Citaat:
Ik poets bijna elke dag 2x mijn tanden. Heb mijn hele leven maar 2 gaatjes gehad (valt nog mee). Maar iets wat ik blijkbaar niet goed doe; ik flos nooit.
Was net bij de tandarts. 1 gaatje. Maar hij wilde ook nog eventjes een foto maken van tussen mijn tanden. 10 gaatjes extra!  Volgens de tandarts zijn het allemaal plekjes waar je alleen met flos bij kan komen, en aangezien ik dat dus nooit doe....
Maar denk je dat de tandarts dit toch had moeten zien? En is het allemaal in een half jaar ontstaan? (de vorige controle zag alles er heel netjes uit volgens de tandarts).
En dit komt mijn gebit natuurlijk niet ten goede?
Ik ben echt zo geschrokken! Ik weet i.i.g. dat ik nu moet flossen. Ik schaam me dood
En dan moet ik dat ook nog vertellen aan mijn ouders.. hoge rekening 
|
Dit bericht van jou is misschien wel een beetje erg lang geleden, maar ik had precies hetzelfde. Eerst zag hij er 3 ofzo en daarna zag hij er 8 bij. Het is nu net allemaal gevult. De tantards zegt dat het kan komen door het drinken als je bijvoorbeeld veel frisdrank drinkt. En dat doe ik elke dag. Want ik drink limonade. Maar om elke dag melk water of thee te drinken vond ik ook niks. Toen zei de tandarts tegen mij dat je nadat je gedronken heb je tanden even naspoelt met water dat het dan ook wel goed is. Dus dat doe ik nu.
En over het flossen, dat zij die ook tegen mij. Maar al die gaatjes zijn gevult, maar nu kan je toch niet meer met zo'n draadje ertussen? Want ik had een aantal gaatjes naast elkaar en die staan nu tegen elkaar aan. Dus dat snap ik niet.
Groetjes