Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2004, 18:05
esmi
esmi is offline
Heej mensen!

Ik ga deze zomer met een aantal vriendinnen naar Londen. Ik vroeg me af of meer mensen hierheen zijn geweest op vakantie, en zo ja, wat voor dingen aan te bevelen zijn om daar te gaan doen.

Alvast bedankt!
Oud 28-07-2004, 18:26
Verwijderd
moet dit niet in europa?
Oud 28-07-2004, 18:46
esmi
esmi is offline
Geen idee, kom hier niet zo heel vaak.
Oud 28-07-2004, 18:54
Breg
Breg is offline
tja, wat wil je? toeristische dingen bezoeken, winkelen, gewoon een beetje rondlopen andere leuke dingen bezoeken?
Oud 28-07-2004, 18:56
Quiana
Quiana is offline
--> Europa.
Oud 07-08-2004, 22:36
TRXD
TRXD is offline
Ben paar keer in Londen geweest. Alles bij elkaar een paar weken denk ik. Een kleine tip van me is om een metrokaart te kopen die een week ofzo geldig is in de belangrijkste zones. Buiten de toeristische dingen zou je bijvoorbeeld ook eens naar een minder toeristisch deel van de stad kunnen gaan en daar een keer rondlopen om te zien hoe de mensen in sommige wijken echt leven. Voor de verder rest, goed opletten op je spullen (net zoals in elke grote stad) en veel plezier maken!
Oud 09-08-2004, 09:40
Verwijderd
Je hebt 6 zones voor de metro + ABCD. Nu zul je als je slaapt in het centrum voornamelijk daar zijn. Zone 1 omvat alle toeristische attractie's bijna.

Een enkele reis kost 2 pond
Een retour reis kost 4 pond
Maar je kan een dagkaart kopen voor zone 1 en 2 en dan mag je de hele dag daarmee reizen voor 4.30 pond.
Daarnaast heb je ook nog een weekkaart en een weekend kaart.

Voor de weekkaart heb je een foto! nodig dus neem die in ieder geval mee want op station foto's maken enzo is wel duur.

Ik weet niet waar je van houd maar dingen die ik erg leuk vond om te doen :
- science museum + natural history museum (wetenschap en diertjes)
- tate modern (hier heb je moderne kunst)
- imperial war museum (over de 1e + 2e wereldoorlog, daarnaast is er een indrukwekkende tentoonstelling over de holocaust)
- winkelen in oxford en regent street
- wandelen door het park (regents park is groot! ) (en je kan er lekker bruin worden)
- harrods/ hamleys
- covent garden (allerlei straat artiesten en veel winkeltjes) (op zaterdag kan je op het metrostation "covent garden" tussen 10.00 - 17.00 alleen maar uitstappen omdat het zo druk is. Je zal dan een stu kje moeten lopen naar een ander metro station (leicester square ofzo)

Verder heb je nog heel veel musea.

Af te raden : Tate Britain (of je moet van engelse schilderkunst houden)
Londen Museum (het stelt niet echt veel voor)

Nouja dat was het qua dingen om te doen.

Overigens is het wisselen van de wacht wel leuk om te zien, maar als het heet is niet aan te raden omdat er weinig schaduw is.

Daarnaast eten :
Als je op zoek bent naar de 'goedkopere' plaatsen om te eten kan je eventueel naar victoria station gaan. Hier heb je als je de rolltrap opgaat eerst een 'winkel' gedeelte en dan nog een roltrap en je hebt : deep pan pizza, singapore sam (voor 4,60 heb je dan rijst met bijvoorbeeld zoet zure saus (maar ze hebben veel verschillende), de mac en kfc.

Ik was wel te spreken over de kwaliteit van de burger king/mac. In veel gevallen is het er een beetje druk dus alles wordt vers gemaakt.

Supermarkten :
Eten is duur in londen, behalve als je in een super markt bent :
Marcs en Spencer (die vind je bijna bij elk metrostation, bij coventgarden/greenpark/victoria in ieder geval)
Sansbury nogwat (ik weet in ieder geval dat deze op victoria zit bij het winkel gedeelte (onder de eettentjes).

Verder zou ik niet van die kleine flesjes kopen steeds (maar dat heb je zelf denk ik ook wel bedacht ) Een grote fles drink je toch wel leeg en anders deel je hem op in 4 kleine flesjes (de meeste grote flessen zijn daar 2 liter!)

Nouja, wil je nog wat weten moet je mailen..
Oud 18-08-2004, 15:16
esmi
esmi is offline
Heel erg bedankt!
Oud 18-08-2004, 16:14
Dolores
Dolores is offline
Misschien dat je hier nog wat aan hebt.
Oud 18-08-2004, 17:10
Apomes
Apomes is offline
waarom vergeet iedereen het BRITISH museum?
Oud 20-08-2004, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 18-08-2004 @ 18:10 :
Ik ben daar niet heen geweest .. dus ik weet er ook niet zo veel over. Ik weet wel dat er in de metrostations veel reclame er voor hing. Ze hadden daar wel een leuke tentoonstelling..

Ik vergeet hem niet , maar ik ben d'r niet geweest
Oud 23-08-2004, 13:30
Nijn*
Nijn* is offline
Ben er een tijd geleden geweest. En wat op mij erg veel indruk heeft gemaakt zijn 'the dungens' of hoe je dat ook zegt. Daar kun je zien hoe ze mensen vroeger martelden..Erg goed gemaakt.
Verder kun je er op rekenen dat er op zondag geen ruk is te doen..De winkelstraten zijn ook wel leuk, en de plaatselijke marktjes ook!

Veel plezier in Londen!
Nijn*
Oud 24-08-2004, 13:25
Breg
Breg is offline
ik vond er op zondag genoeg te doen, zeker in de wijk Camden waar in het weekend veel (kleding)markten zijn.
Oud 24-08-2004, 15:26
MH
MH is offline
En voor het geval je een redelijk betaalbare High Tea wilt, moet je naar de Orangery in Hyde Park (naast Kensington Palace). Dit is een vrij luxueuze Tearoom, waar je voor £ 10,- een redelijke theetafel hebt (pot thee, scones, aardbeien en sandwich).
En nog een tip: onderschat de afstanden niet! Toen ik er was (met een mede-student) besloten we bij de Bank of England uit de metro te gaan en via London Bridge naar de Tower Bridge te lopen. Eenmaal bovengronds stonden we tussen de grijze, saaie kantoorgebouwen en was het nog drie bushaltes naar de London Bridge (toch maar de bus genomen, anders was het plm 15 min lopen). Vanaf de London Bridge langs de Theems bleek het ook nog zo'n 20 min lopen naar de Tower Bridge. Eerst waren we nog van plan om diezelfde dag nog naar Hyde Park te gaan met de bus, maar als die al niet vol zit in de spits, Ben je nog een uur onderweg. Neem gewoon de bus voor kleine stukjes of de metro als je van de ene naar de andere kant wilt.
Oud 24-08-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 24-08-2004 @ 16:26 :
En voor het geval je een redelijk betaalbare High Tea wilt, moet je naar de Orangery in Hyde Park (naast Kensington Palace). Dit is een vrij luxueuze Tearoom, waar je voor £ 10,- een redelijke theetafel hebt (pot thee, scones, aardbeien en sandwich).
En nog een tip: onderschat de afstanden niet! Toen ik er was (met een mede-student) besloten we bij de Bank of England uit de metro te gaan en via London Bridge naar de Tower Bridge te lopen. Eenmaal bovengronds stonden we tussen de grijze, saaie kantoorgebouwen en was het nog drie bushaltes naar de London Bridge (toch maar de bus genomen, anders was het plm 15 min lopen). Vanaf de London Bridge langs de Theems bleek het ook nog zo'n 20 min lopen naar de Tower Bridge. Eerst waren we nog van plan om diezelfde dag nog naar Hyde Park te gaan met de bus, maar als die al niet vol zit in de spits, Ben je nog een uur onderweg. Neem gewoon de bus voor kleine stukjes of de metro als je van de ene naar de andere kant wilt.
Als je een dagkaart hebt is de metro opzich ook wel handg hoor, want het uitzoeken van de bus kost wel redelijk wat tijd en de bus is duurder als de metro .
Oud 24-08-2004, 20:34
MH
MH is offline
Je kunt ook met de metrodagkaart in de bus.
Oud 25-08-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 24-08-2004 @ 21:34 :
Je kunt ook met de metrodagkaart in de bus.
ooh

maar dat staat niet overal dus dat wist ik niet
Oud 27-08-2004, 13:32
miss Elise
miss Elise is offline
shoppen in DE straat van londen (en ja, ben idd de naam vergeten ) das wel duur, maar etalages kijken kan ook leuk zijn
Oud 27-08-2004, 17:47
Breg
Breg is offline
Oxford Street?
Oud 29-08-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 27-08-2004 @ 18:47 :
Oxford Street?
Regent Street

uitstappen bij Oxford Circus
Oud 31-08-2004, 13:12
Breg
Breg is offline
Tja ik twijfelde wat ze bedoelde. Oxford Street wordt vaak als DE straat gezien, maar in Regent street zitten over het algemeen duurdere winkels.

Uitstappen kan trouwens ook bij Picadilly circus. Wat ook kan is uitstappen bij Picadilly Circus of Oxford circus dan regent street doorlopen en teruglopen door de straat erachter: Carnavy Street, zitten hele leuke winkeltjes.
Oud 01-09-2004, 14:56
MH
MH is offline
*heeft slechte ervaringen met eerder uit de metro stappen*
Oud 04-09-2004, 15:26
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Ik ben met werkweek in Londen geweest, vond het echt onwijs tegenvallen! Echt een zaken stad, geen mooie gebouwen zoals in Parijs, overal druk druk druk....nee ik vond Londen een tegenvaller...
Oud 12-09-2004, 17:15
MH
MH is offline
Citaat:
--Pipeloi-- schreef op 04-09-2004 @ 16:26 :
Ik ben met werkweek in Londen geweest, vond het echt onwijs tegenvallen! Echt een zaken stad, geen mooie gebouwen zoals in Parijs, overal druk druk druk....nee ik vond Londen een tegenvaller...
Maar sta je wel erbij stil dat als je goed uit je doppen kijkt, je ook veel ziet in Londen? Het is nl een stad met compleet eigen stijl.
Oud 23-10-2004, 11:04
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Apomes schreef op 18-08-2004 @ 18:10 :
Inderdaad! En vergeet de reading room niet...

Het is anders als Parijs, maar als je weet waar je moet kijken heeft het toch echt wel sfeer, ik heb er altijd met plezier gewoond.
Oud 28-10-2004, 17:19
thatssarah
thatssarah is offline
nope, maar het lijkt me er wel superleuk!
Advertentie

Regels voor berichten