Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2002, 22:09
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Als we het hadden over vlaggen,iemand die een vriendin van mijn ma kent heeft eens een Israelische vlag opgehangen ,kreeg een steen door zijn ruit(waarom zijn de gewelddadigen onder de moslims toch zo gek op stenen).
Je moet het boekje van het CIDI lezen over Palestijnen-Israel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2002, 23:12
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Als we het hadden over vlaggen,iemand die een vriendin van mijn ma kent heeft eens een Israelische vlag opgehangen ,kreeg een steen door zijn ruit(waarom zijn de gewelddadigen onder de moslims toch zo gek op stenen).
Je moet het boekje van het CIDI lezen over Palestijnen-Israel.
Waarom hing zij die vlag op? Uit solidariteit met Israel? Uit solidariteit met een staat die een ander volk onderdrukt? Uit solidariteit met een land met een klootzak eerste klas aan de macht?

Nee mevrouwtje.. Dat is gewoon provoceren.

Net als dat met die Pro-Palestina demonstratie van 13 april in Amsterdam een Joodse jongen tussen de menigte ging staan (tussen 30.000 pro-Palestijnse mensen) en riep: fucking arabs! Dat is provoceren. Dan lokt hij een reactie uit.. (Hij heeft ook klappen gekregen, wat ik overigens niet goedpraat, maar wat in de media wel weer verschijnt als: Marokkaanse jongens vallen Joodse jongen aan!). Maar wie lokte het uit? Juist ja.
Of een Joodse vrouw die de Israelische vlag uit de handen trok van een jongen die hem wou aansteken en tegen hem schreeuwde: nooit zal Israel knielen voor de Palestijnen! Dat lokt ook een reactie uit.

Ik klets echt niet uit mn nek, ik was er zelf bij, en ik heb dit zelf gezien. Ik vind dat beiden fout waren, maar waarom begrijpen veel Israelieten nou niet waarom wij meeleven met het Palestijnse volk? En waarom moeten ze dan zo nadrukkelijk laten merken dat zij achter Israel staan?Hoe moeten wij begrijpen dat iemand achter het land Israel kan staan? Dat leidt toch tot vijandigheid jegens elkaar? Wij willen gewoon 2 staten die naast elkaar in vrede leven, maar Israel wil dat NIET! Hoe? Hoe moeten wij zo'n land dan begrijpen?

Begrijp je nou een beetje waarom die steen het raam is ingevlogen? Zo niet... Leg mij dan uit wat die Joodse jongen bewoog om fucking arabs te roepen. Daar heb je je antwoord.

Doei doei.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Ik klets echt niet uit mn nek, ik was er zelf bij, en ik heb dit zelf gezien. Ik vind dat beiden fout waren, maar waarom begrijpen veel Israelieten nou niet waarom wij meeleven met het Palestijnse volk? En waarom moeten ze dan zo nadrukkelijk laten merken dat zij achter Israel staan?Hoe moeten wij begrijpen dat iemand achter het land Israel kan staan? Dat leidt toch tot vijandigheid jegens elkaar? Wij willen gewoon 2 staten die naast elkaar in vrede leven, maar Israel wil dat NIET! Hoe? Hoe moeten wij zo'n land dan begrijpen?
Ik deel deze mening.

En nee, ik ben geen Palestijn, Islamiet of antisemiet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:17
Garp
Garp is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Waarom hing zij die vlag op? Uit solidariteit met Israel? Uit solidariteit met een staat die een ander volk onderdrukt? Uit solidariteit met een land met een klootzak eerste klas aan de macht?

Nee mevrouwtje.. Dat is gewoon provoceren
Hmmm, dus als ik nu een Zuid-Koreaanse vlag voor mijn raam hang provoceer ik alle Italianen in Nederland (Z-K versloeg immers Italië op het WK). Misschien ben ik wel gewoon fan van Zuid-Korea en hang ik de vlag op als uiting van mijn steun aan Zuid-Korea.... Maar dat mag dan niet meer, omdat ik anderen zou provoceren? Nee dus: in dit geval vatten de pro-Palestijnen deze vlag op als provocerend, dat is het. Die vlag is misschien helemaal niet bedoeld tegen de Palestijnen, maar voor Isreal. Sinds wanneer mag je je niet meer uitspreken voor iets?? Laat die vlag daar lekker hangen, en als je je eraan stoort, kijk je de andere kant op.

Citaat:
(Hij heeft ook klappen gekregen, wat ik overigens niet goedpraat, maar wat in de media wel weer verschijnt als: Marokkaanse jongens vallen Joodse jongen aan!)
Ze vielen die jongen toch ook aan? Wat was er dan mis met de media?

Citaat:
Of een Joodse vrouw die de Israelische vlag uit de handen trok van een jongen die hem wou aansteken en tegen hem schreeuwde: nooit zal Israel knielen voor de Palestijnen! Dat lokt ook een reactie uit.
Ja, hier ga je ff de zaken omdraaien natuurlijk: die jongen die de vlag in fik wil steken lokt de reactie uit, en de vrouw die erop reageert IS dus de reactie.... Zo kan je alles wel omdraaien.

Citaat:
En waarom moeten ze dan zo nadrukkelijk laten merken dat zij achter Israel staan? .... Wij willen gewoon 2 staten die naast elkaar in vrede leven, maar Israel wil dat NIET! Hoe? Hoe moeten wij zo'n land dan begrijpen?
Tuurlijk staan zij (Israelieten) achter Isreal, net als Arabieren achter Palestijnen staan... Dat is toch logisch? Om weer op voetbal terug te komen, Nederlanders staan toch ook achter Nederland, en Duitsers achter Duitsland???
Ik zou willen dat ik kon zeggen wat ik er van vind... Maar ik weet het gewoon niet. Aanslagen van Palestijnen zijn niet goed (je schiet er niks mee op), de reacties van Isreal zijn enigszins te begrijpen, maar TE hard. Daarnaast kan Israel aanslagen voorkomen door een Palestijnse staat toe te staan, maar wie zegt dat het daarbij blijft. Voor buitenstaanders (lees: mensen die geen band met een van beide groepen hebben) is het onmogelijk hier iets van te snappen.....
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:55
TefnachT
TefnachT is offline
De reacties van (pro) Islamieten zijn te radicaal. Daarom sta ik achter sharon , want met de andere partij valt gewoon niet te praten. Soms maken die gasten me echt bang en je bent nergens ter wereld meer veilig...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 16:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
De reacties van (pro) Islamieten zijn te radicaal. Daarom sta ik achter sharon , want met de andere partij valt gewoon niet te praten. Soms maken die gasten me echt bang en je bent nergens ter wereld meer veilig...
ik ben niet voor de islam
wel voor een vrij en onafhankelijk palestina
Oud 23-06-2002, 16:03
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:

ik ben niet voor de islam
wel voor een vrij en onafhankelijk palestina
dus steun jij terrorisme en de vernietiging van de democratie
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 20:35
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

dat slaat nergens op en dat weet je zelf ook

ik kan ook makkelijk zeggen dat jij onderdrukking en vernietiging van de palestijnen steunt maar dat zou ook nergens op slaan

dus hou voortaan zulke opmerkingen voor je
daar gaat het kwaliteit van de topic alleen maar mee achteruit
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 21:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

nee
Oud 23-06-2002, 21:42
REIE
REIE is offline
Harm Edens in Dit Was Het Nieuws: "Wat jammer nou dat Mozes niet zei: "Het zal een lange reis worden maar ik zal jullie leiden naar het land van melk en honing en het heet Alaska.""

't Had een hoop problemen gescheeld...

ROFLOL!!!

Enne, een muur bouwen rond die paupers is Palestina zal ook niet helpen...

