Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2004, 14:58
Verwijderd
Hallo

Ik zoek een winkel waar je niet genaait word. Wat zijn de beste winkels om telefoontjes met abbo te halen?
Ik wil het liefst van Telfort.
(Ik bedoel niet online winkels.)

Dank

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 15:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2004, 15:41
Bogdan
Bogdan is offline
www.bellen.com
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 15:52
Hoppla
Hoppla is offline
Citaat:
Bogdan schreef op 07-09-2004 @ 16:41 :
www.bellen.com
''(Ik bedoel niet online winkels.) ''

als je je een beetje laat informeren(door objectief advies, dus niet in de winkel) wordt je niet snel genaaid
of lees wat tests in de consumentengids of iets dergelijks
Oud 07-09-2004, 17:28
Verwijderd
Objectief: neem geen telfort.

Ga gewoon eens een grote stad in en ga bij wat filialen langs van:

t for telecom
belcompany
phonehouse

enzovoort. Ook kan je denken aan telfort zijn eigen winkel..
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 18:13
Energie
Energie is offline
Citaat:
Alex schreef op 07-09-2004 @ 18:28 :
Objectief: neem geen telfort.

Ga gewoon eens een grote stad in en ga bij wat filialen langs van:

t for telecom
belcompany
phonehouse

enzovoort. Ook kan je denken aan telfort zijn eigen winkel..
wat is er mis met telfort?
Oud 07-09-2004, 18:58
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Energie schreef op 07-09-2004 @ 19:13 :
haha

uhm, echt van alles, vaak geen bereik, uitvallen van gesprekken, smsjes die nooit aankomen etc. Maar je kan dus (als ze aankomen)smsen voor 4cent ,das dan wel weer leuk enzo,maarja je kan ook gewoon als je toch een abo neemt voor kwaliteit gaan.(lees:alles behalve telfort).
Oud 07-09-2004, 19:05
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Energie schreef op 07-09-2004 @ 19:13 :
niets, alle providers zijn tegenwoordig goed

en je wordt sowieso genaaid als je geen internetwinkel wil
Oud 07-09-2004, 19:23
never mind
never mind is offline
ik dacht dat www.typhone.nl wel goed was...
Oud 07-09-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 07-09-2004 @ 20:05 :
niets, alle providers zijn tegenwoordig goed

en je wordt sowieso genaaid als je geen internetwinkel wil
Niet mee eens. De winkel waar ik werk is dikwijls goedkoper als bekende internetwinkels

En alle providers even goed? Echt bullshit. Ik ken ook die verhaaltjes van allemaal 99% bereik enzo maar het is echt onzin als ik kijk naar de praktijk.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:33
hi
hi is offline
Citaat:
Tiño schreef op 07-09-2004 @ 19:58 :
*blablabla*

Ik bel al vijf jaar met telfort zowel prepay als abo en ik ben zeer tevreden. De dingen die jij suggereert heb ik nooit meegemaakt of zijn minder erg dan bij andere providers. Ik geloof dat jij wel een behoorlijke mobiele kenner bent maar ik heb toch andere ervaringen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:52
Alonso
Alonso is offline
Citaat:
hi schreef op 07-09-2004 @ 20:33 :
Ik bel al vijf jaar met telfort zowel prepay als abo en ik ben zeer tevreden. De dingen die jij suggereert heb ik nooit meegemaakt of zijn minder erg dan bij andere providers. Ik geloof dat jij wel een behoorlijke mobiele kenner bent maar ik heb toch andere ervaringen.
tevreden met telfort? dat hoor je weinig!

Ik heb zelf hi(kpn netwerk) genomen omdat ik telfort zat was. Wat alex zegt is waar, er zijn zeker nog verschillen tussen de netwerken
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 20:01
Energie
Energie is offline
ik denk dat T-mobile en Orange nog slechter zijn hoor
1-KPN/vodafone
2-telfort
3-de rest
Oud 08-09-2004, 20:10
Orion16
Orion16 is offline
Bij niet-online winkels ben je sowieso duurder uit. Je betaald dan indirect allerlei kosten (arbeid, manuren, materiaal, gebouw) wat je op internet niet hebt. Scheelt weer! Ik heb het dan ook over losse toestellen want lang niet alles op internet is goedkoper dan in de winkel, en dan bedoel ik met name aantrekkelijke prepaid acties met toestel.

