Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2004, 11:23
alguien
alguien is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 11-09-2004 @ 10:22 :
Het valt me op dat sommige mensen nu opeens gaan flossen of vergelijken met mij... maar ieder gebit is weer anders! Het hoeft echt niet te zijn dat iedereen opeens 11 gaatjes krijgt als hij of zij niet flost.
Ja na dat verhaal van jou word ik bang natuurlijk
Oud 19-09-2004, 15:42
Hulk
Hulk is offline
ik flos ook nooit. maar nog nooit een gaatje gehad.

zitten die gaatjes dan tussen je kiezen of voortanden, want tussen je kiezen kom je toch al moeilijk met draad lijkt me
Oud 19-09-2004, 15:52
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
euhm... kan dat wel, zo snel zoveel gaatjes krijgen ?

als ik jouw was zou ik eens bij een andere tandarts langs...
Oud 19-09-2004, 20:06
Mo6
Mo6 is offline
ik flos nooit, wist ook niet dat het moest... grmbllblm... ben net student, heb weinig geld. is flosdraad duur? waar haal ik dat? drogisterij?
Oud 19-09-2004, 20:21
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
11 gaatjes in 1 keer is idd echt veel. Heb het vorig jaar na de grote vakantie gehad, 6 gaatjes waaronder wortelkanaalbehandelinge en de hele shit. Verder eerder ook heel veel gaatjes gehad eigenlijk kwam ik er nooit zonder gaatjes vanaf. Ik flos ook nooi maar ben nu begonnen met tandenstokers net zo goed, en veel sneller klaar. Heb de laatste 4 keer ofzo al geen gaatjes meer gehad en ik ga nu om de 3 maanden naar de tandarts. Moet zeggen dat ik ook minder snoep en op me eten en drinken let en beter poets. Verder heb ik ook nog altijd ''bruine pasta'' en eerder ook iets gehad tegen bacterien wat ik achteraf niet bleek te hebben. En een spoelmiddel maja. Als het zoveel gaatjes zijn en je ze niet voelt zullen ze of wel heel klein zijn of gewoon ontkalkingen ofzo. Gewoon goed poetse, flossen en geen enegiedrank of cola meer drinken. Als je water lust ga dat dan drinken. Hele kleine gaatjes kunnen zelfs weer helen dus. Maargoed sterke iig.
Oud 21-08-2010, 11:48
Doeihoi
Doeihoi is offline
Citaat:
Ik poets bijna elke dag 2x mijn tanden. Heb mijn hele leven maar 2 gaatjes gehad (valt nog mee). Maar iets wat ik blijkbaar niet goed doe; ik flos nooit.

Was net bij de tandarts. 1 gaatje. Maar hij wilde ook nog eventjes een foto maken van tussen mijn tanden. 10 gaatjes extra! Volgens de tandarts zijn het allemaal plekjes waar je alleen met flos bij kan komen, en aangezien ik dat dus nooit doe....

Maar denk je dat de tandarts dit toch had moeten zien? En is het allemaal in een half jaar ontstaan? (de vorige controle zag alles er heel netjes uit volgens de tandarts).
En dit komt mijn gebit natuurlijk niet ten goede?

Ik ben echt zo geschrokken! Ik weet i.i.g. dat ik nu moet flossen. Ik schaam me dood

En dan moet ik dat ook nog vertellen aan mijn ouders.. hoge rekening

Dit bericht van jou is misschien wel een beetje erg lang geleden, maar ik had precies hetzelfde. Eerst zag hij er 3 ofzo en daarna zag hij er 8 bij. Het is nu net allemaal gevult. De tantards zegt dat het kan komen door het drinken als je bijvoorbeeld veel frisdrank drinkt. En dat doe ik elke dag. Want ik drink limonade. Maar om elke dag melk water of thee te drinken vond ik ook niks. Toen zei de tandarts tegen mij dat je nadat je gedronken heb je tanden even naspoelt met water dat het dan ook wel goed is. Dus dat doe ik nu.

En over het flossen, dat zij die ook tegen mij. Maar al die gaatjes zijn gevult, maar nu kan je toch niet meer met zo'n draadje ertussen? Want ik had een aantal gaatjes naast elkaar en die staan nu tegen elkaar aan. Dus dat snap ik niet.

Groetjes
Oud 21-08-2010, 18:35
Balance
Balance is offline
Zoals je zelf al zegt: dit topic is wel een beetje erg lang geleden.
Je kan beter een eigen topic aanmaken als je vragen hebt.

Regels voor berichten