Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2004, 21:24
Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Sommige sporters gebruiken allerlei soorten doping om beter te presteren. EPO om meer zuurstof in het bloed te kunnen transporteren, anabolen om de spieren sneller te doen groeien, etc.

Waarom gebruikt de gewone man eigenlijk geen doping? Moet je voorstellen wat je allemaal zou kunnen doen met EPO! Je hebt een veel betere conditie, wordt minder snel moe, de voordelen kennen geen einde!

Zo zijn er talloze middelen die ons beter kunnen doen functioneren in het dagelijks leven, of het nou is om de invoering van de 60 urige werkweek mogelijk te maken, of om 5 dagen per week uit te kunnen gaan.

Wat vinden jullie? Goed idee?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:26
MieX
MieX is offline
Een normaal mens die gezond leeft heeft geen doping nodig om zijn/haar beroep gewoon uit te oefenen
Oud 27-08-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 27-08-2004 @ 22:26 :
Een normaal mens die gezond leeft heeft geen doping nodig om zijn/haar beroep gewoon uit te oefenen
Precies. Plus ik snap niet waarom TS dit nodig zou hebben... ultraluieren?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Paul Ryan schreef op 27-08-2004 @ 22:24 :
(...)

Zo zijn er talloze middelen die ons beter kunnen doen functioneren in het dagelijks leven, of het nou is om de invoering van de 60 urige werkweek mogelijk te maken, of om 5 dagen per week uit te kunnen gaan.:
Ja, als je werk hebt is dat wel een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 23:12
onderkoffer
onderkoffer is offline
jammer dat de meeste doping heel schadelijk is en grote risocos met zich mee brengt
dan gaat de winst die je ermee behaalt door grotere effiventie enz naar de genzondheids zorg lijkt me niet de bedoeling
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 23:13
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 28-08-2004 @ 00:12 :
jammer dat de meeste doping heel schadelijk is en grote risocos met zich mee brengt
dan gaat de winst die je ermee behaalt door grotere effiventie enz naar de genzondheids zorg lijkt me niet de bedoeling
Ik wilde net hetzelfde zeggen.

Véél grotere effiventie, ja.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 10:03
Quiana
Quiana is offline
Topic opgeruimd & op naar L&G, met dank aan MieX.
Oud 28-08-2004, 11:07
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
N00dles schreef op 28-08-2004 @ 00:13 :
Ik wilde net hetzelfde zeggen.

Véél grotere effiventie, ja.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 11:14
Roos
Roos is offline
EPO is levensgevaarlijk om te gebruiken zonder medische indicatie. Het stimuleer de aanmaak van erythrocyten (rode bloedcellen). Als je teveel ery's in je bloed hebt, wordt je bloed stroperig en kun je bijvoorbeeld een herseninfarct krijgen.

Kan dit topic dicht, wat een grote onzin
Oud 28-08-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 28-08-2004 @ 12:14 :
(...)

Kan dit topic dicht, wat een grote onzin
Het verbaast me sowieso dat-ie niet meteen gesloten is. Paul Ryan is nou niet bepaald serieus.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 11:34
MightyDuck
MightyDuck is offline
De gewone man gebruikt geen hormoonpreparaten omdat het lichaam zelf een balans in stand houd mbt de wisselwerking tussen interne hormonen. Moge duidelijk zijn dat een ( permanente ) verstoring hiervan tot problemen leid.

Oke, iemand die met verstand een kuur van enkele weken neemt zal daar geen blijvende schade aan overhouden. Anders word het wanneer je over de lange termijn maar wat in je kont spuit.

Enige permanente ! suppletie die echt wat toevoegd is eventueel ordinaire testosteron ( enanthaat, lang geësterificeerd ) bij oude(re) mannen met een dermate gekelderde testosteron productie dat dat juist tot kwalen gaat leiden.

Regels voor berichten