Als je perse een toestelletje wilt uitproberen dan kun je gewoon een demo vragen in de winkel, daar zal geen enkele verkoper moeilijk over doen.

En Telfort is beter dan Orange (qua bereik). Orange kon het onderhoud van veel masten niet meer betalen en verkocht ze daarom aan Telfort voor een prikkie. Nou moet Orange weer nieuwe masten gaan bijbouwen, zijn ze stukken duurder uit
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:35
twain4me
twain4me is offline
Ik heb nog nooit ontvangst problemen gehad met orange/dutchtone..... en ik loop er toch al weer een paar jaartjes mee rond.

Ik denk niet dat orange masten gaat verkopen die ze zelf nog nodig hebben. en dat ze geen geld voor het onderhoud zouden hebben lijkt me al helemaal onwaarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 22:55
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
hi schreef op 07-09-2004 @ 20:33 :
Het is inderdaad een mening gebaseert op persoonlijke ervaringen, en die van 2van mn beste vrienden die dus allebei telfort hebben nog steeds.Maar het kan best dat het bij die zoveel andere telfort klanten wel perfect gaat, ben blij voor ze zelfs,maar zelf durf ik er niet op over te stappen, omdat het voor mij niet veilig in de oren klinkt ''telfort''.Maar nogmaals, kan ook best aan de regio oid liggen hoor, en dr is zeker wel verschil tussen alle providers, zijn echt niet allemaal 99% waard.
Oud 08-09-2004, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 08-09-2004 @ 21:10 :
Bij niet-online winkels ben je sowieso duurder uit. Je betaald dan indirect allerlei kosten (arbeid, manuren, materiaal, gebouw) wat je op internet niet hebt. Scheelt weer! Ik heb het dan ook over losse toestellen want lang niet alles op internet is goedkoper dan in de winkel, en dan bedoel ik met name aantrekkelijke prepaid acties met toestel.

Als je perse een toestelletje wilt uitproberen dan kun je gewoon een demo vragen in de winkel, daar zal geen enkele verkoper moeilijk over doen.

Bij niet-online winkels ben je echt niet altijd duurder uit. Zeker de wat grotere winkels kunnen best goedkoper zijn omdat die winkels hogere vergoedingen kunnen krijgen van de providers. Zo kijk ik bijvoorbeeld nu op de webshops die op nieuwemobiel.nl staan aangeboden en daarna op een prijslijst van een 'normale' winkel. Veel telefoons zijn zelfs goedkoper. Waar webshops wel voordeliger mee zijn is dat je soms geld terug krijgt en in een winkel eigenlijk nooit.

Een toestel uitproberen in de winkel en het daar niet kopen is misbruik maken van de service van een winkel.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 23:36
Verwijderd
https://beveiligd.rdr.nl/ARGOS/www/tpl/frameset.html

Hier kan je kijken wat voor antenne's er in de buurt staan. Staat volgens mij geen netwerkaanbieder bij maar dit kan je dacht ik wel opvragen

ICM deze link moet er wel iets van te maken zijn:

http://himalaya.lab.telin.nl/~koolwa...case/gsmcells/

Laatst gewijzigd op 08-09-2004 om 23:53.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 09:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tiño schreef op 07-09-2004 @ 19:58 :
uhm, echt van alles, vaak geen bereik, uitvallen van gesprekken, smsjes die nooit aankomen etc. Maar je kan dus (als ze aankomen)smsen voor 4cent ,das dan wel weer leuk enzo,maarja je kan ook gewoon als je toch een abo neemt voor kwaliteit gaan.(lees:alles behalve telfort).
Ik heb nog nooit smsjes gehad die niet aankwamen. Ook nooit uitvallende gesprekken. En slechts 1 plek dat ik ken waar ik geen bereik heb (kantoortje van m'n werk) verder echt óveral.

En alles goed behalve telfort? Pff, ik heb nu Orange en na een halve maand word ik al scheitziek van dat gesjoemel bij hen. In één nacht zomaar 2 euro kwijt terwijl ik maar 1 smsje heb gestuurd. Zomaar 6 euro rekenen voor Orange World terwijl mij in de winkel is gezegd dat het gratis was. Enz enz.

Maar hier is hetzelfde als met jouw post: het is maar een ervaring van één persoon en kan dus bij anderen anders zijn.
Oud 09-09-2004, 11:28
Verwijderd
Ik kies misschien dan maar toch voor HI. Voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 13:20
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-09-2004 @ 10:43 :
Ik heb nog nooit smsjes gehad die niet aankwamen.
Die heb je dus nooit gekregen .

Ook nooit uitvallende gesprekken. En slechts 1 plek dat ik ken waar ik geen bereik heb (kantoortje van m'n werk) verder echt óveral.

En alles goed behalve telfort? Pff, ik heb nu Orange en na een halve maand word ik al scheitziek van dat gesjoemel bij hen. In één nacht zomaar 2 euro kwijt terwijl ik maar 1 smsje heb gestuurd. Zomaar 6 euro rekenen voor Orange World terwijl mij in de winkel is gezegd dat het gratis was. Enz enz.

Maar hier is hetzelfde als met jouw post: het is maar een ervaring van één persoon en kan dus bij anderen anders zijn.
ja ach, t zal wel erg verschillen per regio dus, heb nu zelf orange,ben erg tevreden, en over telfort ben ik niet tevreden,maargoed...erg persoonlijk dus blijkbaar.
Oud 10-09-2004, 14:13
Verwijderd
Ik heb eens nagevraagt aan een aantal mensen, en regio Zwolle is Telfort echt bagger. Ik hoor alleen maar slecht nieuws.

Het klopt dat het tegenwoordig niet meer uitmaakt welke provider je hebt. MAAR deze regel geld alleen als je in de Randstad woont. En daar woon ik niet.

Dus Hi klinkt me nu wat beter in de oren.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:35
Energie
Energie is offline
Citaat:
Alex schreef op 09-09-2004 @ 00:36 :
https://beveiligd.rdr.nl/ARGOS/www/tpl/frameset.html

Hier kan je kijken wat voor antenne's er in de buurt staan. Staat volgens mij geen netwerkaanbieder bij maar dit kan je dacht ik wel opvragen

ICM deze link moet er wel iets van te maken zijn:

http://himalaya.lab.telin.nl/~koolwa...case/gsmcells/
Op mijn postcode zijn er 2 op vrij korte afstanden, hoe zien die dingen eruit dan? en hoe kan ik ze herkennen op die kaart. Want kheb ze nog nooit gezien.

Btw,
Hoe zit het met de service van telfort, Ik heb gehoort dat je als je een Abbo hebt niet kan zien hoeveel min je nog over hebt in je belbundel
Oud 10-09-2004, 17:29
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Alex schreef op 09-09-2004 @ 00:27 :

Een toestel uitproberen in de winkel en het daar niet kopen is misbruik maken van de service van een winkel.
Vind ik niet. Om te vergelijken bijvoorbeeld, stel dat iemand twijfeld tussen de NEC N400 en de Sharp GX30 en bij Vodafone om een demo van de GX30 gaat vragen en het toestel toch niet koopt, waarom niet? Bovendien is de GX30 niet te krijgen bij primafoon en die N400 niet bij Vodafone.

In je verhaal zit wel een kern van waarheid maar ga me niet vertellen dat ik bij de belcompany een toestel moet aanschaffen (hoezo altijd overpriced?)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:24
Energie
Energie is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 10-09-2004 @ 18:29 :
Vind ik niet. Om te vergelijken bijvoorbeeld, stel dat iemand twijfeld tussen de NEC N400 en de Sharp GX30 en bij Vodafone om een demo van de GX30 gaat vragen en het toestel toch niet koopt, waarom niet? Bovendien is de GX30 niet te krijgen bij primafoon en die N400 niet bij Vodafone.

In je verhaal zit wel een kern van waarheid maar ga me niet vertellen dat ik bij de belcompany een toestel moet aanschaffen (hoezo altijd overpriced?)
Precies het is niet misbruik maken van de service, het is de marktwerking
Oud 11-09-2004, 17:57
Mariebel
Mariebel is offline
Als je wilt weten hoe het bereik van providers is moet je gewoon veel mensen in je omgeving vragen naar hun ervaringen. Hier op internet heeft erg weinig zin, aangezien iedereen ergens anders woont.

Met betrekking tot de beste/goedkoopste winkel zou ik zeggen wees niet zo lui en ga verschillende winkels bijlangs. Laat je overal voorlichten en dan zie je vanzelf wat voor jou het voordeligst is. Persoonlijk zou ik niet zo snel naar een winkel gaan die slechts abonnementen van 1 profider aanbiedt, aangezien die vaak niet objectief zijn ("nee mevrouw, met een orange free belt u echt het goedkoopst" [en ondertussen 28 cent per minuut naar mobiel betalen]).

Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 14:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 10-09-2004 @ 18:29 :

Nee het is logisch dat je een toestel eerst wil bekijken en in dit geval is het logisch dat je langs een citypoint/primafoon gaat. Maar ik heb het er meer over iemand een telefoon laten demonstreren+ het juiste abonnement zoeken en het dan op internet bestellen omdat het daar 20 euro goedkoper is

Overigens zal ik de laatste zijn die je naar de belcompany zal sturn
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 22:05
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Dat uitval gedoe, is dat niet iets dat alleen nog speelt op het platte land enzo ? In de steden heb je volgens mij met geen enkel netwerk nog problemen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 22:16
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 12-09-2004 @ 23:05 :
Dat uitval gedoe, is dat niet iets dat alleen nog speelt op het platte land enzo ? In de steden heb je volgens mij met geen enkel netwerk nog problemen.
In grote steden zijn er wel veel minder problemen maar je kan er wel last van hebben dat in grote gebouwen te weinig bereik is. Ook heb je soms nieuwe wijken waar er slecht/geen bereik is. (denk aan ypenburg bij den haag)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 14:00
Energie
Energie is offline
Internet is idd de beste plek om je telefoon te kopen, maar de winkels hebben ook nog hun nut.. je de telefoon laten demonstreren
Oud 18-09-2004, 18:52
undertakur
undertakur is offline
Citaat:
Energie schreef op 14-09-2004 @ 15:00 :
Internet is idd de beste plek om je telefoon te kopen, maar de winkels hebben ook nog hun nut.. je de telefoon laten demonstreren
werk zelf in een winkel en we hebben daar onder andere telefoons. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een telefoon helemaal uitlegde aan iemand en vervolgens het antwoord kreeg: ok, bedankt, nu ga ik hem op internet bestellen want hij is inderdaad leuk. Dan heb je echt zin om zo'n knaapje ff achter de toonbank te sleuren en z'n nek om te draaien...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 19:24
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
undertakur schreef op 18-09-2004 @ 19:52 :
werk zelf in een winkel en we hebben daar onder andere telefoons. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een telefoon helemaal uitlegde aan iemand en vervolgens het antwoord kreeg: ok, bedankt, nu ga ik hem op internet bestellen want hij is inderdaad leuk. Dan heb je echt zin om zo'n knaapje ff achter de toonbank te sleuren en z'n nek om te draaien...
zal eerder andersom geweest zijn aangezien jullie het gore lef hebben een zo hoge prijs te vragen voor losse simlockvrije toestellen,als je t een beetje slim aanpakt op internet kan je een hoop modellen voor 30-50% van de nieuwwinkelprijs krijgen,inc.factuur.Dus kijk ook ns naar jezelf.
Oud 20-09-2004, 22:09
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Tiño schreef op 18-09-2004 @ 20:24 :
zal eerder andersom geweest zijn aangezien jullie het gore lef hebben een zo hoge prijs te vragen voor losse simlockvrije toestellen,als je t een beetje slim aanpakt op internet kan je een hoop modellen voor 30-50% van de nieuwwinkelprijs krijgen,inc.factuur.Dus kijk ook ns naar jezelf.
juist!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 22:12
Verwijderd
Dat is met alles zo. Ik kan op internet zo'n beetje alles goedkoper vinden.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten