Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2004, 16:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Mijn* schreef op 22-08-2004 @ 17:42 :
Voor mijn gevoel is het soms ook wel eens een wedstrijd wie de meeste foutjes vind in een verhaal of post...
Niet dat ik weet...

Duivelaartje - Ja, ik ben een mierenneuker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2004, 16:47
Raakvlak
Raakvlak is offline
Help!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:49
Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb ook niet echt het gevoel dat het een wedstrijd is, meer dat het verhaal gewoon neergekwakt wordt en er verder niet naar om gekeken wordt. Maar, als je het twee keer doorleest, kun je zelf al een hoop foutjes verbeteren..

@ Raakvlak; Waar kan ik je mee helpen schat?
Oud 22-08-2004, 16:49
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Raakvlak schreef op 22-08-2004 @ 17:47 :
Help!
Ja jongen, je hebt wat aangewakkerd hoor!
Oud 22-08-2004, 16:54
-Melody-
-Melody- is offline
@ Grim :

Doe niet alsof ik dom ben ajb. Want daar kan ik dus echt niet tegen. Ik wéét dat je goed schrijft en vooral dat je dat zelf ook vind. En doe alsjeblieft niet zo akelig hypocriet.

Ik ben totaal de bedoeling van deze hele discussie kwijt. Ik heb geprobeerd iets duidelijk te maken maar het is kennelijk niet helemaal gelukt. Prima, maar ik ga daarom niet mijn mond houden om wat ik voel over dit subfora. Natuurlijk heb ik hier veel geleerd maar ik heb er vooral alleen maar een slechter beeld over mijn eigen verhalen door gekregen. Maar goed, dat schijnen ze te verdienen. Laat ook maar, ik kom absoluut niet goed uit mijn woorden.
Oud 22-08-2004, 16:54
Raakvlak
Raakvlak is offline
Zal ik mijn mening eens geven?
Want iedereen hier draait maar rondjes.
Niemand hier is goed, op drie mensen na.
De rest is jong en oefent, dus zij zijn allemaal gelijk in het schrijven.
Ik weet niet of jullie het weten, maar taalfouten boeien uitgevers totaal niet. Natuurlijk, let erop dat je niet 'de windt waaid' schrijft, maar ik bedoel: een tekst met kleine fouten kan ook goed zijn.
Maar waar schuilt het echte probleem hier?
De inhoud.
Jullie schrijven haast allemaal hetzelfde.
Dat is ook niet erg en jullie mogen elkaar ook ervoor prijzen, maar een discussie voeren over een vermeend hoog niveau gaat mij te ver, want dat hoge niveau bestaat hier dus niet.
Helaas.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:55
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 22-08-2004 @ 17:49 :
Ik heb ook niet echt het gevoel dat het een wedstrijd is, meer dat het verhaal gewoon neergekwakt wordt en er verder niet naar om gekeken wordt. Maar, als je het twee keer doorleest, kun je zelf al een hoop foutjes verbeteren..
Misschien is het een idee om elkaar dan niet meer op schrijffouten na te kijken (of misschien alleen de hele erge-over-het-hoofd-geschotende) maar alleen op inhoud, allinea-indeling en dat soort werk. Daar heb je toch het meest aan!

Die schrijffouten die er bij mij uitgehaald worden, vind ik alleen maar handig voor mezelf. Maar dat het nou iets toevoegd aan de kritiek, nee, niet echt.

Ik reageer nog op de stelling zelf, maar heb daar mijn hoofd nu nog niet helemaal naar...
Oud 22-08-2004, 17:00
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Raakvlak schreef op 22-08-2004 @ 17:54 :
De inhoud.
Behalve ik, verder niemand schrijft sprookjes.

(of doe ik nu arrogant? Ik maak maar gein. )

Edit: Ow wacht, er stond ook 'haast'.
Oud 22-08-2004, 17:01
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Mijn* schreef op 22-08-2004 @ 17:59 :
@ Raakvlak, noem es namen. Als je a zegt moet je ook b zeggen vind ik.

@ Bloemenpoes, totaal niet nodig dat jij een slecht beeld krijgt over je verhalen. Als jij ze goed vindt, dan is het toch goed? Laat niet je fijne gevoel verpesten door enkele meningen zo her en der in Nederland. Waaronder allicht de mijne.
Ik vind ze zelf niet goed. Wees maar niet bang. Nooit gevonden ook. Ik heb niks tegen je hoor (mocht dat zo overkomen)

Oud 22-08-2004, 17:01
Raakvlak
Raakvlak is offline
Namen?
Renard.
LUH.
Ik.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:04
-Melody-
-Melody- is offline
@ Nijn*

Ik moest namen noemen, tada, gedaan. Ga me dan daar nu niet op wijzen. Ik heb nogmaals mijn verhalen niet goed gevonden, zal ze nooit goed vinden etc. En daarom heb ik nog geen medelijden met me zelf. Sommige mensen kunnen het, sommigen niet. So what!? Dus nee, ik zwelg niet in zelfmedelijden.
Oud 22-08-2004, 17:06
Raakvlak
Raakvlak is offline
Millroy,

ik post nu en dan verhalen, maar onder een andere naam. Ik ga het niveau hier niet opkrikken, dat deed ik al enkele keren eerder.
Mijn verhalen horen hier gewoon niet meer thuis.
Ik ben dan ook ouder dan jij, zo'n vijf jaar.

Maar over reacties: jouw reactie op mijn kritiek op dat bbqverhaaltje.
Vreselijk.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:06
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Mijn* schreef op 22-08-2004 @ 18:04 :
Leek wel n btje zo idd.

Ik denk dat iedereen op het forum wel iemand heeft die hij/zij bijzonder aardig vind, of juist niet kan uitstaan. Maar dat is vrij normaal lijkt me. Goed of niet goed, wat een loze kreten eigenlijk.

Ik ga het forum in een totaal ander daglicht zien opeens.
Ik heb tegen niemand wat hier, omdat het nergens op slaat iets tegen iemand te hebben aangezien dit internet heet. Ík vind dat je goed schrijft en dat is dan misschien niet de mening van een literatair persoontje, maarja., daar moet je het maaar mee doen

Wat voor daglicht?
Oud 22-08-2004, 17:09
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Grim schreef op 22-08-2004 @ 18:06 :
mezelf mag aan elkaar

ik zal ermee ophouden

Jij moet echt onmiddelijk ophouden.
En dan ook wel nu.
Ga iemand anders de vernieling in helpen wil je!?

En nee, ga nu niet zeiken dat ik ruzies uitvecht over dit forum.
Oud 22-08-2004, 17:10
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Raakvlak schreef op 22-08-2004 @ 18:01 :
Ik.

Weet je wat ik steeds beroerder vind aan dit forum? Dat er mensen zijn die denken omdat ze vroeger ooit een x een of twee geweldig goed lopende verhalen geschreven hebben denken dat ze daardoor nu alles kunnen doen en zeggen + alles af kunnen graffen.

Er er zijn ook mensen die veel, andere of misschien 'slechtere' verhalen schrijven, (en dus kritiek goed kunnen gebruiken) maar die worden dan overgeslagen omdat 'het sowieso al niet aanspreekt.'

Nou, daar heb je veel aan. Je kan toch ook reageren op iets wat je minder aanspreekt? Vooral diegene die goed in schrijven/de Nederlandse Taal zijn, kunnen vast ook goed, handig kritiek geven!
Oud 22-08-2004, 17:12
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 22-08-2004 @ 17:35 :
Ieke is dyslectisch. Ze had wel meer foutjes in haar post, maar dat geeft niet. Ik vind dat ze echt goede posts heeft, dus die foutjes daardoor maakt helemaal niets uit!

Duivelaartje
Klopt en ik had ook nog eens verschrikkelijk hard getyped, waardoor er waarscheinlijk ook gewoon typfoutjes inzitten.
Bedankt Ik probeer zo veel mogelijk mijn best te doen om het hier leuk en gezellig te houden. Letteren staat gewoon bij mij bovenaan het lijstje leukse forums op s.com en ik probeer een goede forumbaas te zijn. Ook geen strenge, hier moet vrijheid zijn. Zolang jullie goed omgaan met de vrijheid ben ik ook niet van plan strakkere regels te gaan hanteren. Maar als het een puinhoop dreigt te worden ga ik wel strenger worden.

En geen ruzie maken hier, iedereen heeft recht op een mening. Ik ben nu weg en ben vrijdag weer terug.
-Melody-
-Melody- is offline
Ik, als aanleiding voor dit tumult, zal ophouden.
Ik zal mijn woorden over Grim ergens anders uitspuwen en er maar van uit gaan dat de meesten van jullie goede zin hebben en geen hekel aan mij hebben.

Au rev
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Mijn* schreef op 22-08-2004 @ 18:09 :
Mensen mensen, waar zijn we in godsnaam mee bezig?

Waar is de gezellige sfeer op Letteren die we nog geen maand geleden volop voelden? Waarom spelen persoonlijke dingen (Bloemenpoes - Grim) opeens zo'n grote rol? Waarom is er toch zo'n nare strijd aan de gang.

He getver, ben 'n teleurgesteld in het forum.
Ik sluit mij aan bij Mijn*. De sfeer is ineens weg.. En persoonlijke dingen kunnen - zoals ik al eerder zei - best per pm. En verder; Ieke, het spijt me, ik houd nú op!
Oud 22-08-2004, 17:13
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Millroy schreef op 22-08-2004 @ 18:09 :
Ieke gaat zoveel werk hebben hieraan.
Sorry ieke, deze helpt ook niet :$
Stop er dan gewoon ook mee, ik heb nu echt geen tijd (moet de trein halen) om jullie ruzie's te sussen. Ga op een normale manier op elkaar in zonder alleen maar verwijten te maken.
Oud 22-08-2004, 17:14
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Raakvlak schreef op 22-08-2004 @ 18:01 :
Namen?
Renard.
LUH.
Ik.
Ok, dit heb ik niet gelezen.
Sorry, ik hou niet van die soort posts... Even over jezelf zeggen dat je goed bent - excuus - over jezelf zeggen dat je bij de beste schrijvers van Letteren hoort...

Er zijn goede schrijvers hier ja, maar ik noem geen namen. Dat is niet leuk voor anderen en ook niet voor degene zelf. Het is al helemaal fout als je jezelf noemt...

Ok, ik kom even bot uit de hoek, iedereen zijn mening. Dit is mijn mening hierover. Laten we het centraal houden, zonder al teveel feitjes en dat soort dingen.

Duivelaartje...

Edit: Duivelaartje staat wel heel lief onder zo'n post.
Ik maak ervan:

Duivelaar!

Laatst gewijzigd op 22-08-2004 om 17:16.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:19
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 22-08-2004 @ 18:12 :
Ik, als aanleiding voor dit tumult, zal ophouden.
Ik zal mijn woorden over Grim ergens anders uitspuwen en er maar van uit gaan dat de meesten van jullie goede zin hebben en geen hekel aan mij hebben.

Au rev
Ja, door dit soort posts ben je inderdaad de aanleiding voor tumult. Maar niet dit tumult...
Dat over Grim is prive, gooi dat er niet in zo'n topic uit. Zonde. Wij hebben (als het goed is) allemaal goede zin en zeker geen hekel aan jou! (Ik in ieder geval helemaal niet)

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:20
Verwijderd
Bloemenpoes, ik heb geen ruzie met je. Jij wel met mij, maar ik heb niets om te vechten. Je kan best oké schrijven en als ik het heb over fancytuigh heb ik het dus niet over jou. Dat je me haat, oke, ik weet waarom. Maar, op het forum hoeft dit niet zo te zijn, al begrijp ik dat je misselijk wordt als je het woord 'Grim' leest.

Laat je niet zo snel verslaan joh, je bracht de discussie heerlijk op gang met je ongezouten mening.

Grim
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:22
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 22-08-2004 @ 18:18 :
Als je dit nog leest Bloemenpoes; Ik zou het erg jammer vinden als je écht zou gaan. Ik hoop stiekem dat je blijft, omdat ik het wel weer eens tijd vind worden voor een verhaal van jou.. Jammer als je zo snel opgeeft. Zoveel invloed horen de reacties van anderen niet op je te hebben.. Ik hoop dat er snel weer een verhaal van jou te lezen valt..

En nu: misschien een idee om terug te keren naar het hoofdonderwerp; het niveau van letteren?
Ik lees dit. En ik ga ook niet weg.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt.

Ik weet dat jullie het vreemd vinden dat ik me zoveel aantrek van jullie en vooral Grim. Ik ga niet proberen om jullie tegen hem op te zetten. Ik wil alleen maar zeggen dat ik het volledig gerechtvaardigt is hoe ik over hem spreek. Als je je aan mijn gedrag stoort pm je me maar, zal ik eens fijn uit de doeken doen waarom ik me zo gedraag.

Oud 22-08-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Raakvlak schreef op 22-08-2004 @ 18:20 :
Inderdaad.
Maar kijk, dat geruzie is zo groot, dat hieraan voorbij wordt gegaan, dus nogmaals:

Ik weet niet of jullie het weten, maar taalfouten boeien uitgevers totaal niet. Natuurlijk, let erop dat je niet 'de windt waaid' schrijft, maar ik bedoel: een tekst met kleine fouten kan ook goed zijn.
De inhoud.
Dat is ook niet erg en jullie mogen elkaar ook ervoor prijzen, maar een discussie voeren over een vermeend hoog niveau gaat mij te ver, want dat hoge niveau bestaat hier dus niet.
Helaas.
Dat het lijkt alsof het voorbij gaat, komt omdat niemand erop wil reageren. Wat je nou zegt spoort niet met mijn beeld over jou, zeker niet als je van jezelf zegt dat je één van de drie beste schrijvers van Letteren bent. Je neemt het me vast niet kwalijk als ik zeg dat je de grootste egotripper bent. En NEE, dit is geen poging tot ruzie, ik heb geen zin in ruzie.

Maar, welk verhaal is dan zo fantastisch dat je LUH, Renard of zelf maar mij, Nijn* of Bloemenpoes evenaart? Kom maar, kom maar, kom maar.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:23
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Raakvlak schreef op 22-08-2004 @ 18:20 :
Inderdaad.
Maar kijk, dat geruzie is zo groot, dat hieraan voorbij wordt gegaan, dus nogmaals:

De inhoud.
Helaas.

Jullie, jullie, jullie, jullie, jullie...

Ik hap (ja lekker...), maar je hebt het over 'ons' en niet over jezelf...

Wie zegt dat hier een hoog niveau is? Niemand toch, want hij is er op dit moment niet. Wel geweest, en hij zal er misschien weer komen.

Duivelaar
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:25
Raakvlak
Raakvlak is offline
Ik draai geen rondjes, lieverd.
Ik ben niet zo jong als jullie.
En ik weet waar uitgevers zich druk over maken, bijvoorbeeld al.

Dus jullie.
Niet ons.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:28
Nijn*
Nijn* is offline
Weet je, wat mij steeds stoort hier, is dat er steeds namen worden genoemd.. Dat iemand vind dat er op 3 na geen goede schrijvers zijn hier, best. Maar dan vind ik niet dat je namen moet gaan noemen, je weet niet in hoeverre iemands mening, iemand kan kwetsen..

Wat een zin
Oud 22-08-2004, 17:29
-Melody-
-Melody- is offline
Ja, dat namen noemen wie goed zijn, is vreselijk.
Je hebt kans dat je mensen kwetst, en wie ben jij dat je daar over kan oordelen?
Oud 22-08-2004, 17:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Raakvlak schreef op 22-08-2004 @ 18:25 :
Ik draai geen rondjes, lieverd.
Ik ben niet zo jong als jullie.
En ik weet waar uitgevers zich druk over maken, bijvoorbeeld al.

Dus jullie.
Niet ons.
Lieverd?

Hoe oud ben je? Ik kan aan je post niet merken dat je ouder bent dan bijvoorbeeld Ieke... Ik ben nu wel benieuwd.

Dat weet ik ook. Uitgevers boeit het echt geen ene flikker of je spelfouten in je verhaal hebt. Maar moet je hier tegen iedereen zeggen: 'Het maakt niet uit of er spelfouten in zitten?'
O jawel... Je leert ervan als je foutjes worden verbeterd, vaak vinden de schrijvers van het verhaal het juist fijn dat ze op foutjes worden gewezen. De meeste gaan nog naar school en leren wat over de Nederlandse taal.

Wat maakt het uit wat de uitgevers vinden? Misschien willen de sommigen hier helemaal niet naar de uitgever of wie dan ook. Het gaat om een goed verhaal produceren, dat de uitgever vindt boeit geen zak.

Waarom noem je wel jezelf, maar is het niet 'ons'?

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:32
Raakvlak
Raakvlak is offline
er werd naar gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Raakvlak schreef op 22-08-2004 @ 18:32 :
er werd naar gevraagd.
Nou? Beantwoord mijn vragen eens?

Duivelaartje - Nee, normaal ben ik heel lief... Nu even niet.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:38
Verwijderd
En nu houden we op.
We gaan lekker verhaaltjes lezen.
Nijn* checkt haar fotoboek.
De rest kijkt naar het vakantiefoto topic.
We zetten een leuk muziekje op en doen vrolijk.
Weg met alle negatieve spanning hierzo.
Klaar nu.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 17:39
Zaina
Zaina is offline
Ik ga eten.
Oud 22-08-2004, 17:42
Nijn*
Nijn* is offline
Mijn* checkt haar fotoboek eventjes
En ik ga eten!
Toedels!
Oud 22-08-2004, 17:47
Dromer_de_kers
Dromer_de_kers is offline
Ik had hier nog niet gereageerd, dus dat ga ik nu even doen

Er zijn hier inderdaad een aantal goede schrijvers. En dat heeft niets met leeftijd of dergelijke te maken. Dat heeft te maken met of je talent hebt en of dat talent gebruikt wordt. Met talent kom je een heel eind, met leeftijd niet. Oke, over het algemeen zijn mensen van 20 beter als mensen van 14, maar niet altijd.
Maar die mensen van 14 leren nog tot ze een keer een heel goed verhaal schrijven.
Iedereen leert, zelfs de mensen die denken dat ze de beste schrijvers zijn
(Ik hou niet van mensen die dat van zichzelf zeggen, behalve als ze het echt zijn)

En om even op de stelling te reageren:
Als het niveau zo laag is, wie houdt jullie tegen er iets aan te doen?
Natuurlijk kan het niveau niet altijd hoog zijn, maar ik weet zeker dat het niveau over een tijdje weer zo hoog is dat het fijn is om hier te komen. Dat hier zinnige verhalen enzo zullen staan.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het hier nog steeds leuk, hoor. Een van de leukere forums van scholieren.
Oud 22-08-2004, 17:49
Zut Alors!
Zut Alors! is offline

Mmm..
Ik dacht, hier staat een stelling. Hier loopt een discussie. Maar dat valt vies tegen.
Wat betreft die stelling: Ik ben niet echt zo heel bekend met de 'letteren'-forummers van vroeger. Met hun is het echter zo dat ik ook niet alles wat ik las even mooi vond. Er zat ook een hoop cliché in hun teksten. Maar ik verwacht ook niet dat hier allemaal top-of-the-bill verhalen zijn. Immers: goede verhalen publiceer je, die zet je niet zomaar op het internet.
Op dit forum komen Scholieren, dus het is logisch dat ze nog een hoop te leren hebben. Van hun leer ik tegelijkertijd ook!

p.s. Wat zijn jullie hierboven zinloos aan het discusseren
Oud 22-08-2004, 18:08
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Zaina schreef op 22-08-2004 @ 17:46 :
Vind letteren eigenlijk wel een leuk forum. Al schrijf ik zelf nooit geen verhalen.
dus altijd wel?

Charlotte
Oud 22-08-2004, 18:22
Charlottetje
Charlottetje is offline
Hmm, misschien ga ik kwaliteit maar eens anders zien.
Ik kom hier om me te vermaken. Om verhalen te lezen die ik fijn vind. Ik kan me nog heel goed herinneren dat LUH eens een verhaal geschreven heeft dat ik verschrikkelijk vond. Hoe goed de kwaliteit daar dan ook van kon zijn, ik vond het niets, dus schiet het ook niet op.
Wat een uitgever van deze verhalen zou vinden, doet dat er iets toe? Mensen die zo graag een boek in de boekenwinkel willen zien liggen met hun naam erop (raakvlak?) moeten maar meteen naar een uitgever, want dan zul je al minder aan al onze commentaren hebben, lijkt mij.

Charlotte
Oud 22-08-2004, 19:16
Verwijderd
Het is een fijne discussie, maar niet echt productief, geloof ik. Ik beklim even de moddereterstroon. Voel je vrij me eraf te schoppen.

Het heeft geen nut om jong tegen oud of nieuw tegen bekend op te zetten. Daarmee creeër je tegenstellingen die er niet zijn. Het enige problematische is het eeuwenoude goed tegen slecht.

De laffe uitweg is natuurlijk 'er is geen goed en slecht, er zijn alleen maar meningen en voorkeuren'. Als dit het geval is, dan kunnen we beter literatuur, de canon, prijzen en alles wat er bij hoort afschaffen, want niemand heeft de waarheid in pacht.

Maar toch zijn meningen meestal het enige wat we hebben en moeten we er wel mee werken. Het is daarom nuttig om ons bewust te zijn van onze positie. Raakvlak bijvoorbeeld onderhoudt contacten met de uitgeverswereld en zal verhalen of schrijvers beoordelen naar maatstaven die men daar placht te hanteren. Het feit dat hiermee geld verdient kan worden, zegt natuurlijk niets over de kwaliteit. Met McDonalds eten wordt ook geld verdient.
Zelf heb ik een voorliefde voor science fiction en quasi-nihilistische thema's, wat natuurlijk ook weer zijn invloed heeft op welke teksten en mensen ik fijn vind (hoewel ik natuurlijk iedereen hier fijn vind, ongeacht hoe belabberd ze pennen. Groepsknuffel!). Iemand als Ieke zal verhalen met een fantasy-inslag weer interessanter vinden en ik geloof dat Grim enig 'blood and gore' wel weet te waarderen op zijn tijd.

Dit gaat voornamelijk over de inhoud van verhalen, maar omdat vorm en inhoud samen een geheel vormen, kunnen we het ook voor een deel op de vorm toepassen. Het overige gedeelte van de vorm is onderhevig aan andere voorkeuren, flarden van schrijversdogma's (zie de topic van KleineTomaat) en ervaring in het schrijven van teksten die plezant lezen.

Een oplossing? Wel niemand kan persoonlijk of in een groep claimen welke manier van schrijven het beste is. Het enige wat men kan doen is de zogenaamde lage kwaliteit van de andere schrijvers proberen te compenseren door zelf verhalen te schrijven of te bespreken die je beter vindt.
Lijstjes van schrijvers die je goed vindt zijn leuk om te weten, maar hang er niet teveel aan op. Ik vind mezelf immers ook de beste schrijver die hier rondloopt.

LUH-3417 - Hm... ik had me meer voorgesteld van dit bericht.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 20:03
Raakvlak
Raakvlak is offline
Mooi.

Maar 1 ding: ik wil niet 'graag snel' in de boekhandel.
En ik denk niet commercieel als ik verhalen lees van mensen.
Ik kijk naar kwaliteit en potentie.

Misschien is het niet duidelijk: maar door mijn kritiek wil ik de schrijver helpen. Je hebt duizend keer meer aan terechte kritiek, dan aan: 'Mooi!"

Tenzij het mooi is, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 20:07
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
mooie toespraak, LUH-3417. -snif-
Oud 22-08-2004, 20:16
Verwijderd
Mmm, ik ben alleseter hoor. Maar blood and gore is inderdaad wel leuk ja

Grim
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 20:24
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 22-08-2004 @ 19:08 :
dus altijd wel?

Charlotte
lol.. foutje.
Oud 23-08-2004, 16:21
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Iedereen moet een kans krijgen om te groeien en als mensen hier een post plaatsen en daar reacties op krijgen die te gebruiken zijn, kunnen er nog talenten uit groeien .

En er zijn steeds weer nieuwe mensen die er bij komen, dus er zal vast wel wat talent bijkomen, niet?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 17:30
Reynaert
Reynaert is offline
Goed, ik heb het allemaal inmiddels gelezen en ik krijg er bijna spijt van dat ik eraan begonnen ben. Wat een geneuzel om niets. De stelling was goed, laten we het dus ook een beetje bij deze stelling houden.
De stelling gaat hier over een toekomstvoorspelling van het gedrag van de talenten die dit forum rijk is. Ik kan eigenlijk alleen voor mijzelf spreken want het lijkt me niet nuttig om iets te zeggen in de trand van "Ik denk dat persoon X over een paar weken weggaat." Persoonlijk verwacht ik niet dat ik nog vaak op Letteren zal komen om mijn verhalen te laten beoordelen. Het 'niveau' is daarvoor eenvoudigweg te laag, het is allemaal wat te toegankelijk en daardoor ook te laagdrempelig.
Begrijp me goed, ik vind dit een erg leuk forum, maar het enige waarvoor ik ooit op Letteren kwam (beoordeling van verhalen) is voor mij op dit niveau niet zinvol genoeg meer om er mee door te gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 17:38
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Renard schreef op 23-08-2004 @ 18:30 :
Persoonlijk verwacht ik niet dat ik nog vaak op Letteren zal komen om mijn verhalen te laten beoordelen. Het 'niveau' is daarvoor eenvoudigweg te laag, het is allemaal wat te toegankelijk en daardoor ook te laagdrempelig.
Begrijp me goed, ik vind dit een erg leuk forum, maar het enige waarvoor ik ooit op Letteren kwam (beoordeling van verhalen) is voor mij op dit niveau niet zinvol genoeg meer om er mee door te gaan.
Begrijp ik hier dan goed uit dat jij eigenlijk vind dat letteren wel degelijk een drempel zou moeten hebben?
Wat het dus lastig maakt is dat de meningen daar over verdeeld zijn. Een aantal mensen willen het juist zo laagdrempelig mogelijk houden en anderen willen er juist een drempel hebben omdat ze veel om kwaliteit geven.
Maar hoeveel mensen zullen er overblijven als er inderdaad zo'n drempel zou komen? Zouden in dat geval niet alleen de mensen van 'Raakvlak's' lijstje hier nog mogen komen om verhalen te posten en te beoordelen omdat anderen niet goed genoeg zouden zijn in het schrijven van verhalen en ook niet in het commentaar geven?
Wat is het doel van letteren of wat zou het moeten zijn?

Charlotte
Oud 23-08-2004, 17:51
-Melody-
-Melody- is offline
Waarom vinden sommige mensen zichzelf zo vreselijk geweldig.

Oud 23-08-2004, 18:12
Verwijderd
Ik denk dat een drempel niet echt haalbaar is. Je komt dan weer terug op het probleem van welke eisen je wilt stellen en wie bepaalt wanneer een verhaal goed genoeg is en wanneer niet. Los daarvan nog de vraag of een open en toegankelijk forum als Scholieren dat zou willen.

Ik plaats mijn verhalen nog wel omdat ik het leuk vind om gelezen te worden en af en toe een ego-boost nodig heb. Misschien leer ik inderdaad niet bijzonder veel, maar dat is op de meeste websites zo, geloof ik. En ook al zijn er websites waar het er wel hard en serieus aan toe gaat, dan heb ik daar gewoon geen zin meer in. Ik ben denk ik te lui om al die andere verhalen te lezen en te beoordelen.

Daarnaast vind ik dit forum fijn omdat het soms ook nog wat algemene discussie oproept over schrijvers, literatuur, taal of wat dan ook. Dat is voor mij plaksel genoeg.

LUH-3417 - Oh, en ik ben ook forumbaas.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 23-08-2004 @ 19:12 :

LUH-3417 - Oh, en ik ben ook forumbaas.
En dan doet hij net alsof dat een achterafreden is, die niet zo belangrijk is...

Ik ben forumbaas enne...

Verder, een hoge drempel lijkt me dus niets, want hoe hoger de drempel, hoe minder mensen je overhoudt. Een beetje drempel is dan wel gewenst, imho.

Grim
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 18:43
Raakvlak
Raakvlak is offline
Ik begrijp niet waarom mensen altijd negatief doen over mensen die uitspraken durven te doen en aangeven zichzelf te kennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten