![]() |
|
![]() |
Hoi,
Ik wil een (standalone) DVD-speler kopen, maar heb zelf weinig verstand van deze dingen. Vereiste is (daarom) dat hij zoveel mogelijk formaten kan afspelen. Mijn eisen op een rijtje: DVD+R(W) / DVD-R(W) / Foto CD / Audio CD (MP3/Gewoon) / (S)VCD / DiVX en/of XViD (dat zijn toch gewoon die .avi bestanden van ong. 700 MB?) / PAL & NTSC (kan dat?) / regiovrij / moet gebrande CD's & DVD's afspelen / afstandsbediening / afspelen van andere gangbare (en liefst ook minder gangbare ![]() Zelf heb ik even rondgekeken in de Tweakers pricewatch, maar het assortiment is daar zó groot... Daarom richt ik me maar op de lijstjes bovenaan de pagina ("meest populair") en daar stond onder andere deze tussen: Yamada DVX-6600 Als ik (als leek) naar de specificaties kijk, ziet het er goed uit, voor een mooie prijs (vanaf €69,95). Het ding speelt veel af, wat absoluut een vereiste is. Maar of het een goede koop is; geen idee, ik heb geen flauw idee wat die dingen bij ASP betekenen, bijvoorbeeld. Wie heeft er goede ervaringen (met andere spelers, of met deze speler) of tips voor mij? ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
vrijwel alle spelers kunnen ook NTSC aan (Japan is ook regio 2 en heeft NTSC) en je kan vaak ook zeggen dat de speler zelf mag uitvogelen wat voor een formaat de DVD is...
|
Volgens mij doet die Yamada alleen Xvid, geen divx...
Dan moet je bij http://www.divxplayer.nl zijn, maar dat gaat je wel kosten.
|
![]() |
Ok, ik moet dus opletten met regiovrij of niet. Volgens Tweakers worden alle spelers verzonden als region-free. Volgens die zelfde link is er met een nieuwe firmware versie Enige beeld verbetering in DivX en Xvid films wat impliceert dat 'ie beide formaten kan afspelen...
Ik vind overigens de KiSS DP-1000 op Divxplayer overigens wel een mooi alternatief, mocht die een stuk beter zijn dan die Yamada. Hoe kom ik er nou achter welke een goede koop is ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik denk dat mensen regio's en signaalstandaarden een beetje doormekaar halen, die 2 hebben compleet niks met mekaar te maken, behalve dat ze in bepaalde werelddelen toevallig andere standaarden hebben. De meeste DVD spelers zijn overigens NIET regiovrij, maar de meeste zijn WEL regiovrij te maken. Hoe makkelijk dit is, is afhankelijk van de speler. In mijn geval (Philips 4xx nogwat ofzo) was het een kwestie van een 4-cijferige code intoetsen terwijl de lade openstond, maar er zijn spelers die absoluut niet regiovrij te maken zijn. Altijd ff opzoeken dus. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[DVD-brander] Welke kopen? Verwijderd | 11 | 23-12-2005 16:45 | |
Software & Hardware |
[Video] Film als VCD branden, hoe? Someboy | 5 | 11-06-2005 16:39 | |
Software & Hardware |
[DVD] Standalone speler? Verwijderd | 10 | 22-12-2003 11:52 | |