Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2004, 18:25
Verwijderd
Als jij net gedumpt bent o.i.d. welke muziek luister je dan, of welke specifieke film zie je dan graag? Wat vrolijkt jou op of doet je heurlijk zwelgen in zelfmedelijden ?

TS begint.

muziek
Ben Harper - Another Lonely Day
Moby - Everloving
Bill Withers - Ain't no Sunshine

N.E.R.D. - Stay Together
Air - Ce Matin La
Phil Collins-Trashin' the camp
Neal Diamond- Girl you'l be a woman soon

film

Donnie Darko

Fight Club
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2004, 18:28
freakje
freakje is offline
Als ik triest ben (zowel om me op te vrolijken als om me in zelfmedelijden te wentelen)

Muziek
*Air (alles)
*Hooverphonic
*Moloko (meestal om terug happy te worden)
*Royksopp

Film
*Le fabuleux destin d'Amelie Poulain
*Steve + Sky
Oud 25-08-2004, 19:11
elledc
elledc is offline
Dan kijk ik liever geen film of luister ik ook geen emotionele muziek, dan vind ik mezelf zo zielig. Wat ik het liefst doen is afleiding zoeken, zoals mijn dagen te vullen met werken wat een goed remedie is tegen allerlei liefdeskwalen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:14
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Mn rechterhand en mn collectie videobanden
Oud 25-08-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 25-08-2004 @ 20:14 :
Mn rechterhand en mn collectie videobanden
Platvoet en zijn vrienden?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:27
zarf
zarf is offline
Heurlijk zwelgen in zelfmedelijden hou ik niet zo van maar om op te vrolijken luister ik:

lynyrd skynyrd - free bird
john miles - music
aerosmith - walk this way
blind guardian - ...and then there was silence
deep purple - child in time
dire straits - telegraph road
dire straits - tunnel of love
genesis - supper's ready
opeth - the drapery falls
rhapsody - queen of the dark horizons
en ongeveer alles van metallica
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:36
filia dei
filia dei is offline
Eehm... echt één liedje heb ik niet echt.

Maar als ik me heel verdrietig voel ga ik altijd een nieuw liedje instuderen met me keyboard. (welke licht eraan welke partituren ik bij de hand heb meestal wel een trage over liefde).

Of ik ga onweer kijken (daar ben ik door geobsedeerd maar 't voelt wel altijd heel beschermend - moet 't wel onweren natuurlijk)

Of skyradio knalhard aan zetten en gaan tapdancen (na 3 uur springen ben je zo uitgeput dat je geen energie meer over hebt om verdriet te hebben)

Of lezen. 't liefst een B of C boek van de bieb met pagina's van 23 cm en een stuk of 200 blz

Of ik doe 'n combinatie van alles.
Oud 25-08-2004, 20:08
Chosen
Chosen is offline
Hm.... als ik de behoefte heb om vrolijk te worden dan draai ik meestal wat ska..... Reel Big Fish of De Hardheid ofzo.....
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 20:23
DvoorA
DvoorA is offline
om vrolijk te worden draai ik dan van die liedjes als "Skik-'t giet zoals 't giet" enzo. Dan kan ik meestal wel weer lachen vanwege dat idiote dialect. Om in zelfmedelijden te zwelgen draai ik niets, dan kan ik geen geluid verdragen. Maar goed, Skik is echt een aanrader
Oud 25-08-2004, 21:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
hmm, ik vrolijk mezelf nooit op eigenlijk

ik draai dan meestal iets dat er mee te maken heeft, heel erg!
dus het hangt helemaal van de persoon en/of situatie af...
Oud 25-08-2004, 21:18
Shitonya
Shitonya is offline
ben nooit gedumpt. Afgezien van dar helpt niets of niemand me elke dag door, sinds elke dag moeilijk is.
En al ademhalend heb ik mezelf steeds gered
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:44
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zoek zelf gewoon afleiding in verschillende dingen.
Oud 25-08-2004, 22:37
Verwijderd
films en liedjes helpen niet, wat wel helpt is shoppen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 00:03
EkiaM
EkiaM is offline
tja.. gewoon mn playlist.. allerlei muziek dus..
wel meezing muziek iig, zodat ik heel hard mee kan zingen, 't liefst als er niemand thuis is.. is ook voor mn ouders t fijnst

fietsen helpt ook.. heel hard, maakt niet uit waarheen..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 01:20
Madgirl
Madgirl is offline
Toen het uitging met mn ex vriend draaide ik heel vaak Eamon - Fuck it, dat luchtte best wel op namelijk.
En gewoon afleiding zoeken bij vrienden en familie. Ook heb ik toen me kamer flink opgeruimt en alles opgebergt wat met hem te maken had.
En inderdaad zoals hierboven staat veel en snel fietsen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 08:06
WolterB
WolterB is offline
ben nog nooit gedupt/heb nog nooit gedupt, dus geen ervaring ermee
Oud 26-08-2004, 08:33
Ragnar
Ragnar is offline
Haar nieuwe vriend de grafkanker in slaan

Euhm nee even serieus: Sentenced, Anathema, Katatonia, Slayer, Hate Eternal, Brutus (genoeg teksten als je even genoeg hebt van het vrouwelijk geslacht )
Oud 26-08-2004, 15:32
_mar
_mar is offline
Lekker wat anders gaan doen. Om met jezelf medelijden te hebben vind ik wel een beetje zielig. Ok, je bent gedumpt, maar het leven staat niet ineens stil. Je overleeft het wel...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 15:51
woezel
woezel is offline
herinnering, ik onthoud echt superveel, kleine details, en verzamel ( gedachtes, quotes uit boeken, foto's )ook van alles ...zitten allemaal in 1 'boek' ( wat nu meer een vod is, omdat ik het overal mee neem, maarja) en muziek natuurlijk, gwoon the smashing pumpkins , of vrolijke ska =
Oud 26-08-2004, 17:28
Luna
Luna is offline
Eerste paar dagen alleen maar muziek luisteren die me aan hem doet denken en alleen maar in bed liggen en janken. Nou, na 3 dagen ben ik dat zat en ga ik feeeeeesten en lol trappen en er niet meer aan denken en alle fotos en zooi die ik van hem heb uit mn gezichtsveld bannen.
Ik heb geen specifieke muziek of films die ik dan ga beluisteren/bekijken. Het heeft iets met de persoon te maken waar ik een relatie mee heb gehad en dat is bij elke jongen dus weer anders. (niet dat het er nou zooooveel zijn)
Oud 26-08-2004, 19:41
dummeltje
dummeltje is offline
Ik ga eerst alleen maar zielige muziek luisteren, of muziek die me aan hem doet denken, tussendoor eens een vrolijk liedje om mezelf proberen op te vrolijken, maar meestal ga ik dan toch weer terug naar die zielige liedjes.
Verder probeer ik zo veel mogelijk naar vrienden te gaan, en leuke dingen doen zodat ik er niet aan hoef te denken.
Oud 26-08-2004, 19:55
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 25-08-2004 @ 20:11 :
Dan kijk ik liever geen film of luister ik ook geen emotionele muziek, dan vind ik mezelf zo zielig. Wat ik het liefst doen is afleiding zoeken, zoals mijn dagen te vullen met werken wat een goed remedie is tegen allerlei liefdeskwalen
Als ik es naar muziek luister is het maar heel eventjes, te veel pijn ook..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
*...Marjo...* schreef op 26-08-2004 @ 16:32 :
Lekker wat anders gaan doen. Om met jezelf medelijden te hebben vind ik wel een beetje zielig. Ok, je bent gedumpt, maar het leven staat niet ineens stil. Je overleeft het wel...
Jezelf zielig vinden heeft ook zo z'n nut. Het moet alleen niet te lang duren.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 21:30
OceanEye
OceanEye is offline
Gewoon muziek, t ligt eraan hoe ik me voel
Oud 26-08-2004, 21:45
Mindfields
Mindfields is offline
Muziek? Ik ga uren bellen met mijn beste vriendin! 'Hij was toch maar een sukkel, kom we gaan winkelen!'
Oud 26-08-2004, 22:25
sientjuh
sientjuh is offline
Ik ga dan praten, het liefst met een bepaalde vriend van me, hij is de beste vriend van mijn ex, en als ik met hem praat of ben, dan wordt het zeker weten een gesprek waarin veel gelachen wordt. We hebben gewoon altijd heel veel lol samen
Meestal vanwege ons rampzalige leven, zelfspot redt ons geloof ik.
Hij is nu op vakantie en ik mis m echt
Oud 26-08-2004, 22:40
Verwijderd
Ik luister dan Ben Harper - Walk away. En dan janken he, jan-ken. Haha.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Rogue schreef op 26-08-2004 @ 23:40 :
Ik luister dan Ben Harper - Walk away. En dan janken he, jan-ken. Haha.
Ben Harper <3
Best wel ideale muziek dan, juh.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:47
X5-452
X5-452 is offline
In vakantie en weekenden ga k gewoon veel werken en zorgen dat k nie stil zit om ook maar ergens over na te denken... m'n baas ziet ook altijd wel waneer t weer eens zover is lever ik veel meer en beter werk

Verder helpt een flink stuk fietsen of me flink uitleven op een boksbal ook wel

Of k ga gewoon uren achter elkaar zitten gamen.. PC of Gamecube... whatever.. gewoon ff leker van deze wereld verdwijnen en me helemaal inleven in de games om de een of andere reden ben k vlak na k gedumpt ben ook veel beter in schiet spellen
Oud 26-08-2004, 22:49
bracelance
bracelance is offline
sporten... tegen iedereen op msn vertellen dat het uit en is zielig doen in de hoop dat mensen dingen gaan zeggen als: 'ze weet niet was ze mist', 'je kan beter krijgen', 'dus je bent nu vrijgezel....neuken?'
Oud 26-08-2004, 22:57
A*
A* is offline
Drugs.

Achnee, meestal gewoon een goed muziekje, in een goede omgeving.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:00
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
bracelance schreef op 26-08-2004 @ 23:49 :
sporten... tegen iedereen op msn vertellen dat het uit en is zielig doen in de hoop dat mensen dingen gaan zeggen als: 'ze weet niet was ze mist', 'je kan beter krijgen', 'dus je bent nu vrijgezel....neuken?'
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:01
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
deprimerende muziek luisteren, veel roken, rode wijn erbij, in slaap vallen, als ik wakker word blije muziek luisteren en dan is t over.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:03
Verwijderd
Pantera - This Love is wel een klassieker natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 23:17
Icemancool
Icemancool is offline
Meestal iets van In Flames ofsow(Black/Death Metal), en dan de teksten doorlezen van hun liedjes, zitten altijd goede dingen bij.
Iets later is het een mix van In Flames en Nightwish, en verder weet ik nog niet, ben niet in die Nightwish-fase ^_^
Oud 05-09-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 25-08-2004 @ 21:23 :
Dan kan ik meestal wel weer lachen vanwege dat idiote dialect.
et geeen idioot dialect
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 10:02
miekmuis
miekmuis is offline
Het is bij mij nog maar een keer gebeurt dat ik echt keihard in de steek ben gelaten. Maar dat was dan ook weer een andere situatie. Hij wilde nooit meer afspreken, en als ik hem zag kreef ik geen zoen, geen aai, geen niks. Dus in principe heeft hij de relatie beeindigd, alleen moest ik het uitmaken. Maargoed in de tijd voordat ik het echt uitmaakte heb ik vreselijk veel gehuild. Toen ik het eenmaal uit had gemaakt heb ik mezelf gezegd er geen traan meer om te laten. Dat kon ik me ook niet veroorloven, want dat is vrij vermoeiend en ik had net een nieuwe full-time baan waar ik me volledig voor in moest kunnen zetten. Maar toen ik met dat werk stopte (ik had het maar tijdelijk tot ik weer ging studeren) heb ik nog wel zo nu en dan een onzichtbaar traantje gelaten Verder bij pijnlijke aflopen van relaties: flink uithuilen en daarna leuke dingetjes doen met vriendinnen.
Oud 05-09-2004, 10:25
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 05-09-2004 @ 11:02 :
Het is bij mij nog maar een keer gebeurt dat ik echt keihard in de steek ben gelaten. Maar dat was dan ook weer een andere situatie. Hij wilde nooit meer afspreken, en als ik hem zag kreef ik geen zoen, geen aai, geen niks. Dus in principe heeft hij de relatie beeindigd, alleen moest ik het uitmaken. Maargoed in de tijd voordat ik het echt uitmaakte heb ik vreselijk veel gehuild. Toen ik het eenmaal uit had gemaakt heb ik mezelf gezegd er geen traan meer om te laten. Dat kon ik me ook niet veroorloven, want dat is vrij vermoeiend en ik had net een nieuwe full-time baan waar ik me volledig voor in moest kunnen zetten. Maar toen ik met dat werk stopte (ik had het maar tijdelijk tot ik weer ging studeren) heb ik nog wel zo nu en dan een onzichtbaar traantje gelaten Verder bij pijnlijke aflopen van relaties: flink uithuilen en daarna leuke dingetjes doen met vriendinnen.
Jeetje, lijkt alsof ik mijn eigen verhaal zit te lezen! Zo ging het bij mij en mijn exvriend ook. Alleen heb ik er nog vaak om gehuild, en kon het niet van me afzetten, ook al werkte ik 22 uur per week.

Werken werkte bij mij wel goed, of een stuk fietsen, harlopen, een leuke film / bert visscher opzetten, lekker uithuilen met de hond
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 14:56
waves
waves is offline
ik probeer mijn aandacht op iets anders te vestigen, ik ga lezen, sporten, meezingen/schreeuwenn met de muziek of voor school aan de gang. een film wil ook altijd wel helpen (hoeft niet eens per sé een jankfilm te zijn)

tegen iedereen zeggen dat je je klote voelt en dan, net wat bracelance zegt, complimentjes krijgen. klinkt misschien triest, maar het werkt wel.
Oud 07-09-2004, 15:37
Yora
haha j-pop!!!

Do as Infinity-Good for you...

Ik begrijp er haast niks van maar ik word er wel heel erg happy door!!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 15:42
Slettelina *
Slettelina * is offline
afleiding zoeken. Vooral flink stappen enzo. echt geen muziek luisteren die me aan hem doet denken. Doet veels te veel pijn
Oud 07-09-2004, 16:20
snarl
snarl is offline
films zoals amelie en chocolat. muziek; cranes, smashing pumpkins en de chili peppers. verder teken ik dan erg veel...

oja en erg veel naar feestjes gaan en als die er niet zijn zelf feestjes maken, en veel leuke dingen doen. per ongeluk een smak geld uitgeven helpt ook...

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 16:32
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 05-09-2004 @ 11:25 :
Jeetje, lijkt alsof ik mijn eigen verhaal zit te lezen! Zo ging het bij mij en mijn exvriend ook. Alleen heb ik er nog vaak om gehuild, en kon het niet van me afzetten, ook al werkte ik 22 uur per week.

Werken werkte bij mij wel goed, of een stuk fietsen, harlopen, een leuke film / bert visscher opzetten, lekker uithuilen met de hond
JAAAAAH BERTJE VIS

ik weet niet wat ik moet
ik weet niet wat het is
kom, we vragen het aan de vis
Oud 08-09-2004, 00:23
DioS
DioS is offline
algemeen als het niet goed gaat
en dan echt dat ik half gek word en niet weet wat ik moet doen
dan druk ik me zon 50 tot 100 x op, dan ben ik weer even moe/buitenadem (slechte conditie) en dan gaat het beter

ow en rustige muziek
cranberries oid.
of juist iets harders
bv. children of bodom

Laatst gewijzigd op 08-09-2004 om 00:29.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 10:29
Verwijderd
Muziek: Kim Appleby - don't worry
Dat nummer ken ik al sinds ik 6 ben ofzo en dat luister ik echt iedere keer als het uit is of als er erge ruzie is met een vriendje.
Het is echt zo'n meisjesnummer van "vergeet die jongen toch".

En verder zorg ik dat ik m'n instelling van "ik wil hem terug" verander naar "ik leef gewoon verder". Dat duurt een tijdje, maar na een hoop gehuil enzo lukt dat wel. En dan ga ik leuke dingen doen, naar de kapper voor een nieuw kleurtje in m'n haar, nieuwe kleren kopen, nieuwe make-up en sieraden.. en dan voel ik me weer wat beter over mezelf.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:58
Verwijderd
Sigaretten, drank en mijn eigen wilskracht. Niemand kent mij beter dan ikzelf dus het ligt voor de hand dat ik mezelf het best kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 14:48
Verwijderd
Ik luister niet specifiek muziek voor een bepaald gevoel. Ik ervaar muziek ook niet als iets heel emotioneels. Ik zet gewoon een interessante cd op. Dat kunnen The Brandenburg Concertos zijn met Pablo Casals, maar ook Toto. Slechte tv kijk ik altijd, dat is een constante in mijn leven. Wat is het toch fijn om niet hypergevoelig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:15
Verwijderd
Vrijwel alle muziek van My Dying Bride doet het goed. Die muziek is zo heerlijk melancholisch en vaak kan ik me goed vinden in de teksten. De muziek vrolijkt mij dus niet echt op, het is meestal het zelfmedelijden wat me beter doet voelen.

Wat betreft films doet Disney's Fantasia het heel goed. Van die vrolijke muziekstukken met tekenfilmpjes er bij. Heerlijk!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:18
Verwijderd
Muziek: Dilana Smith en liedjes die over 'mijn drama' gaan
Film: Iets uit mijn Disney collectie
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:21
nadines
nadines is offline
ik doe eigenlijk helemaal niks dan... en wil het ook niet...
Reageren

Regels voor berichten