Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 16:56
bellleblaas
bellleblaas is offline
Citaat:
cha0s schreef op 16-09-2004 @ 17:44 :
[B]Oke, alleen 'n hoog prijskaartje garandeert lang niet altijd kwaliteit of 'n mooie vormgeving (zo vanzelfsprekend vind ik 't iig niet.) en bij beperkte oplages gaat het louter om status. (en beperkte oplages zijn niet per definitie meteen duur. )

Als ik later evt. ook goed verdien koop ik ook geen fiat panda nee, maar ook geen Bentley; ik zou me kapot schamen in zo'n verlengstuk van je penis.
Een bentley, ja, 't ziet er erg flashy uit, maar met 'n Fiat panda kan je ook 140 scheuren en harder dan 120 mag je sowieso toch niet.
Dat was dus ook een extreme vergelijking. Er zijn zo weinig Bentleys te krijgen in Nederland dat je soweiso mazzel hebt als je er één tegenkomt die te koop staat. Dan pas wordt geld een issue. Goed, nu geheel genuanceerd enzo:

Ik vind dure spullen meestal mooier en bijzonderder dan goedkope spullen. Hema heeft prachtige dingen (vazen, noem het maar) alleen minder bijzonder. De kans is dan gewoon groter dat veel anderen m ook hebben. Kun je denken "boeiahhh" maar ik vind dat dus wel belangrijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2004, 17:01
Verwijderd
mobiel hoeft van mij niet duur te zijn,zolang hij maar belt en smst
autos idem,de auto waar ik me later in zie rijden is een lelijk eendj ,niet echt decadent dus.
bij het aanschaffen van mijn horloge heb ik gewoon gekeken naar het horloge,de prijs was van minder belang.
ook bij kleding gaat het er mij niet om wat het gekost heeft,ik let eerst op hoe het eruit ziet etc.
ik ohu niet van mensen die patsen met dergelijke spullen,sowieso ben ik van mening dat je status niet kunt kopen

ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:08
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
bellleblaas schreef op 16-09-2004 @ 17:56 :
Dat was dus ook een extreme vergelijking. Er zijn zo weinig Bentleys te krijgen in Nederland dat je soweiso mazzel hebt als je er één tegenkomt die te koop staat. Dan pas wordt geld een issue.
Het zat op 't randje van appels met peren vergelijken.
Oud 16-09-2004, 17:09
bellleblaas
bellleblaas is offline
Citaat:
cha0s schreef op 16-09-2004 @ 18:08 :
Het zat op 't randje van appels met peren vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 18:02
Verwijderd
Citaat:
bellleblaas schreef op 16-09-2004 @ 17:33 :
Ik pronk nergens mee en smaken verschillen
je pronkt wel en smaken verschillen? Dat is geen argument maar je hebt wel gelijk, niet iedereen heeft smaak armani en moonboots?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 18:23
11568
11568 is offline
Ik geef geen reet om duurheid, hou wel van luxe spullen maar op dit moment heb ik er gewoon geen geld voor [over].
Het interesseert mij niet heel erg verschrikkelijk wat voor kleren ik draag, daar ga ik ook absoluut niet meer geen geld uitgeven dan nodig is [dat wil overigens niet zeggen dat ik ze bij het leger des heils haal, denk aan h&m, we, forecast etc].
Als ik geld heb geef ik het meestal uit aan dvd's, drank of de burger king .
Wat betreft apparatuur als boxen, tv's e.d. ben ik eerst altijd wel een uurtje bezig met recensies lezen op internet over de kwaliteit van de spullen en daarna ga ik uitzoeken waar ik iets het goedkoopste kan halen. Dat heeft me veel geld gescheeld tot nu toe
Op dit moment zou ik erg graag een mp3-speler willen, maar aangezien ik toch ook wel voor kwaliteit ga zal ik nog even moeten sparen.
Maar mocht ik ooit rijk worden, ik denk niet dat ik ontzettend erg zal gaan veranderen op matrealistisch gebied. Ik vind het enorm zonde van het geld om het in een keer uit te geven aan een mooie auto oid, doe mij maar gewoon een goedkoop bakkie.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 18:28
Custom
Custom is offline
Al draagt een aap een gouden ring, tis en blijft een lelijk ding Op zich heb ik altijd wel graag kwaliteit, en meestal is goedkoop duurkoop, vandaar dat ik wel altijd fatsoenlijke dingen koop en geen goedkope pongel. Maar goed, hangt wel af van wat ik koop dus. Mijn fiets is een of ander gevonden oostblokbarrel, het achterlicht is even duur als de rest van de fiets, maar qua gitaarspul ben ik weer heel kieskeurig en heb ik een dure smaak
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:01
Apomes
Apomes is offline
Een gsm daar geef ik niet om, ik gebruik dat toch zelden.
Mijn horloge heeft redelijk wat geld gekost, en dat terwijl ik hem nooit aandoe (ik vergeet dat altijd .)
Mijn zonnebril heb ik gekocht omdat ik hem cool vond en omdat ik het merk geil vind .
Mijn auto is een citroen Saxo omdat ik geen auto mocht kopen met mijn spaargeld.
Mijn Camera is een gewone, non-digitaal Olympus, ik ben wel van plan een duure Digi cam te kopen maar dat is dan alleen maar uit pure noodzaak omdat ik mijn vakanties graag goed op beeld wil hebben.
Ik geef toe dat mijn kleren handen vol geld kosten, en dat het allemaal merken zijn. Niet omdat het merken zijn, maar omdat ik ze vind.

Ik moet genoeg afzien dus duurdere kleren hebben enzo vind ik niet erg/noch schaam ik me er voor dat ik ze aandoe.

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:10
Verwijderd
ik heb 2 dure camera's (digitaal en spiegelreflex), maar da's voor school
ik heb een mobiel die gratis bij mn abonement zat, een siemens, niet veel soeps. mijn kleding is niet duur, want ik koop liever meerdere kledingstukken per maand, al zal ik bij c&a niet zo snel iets kopen, omdat ik daar ook nooit iets leuks zie. ik heb een lelijk horloge, dat aan vervanging toe is vanaf de dag dat ik m kocht, mijn geld gaat op aan school, kunstboeken (goede investering zeg maar), schoolspullen, concerten, cd's en leven.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:15
Shyra
Shyra is offline
Ik heb niets duurs. Ik ben een sloeber.

Ja, wat gitaren en stuff.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:46
Fog
Fog is offline
het is niet zo dat ik dingen liever duur dan goedkoop koop maar ik heb toch wel een dure smaak. ALS ik bijvoorbeeld een mp3speler ga kopen wil ik toch wel gelijk een ipod, als ik een mobiel koop wil ik wel gelijk de (in mijn ogen) mooiste en beste. en als ik een nieuwe jas koop wil ik geen h&m. het is bij mij eigenlijk meer alles of niets, ik geef liever 400 euro uit aan iets goeds dan 100 aan crap waar ik snel op uitgekeken ben, dan koop ik liever niks. als een produkt van 100 euro even mooi of bijna even moi is als hetzelfde van 400 euro koop ik natuurlijk het goedkoopste.

(maar dit is dus alleen zo met dingen die sowieso duur zijn)
Oud 16-09-2004, 19:57
merels
merels is offline
IK hoef helemaal niet dure spulletjes. Kleding koop ik nooit echt duur, mijn smaak verandert zo snel, dat trekt mijn rekeningn niet.
Ik bedoel, geurtjes zijn niet duur, maar ook niet goedkoop, maar ik koop er wel veel van.
Sieraden mogen van mij welduur zijn, maar ik kom nooit echt mooid dingen tegen. Aan een telefoon wil ik zo min mogelijk kwijt, mp3 speler zou ik ook iets normaals willen. Als ik rondkijk hoor ik iedereen wel zeggen dat wanneer ze iets kopen het wel wat 'mag' kosten, omdat ze kwaliteit willen, maar ik zie niemand werkelijk kopen waar zij over praten. (muv verwende modekutjes).
Oud 16-09-2004, 20:54
Meadow
Meadow is offline
Absoluut geen behoefte aan dure dingen. Ik heb inderdaad gewoon een 3310, die ik zelf lekker leuk hbe gemaakt, en maak t merendeel van mijn kleding lekker zelf. Lekker gek, niets voorbedachte dingen. De enige echt merkdingen die ik draag zijn scate broeken van merken als stuka en overzeas, want das te moeilijk en te veel werk om zelf te doen, daar heb ik de tijd niet voor. Maar liever niet. Creatieve buien zat . Heb ook een computerkast gehad met slilikonen bulten ensow, heelrijk si dat. Nu helaas afscheid van moeten nemen
Oud 16-09-2004, 21:03
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ik heb wel spullen die duur waren. Ik had nou eenmaal als een van de eersten een mp3 speler, een digicam, een eigen pc met toebehoren etc. Maar die dingen verouderen zo snel he

Mijn kleren zijn daarentegen nooit duur. Ik denk dat het duurste kledingstuk in mijn kledingkast 75 euro was.
Ookal heb ik het geld, ik moet het de prijs ook waard vinden. Ik heb geen 70 euro voor een simpel polootje (zo schrijf je dat niet he ) met een stikseltje over.
Oud 16-09-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 16-09-2004 @ 21:54 :
ik draag zijn scate broeken van merken als stuka en overzeas
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 21:19
Verwijderd
Ik heb bijna alleen maar dure spullen van hoge kwaliteit. Boeiend, ik woon nog thuis en heb er het geld ervoor over... ieder zijn ding toch? Het is er niet echt aan af te zien dat het dure spullen zijn... alleen als je een beetje dezelfde merken koopt kan je het zien.

Armani is geen boerenmerk btw, alleen valt het bij boeren iets meer op omdat ze altijd die grote logorijke dingen aantrekken

ps: ik heb niets tegen boeren
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:30
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb de Motorola MPx220 en Mitac Mio 8390, beiden telefoons die nog niet eens op de markt te krijgen zijn. En ik houd van design PC-spulletjes, zolang het maar mooi én practisch is. Geen Mac dus voor mij.

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:36
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
bellleblaas schreef op 16-09-2004 @ 16:44 :
Mee eens... Wat een dom gezeur zeg. Ik houd van mooi design en dure spullen , maar louter functioneel. Ik koop geen duurdere mp3-speler omdat ie duurder is, maar omdat ie mooier en beter is. En omdat mijn ouders nu eenmaal goed verdienen en mij de mogelijkheid geven dure spullen te kopen. Daarbij heb ik een bijbaan en betaal ik mijn kleding zelf, iets wat niet veel van mijn vrienden doen. Maar ik verdien goed (1 zaterdag per week bij een *restaurant en ik verdien zo'n €200 in de maand, soms wel meer). En als ik te weinig heb krijg ik van mijn ouders. Afgunst is zo'n nare emotie Bah.
teren op papa en mama hun centjes vind ik ook erg naar :--(
Oud 17-09-2004, 00:49
Verwijderd
ff geheel gericht tegen belleblaas:

ik werk al sinds mijn 11e om te kunnen kopen wat ik wil. ik vergooi mijn geld niet aan onzinnig dure kleren met een merkje. kom nu niet aanzetten dat het meestal van betere kwaliteit is want ik kan ook een prima spijkerbroek die jaren meegaat voor 15 euro op de kop tikken die er ook prima uitziet en ook goed zit. ik heb mijn school afgemaakt maar op mijn 16e(waar jij nu kennelijk het te zwaar hebt om te werken doordeweeks) werkte ik naast school a'l tussen de 15 en 20 uur in de week. door niet te geven om dure spulletjes en proberen daarmee de blits te maken heb ik heel wat geld uitgespaard om heel wat leukere dingen te doen. als ik geen geld had dan leenden mijn ouders me het misschien maar ze sprongen sowieso niet bij om een zoveelste overbodige broek te kopen ofzo. ik heb totaal niks tegen mensen die hun geld uit willen geven aan dure dingen en respecteer ze even veel als een ieder ander. het is hun geld en ze moeten zelf weten waar ze hte aan uitgeven maar ik zie het alsnog als geld verspilling en met dat verspilde geld hadden ze heel wat leukers kunnen doen imo. het gaat er niet om of iemand veel geld uitgeeft aan iets of niet als het op respect aankomt maar om het feit of iemand een teringlijer is of niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 00:53
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 17-09-2004 @ 01:49 :
het gaat er niet om of iemand veel geld uitgeeft aan iets of niet als het op respect aankomt maar om het feit of iemand een teringlijer is of niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 16-09-2004 @ 22:12 :

Wat is daar zo grappig aan?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 08:14
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
eXo schreef op 17-09-2004 @ 09:06 :

Kom je ook mee scaten ?
Oud 17-09-2004, 08:36
Samaris
Samaris is offline
Ik heb een mp3spelah, een suffe klaptelefoon, random dure kledingstukken, maar niet echt overdadig vind ik zelf.
Ik heb gewoon een drempelniveau waar ik echt niet onder kan gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 09:16
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik hoef geen dure spullen, vind het zonde van me geld en ik vind het veel leuker om veel dingen te kopen van het geld dan een paar hele dure dingen van hetzelfde geld..

voor kleren wil ik wel es iets meer uitgeven maar dat komt dan gewoon door de betere kwaliteit, hoef nog steeds niet de allerduurste merken. als het maar leuk is.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Fog schreef op 16-09-2004 @ 20:46 :
het is niet zo dat ik dingen liever duur dan goedkoop koop maar ik heb toch wel een dure smaak. ALS ik bijvoorbeeld een mp3speler ga kopen wil ik toch wel gelijk een ipod, als ik een mobiel koop wil ik wel gelijk de (in mijn ogen) mooiste en beste. en als ik een nieuwe jas koop wil ik geen h&m. het is bij mij eigenlijk meer alles of niets, ik geef liever 400 euro uit aan iets goeds dan 100 aan crap waar ik snel op uitgekeken ben, dan koop ik liever niks. als een produkt van 100 euro even mooi of bijna even moi is als hetzelfde van 400 euro koop ik natuurlijk het goedkoopste.

(maar dit is dus alleen zo met dingen die sowieso duur zijn)
hmmm ik denk dat zulke dure dingen niet voor iedereen zijn weggelegd, ik kan niet eens een super dure jas kopen (maargoed, ik betaal tenminste dan ook alles zelf, en sparen dat kan ik niet)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 09:39
Synonym
Synonym is offline
Fiat Panda's zijn juist super! Ehm? Ik koop iets wanneer ik iets mooi vind. Soms zijn dat dure dingen, maar meestal niet. Arme student toch. Ik kies alleen wel liever voor kwaliteit: want daar kun je uiteindelijk ook langer mee doen.
Oud 17-09-2004, 10:06
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 17-09-2004 @ 01:49 :
Tekst
Niet verkeerd opvatten , maar het aankopen van Soft drugs (en eventuele hard drugs), vind ik evenveel geldverspilling .

Niet dan?

Drugs is rap op, kleren gaan even mee .

Laatst gewijzigd op 17-09-2004 om 10:10.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 10:09
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
alles MOET duur zijn
Oud 17-09-2004, 10:11
Verwijderd
Ik heb simpelweg niet het geld om overal in mee te gaan & eigenlijk ook niet (meer) de behoefte. Ik koop graag mooie kleding & als het wat duurder is, dan moet dat maar. Toevallig heb ik vorige week een nieuwe telefoon gekocht, maar tot die tijd deed ik het ook al jaren met mijn Nokia 34-33-weet-ik-veel-wat. Mijn camera hoeft niet de meeste megapixels te hebben en ik hoef ook geen blingbling-horloge. Ik koop wat ik mooi vind & als het wat duurder is geef ik het er graag aan uit, of spaar ik er even voor, maar ik ken mijn grenzen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 10:23
JULIUS
JULIUS is offline
Citaat:
Apomes schreef op 17-09-2004 @ 11:06 :
Niet verkeerd opvatten , maar het aankopen van Soft drugs (en eventuele hard drugs), vind ik evenveel geldverspilling
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 17-09-2004 @ 11:06 :
Niet verkeerd opvatten , maar het aankopen van Soft drugs (en eventuele hard drugs), vind ik evenveel geldverspilling .

Niet dan?

Drugs is rap op, kleren gaan even mee .
harddrugs doe ik sowieso niet aan en ik neem aan dat mensen die dure kleren kopen ook wel eens in het cafe een biertje drinken ofzo. dat doe ik dan weer bijna nooit(omdat ik dat te duur vind, ik drink wel bier uit de supermarkt) en i.p.v. dat te doen rook ik wiet. het is een afweging die ik maak mara naast het geld dat ik aan wiet uitgeef hou ik nog wel aardig wat over hoor verder heb ik dit jaar mijn eigen wiet verbouwd die ik bijna kan gaan oogsten, de voorspelling is dat er zoveel van af komt dat ik er mnakkelijk een maand of 2 mee kan doen dus bespaart dat me ook weer geld
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:00
Verwijderd
Ach weet je. Als je het kan (en vooral wíl) betalen, waarom niet? Aan geld an sich heb je ook niks.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:21
Flagellant
Flagellant is offline
Citaat:
eXo schreef op 17-09-2004 @ 12:00 :
Ach weet je. Als je het kan (en vooral wíl) betalen, waarom niet? Aan geld an sich heb je ook niks.
Precies.
Oud 17-09-2004, 11:36
Verwijderd
Ik heb er geen geld voor maar ik hou wel van dure spullen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:48
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 17-09-2004 @ 12:00 :
geld moet rollen...zonde om bij te houden (haha, ik geef altijd geld uit voor ik het heb)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 12:03
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik heb het niet zo op erg dure spullen. Daarintegen heb ik het ook niet zo op erg goedkope spullen. Maar ik heb het ook niet zo op middelmatige spullen.

Oftewel: ik koop gewoon dingen die ik leuk vind, en naar de prijs kijk ik niet echt (of het moet echt erg duur zijn in mijn ogen dat ik zoiets heb van ik kijk wel verder)..
Oud 17-09-2004, 12:06
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
eXo schreef op 17-09-2004 @ 09:06 :

ehh scat is een ander woord voor poep

Dus als je vind dat je poepbroeken aan hebt, tsja, ik zou zeggen, koop dan eens wat anders
Oud 17-09-2004, 12:20
wup
wup is offline
mijn mobiel was gewoon de goedkoopste die er toen te koop was. ( nu een jaar verder begint hij dan ook al mankementen te vertonen maar goed..)kleren enzo koop ik toch niet duurder dan nodig h&m ! enzo...
Alleen met schoenen kijk ik naar het merk..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 12:34
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Een meisje vroeg me een keer recht op de man af wat voor een mobiel ik had, gewoon ff tussendoor in een gesprek. Misschien is het dat ik mijn sony t105 nog steeds niet vervangen heb, maar als mensen opscheppen over de mobiel van hun vriendje, holy shit, wist niet dat je zo laag kon vallen. 'K vraag haar toch ook niet welke cup ze heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 12:40
bracelance
bracelance is offline
ik geil niet op status maar vind het wel belangrijk dat ik er representatief uitzie. Door mijn lengte en figuur ben ik meestal wel aan een aantal merken verbonden o.a. matinique.
Oud 17-09-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 17-09-2004 @ 13:34 :
Een meisje vroeg me een keer recht op de man af wat voor een mobiel ik had, gewoon ff tussendoor in een gesprek. Misschien is het dat ik mijn sony t105 nog steeds niet vervangen heb, maar als mensen opscheppen over de mobiel van hun vriendje, holy shit, wist niet dat je zo laag kon vallen. 'K vraag haar toch ook niet welke cup ze heeft.
Dat kan je nog een beetje inschatten
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:38
woezel
woezel is offline
heb geen mobiel, ook geen dure kleren ofzo, het duurste wat ik heb zijn denkik mijn schoenen (72 euro)
Oud 17-09-2004, 22:07
Hagel
Hagel is offline
als ik veel geld heb koop ik dure dingen, heb ik weinig geld dan koop ik goedkope spullen. Maak me er niet echt druk om, sowieso heb ik qua kleding niet echt een dure smaak en qua apparatuur ach, zolang ik een cdtje kan draaien is het prima.
Oud 17-09-2004, 23:07
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik rijd geen auto.
verder is mijn mobiel al 3 jaar dezelfde spuuglelijke siemens die ik amper gebruik, mn kleding is meestal 2e-hands want ik hou van vintage, horloge heb ik niet echt nodig, design doet me niet bijster veel, ik hou zoals ik al zei meer van oude en kitscherige dingen wat alles betreft, dus dat komt goed uit gezien mn budget.

