Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 07:57
Apomes
Apomes is offline
Wat een smiley titel .

Ik heb vaak last, dat ik plots fel begin te knipperen met mijn ogen. Ik pits ze dan echt opeen, ik merk er niets van maar mijn heeft mij dat al verschillende keren vermeld!
Mijn vraag is kan je hier iets aandoen, zodanig dat ik niet meer zo hevig knipper met mijn ogen?

PS: ik draag geen bril, noch lenzen.
Oud 31-08-2004, 08:59
Verwijderd
Doe je dat zomaar of bv. op momenten dat je zenuwachtig bent (ivm je topic op psych)?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 10:21
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-08-2004 @ 09:59 :
Doe je dat zomaar of bv. op momenten dat je zenuwachtig bent (ivm je topic op psych)?
Wist ik het maar , ik doe eht onbewust . Ik denk zomaar, want ik krijg het ook als ik me compleet om mijn gemak voel. Ik heb al druppels geprobeerd voor de ogen vochtig te houden, maar echt helpen deden ze niet.
Oud 31-08-2004, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 31-08-2004 @ 11:21 :
Wist ik het maar , ik doe eht onbewust .
Anderen zeggen het je toch? Anders wist je ook niet dat je het deed. Ik neem aan dat je wel weet wanneer mensen er wat van zeggen? Krijg je het alleen te horen als je zenuwachtig bent of ook vaak op andere momenten?

Als jij je post aanpast nadat ik je heb gequote, dan klopt mijn post niet meer. Maar goed, 't zou een soort van 'zenuwtrekje' kunnen zijn. Misschien dat anderen nog andere dingen weten.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:00
Verwijderd
Misschien is het wel een tic.

Ik heb zelf last van diverse tics, oa dezelfde als jij. Heb nog niets gevonden wat er tegen helpt.

Wel hoor ik van verschillende kanten dat het op Gilles de la Tourette lijkt, wat ik heb.

Maar ik ben nog niet zo'n held om dat te laten onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:07
Verwijderd
Ik dacht ook meteen aan GdlT toen ik dit las, een jongen waarmee ik op de basisschool zat knipperde ook zo af en toe heel stijf met z'n ogen. Het werd steeds ietsje erger, maar zelf had hij het niet door, pas als andere mensen hem vroegen of er iets in z'n oog zat ofzo. Hij heeft er uiteindelijk medicijnen voor gekregen, toen werd die tic onderdrukt.

Ik zou er gewoon eens mee naar de dokter gaan, kan nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:08
steefos
steefos is offline
ik knipper volgens een vriendin absurd veel als ik een proefwerk of test maak, en al ik snel lees of nadenk ik heb er nog nooit wat van gemerkt maar t schijnt heel raar eruit te zien.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:17
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Een vriend van me had dat vroeger ook, meestal in stresserende situaties of wanneer hij zich niet op zijn gemak voelde. Hij had veel ruzie thuis en voelde zich niet lekker in zijn vel enzo. Nu hij zich wel weer goed voelt is dat knipperen met z'n ogen overgegaan. Ik hoop dat het zoiets is en dat het vlug overgaat

Regels voor berichten