Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op wie zou je NU stemmen bij Landelijke Verkiezingen?
CDA 9 5.11%
VVD 23 13.07%
D66 12 6.82%
PvdA 29 16.48%
Groenlinks 42 23.86%
SP 24 13.64%
LPF 3 1.70%
Leefbaar Nederland 0 0%
Christen Unie 1 0.57%
SGP 1 0.57%
Partij v/d Dieren 8 4.55%
Eenmans fractie Lazrak (ex-SP) 0 0%
Eenmans fractie Wilders (ex-VVD) 13 7.39%
Overig (post je keuze+argumentatie) 2 1.14%
Blanco 2 1.14%
Ik ga niet stemmen 7 3.98%
Aantal stemmers: 176. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 18-09-2004 @ 10:48 :
Jij stemt VVD, omdat je ouders een hoog inkomen genieten en jij ze hersenloos nalult. Toen ik op Lowlands er wat over zei, kon je niks ertegen beargumenteren.
Owned.
Advertentie
Oud 18-09-2004, 10:01
Verwijderd
Dat was waarschijnlijk meer omdat ik mijn zuurverdiende centen in wiet had geinfesteerd. Ik kan me niet herrineren dat we het uberhaupt over iets maatschappelijks hebben gehad.
Oud 18-09-2004, 10:03
meisje
meisje is offline
Citaat:
Reverend schreef op 18-09-2004 @ 11:01 :
Dat was waarschijnlijk meer omdat ik mijn zuurverdiende centen in wiet had geinfesteerd. Ik kan me niet herrineren dat we het uberhaupt over iets maatschappelijks hebben gehad.
Jij zei dat je de VVD stemde en toen vertelde ik jou over dat zij van de ov een lening wilde maken. En toen zei jij dat het je geen flikker uitmaakte want je ouders verdienden genoeg. En aangezien je hoogstens brak was, want je was broodnuchter en aan de cola, zit je nu weer uit je nek te lullen.
Oud 18-09-2004, 10:08
Verwijderd
Ik ben geen moment nuchter geweest op lowlands, hoewel ik inderdaad vrij weinig alcohol heb genuttigd.

Concentreer jij je nou maar op het schaken, met je diplomaatjes
Oud 18-09-2004, 10:11
meisje
meisje is offline
Citaat:
Reverend schreef op 18-09-2004 @ 11:08 :
Ik ben geen moment nuchter geweest op lowlands, hoewel ik inderdaad vrij weinig alcohol heb genuttigd.

Concentreer jij je nou maar op het schaken, met je diplomaatjes
Je lult
Oud 18-09-2004, 11:08
Dannemann
Dannemann is offline
Ik vind het tragisch dat er maar zo weinig mensen SP stemmen
Oud 18-09-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 18-09-2004 @ 12:08 :
Ik niet, ik ben er blij mee. Het land moet wel bestuurd worden namelijk en het liefst door mensen met ideeën die ook daadwerkelijk uitvoerbaar zijn.

Overigens had Marijnissen wel een goed plannetje gisteravond in Netwerk, mbt. het aanpakken van ministers die de Kamer hadden misleid tijdens hun ambtsperiode.
Oud 18-09-2004, 11:15
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2004 @ 12:11 :
Ik niet, ik ben er blij mee. Het land moet wel bestuurd worden namelijk en het liefst door mensen met ideeën die ook daadwerkelijk uitvoerbaar zijn.

Overigens had Marijnissen wel een goed plannetje gisteravond in Netwerk, mbt. het aanpakken van ministers die de Kamer hadden misleid tijdens hun ambtsperiode.
Dan kun je gerust SP stemmen, het goedkope argument van niet uitvoerbaar is nonsens, het zijn gewoon andere prioriteiten.
Oud 18-09-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 18-09-2004 @ 12:15 :
Dan kun je gerust SP stemmen, het goedkope argument van niet uitvoerbaar is nonsens, het zijn gewoon andere prioriteiten.
Dat is zo, maar de uitvoerbaarheid ligt hem er ook niet zozeer in dat er te weinig geld zo zijn (dat is er ook wel, maar goed, dan zou eventueel de belasting van de hoogste inkomens omhoog kunnen). Het probleem ligt 'm erin dat als we dat doen, ongeveer 40% van de Nederlandse bevolking (de rijksten) hier wegtrekken, alle ondernemingen hier wegtrekken en wij het zwarte schaap van Europa worden op alle mogelijke manieren. Dat zie ik toch liever niet gebeuren.

Ik denk trouwens dat ik maar 'ns niet ga stemmen en toch wel echt mijn eigen partij oprichten, maar niet nu. Later. Over een jaartje of tien. Ik vind gewoon alle partijen zwaar kut en onzinnig.
Oud 18-09-2004, 11:28
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2004 @ 12:18 :
Dat is zo, maar de uitvoerbaarheid ligt hem er ook niet zozeer in dat er te weinig geld zo zijn (dat is er ook wel, maar goed, dan zou eventueel de belasting van de hoogste inkomens omhoog kunnen). Het probleem ligt 'm erin dat als we dat doen, ongeveer 40% van de Nederlandse bevolking (de rijksten) hier wegtrekken, alle ondernemingen hier wegtrekken en wij het zwarte schaap van Europa worden op alle mogelijke manieren. Dat zie ik toch liever niet gebeuren.

Ik denk trouwens dat ik maar 'ns niet ga stemmen en toch wel echt mijn eigen partij oprichten, maar niet nu. Later. Over een jaartje of tien. Ik vind gewoon alle partijen zwaar kut en onzinnig.
Goedkope stennis, vroeger lag het belasting pijl ook flink hoger en toen rende ook niet iedereen weg. Verder kan niet iedereen hier zomaar wegtrekken omdat de mensen in dit land ook functies hebben waar ze hun geld mee verdienen, en andere factoren zoals leuke heimat gefühle ook een rol spelen, die ze ergens anders niet zullen hebben. Ik vind dat allemaal grote nonsens. De ondernemingen trekken op den duur ook wel weg, tenzij nederland niet snel iets aan het opelidingsbeleid doet want we moeten het in dit land vooral van de kennis hebben, en dat word momenteel gigantisch beperkt.

Ik vind het echt een waardeloos smoesje en kortzichtig als mensen denken dat door hoge belastingen mensen dit land zullen uitvluchten, dit zal vooral om een zeer kleine groep gaan die nog nieteens 1% van de werkende bevolking is.

Verder kun jeje afvragen of de eu niet in de toekomst met een voor alle landen gelijk belastingsstelsel komt, maar dan kijken we wel heel ver vooruit.
Oud 18-09-2004, 11:29
meisje
meisje is offline
Citaat:
Ik niet. SP is een partij met een dictatoriale structuur en ik vind dat op zijn minst dubieus en fout.
Oud 18-09-2004, 11:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SP is goed als oppositie, maar ik zou ze niet graag in de regering zien zitten.

Verder komt GroenLinks bv me vaker wat genuanceerder over op bepaalde onderwerpen.

maar goed
zolang ik nog steeds meer nadelen dan voordelen bij partijen zien, blijf ik op de one issue partij PvdD stemmen
Oud 18-09-2004, 11:38
Zaina
Zaina is offline
Nederland is te klein voor zoveel partijen.
Oud 18-09-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 18-09-2004 @ 12:28 :
Goedkope stennis, vroeger lag het belasting pijl ook flink hoger en toen rende ook niet iedereen weg.
Ten eerste, het feit dat iets vroeger zo was wil niet zeggen dat het nu ook nog zo is. Dat is geen argument. Ten tweede, iedereen met een beetje psychologisch inzicht kan begrijpen dat een belastingverlaging altijd positief werkt, maar een belastingverhoging mensen op de kast krijgt. Dat het belastingpeil vroeger hoger lag, is dus eigenlijk niet eens iets waar jij je hier op zou moeten beroepen, want dat maakt de plannen van een belastingverhoging alleen nog maar moeilijker uitvoerbaar omdat het nu laag ligt.

Citaat:
Verder kan niet iedereen hier zomaar wegtrekken omdat de mensen in dit land ook functies hebben waar ze hun geld mee verdienen, en andere factoren zoals leuke heimat gefühle ook een rol spelen, die ze ergens anders niet zullen hebben.
Hoezo 'kan' dat niet? Je moest eens weten hoeveel Nederlanders er jaarlijks emigreren naar de VS, en niet alleen Nederlanders maar inwoners van vrijwel alle Europese landen. Waarom denk je dat de VS een positief migratiesaldo hebben van Westerse immigranten?

Mensen doen veel voor geld, daar laten ze prima heimatgefühle voor varen. En bovendien, ik heb ook helemaal niet beweerd dat ze ver weg moeten (bijv. naar de VS). Ze gaan dan gewoon een dikke honderd kilometer verderop wonen, denk aan mensen die nu al in de grensstreken massaal naar België gaan omdat die tien kilometer hen net een smak belasting scheelt.

Citaat:
Ik vind dat allemaal grote nonsens. De ondernemingen trekken op den duur ook wel weg, tenzij nederland niet snel iets aan het opelidingsbeleid doet want we moeten het in dit land vooral van de kennis hebben, en dat word momenteel gigantisch beperkt.
Ondernemingen trekken echt niet weg alleen maar omdat het personeel in Nederland laagopgeleid is. Natuurlijk moet er iets gebeuren aan het opleidingsbeleid, maar ondernemingen drijven niet alleen op arbeidskracht. Als er hier te weinig hoogopgeleide ingenieurs zijn voor bijv. Philips of Akzo, dan outsourcen ze dat onderzoek gewoon naar India. Dat gebeurt nu ook al. Dan blijft de moedermaatschappij hier gewoon staan maar gebeurt het daadwerkelijke ('materiële') onderzoek in het buitenland. Alleen boekhoudkundig wordt de winst hier gemaakt en belast. Als je nou de vennootschapsbelasting omhoog gooit, dán gaan die ondernemingen écht weg.

Citaat:
Ik vind het echt een waardeloos smoesje en kortzichtig als mensen denken dat door hoge belastingen mensen dit land zullen uitvluchten, dit zal vooral om een zeer kleine groep gaan die nog nieteens 1% van de werkende bevolking is.
En ik vind het waardeloos en kortzichtig als je denkt dat het slechts om een procent gaat dat in de hoogste schijf zit. Wel eens van een Laffer-curve gehoord, van inkomensopbouw? Van het multiplier-effect? Leer dan maar eens wat de effecten zijn van een wegtrekken van de hoogste inkomens en de grootste ondernemingen. Dan trekt dat verschijnsel de midden- en lagere inkomens vanzelf wel mee in de diepte.

Citaat:
Verder kun jeje afvragen of de eu niet in de toekomst met een voor alle landen gelijk belastingsstelsel komt, maar dan kijken we wel heel ver vooruit.
Ik zie niet in hoe dat relevant kan zijn, want dan gaat de strijd wel tussen Europa als blok en Amerika.,
Oud 18-09-2004, 11:49
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-09-2004 @ 21:19 :
Nah. VVD stemmen doe je omdat je een rechtse hufter bent. Nieuw Rechts stemmen doe je omdat je jezelf een ontzettend domme mongool vindt, en je je eer wilt verruilen voor het geven van een egotrip aan mensen die wel kunnen nadenken.
Oei.. het is niet links.. meteen in de aanval.. beetje tegengas tegen die linkse rukkers vind ik wel kewl.. mjah.. Iedereen mag zelf weten wat ie stemt.. Ik ga ook niet lopen kankeren op mensen die SP stemmen. Al zou ik hem wel hard peren als je 80% moet gaan betalen over de hoogste belastingbox..
Oud 18-09-2004, 11:50
Dannemann
Dannemann is offline
Wat ik probeer aan te geven is dat de overgrote meederheid van de mensen hier gewoon niet weg kan lopen, omdat zij dan hun baan en gehele omgeving moeten opgeven en dat het dus gewoon een tamelijk ongegronde angst is.
Oud 18-09-2004, 11:50
Verwijderd
Nieuw Rechts heeft (anders dan de naam doet vermoeden) weinig met links of rechts te maken, alleen maar met het domme hoofd van deze lul:

Zeg nou zelf, zou jij van hem een tweedehands auto kopen?
Oud 18-09-2004, 11:51
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
meisje schreef op 18-09-2004 @ 12:29 :
Ik niet. SP is een partij met een dictatoriale structuur en ik vind dat op zijn minst dubieus en fout.
Vertel eens wat jij er zo dictatoriaal aan vind
Oud 18-09-2004, 11:52
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2004 @ 12:50 :
Nieuw Rechts heeft (anders dan de naam doet vermoeden) weinig met links of rechts te maken, alleen maar met het domme hoofd van deze lul:

[afbeelding]

Hij heeft inderdaad wel wat weg van een louche autoverkoper
Oud 18-09-2004, 11:52
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:

[afbeelding]

Wederom para reactie die op de man is ipv van op de partij . Maar ga zo door , met zulk para gedrag maak je mensen alleen maar anti-linkser.. Want ík vind joú nu een zielige linkse rukker.. en jij vind mij daardoor weer een zieligere rechtse rukker.. en wat is het resultaat? Dat we elkaar niet lief vinden.. is dat de bedoeling?
Oud 18-09-2004, 11:53
Verwijderd
Nee, de bedoeling is alleen maar om te laten zien dat je niet op Nieuw Rechts moet stemmen, of je nu links of rechts bent. Ik ben zelf ook allesbehalve links, maar ik zou niet op ze stemmen.
Oud 18-09-2004, 11:55
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2004 @ 12:53 :
Nee, de bedoeling is alleen maar om te laten zien dat je niet op Nieuw Rechts moet stemmen, of je nu links of rechts bent. Ik ben zelf ook allesbehalve links, maar ik zou niet op ze stemmen.
Maar door er hard over te gaan zeuren 'bekeer' je mensen echt niet van Nieuw Rechts hor.. Dan volhard je ze alleen in het argument dat ze 'anders en beter zijn' Is dat je bedoeling?
Oud 18-09-2004, 11:55
Verwijderd
Tsja, ik denk dat iedereen wel begrijpt dat we een beperkt aantal dingen kunnen doen om de verzorgingsstaat betaalbaar te houden.

- Belastingen verhogen naar Zweeds model. Valt electoraal niet goed en is daarom, hoewel een goed idee, lastig uitvoerbaar. Verhoogt de welvaart wel. Leidt tot een bescheiden emigratie van rijkere mensen, maar dat is te bagatelliseren.
- Landbouwsubsidies afschaffen. Valt ook niet goed bij de kiezers, hoewel het hier vooral gaat om de armere EU-landen. Verhoogt de welvaart op de middellange en lange termijn, maar veroorzaakt tijdelijke frictiewerkloosheid. Kan leiden tot maatschappelijke spanningen op de korte termijn.
- Investeren in de kenniseconomie naar Fins model. Leidt tot een hogere productiviteit en dus een hoger bruto nationaal product. Leidt tot een verhoging van de welvaart.
- De verzorgingsstaat versoberen/afschaffen naar Amerikaans model. Leidt tot meer criminaliteit, vorming van ghetto's, maatschappelijke spanningen en een netto verlaging van de welvaart. Wel voordelig voor de hogere inkomens.

Persoonlijk ben ik voor een combinatie van de eerste drie opties, hoewel een belastingverhoging niet per se noodzakelijk is als de landbouwsubsidies worden afgeschaft.
Oud 18-09-2004, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-09-2004 @ 12:55 :
Maar door er hard over te gaan zeuren 'bekeer' je mensen echt niet van Nieuw Rechts hor.. Dan volhard je ze alleen in het argument dat ze 'anders en beter zijn' Is dat je bedoeling?
Nee, ik denk niet dat je daar een diepere betekenis in moet lezen. Het gaat er gewoon om meer aandacht te krijgen voor het hoofd van Michiel Smit.
Oud 18-09-2004, 11:57
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2004 @ 12:56 :
Nee, ik denk niet dat je daar een diepere betekenis in moet lezen. Het gaat er gewoon om meer aandacht te krijgen voor het hoofd van Michiel Smit.
Oud 18-09-2004, 11:58
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2004 @ 12:56 :
Zet eens een foto van jou hier neer dan.. kijken of mensen daarop zouden stemmen.. Jij probeert hier mensen politiek te bekeren.. dus laat dan zien dat jij wel een betrouwbaar hoofd het
Oud 18-09-2004, 11:58
Dannemann
Dannemann is offline
Mensen die voor het amerikaans model pleiten verdienen sowieso een nekschot
Oud 18-09-2004, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-09-2004 @ 12:58 :
Zet eens een foto van jou hier neer dan.. kijken of mensen daarop zouden stemmen.. Jij probeert hier mensen politiek te bekeren.. dus laat dan zien dat jij wel een betrouwbaar hoofd het
Geef jij dan maar eens rationele argumenten om op Nieuw Rechts te stemmen, die wat verder gaan dan "de Islam is gevaarlijk" en "dood aan alle immigranten".
Oud 18-09-2004, 11:59
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-09-2004 @ 12:58 :
Dan moet hij zich wel scheren.
Oud 18-09-2004, 12:00
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-09-2004 @ 12:59 :
Geef jij dan maar eens rationele argumenten om op Nieuw Rechts te stemmen, die wat verder gaan dan "de Islam is gevaarlijk" en "dood aan alle immigranten".
Ze hebben als het ware twee punten:
- politie staat
- Buitenlanders het land uit

Oud 18-09-2004, 12:05
Zaina
Zaina is offline
http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=49
Oud 18-09-2004, 12:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

[afbeelding]

in ieder geval geen fiets, want die is waarschijnlijk gejat
Oud 18-09-2004, 12:07
Machiavelli
Machiavelli is offline
Dit is toch altijd betrouwbaarder dan smit:

Als je dit niet erg vind, nare?
Oud 18-09-2004, 12:08
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-09-2004 @ 13:07 :
in ieder geval geen fiets, want die is waarschijnlijk gejat
Van een allochtoon
Oud 18-09-2004, 12:09
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
meisje schreef op 18-09-2004 @ 13:08 :
Van een allochtoon
Oud 18-09-2004, 12:09
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 18-09-2004 @ 13:07 :
[afbeelding]

Daar zou ik wel een tweede hands auto van kopen idd
Oud 18-09-2004, 12:10
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 18-09-2004 @ 13:07 :
[afbeelding]

Oud 18-09-2004, 12:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 18-09-2004 @ 13:09 :
Daar zou ik wel een tweede hands auto van kopen idd
mm,, nee ik zou eerder een tweedehands auto van smit kopen dan van nare man.
Nare man ziet er slim genoeg uit om je te besodemieteren en Smit ziet er dom genoeg uit om hem te besodemieteren (met geld dan he )
Oud 18-09-2004, 12:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Zaina schreef op 18-09-2004 @ 13:10 :

[afbeelding]
Oud 18-09-2004, 12:12
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-09-2004 @ 13:11 :
Nare man ziet er slim genoeg uit om je te besodemieteren en Smit ziet er dom genoeg uit om hem te besodemieteren (met geld dan he )
Nare heeft geen 20 skins achter zich staan die je vriendelijk de deur wijzen als je komt klagen
Oud 18-09-2004, 12:15
Verwijderd
Bovendien lust ik geen Hollandia-bier.
Oud 18-09-2004, 12:15
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 18-09-2004 @ 13:12 :
Nare heeft geen 20 skins achter zich staan die je vriendelijk de deur wijzen als je komt klagen
Oud 18-09-2004, 12:17
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2004 @ 13:15 :
Bovendien lust ik geen Hollandia-bier.
Oud 18-09-2004, 13:09
NN
NN is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 18-09-2004 @ 12:51 :
Vertel eens wat jij er zo dictatoriaal aan vind
Jan de Almachtige.
Oud 18-09-2004, 13:11
NN
NN is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-09-2004 @ 12:55 :
Tsja, ik denk dat iedereen wel begrijpt dat we een beperkt aantal dingen kunnen doen om de verzorgingsstaat betaalbaar te houden.

- Belastingen verhogen naar Zweeds model. Valt electoraal niet goed en is daarom, hoewel een goed idee, lastig uitvoerbaar. Verhoogt de welvaart wel. Leidt tot een bescheiden emigratie van rijkere mensen, maar dat is te bagatelliseren.
- Landbouwsubsidies afschaffen. Valt ook niet goed bij de kiezers, hoewel het hier vooral gaat om de armere EU-landen. Verhoogt de welvaart op de middellange en lange termijn, maar veroorzaakt tijdelijke frictiewerkloosheid. Kan leiden tot maatschappelijke spanningen op de korte termijn.
- Investeren in de kenniseconomie naar Fins model. Leidt tot een hogere productiviteit en dus een hoger bruto nationaal product. Leidt tot een verhoging van de welvaart.
Met dit plan mag jij wat mij betreft de nieuwe minister van Financiën worden.

Het staat ongeveer lijnrecht tegenover het huidige kabinetsbeleid.
Oud 18-09-2004, 13:13
NN
NN is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 18-09-2004 @ 12:58 :
Mensen die voor het amerikaans model pleiten verdienen sowieso een nekschot
En mensen die niet voor de SP zijn, moeten naar Siberië zeker?
Oud 18-09-2004, 13:16
NN
NN is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-09-2004 @ 13:11 :
Als nare jou een ondeugdelijke tweedehands auto verkoopt, ga je daarmee terug en wil je geld terug of een betere auto.
(Hier is veel aardige privaatrechtelijke jurisprudentie over.)
Oud 18-09-2004, 13:34
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
NN schreef op 18-09-2004 @ 14:09 :
Jan de Almachtige.
En wat is daar dan dictatoriaal aan?
Oud 18-09-2004, 13:34
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
NN schreef op 18-09-2004 @ 14:13 :
En mensen die niet voor de SP zijn, moeten naar Siberië zeker?
Alleen als ze VVD stemmen
Oud 18-09-2004, 14:31
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-09-2004 @ 12:59 :
Zijn degene die jij noemt niet goed genoeg dan?

sorry.. erg hard maar hij geeft em zelf aan..
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten