Advertentie | |
|
![]() |
|
ja nogal die dingen die daar gebeuren.
het is bewezen dat het niet goed voor kinderen in groep 2 en 3 het bericht: Ik Mik Loreland, schooltelevisie Er zijn nog scholen die de video's van Ik Mik Loreland vertonen. Daarbij worden kinderen reeds op vijfjarige leeftijd geconfronteerd met abnormale situaties, met monsters, spoken en altaren. Sommige kinderen worden hier angstig van en krijgen nachtmerries. De schooltelevisie Ik Mik Loreland heeft al heel wat kinderen bang gemaakt. Hoewel de uitzendingen inmiddels gestopt zijn, gaan veel scholen door met het vertonen van de video’s, vandaar dat onze waarschuwing ertegen van kracht blijft. Wij noemen drie kenmerken: Mik is de (kabouter)figuur die ieder kind (Ik) leert lezen door het mee te nemen naar Loreland. Dit laatste is een combinatie van ‘oudetijd’ (sprookjesland en ‘nieuwetijd’ (New Age, Aquarius, zoals ook de ‘fantasie’ die hier wordt ontwikkeld kan worden tot ‘geleide fantasie’ In deze wekelijks uitgezonden methode zijn interessante didactische vondsten verwerkt (een laptop als leesplankje, de letters als gidsen). Pedagogisch zijn er grote bezwaren tegen de methode, en wel om een tweetal redenen: De gruwelijkheid van de Grimm-achtige sprookjeswereld wordt breed uitgemeten, en nog ergere zaken worden gesuggereerd (zoals een rokend duivels-altaar). Kinderen van groep 2 en 3 worden van jongaf aan ingevoerd in een magisch-mystieke wereld die beheerst wordt door karmische krachten Anders dan bij de klassieke sprookjes, wordt geen enkele poging gedaan om afstand te nemen. Daardoor komt het voor volwassenen vaak ironische magisch geweld op veel kinderen heel bedreigend over. Voor verdere overwegingen verwijzen wij naar ons EDUkatern over Veilig Leren Lezen. Zie ook ons boekje Met fantasie naar de nieuwe tijd. bron:http://www.bijbelenonderwijs.nl/inde...:ikmikloreland |
![]() |
||
Citaat:
![]() Toen ik in groep 3 zat hebben wij zo ook lezen geleerd, echt super leuk programma. Ik keek het op school en thuis namen we het op zodat ik het nog een keer konden kijken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Verder ben ik t hier mee eens: Citaat:
||
Citaat:
![]() vooral dat Yu gi oh artikel ![]() En wat het onderwerp betreft, er was toch ook een 2e serie van IML? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar er gaat nog geen lichtje branden |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() by the way wat heb jij een gruwelijke avatar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dit is de 'tweede 'karbonkel'....de eerste was kleiner en lelijker dus enger....zal ff kijken of ik daar een plaatje van kan vinden... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Deadlock is DK'ers aan het versaaien #1134 Verwijderd | 500 | 24-09-2010 19:28 | |
Muziek |
dit is geen luistertopic. Metal | 500 | 03-06-2007 13:49 | |
De Kantine |
Waar keek je vroeger veel naar op tv! Verwijderd | 57 | 29-05-2007 11:03 | |
Films, TV & Radio |
Algemeen: Hoe heette dat ook al weer? Balance | 86 | 11-09-2005 20:36 | |
Films, TV & Radio |
wat keek je vroeger allemaal common | 99 | 09-07-2004 19:49 | |
De Kantine |
Enge dingen uit je kindertijd die achteraf grappig zijn Vogelvrij | 79 | 01-01-2004 17:04 |