Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op wie zou je NU stemmen bij Landelijke Verkiezingen?
CDA 9 5.11%
VVD 23 13.07%
D66 12 6.82%
PvdA 29 16.48%
Groenlinks 42 23.86%
SP 24 13.64%
LPF 3 1.70%
Leefbaar Nederland 0 0%
Christen Unie 1 0.57%
SGP 1 0.57%
Partij v/d Dieren 8 4.55%
Eenmans fractie Lazrak (ex-SP) 0 0%
Eenmans fractie Wilders (ex-VVD) 13 7.39%
Overig (post je keuze+argumentatie) 2 1.14%
Blanco 2 1.14%
Ik ga niet stemmen 7 3.98%
Aantal stemmers: 176. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2004, 11:27
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Ik weet dat er nog lang geen verkiezingen zijn in Nederland, maar ben toch zeer benieuwd wat de mede-N&A-er zou stemmen als er nu verkiezingen werden gehouden.

Je hoeft niet te argumenteren waarom je stemt voor wie, maar dat mag natuurlijk wel (maar hou et wel netjes ).

Ik probeer zoveel mogelijk partijen in de pol te krijgen, maar partijen die echt te klein zijn komen er niet in, die vallen onder overig: geef even aan op welke partij je hebt gestemd en waarom

Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 11:30.
Advertentie
Oud 03-09-2004, 11:39
Verwijderd
Ik heb PvdA gestemd maar als het moment daar is zou ik ook wel op GL kunnen stemmen. Eigenlijk hebben alle partijen voor mij meer negatieve dan positieve punten in hun program, maar niet stemmen vind ik ook verzaken van mijn burgerplicht.

Ik ben bang dat er niets anders opzit dan na mijn studie een eigen politiek partij op te richten.
Oud 03-09-2004, 11:49
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 11:39 :
Ik heb PvdA gestemd maar als het moment daar is zou ik ook wel op GL kunnen stemmen. Eigenlijk hebben alle partijen voor mij meer negatieve dan positieve punten in hun program, maar niet stemmen vind ik ook verzaken van mijn burgerplicht.

Ik ben bang dat er niets anders opzit dan na mijn studie een eigen politiek partij op te richten.
je kunt rekenen op de stemmen van heel s.com
Oud 03-09-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 03-09-2004 @ 11:49 :
je kunt rekenen op de stemmen van heel s.com
Dat valt tegen denk ik.
Oud 03-09-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 11:39 :
Ik heb PvdA gestemd maar als het moment daar is zou ik ook wel op GL kunnen stemmen. Eigenlijk hebben alle partijen voor mij meer negatieve dan positieve punten in hun program, maar niet stemmen vind ik ook verzaken van mijn burgerplicht.

Ik ben bang dat er niets anders opzit dan na mijn studie een eigen politiek partij op te richten.
als jij een positief cultuurprogramma hebt krijg je mijn stem
Oud 03-09-2004, 11:57
Verwijderd
Ik heb wel 35.000 stemmen nodig om sowieso een zetel te halen, maar in elk geval bedankt
Oud 03-09-2004, 11:57
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 11:54 :
Dat valt tegen denk ik.
mwah je bent *misschien* wel een lul, maar als je een goed politiek programma hebt dan wil ik best op je partij stemmen.
Oud 03-09-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 03-09-2004 @ 11:57 :
mwah je bent *misschien* wel een lul, maar als je een goed politiek programma hebt dan wil ik best op je partij stemmen.
Ik denk dat jij mijn program onterecht als rechts zou bestempelen, Danneman zou het onterecht als rechts bestempelen, Machiavelli c.s. zouden het onterecht als links bestempelen.

I am so misunderstood.
Oud 03-09-2004, 12:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 12:00 :
Ik denk dat jij mijn program onterecht als rechts zou bestempelen, Danneman zou het onterecht als rechts bestempelen, Machiavelli c.s. zouden het onterecht als links bestempelen.

I am so misunderstood.

Moet je even uithuilen?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 03-09-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 03-09-2004 @ 12:01 :
Moet je even uithuilen?
Mag ik geen lid worden van de Politieke partij Rechtdoor?
Oud 03-09-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 12:00 :
Ik denk dat jij mijn program onterecht als rechts zou bestempelen, Danneman zou het onterecht als rechts bestempelen, Machiavelli c.s. zouden het onterecht als links bestempelen.

I am so misunderstood.
nou, licht eens een tipje van de sluier
Oud 03-09-2004, 12:03
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 12:00 :
Ik denk dat jij mijn program onterecht als rechts zou bestempelen, Danneman zou het onterecht als rechts bestempelen, Machiavelli c.s. zouden het onterecht als links bestempelen.

I am so misunderstood.
het zal altijd beter zijn dan de huidige partijen daarom krijg je die stemmen dan alsnog
Oud 03-09-2004, 12:03
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 11:39 :
Ik heb PvdA gestemd maar als het moment daar is zou ik ook wel op GL kunnen stemmen. Eigenlijk hebben alle partijen voor mij meer negatieve dan positieve punten in hun program, maar niet stemmen vind ik ook verzaken van mijn burgerplicht.

Ik ben bang dat er niets anders opzit dan na mijn studie een eigen politiek partij op te richten.
Haha, dit is vrijwel exact de reactie die ik wilde posten.

Misschien moeten we samen iets beginnen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 03-09-2004, 12:04
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 12:01 :
Mag ik geen lid worden van de Politieke partij Rechtdoor?
Van mij wel
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 03-09-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 03-09-2004 @ 12:01 :
nou, licht eens een tipje van de sluier
Dat moet ik eerst op papier zetten, nu heb ik nog maar 2 punten ofzo.
Oud 03-09-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 12:04 :
Dat moet ik eerst op papier zetten, nu heb ik nog maar 2 punten ofzo.
vertel
Oud 03-09-2004, 12:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 12:04 :
Dat moet ik eerst op papier zetten, nu heb ik nog maar 2 punten ofzo.
We kunnen onder het genot van een pilsje een nieuw beginselen programma opzetten?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 03-09-2004, 12:19
Verwijderd
Lijkt me een goed plan, kunnen we meteen zien of en hoe we op één lijn zitten op politiek vlak ik heb vanaf maandag toch weer college (maandag rota ) dus
Ads door Google
Oud 03-09-2004, 12:22
waaromniet?
waaromniet? is offline
Prima, nog meer mensen die naar Nijmegen willen komen voor dat doel?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 03-09-2004, 12:25
Verwijderd
GL, maar ik steun die partij niet op alle punten, maar altijd nog op meer punten dan de andere partijen.

@Wouter: als je partij is voor de onbeperkte uitoefening van bepaalde grondrechten stem ik op je.
Oud 03-09-2004, 12:26
Verwijderd
Nou, ik was wel van plan om de grondrechtenstructuur ingrijpend te wijzigen. En dat waardeloze artikel 137c Sr (aanzetten tot haat) gaat er ook aan.
Oud 03-09-2004, 12:30
Verwijderd
Goed idee
Leve de tolerantie
Oud 03-09-2004, 12:31
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Weet ik nog niet.
Oud 03-09-2004, 12:32
onderkoffer
onderkoffer is offline
als je alle de grondwet ook afdwingbaar maakt ben ik je man
Oud 03-09-2004, 12:34
Verwijderd
Citaat:
onderkoffer schreef op 03-09-2004 @ 12:32 :
als je alle de grondwet ook afdwingbaar maakt ben ik je man
Hoe stel je je dat voor?
Advertentie
Oud 03-09-2004, 12:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 12:34 :
Hoe stel je je dat voor?
Misschien art 120 eruit ofzo
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 03-09-2004, 12:36
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 12:34 :
Hoe stel je je dat voor?
rechters de mogelijk heid geven wetten te verwerpen die instrijdzijn met de grondwet ( beetje zoals het amerikaanse model)
Oud 03-09-2004, 12:44
Verwijderd
Zoveel concreets staat er niet in de grondwet waar echt goed aan getoetst kan worden. Ik denk dat je dan een best wel onwenselijke situatie krijgt waarin er enorm veel beroepen worden gedaan op de grondrechten uit het eerste hoofdstuk van de grondwet, terwijl de wetgever allang allerlei bijzondere wetten in het leven heeft geroepen om die grondrechten uit te werken - denk aan de Algemene wet gelijke behandeling, de Wet gelijke behandeling mannen en vrouwen, artikelen als 137c Strafrecht, de gelijke-behandelingsbepalingen in het Burgerlijk Wetboek, et cetera.

In tegenstelling tot bijv. het Amerikaanse model, waar de grondwet echt een manifest is met concrete waarden erin vastgelegd, is onze grondwet niet veel meer dan een bevoegdheidsverdeling en een startpunt voor de bevoegdheid van de wetgever. Niet voor niets zijn er zoveel wetten in formele zin die zeer belangrijke materie regelen, waarover in de grondwet slechts één artikel staat met als inhoud 'het onderwerp X wordt bij of krachtens de wet geregeld'.

Persoonlijk zie ik meer heil in een directe(re) uitwerking van de grondrechten in het EVRM in plaats van in de grondwet. Gelijkschakeling van grondrechten zou wat mij betreft een speerpunt van Europese eenwording moeten zijn. De Hoge Raad en andere Europese hoogste rechtscolleges zouden zich meer moeten richten naar de rechtspraak van het EHRM.
Oud 03-09-2004, 12:45
Verwijderd
Minst erge van een boel kwaden, oftewel D'66.

Ze hebben wel een aantal punten waarin ik me kan vinden, en minder punten waarin ik me niet kan vinden dan bij de gemiddelde partij.
Oud 03-09-2004, 13:46
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
GroenLinks, hebben van de huidige partijen verreweg het beste begrip van het recht, en zijn ook 'groen'. Bovendien is Halsema's constitutionele controle-voorstel
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 03-09-2004, 13:48
Falkh
Avatar van Falkh
Falkh is offline
Uit principes stem ik helemaal niet meer, ik heb me zelf een tijde bezig gehouden met een aantal politieke partijen. Maar het komt er op op neer dat het allemaal een stelletje kontelikkende huichelaars zijn.

Ik bepaal mijn eigen regels wel, dus ik stem op geen van allen.
Oud 03-09-2004, 13:54
L1
Avatar van L1
L1 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-09-2004 @ 12:45 :
Minst erge van een boel kwaden, oftewel D'66.

Ze hebben wel een aantal punten waarin ik me kan vinden, en minder punten waarin ik me niet kan vinden dan bij de gemiddelde partij.
uch
__________________
No intensity, no victory
Oud 03-09-2004, 13:58
onderkoffer
onderkoffer is offline
oaj als nare man toch geen partij lanceert dan weet ik het nog niet
ik houd de meeste partijen open behalve natuurlijk het cda sgp en lfp
Oud 03-09-2004, 14:01
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 12:00 :
Ik denk dat jij mijn program onterecht als rechts zou bestempelen, Danneman zou het onterecht als rechts bestempelen, Machiavelli c.s. zouden het onterecht als links bestempelen.

I am so misunderstood.
als je een partij opricht voor de "misunderstoods" van onze samenleving ben ik natuurlijk ook gedwongen op je te stemmen

en btw: ik zal je programma niet zomaar als rechts bestempelen, wat is dat voor kul... dat ik toevallig eerder links stem als rechts en over het algemeen linkse partijprogramma's beter vind als rechtse heeft niets te maken met dat het rechts of links is.

Citaat:
waaromniet? schreef op 03-09-2004 @ 12:22 :
Prima, nog meer mensen die naar Nijmegen willen komen voor dat doel?
ik kom er wel bijzitten

oh, en ik wil jullie wel voorzien van wat populistische luide kreten om wat kiezers binnen te halen

Oud 03-09-2004, 14:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Gl
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 03-09-2004, 14:08
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
p v/d a, gl of sp.
maar dan zoek ik wel uit vlak voor de verkiezingen!
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Ads door Google
Oud 03-09-2004, 14:13
MH
Avatar van MH
MH is offline
CDA, al vaker gemotiveerd: midden-rechtse partij, daadkrachtig en zij hebben tenminste in hun donder dat ze zich aan de 3% moeten houden.
Oud 03-09-2004, 14:19
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
GroenLinks.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 03-09-2004, 14:20
moon
Avatar van moon
moon is offline
Groenlinks
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Oud 03-09-2004, 14:24
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
joh wel een grote groep linkserds hier!

als ik dit zo zie wordt GL de grootste partij op S.com

(aan de andere kant zijn de GL stemmers over het algemeen ook wel erg begaan en zullen daardoor eerder stemmen in dit topic, of uberhaupt op het subforum N/A zitten.... *wonders what this topic would do @ Lifestyle *)
Oud 03-09-2004, 14:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
ja, tis toch duidelijk, dat wordt de sgp.


(vraag me trouwens af wie er niet gaat stemmen)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-09-2004, 14:38
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-09-2004 @ 14:33 :
ja, tis toch duidelijk, dat wordt de sgp.


(vraag me trouwens af wie er niet gaat stemmen)
Citaat:
Falkh schreef op 03-09-2004 @ 13:48 :
Uit principes stem ik helemaal niet meer, ik heb me zelf een tijde bezig gehouden met een aantal politieke partijen. Maar het komt er op op neer dat het allemaal een stelletje kontelikkende huichelaars zijn.

Ik bepaal mijn eigen regels wel, dus ik stem op geen van allen.
Oud 03-09-2004, 14:39
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Falkh schreef op 03-09-2004 @ 13:48 :
Uit principes stem ik helemaal niet meer, ik heb me zelf een tijde bezig gehouden met een aantal politieke partijen. Maar het komt er op op neer dat het allemaal een stelletje kontelikkende huichelaars zijn.

Ik bepaal mijn eigen regels wel, dus ik stem op geen van allen.
hij dus
Oud 03-09-2004, 14:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
op zich niet slim, dan bepalen anderen voor je wat er gebeurd.

(en verspeel je naar mijn idee ook het recht om kritiek op het beleid uit te oefenen, je wilt dan immers wel afkraken, maar niet verbeteren)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-09-2004, 14:43
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-09-2004 @ 14:42 :
op zich niet slim, dan bepalen anderen voor je wat er gebeurd.

(en verspeel je naar mijn idee ook het recht om kritiek op het beleid uit te oefenen, je wilt dan immers wel afkraken, maar niet verbeteren)
wat vind je van blanco stemmen dan ?
Oud 03-09-2004, 14:52
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 03-09-2004 @ 14:43 :
wat vind je van blanco stemmen dan ?
@ T_ID: true

Blanco stemmen is in mijn inziens beter dan niet stemmen, je geeft immers door blanco te stemmen aan dat je wel WILT stemmen maar dat er geen partij is die jou standpunten vertegenwoordigd.

Als er genoeg wordt blanco gestemd gaan nieuwe en gevestigde politieke partijen imho vanzelf kijken wie die blanco stemmers zijn en steekt een nieuwe partij de kop op of passen partijen zich aan zodat de blanco stemmer ook kan stemmen.
Oud 03-09-2004, 15:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 03-09-2004 @ 14:24 :
joh wel een grote groep linkserds hier!

als ik dit zo zie wordt GL de grootste partij op S.com

(aan de andere kant zijn de GL stemmers over het algemeen ook wel erg begaan en zullen daardoor eerder stemmen in dit topic, of uberhaupt op het subforum N/A zitten.... *wonders what this topic would do @ Lifestyle *)
Vorige van dit soort "verkiezingen" op s.com hadden GL en SP altijd samen een meerderheid.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 03-09-2004, 15:25
Dannemann
Dannemann is offline
Sp natuurlijk
Oud 03-09-2004, 15:45
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-09-2004 @ 12:44 :
In tegenstelling tot bijv. het Amerikaanse model, waar de grondwet echt een manifest is met concrete waarden erin vastgelegd, is onze grondwet niet veel meer dan een bevoegdheidsverdeling en een startpunt voor de bevoegdheid van de wetgever. Niet voor niets zijn er zoveel wetten in formele zin die zeer belangrijke materie regelen, waarover in de grondwet slechts één artikel staat met als inhoud 'het onderwerp X wordt bij of krachtens de wet geregeld'.

Persoonlijk zie ik meer heil in een directe(re) uitwerking van de grondrechten in het EVRM in plaats van in de grondwet. Gelijkschakeling van grondrechten zou wat mij betreft een speerpunt van Europese eenwording moeten zijn. De Hoge Raad en andere Europese hoogste rechtscolleges zouden zich meer moeten richten naar de rechtspraak van het EHRM.
Oh, ik zie dat bepaald anders. Persoonlijk zie ik deze constatering juist als een reden om de Grondwet in zijn geheel, en dan bedoel ik ook in zijn geheel, te vervangen voor een checks-and-balances Grondwet naar Amerikaans model, en ieder verdrag waarin een buitenlandse autoriteit zonder meer boven onze Grondwet gaat verwerpen en zonodig ont-tekenen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 03-09-2004, 15:46
Quincy
Quincy is offline
Ik stem altijd CDA. Gewoon omdat ik moet stemmen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Partijprogramma Fortuyn
Unexplained
192 06-05-2002 22:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.