@twain4me: Het kabeltje van de fan is te kort. Dus daar moet ik nog even een oplossing voor zoeken.
@Enlightenment: Ik heb momenteel geen sterkere voeding. Ik kan pas over een paar dagen eentje lenen (300W). Ik heb het geprobeerd met alle HD's, CD-ROM speler en brander afgekoppeld, maar dat hielp niet.
@Quincy:
Titan TTC-CU5TB/F
Specs:
Fan detail
Dimensions : 70 x 70 x 15 mm
Rated Voltage : 12 V DC
Rated Current : 0.25 A
Power Consumption : 3 W
Rated Speed : 4500 RPM
Max Air Flow : 36.31 CFM
Max Static Pressure : 5.26 mm-H2O
Noise Level : < 40 dBA
Tolerance : ±10%
Bearing Type : Sleeve / One Ball / Z-AXIS /Two Ball
Life Time : 25,000 /35,000 / 40,000 / 50,000 Hours
Heatsink
Copper
Housing
2510-3P
3Wire, 3Pin Connector
Feature
* Pure Copper CPU cooler, for all Intel PIII Coppermine & Tualatin, Celeron & CeleronII, AMD Duron / Thunderbird (Socket A / 462) up to 1.4 GHz, Athlon XP 3200+
* Aluminum Frame Fan
* Copper Heatsink
* Heat sink dimensions : 72 x 72 x 38 mm
* Total dimensions : 72 x 72 x 59.2 mm
Foto:
Ik heb ook de voltages van de kabeltjes gemeten, en die zijn allemaal ok. Ik denk niet dat de koeler kapot is. Ik denk ook niet dat het aan de voeding ligt. Ik heb het immers geprobeerd met de schijven, cd-rom speler en brander afgekoppeld. Dat zou voldoende moeten zijn. En als het aan de voeding zou liggen, zou de fan helemaal niet draaien. Maar ik kan dat over een paar dagen proberen met een andere voeding.
Als ik de fan gewoon op een voedingsbron aansluit, werkt hij ook gewoon. Ik heb een vermoeden dat het moederbord de fan niet meer (goed) kan aansturen.