Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2004, 21:30
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
In de bioscoop: Harry Potter 3

Thuis: 13 going on 30 (gewoon een grappige film vond ik) en Godsend (die was toch wel spannend,...alleen een beetje een verwarrend einde)
Advertentie
Oud 28-08-2004, 23:14
Verwijderd
Vanavond: 8 femmes.
Fantastische franse film met geweldige actrices en een geweldig verhaal.
Oud 29-08-2004, 00:00
Nijn*
Nijn* is offline
Philadelphia; erg mooie film, met Tom Hanks in de hoofdrol.. Mooi gemaakt..
Oud 29-08-2004, 04:18
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
men behind the sun.
een van de ziekste film ooit.
gaat over hoe de japanners de chinezen martelde. en het werd allemaal goed in beeld gebracht. hoe ze een autopsie doen op een levend iemand. en als een man bij ratten wordt gegooid en die hem dan met ze 400 tegelijk aanvallen . en dat waren dan nog de minst erge scenes.
Oud 29-08-2004, 04:22
Ghost
Ghost is offline
Beyond the Poseiden Adventure
kutfilm, khad 'm ook niet afgekeken..
Oud 29-08-2004, 09:01
the tourist
the tourist is offline
School of rock. Grappig, maar meer niet.
Oud 29-08-2004, 09:33
BCR
BCR is offline
The Full Monty. Ik vind m erg leuk
Oud 29-08-2004, 09:48
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
lock, stock and two smoking barrels.
geweldige film
Oud 29-08-2004, 10:15
Sithan
Sithan is offline
The Village...briljante film
Oud 29-08-2004, 11:38
OceanEye
OceanEye is offline
Mean Girls...grappig maar verder beetje flauw
Oud 29-08-2004, 11:44
YPrue
YPrue is offline
'Anne Frank - The whole story' (2e deel): Ik vond dit deel beter dan het eerste deel. Ben Kingsley bleef echt geweldig, en de laatste scenes op het eind waar hij in voorkwam, waren echt indrukwekkend. Hannah Taylor Gordon speelde Anne nog steeds goed. De concentratiekamp-scenes hadden van mij nog wat realistischer gemogen.
Conclusie: een goede film, maar het komt toch niet aan het niveau van Schindler's List.
Oud 29-08-2004, 22:07
Nanaki
Nanaki is offline
Happiness - niet mijn ding :/
Oud 29-08-2004, 22:10
Verwijderd
someone like you, net op yorin, was ok niet echt bijzonder.
Oud 29-08-2004, 22:33
battlestar
battlestar is offline
dangerous lives of altar boys

blijft leuk
Oud 29-08-2004, 23:52
Rioto
may - kicke
Oud 30-08-2004, 01:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
De Dominee

Niet onaardig. De sfeer is goed getroffen en het acteerwerk, ondanks een enkele zeer matige bijrol, over het algemeen van een redelijk niveau. Wel vond ik het script wat ongebalanceerd, met de nogal in stijl verschillende eerste(dramatische opbouw)en tweede(grimmigere onderwereldperikelen)helft. Dat had best fraai kunnen uitpakken maar, hier deed het een beetje geforceerd en onnatuurlijk aan. De ontwikkeling van Bruinsma's personage stopte veel te abrupt, om vervolgens plaats te maken voor het harde gangstertype zoals hij werd neergezet in de media. Ook merkte ik dat ik helemaal niets voelde toen
Spoiler
en de slotscene was eveneens voor verbetering vatbaar. Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar dat gevoel heb ik niet.

Desalniettemin is De Dominee een boeiende schets van Bruinsma's dubieuze carriere geworden. Gewelddadig, kil en sfeervol waar het nodig is en precies wat je verwacht van een film als deze. Maar het blijft jammer van die onbalans.
Oud 30-08-2004, 01:12
Cheops
Cheops is offline
The Gods Must Be Crazy

zeer leuke film
Oud 30-08-2004, 07:32
lovetear
lovetear is offline
American psycho: ik had hem een keer eerder gezien, maar nu realiseerde ik me eigenlijk pas hoe geweldig die film in elkaar zit en wat het eigenlijk allemaal inhoud.

O brother where art thou?: geweldig .
Oud 30-08-2004, 09:51
D
D is offline
Hero; goede film naar mijn mening.
Oud 30-08-2004, 10:11
my iron lung
my iron lung is offline
de zaak alzheimer
wel oké, jan decleir redt heel de film
Oud 30-08-2004, 11:08
Verwijderd
Mona Lisa Smile, leuke film
Oud 30-08-2004, 11:28
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
American Splendor, leuke film maar ik heb geen zin om te onderbouwen waarom.
Oud 30-08-2004, 13:17
Verwijderd
Van Helsing op dvd, erg gave film!!!
Oud 30-08-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
CrazyMoon schreef op 30-08-2004 @ 14:17 :
Van Helsing op dvd, erg gave film!!!
Oud 30-08-2004, 13:45
aniki
aniki is offline
rushmore gisteravond op tv.
Wel aardig.
Oud 30-08-2004, 17:28
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
lovetear schreef op 30-08-2004 @ 08:32 :

Whaha, die's toch met George Clooney? Die's echt té leuk
Oud 30-08-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
laatst gehuurd, echt ontzettend leuk
vanavond ga ik hem weer kijken
Oud 30-08-2004, 19:06
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Cheops schreef op 30-08-2004 @ 02:12 :
The Gods Must Be Crazy

zeer leuke film
Dat is ook de laatste film die ik gezien heb.
Oud 30-08-2004, 22:49
WolterB
WolterB is offline
The Little Mermaid

Voor t eerst de Engelstalige versie en dat is stukken mooier, maar t blijft gewoon een prachtfilm
Oud 31-08-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 30-08-2004 @ 14:24 :
vond jij em niet leuk?
Oud 31-08-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
CrazyMoon schreef op 31-08-2004 @ 13:12 :
vond jij em niet leuk?
Ik vond em koppijn opleverend vergezocht slecht. Achteraf hadden we er wel nog lol om, toen we hem finaal de grond in boorden.
Oud 31-08-2004, 12:16
Briseïs
Briseïs is offline
Along Came Polly.

Deze film heeft me tot een verbijsterend inzicht gebracht: ik heb een hekel aan Ben Stiller.
Oud 31-08-2004, 22:13
battlestar
battlestar is offline
kramer vs. kramer

erg mooi nog steeds.
Oud 31-08-2004, 22:19
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:

Dat nr uit die film is tof
Oud 31-08-2004, 22:27
Sithan
Sithan is offline
The village voor de 3e keer
Oud 31-08-2004, 22:32
Ketjing
Ketjing is offline
Memento;

2 woorden:
vaag, fantastisch
Oud 31-08-2004, 23:15
Verwijderd
Citaat:
aniki schreef op 30-08-2004 @ 14:45 :
rushmore gisteravond op tv.
Wel aardig.
-Were you in the shit?
-Yeah, I was in the shit.

Eternal sunshine of the spotless mind

Prachtig
Oud 31-08-2004, 23:38
Dmnq
Dmnq is offline
Beetlejuice.
Oud 01-09-2004, 03:39
Anonymous John
Anonymous John is offline
Dogville. Verontrustend goed. Vond het alleen jammer dat de film Amerika probeert aan te vallen met een universeel thema.
Oud 01-09-2004, 07:42
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 31-08-2004 @ 23:19 :
Dat nr uit die film is tof
Inderdaad, en dat iedereen er dan zo'n fan van is en helemaal uit zijn dak gaat op dat slome countrynummer .

Mijn laatste film is irreversible: Blijft een geniale film, mensen moeten echt door die schokkende scenes heen kijken, want hij is zoveel meer dan dat.
Oud 01-09-2004, 18:03
Verwijderd
The Cat Returns (Neko no Ongaeshi)

kawai! ^_^
Oud 01-09-2004, 20:10
Envy
Envy is offline
se7en.
vond em wel gaaf.
Oud 01-09-2004, 20:43
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef op 01-09-2004 @ 08:42 :
Inderdaad, en dat iedereen er dan zo'n fan van is en helemaal uit zijn dak gaat op dat slome countrynummer .

Mijn laatste film is irreversible: Blijft een geniale film, mensen moeten echt door die schokkende scenes heen kijken, want hij is zoveel meer dan dat.
Ik vond irreversible juist een dodelijk saaie film met een fantasieloos gefilmde
Spoiler
en oppervlakkige, irritante karakters. Het enige goede dat ik kan bedenken aan die film is de
Spoiler
.

Wat had irreversible (jou) zoal te bieden dan? Ik zie het namelijk echt niet. Ja, of het moet de schaamteloze homofobie en het tenenkrommende en onnodig pretentieuze camerawerk zijn. Of misschien de Mementostructuur? Mja, die werkte mij hier alleen maar op de zenuwen.
Oud 01-09-2004, 21:26
Rioto
Citaat:
Milk schreef op 31-08-2004 @ 13:13 :
Ik vond em koppijn opleverend vergezocht slecht. Achteraf hadden we er wel nog lol om, toen we hem finaal de grond in boorden.
stoer.
Oud 01-09-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef op 01-09-2004 @ 22:26 :
stoer.
Dat beweer ik niet. Maar achteraf hadden we er pas lol om, beetje laat vind ik.
Oud 01-09-2004, 21:50
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-09-2004 @ 21:43 :
Wat had irreversible (jou) zoal te bieden dan?
- emotioneel verhaal dat je aan het denken zet(er zijn geen misdaden, alleen maar daden is geen alledaagse boodschap vind ik)
- acteerprestaties van niveau
Spoiler
. Daarnaast wordt er ondanks dat er niet veel achtergrondinfo over de acteurs is gegeven toch duidelijk wat voor personen het zijn, dat kun je oppervlakkig noemen, maar ik noem dat eerder een goede prestatie van de acteurs, ik leefde wel met ze mee.
- camerawerk vond ik niet onnodig pretentieus, het camerawerk vertelde eigenlijk hetzelfde verhaal als de geestdrift van de acteurs, als zij zwaar in de problemen zaten was het camerawerk onoverzichtelijk en chaotisch, en bij de stukken waarin geen vuiltje aan de lucht is zijn lange, rustige en overzichtelijke camerawerk, dat vind ik vrij goed gedaan, maakt de film veel indringender vind ik.
- de mementostructuur vond ik goed uitgewerkt, misschien een extra pluspuntje, maar niet de reden waarom ik het zo'n geweldige film vind.
Spoiler

-
Spoiler

Van homofobische propaganda is niet echt sprake vind ik,
Spoiler

Dat zijn allemaal dingen die de film mij te bieden hadden.

Laatst gewijzigd op 01-09-2004 om 21:52.
Oud 01-09-2004, 22:39
Luna
Luna is offline
fear and loathing in las vegas. voor de 2e keer maar ik kon me van de eerste keer weinig herinneren.
echt een veeeeeette film, ik heb echt zoo gelachen en johnny depp is
Oud 01-09-2004, 22:52
Briseïs
Briseïs is offline
chocolat, omdat ik vandaag eindelijk de dvd op de kop heb getikt. ja leuk natuurlijk.
Oud 02-09-2004, 00:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef

emotioneel verhaal dat je aan het denken zet(er zijn geen misdaden, alleen maar daden is geen alledaagse boodschap vind ik)
Ik vond dat juist erg simplistisch. Zeker nadat ik zoveel mensen had gehoord over de verborgen complexiteit van deze film. Ik had echt zoiets van "waar blijft de complexiteit"? We moesten sympathiseren met(of ons op zijn minst laten intrigeren door)de karakters en hun belevenissen, maar ondertussen wel pikken dat Noé zijn moraal Stone-stijl aan ons opdrong.

Citaat:
- acteerprestaties van niveau
Spoiler
. Daarnaast wordt er ondanks dat er niet veel achtergrondinfo over de acteurs is gegeven toch duidelijk wat voor personen het zijn, dat kun je oppervlakkig noemen, maar ik noem dat eerder een goede prestatie van de acteurs, ik leefde wel met ze mee.
Ik vond dat het acteerwerk, met name van Cassel, niet veel verder reikte dan de oppervlakte. Oftewel een hoop masculien geschreeuw(dat later in de film dan zogenaamd moet afzakken om weer te geven welke gemakzuchtige karakterboog Cassel had ondergaan) en grote gebaren. Dat werd later wel iets beter, maar hij kon mij toch nergens overtuigen. En Monica Beluci, tja, die weet wel hoe ze
Spoiler
. Maar het script is te mager om haar karakter een beetje een geraamte te geven. Dat leidt er toe dat de film zich moet beroepen op het shockerende effect van "een" vrouw die door "een" enge man wordt verkracht. Dat vinden we natuurlijk allemaal vreselijk, maar de shock kwam bij mij dus niet voort uit medeleven en zorgen voor haar personage. Ook niet achteraf.

Het deed me wel iets, maar niet op een dieper niveau. Zoals een wilde vreemde vrouw die wordt verkracht in plaats van bijvoorbeeld een hele goede vriendin of nog closer. Dat is het nadeel van een(in mijn ogen) zwak script(en met script bedoel ik niet de dialogen, want die waren grotendeels geimproviseerd, wat soms duidelijk te merken was), niet afdoende acteerprestaties en de Mementostructuur in combo. De structuur brengt het risico met zich mee dat als het script niet goed genoeg is dan zullen de gebeurtenissen in het begin(het einde dus)je achteraf(na afloop van de film of geleidelijk aan door de film heen) ook niet dusdanig bewegen dat er een terugwerkende kracht van uit gaat. Dat had ik met Memento wel en met Irreversible absoluut niet.

Citaat:
- camerawerk vond ik niet onnodig pretentieus, het camerawerk vertelde eigenlijk hetzelfde verhaal als de geestdrift van de acteurs, als zij zwaar in de problemen zaten was het camerawerk onoverzichtelijk en chaotisch, en bij de stukken waarin geen vuiltje aan de lucht is zijn lange, rustige en overzichtelijke camerawerk, dat vind ik vrij goed gedaan, maakt de film veel indringender vind ik.
Ja, ik denk ook dat het camerawerk de state of mind van de acteurs reflecteerde, maar ik zie niet in hoe dat de film diepgang geeft. Dat soort methodes worden als sinds het begin gehanteerd, zij het natuurlijk net even iets minder gestileerd en extreem dan door Noé. Ik vind het dan ook niets toevoegen.

Maar goed, dit standpunt kan ook komen doordat ik teveel verwachte op intellectueel-cinematisch gebied, zoals ik in het bovenstaande stukje al zei.

Citaat:
- de mementostructuur vond ik goed uitgewerkt, misschien een extra pluspuntje, maar niet de reden waarom ik het zo'n geweldige film vind.
Spoiler
Okay.

Citaat:
-
Spoiler
De details kan ik me niet herinneren, eigenlijk. Je bedoelt dat
Spoiler
Mja, die boodschap is mij dan kennelijk ontschoten. Maar het zou voor mij denk ik niet genoeg zijn om de film te redden. Dat had de plotoutlining moeten doen.

Citaat:
]Van homofobische propaganda is niet echt sprake vind ik,
Spoiler
Mja, maar Gaspar Noé staat bekend als vrij conservatief, en zeker met zijn andere nogal abusief ingestelde filmI Stand Alone in het achterhoofd is dat niet zo gek. En Vincent Cassel kwam op mij ook niet echt over als open minded in de interviews die ik van hem gezien heb. Ik vond het eigenlijk maar een naar mannetje. Misschien dat dit mijn mening over de film behoorlijk heeft aangescherpt.

Trouwens, Noé geeft zelf eerlijk toe de film(s) alleen gemaakt te hebben om te provoceren. Daarbij gebruik makende van veel visuele truukjes en geluiden die het verhaal in geen enkel opzicht stuwen of ondersteunen. Dat werkt voor sommige regisseurs goed, maar die hebben dan ten minste nog een beetje cinematisch talent. En daar kan ik Noe persoonlijk niet echt op betrappen, hoewel I stand alone nog wel iets te bieden had.
Oud 02-09-2004, 04:37
Anonymous John
Anonymous John is offline
The Girl Next Door. Verhaallijn werdt rommelig in de tweede helft, maar alles bij elkaar geteld een van de betere recente teen komedies.

Regels voor berichten