daardoor houd ik geld over voor andere dingen die ik graag doe en niet wil opgeven zoals roken, wijn drinken en af en toe blowen.

en ik heb niet t idee dat ik echt iets mis ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 15:22
rodina
rodina is offline
Ik houd van mooie dingen. En mooie dingen zijn vaak duur. Ik werk er voor en ben bereidt om het ervoor uit te geven.
Maar er mee pronken nee, waarom zou ik. Om te laten zien, goh ik heb gewerkt, nu heb ik geld geinvesteerd in een lapje stof? mwah nee.
Ik heb een oude peugeot 205, (gekregen van paps omdat ik 'm nodig heb) maar ik vind het wel heel koel om te zeggen dat ie zo vet is, en dat ie zo vreselijk snel is, en dat er een veel te zware motor in zit, maar om 'm aan aan alle kanten op te poetsen met andere velgen, sportuitlaat en spoilers, nee. Tis zo nutteloos.

Chaos, een panda die 140 rijdt hobbelt alle kanten op, die dingen zijn zoo niet verantwoord om hard mee te rijden, een bentley daar in tegen, idd appels met peren vergelijken
Oud 18-09-2004, 15:28
girltje
girltje is offline
Nou, ik draag "dure kleding", maar niet omdat het duur is maar gewoon omdat ik het mooi vind, en kwa auto's is het natuurlijk gaaf als je een Porsche of een mini of zo kunt kopen omdat die auto's gewoon supermooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 16:51
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik voel me fijner in merkkleding, maar ik heb niet zoveel merkkleding.
Oud 18-09-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
status en merkkleding is voor pedofielen
Waar baseer je dat op?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:05
Verwijderd
Ach. Tot op zekere hoogte zit prijsverschil weldegelijk in kwaliteit. Bijvoorbeeld T-shirts. Ik heb bijvoorbeeld een Nike-shirt waar ik 70 euro voor betaald heb. Dat shirt is inmiddels 3,5 jaar in mijn bezit en tamelijk frequent gedragen (en dus ook gewassen). Het ding ziet er nog als nieuw uit. Daarentegen heb ik ook wat Hema-shirts, die voor 10 euro van eigenaar wisselen. Ook die draag ik frequent, maar na een half jaar is daar de aardigheid zeker wel vanaf. Sterker nog; het ziet d'r niet meer uit. Dus ja, wat is dan wijsheid? Wanneer ik een simpel rekensommetje maak, leert mij dat het Hema-shirt, dat eens in 't half jaar vervangen moet worden, net zo duur zo niet duurder is dan de aanschaf van een Nike-shirt die het 7-voudige kost.

Dan een van mijn favoriete sectoren; audio-apparatuur. Heel mooi dat jij je helemaal happy voelt met een Sony mini-set, maar voor mij is dat domweg niet toereikend. Kwaliteitsgeluid hoeft niet duur te zijn, maar gewoon wèl aanzienlijk duurder dan een kant-en-klaar Wehkamp-ding. Kwaliteitsverschil? Kom maar 'ns luisteren hier met een favoriete CD. Maar alleen als je een leuke bankrekening hebt, want ik kan me niet voorstellen dat je daarna nog blij bent met je setje

Dus ik denk dat je wel kunt stellen dat prijs en kwaliteit met elkaar te maken hebben in de regel en tot op zekere hoogte. Ik geil overigens geheel niet op merken; ik wil de meeste bang voor m'n buck hebben over het algemeen. Hoe bewerkstellig je dat? Researchen! Als je iets niet kunt vinden op internet bestaat 't domweg niet. Overigens heb ik wel een zwak voor Mission-luidsprekers, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:13
Lena_jenaja
Lena_jenaja is offline
Status heb ik niet... wel respect... en ik hecht waarde aan vrienden.. niet aan spullen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten