Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2004, 17:23
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
als ze nou eerst es alle oorlogen en andere shit oplossen en dan het gezeik over roken... lijkt me een beter id
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2004, 17:42
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline


Was de kern van die "Feel Free To Say No" campagne juist niet om het individu te laten stoppen met roken? Omdat het ongezond was voor die persoon. Passief roken en de "gevaren" ervan waren/zijn in die campagne bijzaak. Dus als we het zo bekijken, kunnen we het volgende ook verbieden:

-Junkfood: je wordt er dik van.
-Alcohol: Je lever gaat eraan kapot.

Trouwens, een volgend voorbeeld:

Terroristen hebben honderden mensen gedood met vliegtuigen, zullen we die dan ook maar gelijk verbieden?
De vliegtuigen dus verbieden he...

Mijn punt:

De anti-rook Inquisitie slaat door.

Maar ach, het is net als het geloof tegen atheïsten. Beide kunnen elkaar niet duidelijk maken dat de ander verkeerd zit. Daarom is deze discussie nutteloos geworden.

Ik moet het nog maar zien of het allemaal verboden word.

Maar ach:

Ik ben waarschijnlijk hypocriet en onder de invloed van mijn "verslaving"...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 18:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
maakt junkfood mensen die vlakbij zijn wanneer het gegeten wordt ook dik dan?

rare vergelijking.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 18:20
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-09-2004 @ 10:11 :
Matrassenfabrikanten verkopen ook niet aan rokers? Immers; als je slaapt moet je zo maar eens een uur of 8 zonder roken doen! Onmogelijk!
*Zucht* Ik wilde alleen laten zien dat het argument van T_ID nergens op sloeg, omdat ie appels met peren vergeleek (of snackbars waar je je heel even bevind, met kroegen waar je langere tijd verblijft)...Grapjas
__________________
I've got two(2) words for you: Keep it Real!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 18:44
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 13-09-2004 @ 14:54 :

Maar waar de overheid mee bezig is ze proberen het roken totaal te ontmoedigen door het duurder te maken ik vind dat belachelijk maak dan ook junkfood duurder
Ten eerste hebben we het hier over een rookverbod, niet de accijnsverhoging. Je hoort mij ook niet klagen over de balachelijke benzineprijs.

Ten tweede, wat is volgens jou 'junkfood'? Elk soort voedsel is in grote hoeveelheden ongezond. Bij de Mac eten is niet perse ongezonder weet je...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 18:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RanC schreef op 13-09-2004 @ 18:42 :
Terroristen hebben honderden mensen gedood met vliegtuigen, zullen we die dan ook maar gelijk verbieden?
Vliegtuigen doden geen mensen, dat doen de terroristen, ze gebruiken die vliegtuigen als wapens. Terroristen worden opgesloten.

We kunnen deze parallel ook doortrekken naar rokers weet je, zullen we die ook maar op gaan sluiten dan? Wees blij dat het bij een verbod blijft
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 18:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
bram_05 schreef op 13-09-2004 @ 19:20 :
Grapjas
Je tegenargument sloeg nergens op, grapjas.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:53
kever
kever is offline
het meest retarded lijkt me dat je je wiet die je hebt gehaald in een coffeeshop niet in de shop mag opsmoken :/
__________________
kaak
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 20:05
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-09-2004 @ 19:47 :
Je tegenargument sloeg nergens op, grapjas.
Want 5 minuten niet kunnen roken is hetzelfde als 3 uur niet kunnen roken terwijl je aan het bier zit, en probeert te ontspannen?
__________________
I've got two(2) words for you: Keep it Real!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 20:20
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-09-2004 @ 19:11 :
maakt junkfood mensen die vlakbij zijn wanneer het gegeten wordt ook dik dan?

rare vergelijking.
Citaat:
Was de kern van die "Feel Free To Say No" campagne juist niet om het individu te laten stoppen met roken? Omdat het ongezond was voor die persoon. Passief roken en de "gevaren" ervan waren/zijn in die campagne bijzaak . Dus als we het zo bekijken , kunnen we het volgende ook verbieden:


Het goed lezen van een post is heel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 21:22
Verwijderd
Idd jammer dat er geen rookverbod komt in de horeca. Maar ze gaan roken nu ook op een andere manier ontmoedigen.



Ik ben er wel voor
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 00:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
kever schreef op 13-09-2004 @ 20:53 :
het meest retarded lijkt me dat je je wiet die je hebt gehaald in een coffeeshop niet in de shop mag opsmoken :/
Drank die je bij een slijter haalt mag je daar ook niet opdrinken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 01:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
EERST: ik heb me even afzijdig gehouden van deze discussie. Dit vanwege het feit dat ik van sommigen nogal commentaar krijg. Ik zou 'anti-rookfundamentalist' zijn. Nou, je ziet het, ook zonder HH gaat de discussie gewoon door.
En: ik heb geen hekel aan rokers.


Citaat:
Idd jammer dat er geen rookverbod komt in de horeca.
Dat komt er ooit wel. Maar gaat dus (helaas) nog even duren. Goed te zien dat meer mensen dit graag willen.


Citaat:
maakt junkfood mensen die vlakbij zijn wanneer het gegeten wordt ook dik dan?
Heel goed Rook, als je dat wilt. Maar NIET waar anderen bij zijn!


Citaat:
het meest retarded lijkt me dat je je wiet die je hebt gehaald in een coffeeshop niet in de shop mag opsmoken :/
Ik neem aan dat er voor coffeeshops een uitzondering komt. Daar ga je in principe heen om te roken.... Naar cafe ga je niet om te roken....
(Overigens, Nederland toon nou eens lef en regel softdrugs officieel of ga het wettelij verbod handhaven!)


Citaat:
snackbars waar je je heel even bevind, met kroegen waar je langere tijd verblijft
In beide gevallen hoef ik niet met de kankerverwekkende, stinkende lucht van een ander mee te genieten. Dus inderdaad: cafe's rookvrij, snackbars rookvrij!
Ook heel goed dat kinderen dan in snackbar niet meer met roken worden geconfronteerd!


Citaat:
Kweeniej, 5 min om op je patat te wachten of 6 uur lang niet roken?
(1) Je kan naar buiten.
(2) Niemand zegt toch dat je MOET roken? Je kan toch wel 6 uur zonder een peuk?


Citaat:
Hallo zielige verslaafden, even voor alle duidelijkheid: het stinkt.
Ja. Ik ga overigens niemand zielig noemen. Maar lieve rokers: je haar en kleren gaan zo stinken van rook. Duzze: roken jullie je peuk ff buiten... en dan binnen gewoon gezellig lol met z'n allen. Ja, ook met jullie erbij! Tuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 07:00
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-09-2004 @ 02:48 :
EERST: ik heb me even afzijdig gehouden van deze discussie. Dit vanwege het feit dat ik van sommigen nogal commentaar krijg. Ik zou 'anti-rookfundamentalist' zijn. Nou, je ziet het, ook zonder HH gaat de discussie gewoon door.
En: ik heb geen hekel aan rokers.
Dat komt er ooit wel. Maar gaat dus (helaas) nog even duren. Goed te zien dat meer mensen dit graag willen.
Heel goed Rook, als je dat wilt. Maar NIET waar anderen bij zijn!
Ik neem aan dat er voor coffeeshops een uitzondering komt. Daar ga je in principe heen om te roken.... Naar cafe ga je niet om te roken....
(Overigens, Nederland toon nou eens lef en regel softdrugs officieel of ga het wettelij verbod handhaven!)
In beide gevallen hoef ik niet met de kankerverwekkende, stinkende lucht van een ander mee te genieten. Dus inderdaad: cafe's rookvrij, snackbars rookvrij!
Ook heel goed dat kinderen dan in snackbar niet meer met roken worden geconfronteerd!
(1) Je kan naar buiten.
(2) Niemand zegt toch dat je MOET roken? Je kan toch wel 6 uur zonder een peuk?




Ja. Ik ga overigens niemand zielig noemen. Maar lieve rokers: je haar en kleren gaan zo stinken van rook. Duzze: roken jullie je peuk ff buiten... en dan binnen gewoon gezellig lol met z'n allen. Ja, ook met jullie erbij! Tuurlijk!


lol
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 09:27
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
die uitstel is inderdaad zeer jammer.
ik zou heel graag willen gaan stappen op zaterdagavond, maar ik kan nooit lang blijven. ik heb namelijk overgevoeligheid voor veel stoffen, waaronder sigarettenrook. een vriendin van mij die rookt, geloofde dit niet en ik ga dus niet meer naar haar toe. niet omdat ik kwaad ben, maar omdat ik gewoon bijna flauwval van die sigarettenrook. ik krijg vaak te horen dat ik me aanstel, maar ik weet zelf dat ik dit niet lieg. zolang ik, en andere mensen die dit hebben (ik ken een meisje dat echt ontzettend gaat hoesten van rook) niet serieus worden genomen, kijk ik neer op bepaalde rokers. niet zij die als ze in hun eentje thuis zijn of op straat een peuk opsteken, maar zij die gewoon zonder te vragen, bijv bij anderen thuis een peuk opsteken. ik moet nu steeds zwaardere medicijnen innemen om toch te kunnen uitgaan, het is toch van de gekke dat ik bijna niet kan stappen op zaterdagavond omdat een stel egoistische imbecielen MOETEN roken? en nee, niet buiten. binnen. in ons gezicht.
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 15:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
bloemkool,

Het rookverbod KOMT! Alleen... we moeten nog even geduld hebben. Sterkte!

Overigens: niet alleen in de horeca. Ik bedoel, sterkte met je aandoening in het algemeen!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:01
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Stilstand is achteruitgang.

Ik moet het nog maar eens zien "of het er wel komt"... Onderschat de rooklobby en de tabaksfabrikanten niet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 19:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Stilstand is achteruitgang.
Nou, zo dramatisch wil ik niet doen. Het uitstel is jammer. Maar die rookvrije horeca komt er!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 22:44
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 14-09-2004 @ 20:21 :
Nou, zo dramatisch wil ik niet doen. Het uitstel is jammer. Maar die rookvrije horeca komt er!
jij zegt zovaak hetzelfde, volgens mij moet jij de politiek in.....
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 23:17
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RanC schreef op 14-09-2004 @ 18:01 :
Stilstand is achteruitgang.
Rookverbod is vooruitgang?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 23:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
jij zegt zovaak hetzelfde, volgens mij moet jij de politiek in.....
Alsjeblieft niet!

Maar is gewoon kwestie van nadenken, van een partroon zien. Vroeger rookte men overal.

Maar werd steeds meer teruggedrongen:

* niet meer in school
* niet meer in trein
* niet meer in bioscoop
* ....
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 09:44
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Tuurlijk komt het rookverbod er.
Duke Nukem Forever komt ook ooit uit.

En ach, anders gaan sommige kroegen of groepen hetzelfde spelletje wel spelen. Gewoon verenigingen oprichten waar niet-rokers niet welkom bij zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 12:54
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RanC schreef op 15-09-2004 @ 10:44 :
Gewoon verenigingen oprichten waar niet-rokers niet welkom bij zijn.
Prima Het is trouwens niet zo dat rokers in een rookvrije kroeg niet welkom zijn, je mag er alleen niet roken.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 18:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gewoon verenigingen oprichten waar niet-rokers niet welkom bij zijn.
Nou, als men dat zou doen, zou ik dat een zielige U-bocht vinden. Als wet roken in cafe's verbiedt, moet je niet iets zoeken om er onderuit te komen.
Verder lijkt me het niet zo makkelijk om zoiets te doen zonder te botsen met andere regels.

En nogmaals: dat zou wel vrij zielig zijn!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 18:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Het is trouwens niet zo dat rokers in een rookvrije kroeg niet welkom zijn, je mag er alleen niet roken.
Precies! En is dat nou zo'n probleem. Doe doe peuk dan thuis voor je weg gaat, buiten of als je weer thuis bent! Wie is er nou sterker? Die peuk of jij?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 18:46
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 15-09-2004 @ 19:44 :
Nou, als men dat zou doen, zou ik dat een zielige U-bocht vinden. Als wet roken in cafe's verbiedt, moet je niet iets zoeken om er onderuit te komen.
Verder lijkt me het niet zo makkelijk om zoiets te doen zonder te botsen met andere regels.

En nogmaals: dat zou wel vrij zielig zijn!
Het is hetzelfde als wat er nu gaande is, maar dan gedaan door de tegenpartij. En het is volledig legaal. Besloten vereniging maken en hoppa.

Zou wel een leuk gezicht zijn, niet-rokers die in hun voormalige favoriete kroeg geweigerd worden, omdat ze geen lid zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 18:48
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 15-09-2004 @ 19:46 :
Precies! En is dat nou zo'n probleem. Doe doe peuk dan thuis voor je weg gaat, buiten of als je weer thuis bent! Wie is er nou sterker? Die peuk of jij?
Noem mij een zielige verslaafde, het zal me een zorg zijn. Maar een peuk in een schemerige, rokerige kroeg vind ik sfeervol. Trouwens, ik rook al jaren niet meer in discotheken en ook niet bij mijn vriendin thuis, omdat haar ouders dat niet willen. Ik rook ook niet in de trein, of op school/werk, allemaal prima. Maar roken in mijn favoriete kroeg, waar praktisch iedereen rookt is de teerdruppel die de emmer doet overlopen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 19:07
Verwijderd
Het volgende wordt hier verder besproken.

Hier is een eye-opener. De relatie tussen longkanker en meeroken bestaat, maar is zo miniem dat je je kan afvragen of het wel nodig is om je er druk om te maken. Enkele citaten:
  1. Passive Smoking and Lung Cancer Risk: What Is the
    Story Now?


    William J. Blot, Joseph K. McLaughlin

    "The European data show that risk of lung cancer was modestly elevated among nonsmokers exposed as adults at home or in the workplace, with risk tending to rise with the amount of ETS [=Environmental Tobacco Smoke] exposure (although not consistently with all measures used), and that there was no increase in risk associated with exposures to ETS in childhood."

    "Multiple studies using such biomarkers have clearly documented that nonsmokers exposed to ETS do indeed inhale and metabolize tobacco smoke."

    "Despite differences in the relative constituents of ETS and inhaled tobacco smoke, breathing ETS can be considered as roughly equivalent to low-intensity cigarette smoking [0,1 - 0.3 cigarette a day]."

    "Furthermore, Boffetta et al. show that lung cancer risk declines following cessation [=stopzetten van] of exposure to ETS, and they found no excess 15 or more years after cessation."

    "When all the evidence, including the important new data reported in this issue of the Journal, is assessed, the inescapable scientific conclusion is that ETS is a low-level lung carcinogen."

    "the predicted increases among passive smokers range from 7% to 28% [...] where 1400% and 1900% are the excesses corresponding to relative risks pack-a-day current smokers)."

Bron (LET OP: het is een PDF-file)

Dus:
1. Meeroken gedurende je jeugd verhoogt je kans op longkanker niet.
2. Ja, als meeroker komt de rook daadwerkelijk in je lichaam.
3. Een gemiddelde meeroker 'rookt' ongeveer 0,1 a 0,3 sigaret per dag.
4. Als je niet meer meerookt, heb je na 15 jaar geen verhoogde kans meer op longkanker.
5. Misschien dat je meer kans hebt op kanker, dat wel, maar die kans is niet te vergelijken met als je een roker bent (meerokers: 7 - 28 % ten opzichte van 1400 - 1900% rokers - lees het stuk voor toelichting op deze cijfers).

De hamvraag is: is het wel nodig om alle bars en restaurants rookvrij te maken?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 21:31
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
Silla schreef op 12-09-2004 @ 21:21 :
Vandaar dat je zoiets doms zei. Maar het is je al vergeven, aan onwetendheid kan men immers niets doen.
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 15-09-2004 @ 19:44 :
Nou, als men dat zou doen, zou ik dat een zielige U-bocht vinden. Als wet roken in cafe's verbiedt, moet je niet iets zoeken om er onderuit te komen.
Verder lijkt me het niet zo makkelijk om zoiets te doen zonder te botsen met andere regels.

En nogmaals: dat zou wel vrij zielig zijn!
en waarom niet?? de rokers vinden roken bij het uitgaan horen.
Laat ons onze bsloten clubs oprichten, daar heb jij geen last van..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 21:36
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
alluman schreef op 15-09-2004 @ 20:07 :



"the predicted increases among passive smokers range from 7% to 28% [...] where 1400% and 1900% are the excesses corresponding to relative risks pack-a-day current smokers)."[/list]

[/B]
en dat is niet genoeg vind je?
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Gandalf schreef op 15-09-2004 @ 22:36 :
en dat is niet genoeg vind je?
De onderzoekers vertellen in hun stuk - als je had gelezen had - dat statistisch deze percentages insignificant zijn ofwel verwaarloosbaar.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 23:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Het is hetzelfde als wat er nu gaande is, maar dan gedaan door de tegenpartij. En het is volledig legaal. Besloten vereniging maken en hoppa.
De tegenpartij? Joh, ik denk niet in dit soort polariserende termen.
Wat doet die zogenaamde tegenpartij dan?
En legaal? Dat moet toch nog blijken.

Citaat:
Zou wel een leuk gezicht zijn, niet-rokers die in hun voormalige favoriete kroeg geweigerd worden, omdat ze geen lid zijn.
Het feit dat je dat leuk vindt, vind ik zielig. Wat heb je nou liever, gewoon leuk gezellig rokers en niet-rokers door elkaar of zo'n peuk? WIE IS ER NOU STERKER? JIJ OF DIE PEUK?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 23:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Noem mij een zielige verslaafde, het zal me een zorg zijn.
Ik heb niemand zielig genoemd in deze context!

Citaat:
De hamvraag is: is het wel nodig om alle bars en restaurants rookvrij te maken?
Al ZOU dit allemaal zo zijn? What about last van mijn keel, ogen. Stinkend haar, stinkende kleren...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 23:34
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-09-2004 @ 00:28 :
Al ZOU dit allemaal zo zijn? What about last van mijn keel, ogen. Stinkend haar, stinkende kleren...
Niemand verplicht je naar een café met rokers te gaan, weet je.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 23:34
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
alluman schreef op 15-09-2004 @ 20:07 :

4. Als je niet meer meerookt, heb je na 15 jaar geen verhoogde kans meer op longkanker.
Oh, in dat geval....

Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 01:49
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Niemand verplicht je naar een café met rokers te gaan, weet je.
OK. Maar niemand verplicht jouw toch om je eigen verslaving boven het welzijn van anderen te plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 09:02
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 16-09-2004 @ 00:25 :
De tegenpartij? Joh, ik denk niet in dit soort polariserende termen.
Wat doet die zogenaamde tegenpartij dan?
En legaal? Dat moet toch nog blijken.



Het feit dat je dat leuk vindt, vind ik zielig. Wat heb je nou liever, gewoon leuk gezellig rokers en niet-rokers door elkaar of zo'n peuk? WIE IS ER NOU STERKER? JIJ OF DIE PEUK?
Ik, maar zoals ik al zo vaak heb gezegd. Niet-roken in de horeca, (in mijn geval: een bruincafé) is de teerdruppel die mijn nicotine-emmer doet overlopen.

En waarom vind je zogenaamde "rookverenigingen" zielig als ik vragen mag? Rokers zijn niet welkom in de horeca over een paar jaar, (Er van uitgaand dat het allemaal doorgaat) prima, maar dan zorgen zulke verenigingen er wel voor dat niet-rokers in zulke groepen niet meer welkom zijn. Maar wat zou jou dat schelen? Ga toch lekker naar je "jongerencentrum", als ik je posts zo lees, dan betwijfel ik zowiezo al of je wel eens naar zo'n "rookvereniging" zou willen, omdat er gerookt wordt.

Citaat:
Al ZOU dit allemaal zo zijn? What about last van mijn keel, ogen. Stinkend haar, stinkende kleren...
En dan worden rokers egoïstisch genoemd...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 09:04
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
RanC schreef op 16-09-2004 @ 10:02 :
Rokers zijn niet welkom in de horeca over een paar jaar, (Er van uitgaand dat het allemaal doorgaat) prima, maar dan zorgen zulke verenigingen er wel voor dat niet-rokers in zulke groepen niet meer welkom zijn.
Het roken heeft kennelijk ook je ogen aangetast, ik zei al eerder dat dit niet het geval is. Rokers zijn nergens minder welkom dan niet-rokers, alleen het roken zelf mag je dan fijn even ergens anders doen.

Citaat:
RanC schreef op 16-09-2004 @ 10:02 :

En dan worden rokers egoïstisch genoemd...
Ik zie niet helemaal wat er egoistisch is aan die stank vervelend vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 09:08
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-09-2004 @ 10:04 :
Het roken heeft kennelijk ook je ogen aangetast, ik zei al eerder dat dit niet het geval is. Rokers zijn nergens minder welkom dan niet-rokers, alleen het roken zelf mag je dan fijn even ergens anders doen.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Rokers roken graag, mogen ze niet meer roken, dan zijn ze in feite niet welkom.

Maar nogmaals, deze discussie is als een gebed zonder eind en word een herhaling van argumenten, feiten en meningen. Ik blijf lekker roken in mijn stamkroeg, en ik moet het nog maar zien of dat totaal verbod er komt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 09:36
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 03-09-2004 @ 00:09 :
Als dat een prive club is, mag dat...

Hahahah, nou dan ga ik toch lekker naar bandje kijken in jongerensoos en dan hele nacht dansen bij leuke DJ in jongerencentrum, want daar mag niet meer gerookt worden
Hahahaha, in je eentje dus.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 16-09-2004 @ 10:08 :
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Rokers roken graag, mogen ze niet meer roken, dan zijn ze in feite niet welkom.

Maar nogmaals, deze discussie is als een gebed zonder eind en word een herhaling van argumenten, feiten en meningen. Ik blijf lekker roken in mijn stamkroeg, en ik moet het nog maar zien of dat totaal verbod er komt.
Dat was ook mijn insteek. Voorlopig zijn het toch vooral een paar fanatieke antirokers die zo lopen te mekkeren, is over een tijdje dat enge VVD-mannetje op Volksgezondheid weg en kraait er geen haan meer naar.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:52
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-09-2004 @ 10:45 :
Dat was ook mijn insteek. Voorlopig zijn het toch vooral een paar fanatieke antirokers die zo lopen te mekkeren, is over een tijdje dat enge VVD-mannetje op Volksgezondheid weg en kraait er geen haan meer naar.
Het huidige anti-rookbeleid is juist één van de weinige dingen van het huidige kabinetsbeleid waar ik erg veel waardering voor heb.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 16-09-2004 @ 18:52 :
Het huidige anti-rookbeleid is juist één van de weinige dingen van het huidige kabinetsbeleid waar ik erg veel waardering voor heb.
hmm dan weet ik niet of ik nog wel zoveel respect voor je moet hebben: de simpele problemen oplossen, is natuurlijk geen kunst: zelfs gefundenes fressen....
De echt grote problemen worden alleen maar groter gemaakt, en als doekje voor het bloeden, gaan ze dan een melkkoe slachten: dom hoor, heel dom....
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 00:07
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
(..) en als doekje voor het bloeden, gaan ze dan een melkkoe slachten: dom hoor, heel dom....
Als doekje voor het bloeden... Nou zo zie ik dat niet. Ik ben blij dat deze regering eindelijk eens werk maakt van het rookverbod. Oja, het is WEL door de rechter afgedwongen. Ik ben ook geen fan van deze regering. Maar we kunnen ze niet van alles de schuld geven...

Overigens: horeca heeft UITSTEL. Wat gebeurd er als iemand naar de rechter stapt en een rookvrije werkplek in de horeca eist? Ik heb geen idee....

Citaat:
(..) is over een tijdje dat enge VVD-mannetje op Volksgezondheid weg en kraait er geen haan meer naar.
Dat lijkt me niet. Want de RECHTER dwong dit beleid af....

Citaat:
Het huidige anti-rookbeleid is juist één van de weinige dingen van het huidige kabinetsbeleid waar ik erg veel waardering voor heb.
Ben ik het mee eens. Al is het weer wel zwak dat ze horeca weer zo lang uitstel geven... Is gezondheid van een horeca-medewerker minder van belang dan medeweker in een andere sector? Heel vreemd....

Citaat:
Hahahaha, in je eentje dus.
Joh, wat een onzin. In de jongerencentra waar ik ben geweest bij bandjes, waar men niet mag roken, is het gewoon nog lekker druk. De rokers doen hun peuk even buiten. NIKS AAN DE HAND DUS!

Citaat:
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Rokers roken graag, mogen ze niet meer roken, dan zijn ze in feite niet welkom.
Wat een onzin! Sorry, hoor, maar dat floepte er even uit... Niet welkom....
Joh, in de 'omgang' met elkaar zijn bepaalde regels. Niet iedereen kan alles maar doen wat ie wil. Nou, in jongerencentra mag je bijv. niet meer roken. DAT IS ALLES. No big deal. Je mag niet meer roken. Laten we nou niet net doen of dat een ramp is. Je bent gewoon welkom!!!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 00:10
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Niet-roken in de horeca, (in mijn geval: een bruincafé) is de teerdruppel die mijn nicotine-emmer doet overlopen.
Maar leg me nou alsjebliet please voor een keertje uit. Je mag niet meer roken. Wat maakt dat nou uit? Ten eerste mag je die peuk gewoon buiten doen. En al zou dat ook niet mogen... dan doe je toch peuk voor je weggaat en als je weer thuis bent. Wat is nou het probleem?
Als morgen cassis verboden wordt in cafe's, en ik zou erg van cassis houden, dan drink ik toch glaasje als ik weer thuis ben. IK SNAP HET NIET!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 00:50
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 17-09-2004 @ 01:07 :


Wat een onzin! Sorry, hoor, maar dat floepte er even uit... Niet welkom....
Joh, in de 'omgang' met elkaar zijn bepaalde regels. Niet iedereen kan alles maar doen wat ie wil. Nou, in jongerencentra mag je bijv. niet meer roken. DAT IS ALLES. No big deal. Je mag niet meer roken. Laten we nou niet net doen of dat een ramp is. Je bent gewoon welkom!!!
Wie bepaald de regels van die omgang? JIJ?? sorry, maar dat soort vrolijke bevelen en omgangs normen laten mij koud, dan zoek ik liever mijn gezelschap bij mensen die ook roken, dan is er geen probleem, voor jou niet, en voor mij niet.

Wie bepaald of niet roken bij het uitgaan een ramp is, jij toch zeker niet, en al helemaal niet voor mij, wil je die arrogantie ff dimmen?? Dat doe je al de hele tijd, voor anderen bepalen wat wel en niet goed is. En dat is een verdomd arrogante houding. ( en dan rokers verwijten dat ze arrogant, asociaal en vervelend zijn......).
Als ik een superconcert achter de rug heb, wil ik heel simpel een neut en een peuk in de dichtstbijzijnde kroeg, en dat willen de meeste van mijn collegae ook, NO BIG DEAL.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 09:21
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ik!!! vind!!! die!!! houding!!! van!!! jouw!!! (hhendrikxx!!!!) een!!! beetje!!! irritant!!! worden!!!

Citaat:
Ben ik het mee eens. Al is het weer wel zwak dat ze horeca weer zo lang uitstel geven... Is gezondheid van een horeca-medewerker minder van belang dan medeweker in een andere sector? Heel vreemd....
Heb je Alluman's post niet gelezen? Of is er sprake van selectieve blindheid en wíl je het gewoon niet lezen? De gevaren van meeroken zijn minimaal.

Citaat:
Maar leg me nou alsjebliet please voor een keertje uit. Je mag niet meer roken. Wat maakt dat nou uit? Ten eerste mag je die peuk gewoon buiten doen. En al zou dat ook niet mogen... dan doe je toch peuk voor je weggaat en als je weer thuis bent. Wat is nou het probleem?
Moet ik het _weer_ uitleggen? Goed dan...
Als ik rook in de horeca, dan is dat alleen in een écht bruincafé of een Ierse Pub, een schemerige, rokerige, zaal, met een stel vrienden aan de bar zitten terwijl er rustige rockmuziek gedraaid wordt. (Soms live, soms niet) Als ik hier dan eens een sigaret rook, dan vind ik dat prettig. Velen anderen doen het ook, het zorgt voor sfeer, het werkt ontspannend...
[sarcasme]...Vooral na een week lang te zijn opgejaagd door de Rokersjagers van Salem. [/sarcasme]
SNAP JE HET NU????????

Citaat:
Joh, wat een onzin. In de jongerencentra waar ik ben geweest bij bandjes, waar men niet mag roken, is het gewoon nog lekker druk. De rokers doen hun peuk even buiten. NIKS AAN DE HAND DUS!
HAD IK AL GEZEGD DAT IK ZOWIEZO NIET ROOK BIJ MIJN VRIENDIN, OP HET WERK, SCHOOL EN IN DE DISCOTHEEK???!!!

Bah...

I'm feeling Pity because this Nonsense keeps going on (tm)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:24
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 02-09-2004 @ 23:37 :
Daar gaan we weer.... Roken is activiteit waar je anderen last mee bezorgd. Dat DOE je dus niet in het openbaar (of in iedergeval niet bij mensen die daar last van hebben).

Ik heb last van auto's.

Rij voortaan maar in je eigen tuin
__________________
Ik hou van mij prinsesje"Cue linkse blaataap (ik :)): 'de VS zijn ook chaos'"
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Gebakken Lucht schreef op 17-09-2004 @ 12:24 :
Ik heb last van auto's.

Rij voortaan maar in je eigen tuin
helaas die vergelijking mag niet gemaakt worden, maar ja ik heb ook last van bellende mensen in een trein, dat kun je ook thuis doen, van die gare niet rokers die met hun poten op de bank zitten, van die gare niet rokers die hun vette lijven de trein in proberen te wringen terwijl je probeert uit te stappen, van die gare gastjes met hun knetterende scooter die al op kilometers afstand staan......Maar dat mag allemaal niet, alleen van roken mag je last hebben, alle andere ongemakken, mag niets van gezegd worden of je krijgt een hengst....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Roken in publieke gebouwen - Hoe zit het nou?
hhendrikxx
500 25-01-2005 20:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.