Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2004, 08:43
Eend
Eend is offline
Hebben jullie veel speeltoestellen, zodat ze zich niet hoeven te vervelen als jij een dagje weg bent of hebben ze enkel alleen maar een huisje?

Mijn cavia's hebben een groot hok, dus daar past ook best veel in. Ik heb drie huisjes en een wollen mandje waar ze lekker onder en in kunnen liggen. Ik heb een hangmat gemaakt van een theedoek en daar kunnen ze komen om door een buis heen te klimmen. Ik heb twee hooiruifballen en een balletje en alstie rolt komt er wat lekkers uit. Ook heb ik nog 2 knabbelstokjes in de kooi en een wilgentak.

Nu ben ik nogal nieuwsgierig en vraag ik me af hoe jullie je hok in hebben gedeeld.
Oud 06-09-2004, 10:24
aapje
aapje is offline
ik heb voor mn rat en wat hogere kooi, met eerst gewoon de begane grond en dan nog 3 plateautjes waar hij met trappetjes op kan komen maar hij kan ook springen ofzo!
Verder heb voor hem een oude bloempot om in te slapen omdat hij niet in van die huisjes past. En heb ik van een washand een hangmat gemaakt, dat heb ik zo gedaan:
je knipt de washand open, in elke hoek maak je een gat niet te dicht bij de kant want dan scheurtie als je rat erin zit!
door het gat bevestig je stevig touw en de andere kant van het touw maak je vast aan bijvoorbeeld de tralies van je kooi! Laat je touwtjes niet te lang want dan schommelt je matje teveel en dat is eng voor je ratje!
Je ratje gebruikt het hangmatje om in te liggen, slapen en om aan te knagen, bijttie je touwtjes kapot is het makkelijk om het weer te repareren.

Als er mensen zijn die nog meer leuke dingen weten voor ratten hoor ik het graag
Oud 06-09-2004, 10:34
AlopiA
AlopiA is offline
weet iemand nog een gerbil-bestendig speeltje? ik kom nu namelijk niet veel verder dan zo'n hardhouten tunnelding met verschillende uitgangetjes
en zelfs die eten ze op

mijn cavia speelt nergens mee, die is overal bang voor..dus die heeft een ruifje waar 'ie vaak onder gaat zitten, van huisjes maakt 'ie geen gebruik

mijn hamster heeft een klimkooi met allerlei standaard hamsterspeeltjes in, huisjes, schoentjes enzovoorts.
Oud 06-09-2004, 14:25
duifeltje
duifeltje is offline
Heel, ik wilde precies zo'n zelfde topic maken.

Mijn ratjes hebben elke twee weken een andere inrichting, gemaakt van oude kleren (mouwen, capushons, takken, trapjes, bloempotten enz.) de cavia's (+toekomstige konijntjes) zitten in een ren met boomstammen, heel veel houtsnippers, huisjes, buizen. Die zullen zich dus ook niet vervelen .
Oud 06-09-2004, 14:27
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
aapje schreef op 06-09-2004 @ 11:24 :

Als er mensen zijn die nog meer leuke dingen weten voor ratten hoor ik het graag
Je kan oude kleren gebruiken, bijv. de mouwen ophangen en de capushons enzo. En ook gewoon doosjes. Kijk eens in een rommelwinkel, ik heb een soort pot gekocht met 3 gaten die je op kan hangen, voor een euro. Vinden ze hartstikke leuk!
Oud 06-09-2004, 15:28
11568
11568 is offline
In het hok voor mijn konijnen ligt alleen maar stro want het enige wat ze daar doen is slapen, en buiten in de ren wissel ik een beetje af. Boomstronkjes, kartonnen dozen, wilgentakken, krukjes waar ze op kunnen zitten, 'bruggetjes', bakken met tuinaarde om in te graven, keukenrol-rolletjes, etc. Sowieso een bak met zaagsel en heel veel hooi.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 17:38
lingua
lingua is offline
Leuk om je (cavia)hok zo in te richten.
Mijn cavia's zijn schatten, maar te dom om te bedenken dat ze in ene van een theedoek gemaakte hangmat kunnen liggen.
Oud 06-09-2004, 23:33
Eend
Eend is offline
Citaat:
sgirl schreef op 06-09-2004 @ 18:38 :
Leuk om je (cavia)hok zo in te richten.
Mijn cavia's zijn schatten, maar te dom om te bedenken dat ze in ene van een theedoek gemaakte hangmat kunnen liggen.
Dat dacht ik van de mijne ook, maar juist omdat ze zo nieuwgierig zijn, gaan ze er kijken. Er ligt bij mij ook een laagje hooi in en er hangt een hooiruifbal bij
Oud 07-09-2004, 23:19
Eva*
Eva* is offline
Geen hok.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:03
Verwijderd
Ik heb een dwerghamstertje, en naast de vrij algemene speeldingetjes (huisje, looprad) heb ik ook nog:
- plastic schoentje, kan ze inkruipen enzo
- lege keukenrol. Ze krabt de binnenkant altijd helemaal stuk en maakt er een nestje in
- en papieren zakdoek. Gewoon opgevouwen neerleggen, ze slepen hem zelf wel door de kooi heen en scheuren hem aan stukjes om er een "nestje" van te creëren.
- knaagstaaf. Zowel een snoepje als een speeltje
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 23:16
Maarten84
Maarten84 is offline
Onze kippen zitten gewoon in de hondenkennel, logisch toch? Met daarin wat kistjes voor de eieren en een stok om op te zitten...Wanneer er niets is ingezaaid in de tuin lopen ze trouwens gewoon los en zoeken ze wel een plekkie in een boom. Hoeven we niets voor in te richten .
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:30
koos20
koos20 is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 06-09-2004 @ 15:25 :
Heel, ik wilde precies zo'n zelfde topic maken.

Mijn ratjes hebben elke twee weken een andere inrichting, gemaakt van oude kleren (mouwen, capushons, takken, trapjes, bloempotten enz.) de cavia's (+toekomstige konijntjes) zitten in een ren met boomstammen, heel veel houtsnippers, huisjes, buizen. Die zullen zich dus ook niet vervelen .

idd, al hebben zulke beestjes nog zoveel speeltjes als het elke keer het zelfde is verveeld het snel

heb je alleen een radje en een buis?
wissel dan af om de week
ene week radje erin, dan weer het buisje
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 09:43
Eend
Eend is offline
Mijn inhoud van t hok verandert ook steeds, zodat de cavia's weer wat te onderzoeken hebben. Je hoeft niet de ene week het radje en de andere week de buis er in te doen. Enkel het verplaatsen geeft al een wonderbaarlijk effect
Oud 11-09-2004, 23:03
Verwijderd
Hmmz, een rat in z'n eentje houden is not done

Mijn ratten zitten in een hele grote kooi, met allerlei buizen, speeldingen en huisjes. Ook heb ik, als ze in mijn kamer rond mogen lopen, een eigen speelhoek voor ze gemaakt enzo
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 11:24
duifeltje
duifeltje is offline
Wat leuk. Ik had eerst ook een heel rattendoolhof op mn kamer gemaakt maar dat was toch wel wat minder interessant dan mijn bureau en de rest van mn kamer...
Oud 12-09-2004, 13:05
M@rco
M@rco is offline

Zo is mijn hok nu
Oud 12-09-2004, 18:16
Eend
Eend is offline
Dat was ik dus
Oud 12-09-2004, 18:30
Verwijderd
Mijn katten hebben de bij keuken tot hun beschikking, via daar kunnen ze s'nachts naar buiten en terroriseren daar de buurt. verder lopen ze overdag in ons huis te banjeren. Ze mogen niet naar boven.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:15
Verwijderd
Groot aquarium van L152xB50xH80
11 muisjes nu.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 14:37
tuinkabouter
tuinkabouter is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 14-09-2004 @ 14:15 :
Groot aquarium van L152xB50xH80
11 muisjes nu.
[afbeelding]
heb je nog ruimte voor een rose egel?
Oud 14-09-2004, 21:26
Eend
Eend is offline
Citaat:
tuinkabouter schreef op 14-09-2004 @ 15:37 :
Hmm, dat is wel jammer, bij ons nemen ze alleen groene egels aan in de opvang
Oud 16-09-2004, 00:23
Verwijderd
Citaat:
tuinkabouter schreef op 14-09-2004 @ 15:37 :
Nee.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 11:32
bloemkool
bloemkool is offline
ik heb een cavia en we hebben 11 parkieten in voliere.

cavia heeft een kooi van ongeveer 1 bij 1 (meter natuurlijk)

daarin: hooi houtbedekking, aan de wand hangen drinkfles, knabbelstaaf, zoutliksteen.
op de grond: buis om in weg te kruipen, knaagblok.

verder hebben we buiten een ren voor m, van anderhalf bij 2 meter, gras op de bodem en er staat een wegkruiphok in.

parkieten hebben een voliere van ongeveer 3 meter breed en 1 meter diep, met touwen, stokken van bamboe, een klimboom, trappetje, 2 spiegels, het een en ander aan speelgoed, zwembadje die aan buitenkant hangt, grit, voer water natuurlijk, en dan die giersttakjes, en stukjes appel, wortel en groen spul waar alleen me ma de naam van weet. ze zijn met zn elven, het zijn 2 families.
Oud 18-09-2004, 10:30
laura85
laura85 is offline
Mijn syrische hamster banjer heeft een kooi met aan de onderkant van dat wiite plastic en aan de bovenkant doorzichtige bovenbak en aan de boven kant van die bovenbak zitten tralies.
Het hok is ingericht met 2 wc rolletjes,een rad een groen plastic ding waar hij altijd onderslaapt en waar hij ze nestje maakt, het flesje water zit eraan en ht eetbakje kun je er ook in doen, en het rad zit er aan vast.

Oo lig er veel hooi een een hele berg hooi in gr Laura85
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 10:18
bloemkool
bloemkool is offline

dit zijn de cavia's op de kinderboerderij waar ik vrijwilliger ben, ze hebben niet echt veel speelgoed ofzo, alleen drinken en eten. maar ze worden er vaak uitgehaald door bezoekers van de kinderboerderij, dat vinden ze ook erg leuk en ze krijgen veel aandacht.

thuis heb ik een cavia, die heeft wel speeltjes en nachthok, maar heb ik geen foto van.
Oud 04-10-2004, 00:50
Eva*
Eva* is offline
Aandoenlijke reacties.

En nu wordt het tijd dat jullie zelf eens in een hok met speeltjes, voerbakjes en huisjes gaan leven. Daar kweken jullie noodzakelijke empathie voor je dier mee.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 13:18
Eend
Eend is offline
Citaat:
Eva schreef op 04-10-2004 @ 01:50 :
Aandoenlijke reacties.

En nu wordt het tijd dat jullie zelf eens in een hok met speeltjes, voerbakjes en huisjes gaan leven. Daar kweken jullie noodzakelijke empathie voor je dier mee.
O, kijk! Daar heb je weer iemand met het syndroom van Down die geen vlees eet!

Ja hoor, ga maar fijn je vegatarische burger op eten
Oud 04-10-2004, 13:41
duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Eva schreef op 04-10-2004 @ 01:50 :
Aandoenlijke reacties.

Ik zal ze gauw weer vrijlaten. Vinden ze vast leuk, verhongeren .
Reageren

Regels voor berichten