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 21:09
Maarten
Maarten is offline
Homeopathie is bullshit en ik weiger om ooit 1 homeopathisch middel te gebruiken.

Het slaat gewoon nergens op.

Homeopathie is een middel dat toch al niet werkt in de zee gooien en dan een fles met dat water te vullen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 22:45
Sunray
Sunray is offline
Citaat:
Maarten schreef op 21-08-2004 @ 22:09 :
Homeopathie is bullshit en ik weiger om ooit 1 homeopathisch middel te gebruiken.

Homeopathie is een middel dat toch al niet werkt in de zee gooien en dan een fles met dat water te vullen.
en hoe vaak heb jij het gebruikt om te kunnen beweren dat het niet werkt?
Oud 21-08-2004, 23:36
eriktush
eriktush is offline
Citaat:
Maarten schreef op 21-08-2004 @ 22:09 :

compleet met je eens

homeopatie gaat uit van het "geheugen" van water. wat dus compleet bullshit is want water heeft geen geheugen.

hemeopatie is niks meer dan een placebo-effect: men denkt dat het werkt terwijl er niks gebeurd door deze positieve gedachte gaan sommig pijntje van zelf weg.

zelfde als dat je iemand inplaats van een asperientje tegen de hoofdpijn een vitamine C pil geeft. Hij denk dat hij beter word, en zal hierdoor ook in 50% van de gevallen beter worden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 23:52
Daevrem
Daevrem is offline
Ik vind het werkelijk ongeloofelijk onvoorstelbaar dat er mensen zijn die erin geloven.

Die mensen zijn erg gek of erg erg dom.
Oud 22-08-2004, 00:01
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Sunray schreef op 21-08-2004 @ 23:45 :
en hoe vaak heb jij het gebruikt om te kunnen beweren dat het niet werkt?
Ik geloof ook niet in kabouters, dus geloof ik ook niet in homeopathie.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 09:23
cyntha
cyntha is offline
Ik geloof niet in homeopatische middelen. Ik heb er altijd het idee bij dat je erin moet geloven, omdat ze anders niet helpen. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd (oa om beter te slapen en tegen de hoofdpijn) maar die hielpen niet.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 09:25
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
ik gebruik ze regelmatig, en ze werken heel goed,
bij mij beter dan de middelen die de arts voorschrijft
Oud 22-08-2004, 09:37
Raven
Raven is offline
Citaat:
eriktush schreef op 22-08-2004 @ 00:36 :
compleet met je eens

homeopatie gaat uit van het "geheugen" van water. wat dus compleet bullshit is want water heeft geen geheugen.

hemeopatie is niks meer dan een placebo-effect: men denkt dat het werkt terwijl er niks gebeurd door deze positieve gedachte gaan sommig pijntje van zelf weg.

zelfde als dat je iemand inplaats van een asperientje tegen de hoofdpijn een vitamine C pil geeft. Hij denk dat hij beter word, en zal hierdoor ook in 50% van de gevallen beter worden.
mag ik hier even opin gaan .

kijk dat placebo effect is nu juist het "bewijs" dat het WEL werkt . alleen op een andere manier. maar waarom zou je daar geen gebruik van maken ?

kijk het feit dat jij ergens in gelooft laad iets al op en dan kan dat gene ook echt wat doen.
(da's bewezen dant zelfs de meest nuchtere artsen ontkennen het bestaan van een placebo effect niet)
alleen we snappen volgens de westerse principes niet waarom het werkt dus mag je er geen gebruik van maken . beetje kinderachtig he

ik zal je es een gedachte experiment voorleggen:

je weet misschien dat als een geneesmiddel getest wordt dat een groep mensen een plecebo krijgt omdat het feit dat er in iets gelooft wordt al iets doet.

nou doe je het volgende.
2 groepen patienten geef je allebei placebo's maar
1 groep krijgt ze van een arts die weet dat het placebo's zijn . en een groep krijgt ze van een arts die denkt dat ie een "echt" medicijn geeft

ik persoonlijk denk dat je dan ook verschil zal zien ( weet ik eigenlijk wel zeker)

anders gezegt. dat placebo effect moet je zeker niet afdoen als zijnde het is MAAR een placebo effect. waarom zou je het niet gebruiken als je weet dat het wat doet
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 09:38
Qamra
Qamra is offline
A. Vogel is toch ook homeopathisch?

Nou, A.Vogel Crčme Symphytum dus (tegen een soort eczeem bij mijn neus). En Valdispert.

En het zal me een dikke worst zijn dat het niet écht werkt, het werkt op wat voor manier dan ook.
Oud 22-08-2004, 09:40
Raven
Raven is offline
Citaat:
Qamra schreef op 22-08-2004 @ 10:38 :
A. Vogel is toch ook homeopathisch?

Nou, A.Vogel Crčme Symphytum dus (tegen een soort eczeem bij mijn neus). En Valdispert.

En het zal me een dikke worst zijn dat het niet écht werkt, het werkt op wat voor manier dan ook.
iets dat met een (zogenaamd) placebo effect werkt werkt OOK echt dat vertelde ik juist.
alleen houdt dat OOK in dat je zoiets ook zelf kan doen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:41
eriktush
eriktush is offline
Citaat:
Raven schreef op 22-08-2004 @ 10:37 :
mag ik hier even opin gaan .

kijk dat placebo effect is nu juist het "bewijs" dat het WEL werkt . alleen op een andere manier. maar waarom zou je daar geen gebruik van maken ?

kijk het feit dat jij ergens in gelooft laad iets al op en dan kan dat gene ook echt wat doen.
(da's bewezen dant zelfs de meest nuchtere artsen ontkennen het bestaan van een placebo effect niet)
alleen we snappen volgens de westerse principes niet waarom het werkt dus mag je er geen gebruik van maken . beetje kinderachtig he

ik zal je es een gedachte experiment voorleggen:

je weet misschien dat als een geneesmiddel getest wordt dat een groep mensen een plecebo krijgt omdat het feit dat er in iets gelooft wordt al iets doet.

nou doe je het volgende.
2 groepen patienten geef je allebei placebo's maar
1 groep krijgt ze van een arts die weet dat het placebo's zijn . en een groep krijgt ze van een arts die denkt dat ie een "echt" medicijn geeft

ik persoonlijk denk dat je dan ook verschil zal zien ( weet ik eigenlijk wel zeker)

anders gezegt. dat placebo effect moet je zeker niet afdoen als zijnde het is MAAR een placebo effect. waarom zou je het niet gebruiken als je weet dat het wat doet

Mee eens. Maar dat je dan ook in de winkel ik weet niet wat voor woeker prijzen moet gaan betalen voor een homeopatische middel. Wat dus eigenlijk geen werkzame stof bevat vindik echt te gek.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:58
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Raven schreef op 22-08-2004 @ 10:40 :
iets dat met een (zogenaamd) placebo effect werkt werkt OOK echt dat vertelde ik juist.
alleen houdt dat OOK in dat je zoiets ook zelf kan doen
Nah, ik heb niet genoeg geesteskracht om mezelf te genezen, dus dan maar een zalfje ookal werkt dat niet écht.
Oud 22-08-2004, 12:56
Daevrem
Daevrem is offline
Homeopatische geneesmiddelen bevatten geen werkzame stof of medicijn, helemaal niets. Het is gewoon kraanwater. En geen homeopaat zal dat ontkennen.

Het is het meest belachelijke ding op aarde.

En mensen genezen door ze te laten geloven dat ze genezen zijn werkt misschien wel, maar een arts mag z'n patient niet voorliegen.

Als je per se het placebo-effect wil maak jezelf dan maar wijs dat je beter gaat worden en dat je lichaam sterk is oid. Ipv zielig te doen en per se een geneesmiddel te willen hebben van een aardige man/vrouw. Werkt precies hetzelfde.

Trouwens, ik heb het hier enkel over homeopatische dingen, niet over alternative geneesmiddelen en methoden. Replica had het over andere geneesmethoden. Die vallen niet onder homeopatische geneesmiddelen.

Een homeopatisch geneesmiddel is bijvoorbeeld een druppel slangen zo enorm verdunnen(denk aan 1 druppen in 10 zwembaden of 1 druppen in alle oceanen, de verdunning staat achter op de verpakking, als iemand een vles heeft kan ik wel aangeven hoe sterk het verdunt is).

Het is dus zo sterk verdunt dat er gemiddeld bijv 0,00001 molecul van de actieve stof over is. Waarom verdunt men zo sterk? Men denkt dat het dan beter werkt. Hoe sterker de verdunning, hoe magischer het water wordt.

Maar homeopatische middelen zijn dus gewoon flesjes kraanwater.

Laatst gewijzigd op 22-08-2004 om 13:06.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 13:08
Daevrem
Daevrem is offline
Dat is onwetendheid. Mensen weten helemaal niet dat homeopathie niet werkt. Mensen weten vaak helemaal niet wat het is. Ze gaan naar een homeopaat, vaak op aanraden van vrienden/kennisen, dat is een aardige man/vrouw, die geeft hun wat aandacht, heeft mooie praatjes, ze krijgen mooie 'medicijnen' mee, slikken die netjes elke dag, en ze worden beter. En dan raden ze zelf een kennis/vriend aan naar een homeopaat the zijn.

Het belachelijke is dat verzekeringen het gewoon vergoeden. Mijn ziektekostenverzekering betaalt mijn kraanwater toch ook niet?

Het is gewoon een smerige geldindustrie.
Oud 22-08-2004, 13:24
Verwijderd
arniflor, calendulan, prikweg en driekleurig viooltje hebben wel geholpen bij mij.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:00
Roos
Roos is offline
Ik ben wel eens bij een klassieke homeopaat geweest. Dat is wel heel anders dan die middeltjes die vrij verkrijgbaar zijn.
Tja ik knapte wel snel op, maar je weet natuurlijk nooit of dat daadwerkelijk door die pilletjes komt. Overigens geloof ik er niet in maar ik moest van m'n moeder
Oud 22-08-2004, 14:04
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 22-08-2004 @ 14:08 :

Het belachelijke is dat verzekeringen het gewoon vergoeden.
Hoezo? Genezen mensen soms niet?

Lijkt me sterk dat jij graag ziet dat mensen nog járen in de normale medische molen blijven hangen, en dat kost ook bakken vol geld, dan dat ze met een beetje kraanwater en een goed geloof genezen raken. Niet iedereen kan zomaar geloven in de kracht van zelf-genezing.
Oud 22-08-2004, 14:04
Maarten
Maarten is offline
Homeopathie is onzin en het werkt niet ook al denk je dat het werkt.

Je weet nooit hoe je je gevoeld zou hebben zonder pilletje en qua content is het gewoon kraantwater.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:38
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Maarten schreef op 22-08-2004 @ 15:04 :
Je weet nooit hoe je je gevoeld zou hebben zonder pilletje
Pff, wat een argument zeg. Dat weet je ook nooit met reguliere medicijnen, want misschien wat iemand wel beter geworden zonder medicijnen.
Dat weet je niet als je de situatie laat zoals hij is, want misschien was je wel veeeeeeeel zieker geworden.
Oud 22-08-2004, 15:02
Maarten
Maarten is offline
Qamra:

Veel moderne medicijnen (zoals antibiotica) weet je dat wel omdat die gewoon ontworpen zijn om die bacterie te slopen. Ze kennen gewoon het hele genoom en kijken welke stoffen die bacterie maakt en grijpen op 1 van die punten in. Dus je weet het wel.

Dus stil maar. De moderne geneeskunde is niet zo holistisch, alleen homeopathie is zelfs in zijn holisme fout.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 15:17
Verwijderd
Over het algemeen werken homeopatische dingen heel redelijk als je er in gelooft, vanwege het placebo-effect. Dus dan kun je er maar beter in geloven, want dan heb je er nog eens wat aan.

Ik gebruik wel homeopatische hoestdrank, waarvan de werking ongetwijfeld meer berust op de ruime aanwezigheid van honing en ingedikt perensap dan op het beetje sparrenextract, maargoed, het verzacht wel. En calendulanzalf op schrale stukjes huid omdat 't vetter is dan bodylotion en sneller intrekt dan vaseline.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 15:29
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Maarten schreef op 22-08-2004 @ 16:02 :
Qamra:

Veel moderne medicijnen (zoals antibiotica) weet je dat wel omdat die gewoon ontworpen zijn om die bacterie te slopen. Ze kennen gewoon het hele genoom en kijken welke stoffen die bacterie maakt en grijpen op 1 van die punten in. Dus je weet het wel.

Dat zal best ja, maar je had die bacterie ook zelf kunnen overwinnen. Dát is wat je niet weet.
Oud 22-08-2004, 15:35
Roos
Roos is offline
Citaat:
Qamra schreef op 22-08-2004 @ 16:29 :
Dat zal best ja, maar je had die bacterie ook zelf kunnen overwinnen. Dát is wat je niet weet.
Dat kun je natuurlijk wel wetenschappelijk onderzoeken.
Oud 22-08-2004, 15:53
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Qamra schreef op 22-08-2004 @ 16:29 :
Jah, maar je weet zeker dat het de schade beperkt omdat het gewoon inwerkt. Als ik met een hakbijl op jouw inhak dan kun je best wel verwachten dat dat gevolgen heeft voor jou

Je weet alleen niet in welke mate.

En daarnaast kan ons lichaam bepaalde bacterien en virussen echt niet aan (Aids bijv.). Daar ligt bijna gegarandeerd vast dat je kapot gaat.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 15:58
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Maarten schreef op 22-08-2004 @ 16:53 :
Jah, maar je weet zeker dat het de schade beperkt omdat het gewoon inwerkt. Als ik met een hakbijl op jouw inhak dan kun je best wel verwachten dat dat gevolgen heeft voor jou

Je weet alleen niet in welke mate.

En daarnaast kan ons lichaam bepaalde bacterien en virussen echt niet aan (Aids bijv.). Daar ligt bijna gegarandeerd vast dat je kapot gaat.
Ja, maar daar kan geen homeopatisch middeltje tegen op En ook geen regulier medicijn.
Oud 22-08-2004, 18:45
Daevrem
Daevrem is offline
Qamra, ik wilde nog reageren maar door je reactie op Maarten geef ik het toch op.
Oud 22-08-2004, 19:32
Warsocket
Warsocket is offline
ligt eraan
welk middel
als het werkt weet ik dat dat middel werkt
als prikweg werkt door een bepaalde stof die erin zit dan werkt het

maar de ged8te achter homeopatie geloof ik niet zo in
Oud 22-08-2004, 21:01
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Replica schreef op 22-08-2004 @ 20:54 :
Of jouw eigen overtuiging dat het middel werkt, en dat je daardoor resultaat ziet.
ja als je dat zo stelt maar dat kan ook voor gewone medicijnen gelden

maare als ik iets op een muggebult smeer
en het werkt omdat het spul werkt of dat ik door het spul denk dat het werkt
zal me een worst wezen

als het minder jeukt als ik het erop smeer doe ik het de volgende keer weer
Oud 22-08-2004, 22:08
Liss
Liss is offline
Ik geloof er niet in in de zin van alles werkt.. maar als ik heb geziek dan het werkt geloof ik het wel (logisch..)
Zelf ook ervaring met een drankje. Ik had pfeiffer en kon niets meer, geen trap meer oplopen in 1 keer bv en lag al een paar maanden heel de dag in bed.
Toen hoorde ik via via dat een bepaald homeopatisch drankje zou helpen waar ik totaal niet in geloofde want dat drankje zou bij iedereen werken die iets mankeerde, hele waslijst aan dingen die het tegen zou gaan en zou verhelpen.
Goed, ik toch geprobeert omdat mn ouders het wilden en het werkte, ik kon weer naar school, nog niet werken ernaast maar het was al wel een verbetering alleen geloofde ik er niet in dat dat door het drankje zou komen maar ik dacht gewoon beter te zijn.
Ben toen dus met dat drankje gestopt en na 2 weken lag ik weer fulltime in bed :/ Erna natuurlijk weer begonnen en toen ik een poos weer alles kon doen langzaam afgebouwt, nu wel weer sneller moe dan normaal maar kan nog wel gewoon alles.
Geloof nu dus wel in dat spul, wil het verder altijd eerst zien maar dat is meestal ook bij gewone medicijnen zo.
Oud 23-08-2004, 15:57
hockey_girl
hockey_girl is offline
Ik gebruik regelmatig arnica, cardiflor, prikweg,calendulan en lufanil
Bij mij werkt het meestal heel goed.
het is echt absoluut niet iets van kwakzalvers of zo, maar er word gewoon gebruik gemaakt van planten en kruiden die een geneeskrachtige werking hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 16:13
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 21-08-2004 @ 21:38 :
gebruik sinds kort toko to lien ofzo vooral tegen hoofdpijn en werkt prima
Oeh, waar is dat te koop en hoe heet het precies?
Oud 23-08-2004, 22:53
phensicske
phensicske is offline
'k Gebruik meestal homeopathie en mijn indruk is dat het langer duurt voor het werkt, maar dan ook wel een beter en langduriger effect heeft.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 00:38
Daevrem
Daevrem is offline
Ik moet nu heel erg aan Skinners duiven denken.

Die waren ook belachelijk bijgelovig. Mensen zijn dus net zo erg.

Regels voor berichten