REIE
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:32
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Ik vind niet dat WO2 vergeten mag worden. De generatie die het zelf heeft meegemaakt is ook nog in leven dus het speelt nog teveel onder de mensen.
Ik vind ook dat Israel (soms) te ver gaat, maar je kan er gewoon niet over oordelen. De burgers voelen zich niet veilig op straat je weet niet hoe je dan reageert. Ik vind het nogal makkelijk om te beoordelen of ze het verkeerd doen, want dat is altijd makkelijk van een afstand.
wat israel die te ver gaat israel heeft hun wapens gegeven geld gegeven israel heeft hun steden op gebouwd voor scholing gezord er voor gezorgd dat de palestijnen werk kregen in israel

voor alle duidelijkheid het is pas mis gegaan met de palestijnen na 1994 toen arafat terug kwam in de gebieden en toen ze zelf bestuur kregen israel gaat hele maal niet tever gister in val in een huis om terroristen op tepakken 2 israelische soldaten dood en maar 1 palestijn israel gaat helemaal niet tever en depalestijnen krijgen nogsteeds geld van israel denk is een x na voor dat je iet opschrijft
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:43
see the other side
[QUOTE]mic-hal schreef:
[B][QUOTE]MAGIC-MAN schreef:
[B]

Mag ik je er aan herinneren dat Israel illegaal is opgericht in 1952, nadat ze alle arabieren hadden verdreven of vermoord, vind je het dan gek dat je altijd oorlog hebt. Mijn opinie is dat de joden in geen enkel geval recht hebben op israel, Israel is niet het beloofde land, en op zo'n manier zal die er ook nooit komen.

voor alle duidelijk heid nog ff de israeli's hebben geen arabieren verdreven of vermoord.
de arabische landen en arafat zijden kom maar naar ons toen want wij veroveren het wel weer terug( ze konden kiezen tussen weg gaan en blijven toen de tijd zijn er een miloen arabieren zo slim geweest om te blijven hben zich al velegenaraties voortgeplant het zijn er in middels 2 miljoen zew zijn gewon in geburgerd en worden niet buiten gesloten ) nou je hebt het resultaat gezien 50 jaar oorlog en israel staat er nog steeds .
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:54
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Doe is rustig joh. Ik denk echt wel na voordat ik iets opschrijf. En meningen geven mag nog altijd hier op dit forum.
welke fucking staat is dan wel legaal opgericht>????????
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 14:17
autodropje
autodropje is offline
Oud 24-06-2002, 16:12
CraigDavid
CraigDavid is offline
als de joden niet zo dom waren geweest om het land van de palestijnen af te JATTEN, dan zouden er nu geen massale slachtingen van de palestijnen zijn en zouden wij hier niet over discussieren
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:14
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
als de joden niet zo dom waren geweest om het land van de palestijnen af te JATTEN, dan zouden er nu geen massale slachtingen van de palestijnen zijn en zouden wij hier niet over discussieren
ja en als mijn zus een pikkie had dan was het mijn broer De joden gaan daar niet weg dus zal er toch een andere oplossing moeten worden gevonden
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 16:19
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
ja en als mijn zus een pikkie had dan was het mijn broer De joden gaan daar niet weg dus zal er toch een andere oplossing moeten worden gevonden
eigenlijk, er verlaten per jaar steeds meer joden israel. zag ik laatst op tv.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:45
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
30 juni, de dag van de Palestijnse vlag!!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 21:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
30 juni, de dag van de Palestijnse vlag!!
eh wie heeft dat georganiseerd enz? anders ga ik opok mn vlagjke buitenhangen
Oud 24-06-2002, 22:11
see the other side
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Nee mevrouwtje.. Dat is gewoon provoceren.

Net als dat met die Pro-Palestina demonstratie van 13 april in Amsterdam een Joodse jongen tussen de menigte ging staan (tussen 30.000 pro-Palestijnse mensen) en riep: fucking arabs! Dat is provoceren. Dan lokt hij een reactie uit.. (Hij heeft ook klappen gekregen, wat ik overigens niet goedpraat, maar wat in de media wel weer verschijnt als: Marokkaanse jongens vallen Joodse jongen aan!). Maar wie lokte het uit? Juist ja.

Begrijp je nou een beetje waarom die steen het raam is ingevlogen? Zo niet... Leg mij dan uit wat die Joodse jongen bewoog om fucking arabs te roepen. Daar heb je je antwoord.

Doei doei.

ehhj mevrouw voor alle DUIDELIJKHEID een vlag uit hangen maakt niet uit van welk land is in de wet vast gelegd als PROVOCATIE dus OOK wat mevrouw duizendberg deed

en ik ben er blijer mee al mensen hun solidarieteit betuig met een vlag uit te hangen dan met een of andere ordinaire demonstratie en met haken kruizen en het verbranden van vlaggen en het in mekaar slaag en bespugen van mensen ik zo wel een a 4tje vol schrijven over er wat er allemaal wel niet gebeurden tijdens de demonstratie op de dam een tijdje geleden
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 22:14
see the other side
neg ff mevrouw duisend berg heeft meerdere verzoeken gehad van verscheidene buurt genoten om de vlag weg te halen en dat deed ze na een paar weken nog niet

dat is pas provoceren
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 22:37
Joostje
Joostje is offline
welk artikel is staat dat t provoceren is?
Oud 25-06-2002, 08:55
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
see the other side schreef:

ehhj mevrouw voor alle DUIDELIJKHEID een vlag uit hangen maakt niet uit van welk land is in de wet vast gelegd als PROVOCATIE dus OOK wat mevrouw duizendberg deed
Ik vind het inderdaad heel provocerend als mensen op koninginedag of bevrijdingsdag de vlag uithangen.
Oud 25-06-2002, 09:37
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Ik vind het inderdaad heel provocerend als mensen op koninginedag of bevrijdingsdag de vlag uithangen.
dus in jouw ogen zou je ook een nazi vlag mogen ophangen of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 09:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

dus in jouw ogen zou je ook een nazi vlag mogen ophangen of iets dergelijks?
Ik zeg toch dat ik het heel provocerend vind
Oud 25-06-2002, 09:42
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Ik zeg toch dat ik het heel provocerend vind
oh ik dacht dat het sarcastisch was bedoeld net als dit....
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 09:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

oh ik dacht dat het sarcastisch was bedoeld net als dit....
Ja duh, ik probeer er alleen mee te zeggen dat het dus onzin is wat er gezegd werd, namelijk dat het uithangen van een vlag, van wat voor land dan ook, volgens de wet provocerend is.
Oud 25-06-2002, 09:52
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Ja duh, ik probeer er alleen mee te zeggen dat het dus onzin is wat er gezegd werd, namelijk dat het uithangen van een vlag, van wat voor land dan ook, volgens de wet provocerend is.
jeez waarom reageer je dan of je het niet sarcastisch bedoeld laat maar zitten
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 07:50
see the other side
Citaat:
waaromniet? schreef:

sorry hoor maar ik wou ff melden datr als ik de vlag van zuid korea uit hang en er komt net een een italiaan langs en die flikkert een steen door mijn ruit dan krijg ik het niet niet vergoed

en nog ff er op terug komen de palestijnen hadden tot 1994 meer rechten dan de syrische burger dus ze ziijn nooit onder drukt en het is na 1994 alleen maar achter uit gegaan met de palestijnen iik heb al een x eerder de eco cijvers laten zien dat ze zo achter uit zijn gegaan komt door arafat en zijn corrupte regime

dus het het begin van vrede is dat arafat weg moet!! duidelijk
dus een van bush zijn adviseurs heeft een plan bedacht bush mag weer hey foks zeggen (dan is ie ook weer blij) en het eerst wat erakat zegt is neej arafat blijf op de zelfde positie waar die is.

het volgende punt wat barak hun aan geboden heeft is een aan bod wat zo nooi meer zullen krijgen 95% van de gebieden en oost jeruzalem als hoofd stad maar toen was het ook nee!!
daarom is sharon als president gekozen dan maar op de andere manier d8 het volk want sharon is helemaal niet populair hij was er gewoon op het goede moment en arafat heeft campange voor hem gevoerd
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 20:23
waaromniet?
waaromniet? is offline
Wat heeft dit met mijn reply te maken
Oud 27-06-2002, 20:30
see the other side
Citaat:
waaromniet? schreef:
Wat heeft dit met mijn reply te maken
alleen het eerste stukje
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 21:05
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
see the other side schreef:

alleen het eerste stukje
Lijkt me dat als die Italiaan gepakt word deze moet betalen, en anders heb je voor dit soort geintjes nog altijd verzekering toch Maar goed, verder off topic, het lijkt me duidelijk dat dit niet bij wet is vastgelegd.
Reageren

Regels voor berichten