Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2004, 14:47
sofie3
sofie3 is offline
Er is onderzoek gedaan naar het verschil tussen vaginale en clitorale orgasmes, en er blijkt helemaal geen verschil te zijn... het zit dus gewoon in je hoofd en beide orgasmes worden door prikkeling van de clitoris veroorzaakt. Het ene door rechtstreekse prikkeling en het andere door indirecte stimulatie langs binnen. Zal dit weekend even zoeken naar de bron...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 14:53
Verwijderd
Citaat:
sofie3 schreef op 10-09-2004 @ 15:47 :
Er is onderzoek gedaan naar het verschil tussen vaginale en clitorale orgasmes, en er blijkt helemaal geen verschil te zijn... het zit dus gewoon in je hoofd en beide orgasmes worden door prikkeling van de clitoris veroorzaakt. Het ene door rechtstreekse prikkeling en het andere door indirecte stimulatie langs binnen. Zal dit weekend even zoeken naar de bron...
dan zal ik wel gek zijn, maar ik vind dat er heel veel verschil tussen zit
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 09:05
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 10-09-2004 @ 15:53 :
dan zal ik wel gek zijn, maar ik vind dat er heel veel verschil tussen zit
Misschien komt dat wel omdat je bij een vaginaal orgasme zijn lul in je voelt? Dat dat net een beetje extra geeft vanbinnen, waardoor dat overheerst?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 16:08
Verwijderd
Waarom hebben mensen het toch over G-Spott? Als je het Engelse woord wilt gebruiken, nou oke dan, maar zeg dan g-spot. G-Spott is een band. Je kunt ook uitstekend g-plek zeggen, ook heel duidelijk.

En ja, ik kom wel klaar tijdens het penetreren, en dan ook alleen van het penetreren . Niet altijd, maar wel meestal. Ik moet dan wel op het moment dat ik 'wil' klaarkomen mijn bekken een beetje naar voren kantelen en mijn bekkenbodemspieren aanspannen. Maar dat gaat dan eigenlijk vanzelf. Doordat ik eerst die spieren aanspan voelt het orgasme anders dan een clitoraal orgasme, meer zuigerig oid
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 18:23
Verwijderd
Citaat:
)Vampje( schreef op 11-09-2004 @ 10:05 :
Misschien komt dat wel omdat je bij een vaginaal orgasme zijn lul in je voelt? Dat dat net een beetje extra geeft vanbinnen, waardoor dat overheerst?
ik vind clitoriaal veel fijner, veel heftiger, maar dat is bij mij heel erg moeilijk behalve als ik t zelf doe, en tijdens t neuken kom ik super makkelijk om de haverklap, maar de heftigheid is meestal lager, nou ja, bij clitoriaal is t net of met lekkere gevoel verder mijn lichaam in gaat

ik geloof wel dat t uiteindelijk bij t zelfde uitkomt maar niet dat t het gevoel t zelfde is
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 18:53
juno
juno is offline
Citaat:
sofie3 schreef op 10-09-2004 @ 15:47 :
Yup. Het is een grote zenuwknoop, en de clitoris is daar maar een heel klein uiteinde van. Zeg maar het topje van de ijsberg. Binnenin, helemaal tot aan de baarmoeder aan toe, zit de rest van het clitorale weefsel. De baarmoedermond zelf is ook een belangrijk orgaan.
Welk gedeelte van het weefsel uiteindelijk het directe orgasme oproept, het laatste zetje zodat je over het randje tuimelt, is denk ik een kwestie van training. Het is iets wat je lichaam moet leren. Het verschilt ook per jongen. Iedere piemel voelt anders.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten