Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De enige echt belangrijke stap die Bill heeft gezet was het schrijven van een BASIC-kloon voor 1 van de eerste homecomputers in 1976 ofzo. Daarna hebben ze alleen nog ideeen van anderen gejat en op een slimme manier op de mark gebracht.
||
Citaat:
MS heeft een OS gemaakt dat voor de grootste leek nog te gebruiken is, iets waar Linus en z'n miljoenen fanatieke aanhangers nog niet in geslaagd zijn. |
![]() |
||
Citaat:
zonder MS was het internet en computers zoals ze nu zijn zeker niet geweest zoals het nu is... het moet ook voor de leek te begrijpen zijn en daar zijn ze bij MS wel in geslaagd. ik wil niet MS de hemel in prijzen, ik bedoel hun strategie bevalt mij ook nix.... en zoals gezegd, over win2K en XP nix dan lof, zijn gewoon goede OS'en die stabiel zijn en die ook door iedereen gebruikt kunnen worden. ik draai hier win2K maar ik zie absoluut geen reden om naar linux over te stappen, omdat ik het gewoon niet nodig heb. dat schijnheilige gedoe van "Ik ben ANTI-MS kijk mij 1337 zijn...nah echt dan ben je tha man! beetje kortzichtig imho...maar ja wie ben ik? ![]()
|
Ik denk wel dat microsoft misbruik maakt van haar positie. Er is nog geen enkele windowsversie geweest die zo duur is! Maar zijn we daar zelf ook niet schuldig aan?
Verklaringen voor de hoge prijzen: Verklaring 1: Mensen maken kopietjes van Windows. Hierdoor heeft Microsoft minder inkomsten. Microsoft wil dit compenseren door de produkten duurder te maken. Gevolg: zelfde winst met minder produkten. Verklaring 2: Microsoft maakt produkten goedkoper. Meer mensen zullen hierdoor de legale versie kopen. Meer kopers door een lagere prijs levert evenveel inkomsten op! Dus als Microsoft de prijzen verlaagd zal er minder gekopieerd worden. |
![]() |
||
Citaat:
Mijn punt is dat Microsoft de halve wereld zover heeft gekregen dat deze 'the Microsoft way' denkt. Nou zou je kunnen zeggen dat, wanneer Microsoft er niet was geweest we nu met z'n allen op Apple zaten te schelden maar dat geloof ik niet. Het past in het westerse marktprincipe dat er één bedrijf eenzaam aan de top kan staan zolang er nog concurrentie mogelijk is (en dat is het geval), maar ik vind het een erg slechte zaak dat dat bedrijf meer oog heeft voor het verwerven van zoveel mogelijk geld en macht dan het neerzetten van een kwalitatief goed product.
|
microsofts tactieken zijn gewoon geniaal, en nu hebben ze weer een nieuwe strategy, .net strategy en als die werkt, dan word er zoveeeel microsoft. zou niet goed zijn. ik heb er echt een goed artikel over gelezen in management magazine. zou iedereen even moeten lezen. dammit.
|
![]() |
Het principiele gezeik over 'MS zuigt!!!!" en "Wij zij L337 H4x0rz, want wij Uzen *NIX! " ROT OP!!!
Ik kan door zoooooo F*cking pissig om worden!! >( oor dat al die zogenaamde truie Nix-homo's hun smoel weer open trekken, kijk GVD eens om je heen voor je gaat blaaten.. De bijdrage die MS in de afgelopen jaren, en nu meer dan ooit heeft geleverd aan de vooruitgang van de IT, daar kun jij als zielige scriptkiddie alleen van dromen! En windhoos zou niet stabiel zijn? LEER HET TE GEBRUIKEN!! Mijn XP professional draait als Desktop PC en Webserver, stampesvol met vanalles en nog wat aan spellen en applicaties intussen 4 weken stabiel en als een tiet! (niet langer? nee, ik heb um pas 4 weken =P ) Ik doe vanallles met webdesign. meeste is scripting gebaseerd. ASP/Vbscript duz.. Visual Basic/C++(lerende). Daarvoor kom ik vaak op developer sites/newsgroups e.d., en als je je ogen daar eens de kost ziet, valt je op wat er allemaal bij komt kijken om zn OS functioneel te maken en te houden. en dat niet alleen voor de hardcore nerds, maar ook voor tante sjaan. Ga er maar eens aanzitten! "Linux is stabiel en goed" Linux is voor een server absoluut een goede keuze, maar je moet GVD afgestudeerd zijn aan een universiteit wil je er ook maar iets van snappen! Voor de commerciele wereld(thuisgebruik) is het echt een berg digitale stront. Ik ben en blijf een groot aanhanger van MS en windhoos. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Achja, dan bij deze.. laten we allen even Apple scanderen; Volgt U mij s.v.p. naar : http://www.apple.com/macosx/whatyoucando/ "Make Your own CDs" - Zullen brander-software vendors blij mee zijn. "Create desktop movies" - Tja, de mensen die vroeger nog Adobe Premiere kochten voor een beetje editen, hoeven dat nu niet meer - ze hebben ja toch al iMovie2. "Make DVDs" - Wat op de PC nog een 'niche market' is, is bij OS X dus al inbegrepen. DVD brander-software vendors hadden nooit een kans. "Wat Video" - Ach.. QuickTime player. Ehhh... equivalent aan windows media player ? Maar dat mag toch niet ? Ach, maar dit is niet MS, natuurlijk. Kan je wel zeggen dat 't inferieure software is, en iemand die een beetje serieus is -wel- de betere software download/koopt... maar dan is er toch nog deze : "Web Sharing" - o0o0o Apache... Open Source software, compleet gebundeld met een commercieel OS. Sjah, andere web server software hoeft natuurlijk niet meer te proberen om echt de Macintosh markt te veroveren - Apache is tenslotte een uiterst verfijnd product dat op een ontiegelijk aantal servers draait. het gaat er om dat dat MS hun marktpositie (die ze gewoon verworven hebben met een goed product) misbruiken om andere producten van aan de man te brengen Ohhh... okay. Dus als je zeer succesvol bent, dan mag 't niet. Maar als je een 'underdog' bent, dan is 't prima. Nou vattikkem. Niks persoonlijks hoor, maar dat wat Microsoft doet, doet -elke- ontwikkelaar. Je kan tenslotte moeilijk Discreet verbieden om Video Post bij 3ds max te leveren, omdat dat veel te concurrerend is met Adobe Premiere. Of Word, een -tekst-verwerker, verbieden om nog langer grafische plaatjes in te kunnen voegen, omdat je dit makkelijk als een simpel 'lay out' pakket zou kunnen gebruiken. Alles (noem 's een uizondering) wat Microsoft bij het OS levert is wat het gros van de mensen (en daar praten we over) -wil-. Men -wil- een calculator, men -wil- een mediaspeler, en men -wil- een internet browser bij hun OS. Je kan het Microsoft dan toch niet kwalijk nemen dat ze hun 'eigen' software voor die doeleinden ontwikkelen en meeleveren ? |
![]() |
|
SiNix
idd groote spelers mogen niet wat de kleine spelers doen. nou heeft microsoft t wel wat agressiever gespeeld dan apple maar ok. het grappige is als microsoft doet als het nu is neemt het hele marken over waarin het eerst niet in zat, alleen omdat ze zo'n basis product hebben als windoos. dat mag niet. zij kunnen er alles instoppen wat ze willen en huppa weer tientalle bedrijven uit de markt gedrukt. en als microsoft het hele marktaandeel in handen krijgt denk je dat de wereld daar beter van word? dacht t niet.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben niet afgestudeerd aan de universiteit en vind Linux / FreeBSD redelijk gebruiksvriendelijk. Zeker als ik het vergelijk met NetBSD, Minix of realtime *NIX systemen... Dat jij niet tegen je eigen onwetendheid kan, is ons probleem niet ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
wat is dat nou weer voor iets dom's!
Zoiets van, ik ben tegen HONDA maar ik rij wel in een HONDA auto, net zo dom.. En ik vind er niks vreemd aan dat M$ niet open-source is, als jij een programma zou schrijven wat ghoed is [ALS!] dan zou jij het toch ook niet vrijgeven.. Dus dit is echte bullshit |
![]() |
||
Citaat:
Verder: Als BeOS en MacOS zo goed zijn, waarom worden ze niet door een meerderheid gebruikt? Marketing. Als Be en Apple geen geld steken in marketing (i.t.t. MS) is dat hun eigen probleem. MS heeft z'n 'macht' toch echt aan de miljoenen tevreden gebruikers te danken, en niet aan zichzelf. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toen echter ging de mark bewegen en werd opeens alles zomaar Microsoft. De baas kon goedkoop aan nieuwe pc's komen waar (heel slim van Microsoft) al Windows op stond. Nou ja, je kent het verhaal. Heel slim gespeeld van MS, maar aan de kwaliteit van het product ligt het echt niet hoor.
|
Verwijderd
|
mcsun:
wat wil je nou beweren? dat miljoenen en miljoenen mensen op de wereld dom en/of masochistisch zijn? goed, Windows 9x/ME staat niet bekend als rotsstabiel, maar is wél supertoegankelijk en makkelijk te gebruiken.. dat is voor leken heel wat belangrijker denk ik dan een stabiel systeem waar je een boekwerk van 60lbs nodig hebt (ja, de Unix-manual voor de IRC-kenners onder ons) en een half jaar intensief aan moet besteden wil je er een beetje mee overweg kunnen.. en dan nog, je hebt het over 9x/ME.. MS heeft 2 beeldschone en retegoedwerkende OS'sen gemaakt.. nou ja, het valt onder één noemer, dat is NT.. en als je nou nog hard gaat brullen dat NT ook bagger is, dan weet ik het zeker.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
*krijgt zo langzamerhand de drang een stuk over systeemontwikkeling te schrijven en daarmee diverse systemen zoals Minix, Linux, FreeBSD, Windows NT/2000 en MacOS bij te betrekken* ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
wat een boel elitair gelul hier..
als ik sommige reacties lees krijg ik de indruk dat een produkt (OS in dit geval) alleen goed kan zijn als het zo ingewikkeld mogelijk is.. buitendat, heren Linux/Unix profeten, óók "jullie" OS kan nét zo hard crashen, en ook "jullie" OS kent exploits.. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
buitendat, iemand die een paar jaar met Linux heeft gewerkt zal *natuurlijk* zeggen dat het niet ingewikkeld is.. maar iemand die is opgegroeid met Windows, verplaats je eens in zo'n figuur? we hebben het niet over jou, Marc S, maar over de doorsnee computergebruiker, voor wie Linux óf te hoog gegrepen is, óf teveel inspanning vereist om er fatsoenlijk mee te kunnen werken
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik sta echter volledig achter de UNIX-filosofie (voor elke functie een programma en dat zo efficient en klein mogelijk -> dus geen toeters en bellen). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en jij kunt NT wel ongeschikt vinden als server, maar heb jij alle wijsheid in pacht? ik bedoel, ik heb Windows 98 ook wéken up kunnen houden zonder het te laten crashen, en dan bedoel ik écht up, en niet lullig laten idlen.. crashes van Windows zijn 9 van de 10 keer te wijten aan a. domme gebruikersfouten, b. slechte drivers en c. slechte software in het algemeen.. dat dat met Linux niet het geval is, is logisch te verklaren: Linux is open source, en programmamakers voor Linux moeten heel wat know-how in huis hebben voor het schrijven van drivers/software in tegenstelling tot Windows, waar iedere mongool met VB wat ranzigs in elkaar kan flanzen.. snap je het verschil? mijn punt is: Windows is (voor een heel groot deel) van nature niet instabiel.. de gebruiker is de instabiele factor.. |
![]() |
|
neuh, ben niet anti-microsoft, Je moet je zo maar inbeelden: Wat was de hele computerindustrie geweest als MS er nooit was geweest?? volgens mij niet veel.
Verder hebben de leken er ook wat aan, denk aan kinderen bijvoorbeeld.. Ik vind het een beetje erg overdreven om te zeggen dat MS klote is..oke dat monopolie gedoe van ze is erg triest,maar ze hebben best goede producten gemaakt, die voor iedereen toegangkelijk is. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik zal nog eens opzoeken waarom precies ![]() Het had iets te maken met het ontwikkelen in lagen en structuren. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
problemen na installatie MSN Plus ? telluriet | 13 | 02-06-2003 19:32 |