![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
compleet met je eens ![]() homeopatie gaat uit van het "geheugen" van water. wat dus compleet bullshit is want water heeft geen geheugen. hemeopatie is niks meer dan een placebo-effect: men denkt dat het werkt terwijl er niks gebeurd door deze positieve gedachte gaan sommig pijntje van zelf weg. zelfde als dat je iemand inplaats van een asperientje tegen de hoofdpijn een vitamine C pil geeft. Hij denk dat hij beter word, en zal hierdoor ook in 50% van de gevallen beter worden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
kijk dat placebo effect is nu juist het "bewijs" dat het WEL werkt . alleen op een andere manier. maar waarom zou je daar geen gebruik van maken ? kijk het feit dat jij ergens in gelooft laad iets al op en dan kan dat gene ook echt wat doen. (da's bewezen dant zelfs de meest nuchtere artsen ontkennen het bestaan van een placebo effect niet) alleen we snappen volgens de westerse principes niet waarom het werkt dus mag je er geen gebruik van maken . beetje kinderachtig he ![]() ik zal je es een gedachte experiment voorleggen: je weet misschien dat als een geneesmiddel getest wordt dat een groep mensen een plecebo krijgt omdat het feit dat er in iets gelooft wordt al iets doet. nou doe je het volgende. 2 groepen patienten geef je allebei placebo's maar 1 groep krijgt ze van een arts die weet dat het placebo's zijn . en een groep krijgt ze van een arts die denkt dat ie een "echt" medicijn geeft ik persoonlijk denk dat je dan ook verschil zal zien ( weet ik eigenlijk wel zeker) anders gezegt. dat placebo effect moet je zeker niet afdoen als zijnde het is MAAR een placebo effect. waarom zou je het niet gebruiken als je weet dat het wat doet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
alleen houdt dat OOK in dat je zoiets ook zelf kan doen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mee eens. Maar dat je dan ook in de winkel ik weet niet wat voor woeker prijzen moet gaan betalen voor een homeopatische middel. Wat dus eigenlijk geen werkzame stof bevat vindik echt te gek. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Lijkt me sterk dat jij graag ziet dat mensen nog járen in de normale medische molen blijven hangen, en dat kost ook bakken vol geld, dan dat ze met een beetje kraanwater en een goed geloof genezen raken. Niet iedereen kan zomaar geloven in de kracht van zelf-genezing.
||
Citaat:
Dat weet je niet als je de situatie laat zoals hij is, want misschien was je wel veeeeeeeel zieker geworden.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Je weet alleen niet in welke mate. En daarnaast kan ons lichaam bepaalde bacterien en virussen echt niet aan (Aids bijv.). Daar ligt bijna gegarandeerd vast dat je kapot gaat. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
maare als ik iets op een muggebult smeer en het werkt omdat het spul werkt of dat ik door het spul denk dat het werkt zal me een worst wezen als het minder jeukt als ik het erop smeer doe ik het de volgende keer weer
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Tips tegen blaasontsteking? Roosje | 35 | 05-05-2007 16:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
A. Vogel murwari | 22 | 05-08-2005 20:16 | |
Lichaam & Gezondheid |