Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 07:22
Dreampoet
Dreampoet is offline
DE LUCHTBEL IN HET PARK

Ik zie een stad van golven,
ze denderen over mijn leven.
Mensen verstuiven zichzelf,
Striemend over mijn ik heen.

Maar handen worden vinnen,
door straten van verlangen.
En dronken in de golfstroom,
bel ik haar naam heen naar.

Waar dan rond vier heropent,
haar luchtbel boven het park.
Alles rond ons stapelt zich op,
en we duiken onder alles door.

Groetjes, Dreampoet
Oud 16-09-2004, 10:19
EggeD
EggeD is offline
Erg mooi beeldend ! Leuk gespeeld ook met "golven" en "bellen", hoewel 'bel ik haar naam heen naar' me nog niet duidelijk is. Ik zal deze binnenkort nog eens lezen, ik vind het een vol gedicht.
Oud 16-09-2004, 12:36
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Waw mooie beeldspraak zoals altijd...heel leuk hoe je de vergelijkingen doortrekt. De slotzin is echt wel goed
Love it
Oud 16-09-2004, 19:06
Ahava
Ahava is offline
Je kent mijn commentaar. Het geheel vind ik erg goed, met voor de verandering eens een verstaanbare beeldspraak, maar ik ga akkoord met EggeD dat je om problemen vraagt in de laatste zin van de tweede strofe... maar aangezien dat net jouw bedoeling is...
Even off topic: berichtje aan EggeD. Beweren dat vrouwen generaliseren is op zich een generalisering. Moest ik even kwijt.
Oud 16-09-2004, 21:16
xineof
xineof is offline
Wat apart, die zinsconstructies. Striemend over mijn ik heen. , dit vind ik een prachtige zin. Ook leuk dat 'heen' weer terugkomt in de vierde regel van de volgende strofe, al was dat misschien niet bewust.

Gaat het over overweldigende liefde?
Oud 17-09-2004, 06:59
Dreampoet
Dreampoet is offline
Ik kan over niets anders meer schrijven, want er is niets anders meer Hmm, het gaat eigenlijk over de verlossing die de liefde brengt, ik loop door de stad, door de drukte, door de massa van mensen die een reuzegolf van onverschilligheid vormen over mij heen... De stroom vult alle straten naar het park toe, waar ik eindelijk de armen vind van mijn geliefde, de luchtbel in de onverschilligheid, en in de reflectie van de bel verzamelt zich de wereld, en dan komt de deus ex machina, onverklaarbaar maar zo echt: we duiken onder alles door, en we zijn alleen, de buitenwereld is verdwenen

M'n eerste reactie met m'n nieuwe pc (sinds gisterenavond ) zouden mijn gedichten nu ook beter zijn? hihi

Groetjes, Dreampoet
ps: over dat punt straks meer, eerst ontbijten
Oud 17-09-2004, 08:01
EggeD
EggeD is offline
Mooie verklaring joh, ik wacht met bittere smart ( ) op je uitleg betreffende dat gekke zinnetje !

En offtopic aan Ahava: het is de bedoeling dat je daarom lacht, zeg maar. Mja, je bent een van de eersten in drie maanden die hem uberhaupt doorheeft. Ik heb hem pas de EggeD-paradox gedoopt. (;
Reageren

Regels voor berichten