Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2002, 18:14
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Wie weet wat deze dimensie inhoud? Waarom deze er is? En ik heb het niet over de hemel en zo. Ik las laatst iets erover, maar ik snapte er niet veel van. Wie weet er meer over? Heeft het soms iets te maken met glaasje draaien. Alsteblief help me ff.
Oud 09-06-2002, 19:18
CryperA
CryperA is offline
bedoel je met de geestenwereld de sferen? Dus waar de ziel heengaat als hij uit het lichaam gehuppeld is?

Als je glaasje draait sta je open voor geesten om je heen, maar vaak zijn de geesten die hieraan antwoord geven lagere geesten die besloten hebben nog maar ff rond te hangen hier op aarde, zo wijs zullen zij niet zijn, naar mijn idee.
Oud 14-06-2002, 15:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
CryperA schreef:

Als je glaasje draait sta je open voor geesten om je heen, maar vaak zijn de geesten die hieraan antwoord geven lagere geesten die besloten hebben nog maar ff rond te hangen hier op aarde, zo wijs zullen zij niet zijn, naar mijn idee.
Lagere geesten ?!?!?!?!
Wat bedoel je daar nu weer mee?

Gatara
Oud 16-06-2002, 21:20
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Lagere geesten ?!?!?!?!
Wat bedoel je daar nu weer mee?

Gatara
Zielen die hiero nog ronddwalen, bijvoorbeeld doordat ze zelfmoord gepleegd hebben ofzo. Geen geesten die overgaan, zoals normale mensen die sterven, maar hier blijven hangen. Ik denk ook niet dat zij zoveel wijsheid bezitten die wij zouden willen weten.
Oud 16-06-2002, 23:05
Saraï_h
Saraï_h is offline
hellow, ik heb pas geleden een heel stuk getypt over geesten voor mn cu2. misschien heb je er iets aan.

www.cu2.nl/summerrain
Oud 16-06-2002, 23:47
Yule
Yule is offline
Ik heb ooit es gelezen dat als je dmv een plotselinge dood je leven beeindigt, je ziel/geest vast blijft zitten tussen aarde en de sferen/hemel/whatever. hier vielen bijvoorbeeld moorden en ongelukken onder, maar ook zelfmoord, aangezien je ziel/geest dan nog niet klaar is om over te gaan.

Daarnaast blijf ik van mening dat de mensheid stom is, dat hele stuk staat tig keer op et filosoof forum en hier ook nog ergens geloof ik, dus zallik jullie besparen, maja, as de mens dom is, en die geesten van doden zijn, dan betekend dat dat als je een geest heb van een pas "dode" dat die nog steeds stom is. Ik denk dat geesten nog leren, en dan dus wel inzien hoe stom ze in hun mensenleven waren, dus een geest die al langere tijd dood is, offie nou hier of ver weg is, zal volgens mij wel slimmer zijn dan de doorsnee mens hoor...
Oud 17-06-2002, 09:35
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Ik ben het met geen van allen eens. Ik zie "geesten" als astrale lichamen. Als je dood gaat, verteerd je fysieke lichaam. Je mentale lichaam wordt wederboren, en je astrale lichaam blijft gewoon bestaan, enkel elders...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 17-06-2002, 10:58
Gatara
Gatara is offline
En wie zouden dan de beschermengelen zijn? Of denk je niet dat die bestaan?

Gatara
Oud 17-06-2002, 12:20
Yule
Yule is offline
Beschermengelen ? jah, die zijn er wel...

Ik denk dat iedereen die dood gaat dus z`n fysieke lichaam achterlaat en verder leeft as geest... waarvan sommige tussen deze wereld en de geestenwereld blijven zitten, en sommige naar de geestenwereld gaan. Maar ik denk wel dat de geestenwereld en deze redelijk dicht verbonden zijn en contact leggen van een geest van zijn wereld naar hier niet zo moeilijk voor hem/haar is. De beschermengelen zijn volgens mij gewoon overledenen die veel om je gaven in het leven en nu hun "macht" als geest zijnde gebruiken om jou in het fysieke leven te helpen... Of geesten die jou om de een of andere rede willen helpen, maar die je nog nooit gezien hebben.... klinkt wel logisch vinnik zelf, as mens zijnde maak je tog ook steeds nieuwe vrienden enz ?
Oud 17-06-2002, 12:57
gurkeltje
gurkeltje is offline
ik denk dat je zoiets hebt als een lichaam een geest en een levenskracht ofzo. nou als je doodgaat dan gaat het lichaam kapot zegmaar. De geest dat word een engel of net hoe je het wil noemen een engel/geest/spook en de levenskracht gaat terug naar de bron (soort god zeg maar) waaruit nieuwe mensen geboren worden.
Oud 17-06-2002, 17:51
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
hellow, ik heb pas geleden een heel stuk getypt over geesten voor mn cu2. misschien heb je er iets aan.

www.cu2.nl/summerrain
Heb gelezen, vind flink wat waarheid in je verhaal zitten
Oud 17-06-2002, 18:21
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
geesten zijn energieen/ vibraties. Die kunnen b.v. onstaan wanneer iemand dood gaat en zijn energieen komen niet goed weg, die blijven dan ronddoen. Overal hangen ze, zijn ze. Ook geesten zijn mijn gedachten die zo sterk zijn dat ze vanzlef waarheid worden, gedachtenkracht zijn ook vibraties. Het zijn energiieen, niet iets alwetends ofzo, waar je alles aan kan vragen haha. Ben maar blij als je zelf wat klaarheid van geest kan verkrijgen, kennis is macht, die ronddolende energiieen is maar 1 manier om te leren.

By the way; Je astrale lichaam/energie knalt keihard uit elkaar zodra je dood gaat, bij bijna iedereen gebeurt dat, dit kan je alleen voorkomen door een grote klaarheid en helderheid van geest te verkrijgen waardoor je kan wegglippen ergens anders heen zonder verzwolgen te worden door de immense enrgieen die aan je trekken zodra je lichaam wegvalt.
Oud 17-06-2002, 20:17
legatus
legatus is offline
Ja hoor, en menselijke kennis zal ons redden

Géén kinderachtige regeltjes in het hiernamaals, geen puntensystemen of reincarnatie programma's als of het de zoveelste herhaling is van 'vrienden voor het leven'.

Áls er wat is dan zal iedereen het verdienen -- hoe 'dom' diegene dan ook volgens jouw was. Is dit niet het geval dan mogen we wel zeker concluderen dat iemand zich geroepen heeft gevonden en een wereld naar zijn inzicht heeft gebogen. Maar die zal dan nog niet door aardse kennis voldoen, tenzij het een lotterij is waar een enkele keer iemand naar een 'hogere' ring, sfeer of niveau toegelaten word.
Oud 20-06-2002, 15:26
Pink panter
Pink panter is offline
misschien is er wel helemaal geen hemel?
en als die er is, hoe ziet dat eruit..
mensen met een half-dood ervaring zeggen dat ze "licht" zagen.
ik vind dat best interesant om te weten.

maarja we zullen er nooit achterkomen.Tenzij je zelf overlijd.

t'blijft een illusie
Oud 20-06-2002, 17:26
~GoldenAura~
~GoldenAura~ is offline
Ja maar niemand zag ooit een trappetje naar beneden
Oud 21-06-2002, 10:48
pe
pe is offline
In de christelijke bijbel hebben ze het over een visioen van ene Jacob. Die zag dus ladders, waar mensen over naar boven en naar beneden gingen. Betekenis: incarneren en excarneren. Dit noemt men: een jacobsladder. Hier heb je dus je laddertje omlaag. Een symbolisch laddertje natuurlijk. Maar de kerkvaders hebben dit idee niet overgenomen, in veel andere godsdiensten komt het wel terug.

Verder: de 10e tarotkaart heet "het rad van fortuin". Het is de kaart die gaat over incarnatie op aarde en excarnatie (=vanuit de aarde teruggaan naar het beginpunt). Het wordt door een cirkel of wiel voorgesteld: heen en terug. Fortuna is de Romeinse godin van het Lot (noodlot). Het lot is wat je op aarde mee te maken krijgt, goed en slecht.

Ik heb ooit een droom uitgelegd waarin in symbolentaal uitgelegd werd, dat iemand vanuit een hoge sfeer naar beneden ging om op aarde geboren te worden. Andere dromen laten vrij vaak zien in symbooltaal, dat het op aarde "donker" is en daarboven veel lichter en zuiverder. Vandaar ook de witte kleding, die overledenen aanhebben (en vandaar ook dat spoken er wit uitzien). Wit = symbool voor zuiverheid in dromen. Als je wilt kan ik wel een paar linken hierover bij elkaar zoeken.

Maar als het 'boven' beter is dan beneden, dan hoef je het natuurlijk nog geen "hemel" te noemen. Dat doen christenen, maar ik ben geen christen. Begrijp alleen de symbolen in hun heilige boeken.

~pe.
Oud 21-06-2002, 12:59
Digger3
Digger3 is offline
Geesten gelijkstellen aan de volledige persoon, die de overledene was, klopt volgens mij niet. Een geest is misschien een bepaald soort aftreksel van een aantal eigenschappen van die persoon, maar zeker de persoon zelf niet. Je kan dit lichamenen noemen, energieen, of wat je wil.
Oud 21-06-2002, 21:34
Janet
Janet is offline
hets is er dus voor om je sperituele weg te volgen en aftemaken.....
Oud 30-05-2004, 22:39
dysera
dysera is offline
ey mensen makkelijk gezegd amaar gewoon niet beginnen naan glaasje draaien het wordt een verslaving echt waar
Oud 30-05-2004, 22:51
Uziel
Uziel is offline
Ik heb ook een aantal keer glaasje gedraait, en ik kan je vertellen dat het niet alleen domme mensen zijn die tot geest geworden zijn hoor... Maargoed kan er weinig over zeggen verder...

De geestenwereld.. Ik heb er lang over nagedacht samen met een vriendin die nogal wat rare dingen vertoont.. Ik kwam tot het volgende idee:

De geest zit opgesloten in het lichaam normaal gesproken. En kan dus ook niks meer om met de buitenwereld te communiceren, dan de hulpmiddelen die het lichaam biedt.. Ogen, Oren, e.d.
Nu zou het mogelijk zijn dat Bij sommige mensen er een soort gaatje ( ? ) in het hoofd zit ofzo waardoor de geest er uit kan en meer zou kunnen omdat het niet afhankelijk is van het lichaam. wat tevens verklaart dat mensen die paranormale gaven hebben, vaak geen behoefte voelen tot bepaalde lichamelijke dingen...

In de slaap komt de geest wel vrij van het lichaam bij iedereen schijnt... Alles wat je in kleur droomt, maak je mee als geest. En je kunt zelfs oefenen om bewust te worden dat je uit je lichaam staat en je droomt kunt sturen, ipv gewoon te dromen...

Ik moet er wel bij zeggen dat ik hoe dan ook kritisch blijf over dit soort onderwerpen en nergens in geloof, maar ook niks uitsluit...
Er gebeuren soms gewoon dingen die je niet kunt negeren...
Oud 31-05-2004, 09:39
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
wat een up
Oud 31-05-2004, 11:37
Shitonya
Shitonya is offline
Schapie, schapie, schapie, als ik in mijn vingers knip dan springt m'n geest uit mijn gaatje uit mijn neus
Oud 31-05-2004, 12:28
AngelLena
AngelLena is offline
Joehoe...2002... da's wel dramatisch ver terug vind je niet?

Regels voor berichten