Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 18:44
synclinorium
synclinorium is offline
Ik doe nu 5 Havo en moet hierna dus beslissen wat ik wil gaan doen. Nu wilde ik graag een economie opleiding doen ik dacht zelf aan de MER. Maar nu hoor ik opeens van allerlei mensen dat het een flutopleiding is dat je er niets mee kunt en het beter toch niet kan doen. MER leek me heel leuk maar ik ga het nu betwijfelen. ( wil natuurlijk na mijn studie wel aan de slag)

Heeft hier iemand suggesties wat ik dan maar beter wel kan doen?
Oud 16-09-2004, 19:05
Verwijderd
Geloof dat bedrijfseconomie en accountancy altijd wel een goede keus zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:12
Montoya
Montoya is offline
MER is best een aardige opleiding en je zit niet vast aan een bepaalde kant, ik doe 't zelf ook lekker varieerend enzo
Oud 16-09-2004, 19:27
Bartje
Bartje is offline
Het ligt er aan waar je vooral in geinteresseerd bent.
MER heeft een grote management kant
die bij AC of BE niet echt aanwezig is.
Oud 16-09-2004, 19:59
Verwijderd
Nee, MER is kut. Als je per se een economieopleiding wilt doen, haal dan gewoon een VWO-diploma en ga universitaire economie of bedrijfskunde studeren, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 21:11
Energie
Energie is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 16-09-2004 @ 19:44 :
Ik doe nu 5 Havo en moet hierna dus beslissen wat ik wil gaan doen. Nu wilde ik graag een economie opleiding doen ik dacht zelf aan de MER. Maar nu hoor ik opeens van allerlei mensen dat het een flutopleiding is dat je er niets mee kunt en het beter toch niet kan doen. MER leek me heel leuk maar ik ga het nu betwijfelen. ( wil natuurlijk na mijn studie wel aan de slag)

Heeft hier iemand suggesties wat ik dan maar beter wel kan doen?
Ik doe nu zelf ook MER op de Hogeschool van Amsterdam.
In het eerste jaar op de HVA krijg je gewoon alle 3 de economische richtingen.
jaar 1 :- kwartaal1 - alles be/mer/ce
jaar 1 :- kwartaal2 - BE
jaar 1 :- kwartaal3 - CE
jaar 1 :- kwartaal4 - MEr
en pas in jaar 2 kies je 1 van die richtingen
En verder moet je gewoon even kijken wat better bij je past
BE -> balansen .. rekenen enz
en CE en MER spreken wel min of meer voorzich minder rekenen enz of ten iedere geval op een andere manier.

En laat die andere mensen maar lullen dat het een flutopleiding is, het behoort gewoon tot 1 van de zwaardere HBO economische opleidingen.

en HBO is HBO je doet wat je leuk vind nix is trouwens flut.

Energie.

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:24
kufengreen
kufengreen is offline
een jaartje hbo en dan gelijk naar de uni !
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 10:50
Briseïs
Briseïs is offline
Studiekeuze?
Oud 17-09-2004, 11:43
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Ik wilde zelf eerst ook MER gaan doen, maar het leek me uiteindelijk toch iets te breed..ik had zoiets van volgens mij weet ik als ik hiermee klaar ben nog steeds niet wat ik wil gaan doen maar dit kan natuurlijk per persoon verschillen. Ik zou zeggen; ga is overal kijken..en na het 1e jaar kan je trouwens nog heel makkelijk overstappen, omdat het 1e jaar gemeenschappelijk is.. (tenminste bij de HvU)

Ik heb zelf voor CE gekozen en de eerste 2 weken bevallen me nog wel..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:17
Verwijderd
Als je economie wilt studeren, ga dan idd gewoon naar de uni in plaats van het hbo. Ik studeer zelf International Economics & Business.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 19:35
Stff
Stff is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 17-09-2004 @ 16:17 :
Als je economie wilt studeren, ga dan idd gewoon naar de uni in plaats van het hbo. Ik studeer zelf International Economics & Business.
wat is dan het grote verschil tussen eco op de uni en de hogeschool?
Ik heb me vwo diploma maar doe bedrijfseconomie op de hoge school
Oud 17-09-2004, 20:02
synclinorium
synclinorium is offline
Ik denk dat ik dan toch maar voor de MER ga. Kan ik altijd in het eerste jaar nog kiezen welke richting ik het leukste vind.

thanks voor de reacties!
Oud 17-09-2004, 20:50
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Stff schreef op 17-09-2004 @ 20:35 :
OMG
Oud 17-09-2004, 22:04
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
whahahahahahahaha! hahahaha! hahahahahahhahaha! ha-hahahaha! ha-haaaaaaaaaaa! ha!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb me vwo diploma maar doe bedrijfseconomie op de hoge school
Simpel, op HBO leer je truukjes, op de universiteit krijg je gedegen wetenschappelijk onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 23:30
Stff
Stff is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-09-2004 @ 23:04 :
whahahahahahahaha! hahahaha! hahahahahahhahaha! ha-hahahaha! ha-haaaaaaaaaaa! ha!
blijtoe hebben we niet allemaal jouw niveau
Oud 17-09-2004, 23:38
Energie
Energie is offline
Tss nerdjes die trots zijn dat ze op de universiteit zitten. Iedereen leert op zijn eigen niveau, iemand die MBO op zijn max doet droomt er mogelijk van om HBO te doen maar zal dit nooit lukken, nu kan je zien hoeveel respect je voor anderen mensen hebt voor wie lagere niveau's afkraken.
Ik vraag me af hoe jullie het kunnen overleven in deze samenleving met die gedachtegang aangezien +60%MBO doet en weet ik veel niet hoeveel % nog lager dan MBO doet, waarbij maar een kleine deel van de Nederlandse samenleving HBO en universiteit doet.

dus meid, laat je niet op je kop zitten door mensen die vertelen dat HBO etc allemaal niets is.

Laatst gewijzigd op 17-09-2004 om 23:46.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 18-09-2004 @ 00:38 :
Tss nerdjes die trots zijn dat ze op de universiteit zitten yadda yadda (...)
Dit heeft niets met trots te maken. Er werd gevraagd naar het verschil tussen HBO en WO bij de economische opleidingen. Dat is gegeven. Het zijn verder altijd HBO'ers die koste wat het kost als 'studenten' aangemerkt willen worden, die per se willen onderstrepen dat zij ook belangrijk zijn, die erkenning willen. Het is dus denk ik niet zozeer een kwestie van universitaire trots, maar van een minderwaardigheidscomplex bij HBO'ers.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 05:37
Man of Chrome
Man of Chrome is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2004 @ 15:07 :
Simpel, op HBO leer je truukjes, op de universiteit krijg je gedegen wetenschappelijk onderwijs.
OMG, wat ben jij een triest persoon.... Je zou niet zeggen dat jij een universitaire opleiding doet, gezien deze reactie. (en in het algemeen hoe jij neerkijkt op mensen met een lagere opleiding dan jij)

Wat hebben ze jou zoal geleerd op de universiteit? Gedegen wetenschappelijk uit je nek kletsen?

Ik doe zelf een universitaire opleiding, maar ik wil niet veronderstellen dat het HBO slechtere mensen voorbrengt, door ze 'truukjes' te leren in plaats van 'gedegen wetenschappelijk onderwijs' *walg*

Over het algemeen geldt dat HBO meer praktisch gericht is dan de universiteit, waar ik persoonlijk niets op tegen heb. Door je een theorie te leren, hoef je deze in de praktijk nog niet te kunnen uitoefenen. Zonder een theorie te leren, kan je alsnog prima in de praktijk kunnen functioneren.

Nare man, veel plezier in het gedegen onderwijs en je bral-vriendjes!

Oh, en leg mij nou eens uit, waarom zou jij HBO'ers GEEN studenten willen noemen?

stu·dent (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs => studerende
2 iem. die aanleg heeft voor studie of die veel van studeren houdt => studiehoofd

Lijkt me precies de goede defenitie?
Oud 18-09-2004, 15:05
Bartje
Bartje is offline
Bij sommige economische banen kom je verder met een HBO opleiding dan een WO opleiding. En het is ook maar net wat je ligt meer theorie of meer praktijk.

Maar om het een nou beter te noemen dan het ander

Laatst gewijzigd op 18-09-2004 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 15:59
Energie
Energie is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2004 @ 01:25 :
Dit heeft niets met trots te maken. Er werd gevraagd naar het verschil tussen HBO en WO bij de economische opleidingen. Dat is gegeven. Het zijn verder altijd HBO'ers die koste wat het kost als 'studenten' aangemerkt willen worden, die per se willen onderstrepen dat zij ook belangrijk zijn, die erkenning willen. Het is dus denk ik niet zozeer een kwestie van universitaire trots, maar van een minderwaardigheidscomplex bij HBO'ers.
En die minderwaardigheidscomplex word veroorzaakt door mensen die op het hoogste niveau leren HBO'ers niet erkennen als studenten.
Oud 18-09-2004, 17:11
Verwijderd
Misschien ook wel omdat academici gewoonlijk wél correct Nederlands kunnen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:44
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Tja, ik kan toch echt niet anders zeggen dan dat ik het hiermee eens ben. Gaan jullie mij nu ook afzeiken???
Oud 18-09-2004, 18:48
Energie
Energie is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 18-09-2004 @ 18:44 :
Tja, ik kan toch echt niet anders zeggen dan dat ik het hiermee eens ben. Gaan jullie mij nu ook afzeiken???
jah jij bakt er dus ook nix van
Oud 18-09-2004, 18:59
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Energie schreef op 18-09-2004 @ 19:48 :
jah jij bakt er dus ook nix van
Hmm, een curus argumentatieleer kan voor jou geen kwaad.
Oud 18-09-2004, 19:17
Str0nk
Str0nk is offline
Dus er gaapt echt een kloof tussen het HBO en het universitair niveau wat economie betreft ? Ik had gehoord dat het verschil vrij klein was (weliswaar van een HBO'er)
Oud 18-09-2004, 19:26
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 18-09-2004 @ 20:17 :
Dus er gaapt echt een kloof tussen het HBO en het universitair niveau wat economie betreft ? Ik had gehoord dat het verschil vrij klein was (weliswaar van een HBO'er)
Oud 18-09-2004, 19:47
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 18-09-2004 @ 20:17 :
ligt eraan welke opleiding in de economie.
Oud 18-09-2004, 20:09
synclinorium
synclinorium is offline
Maar het is toch een beetje logisch dat HBO opleidingen ''minder'' zijn dan uni opleidingen. Het blijft een lager niveao. Maar helaas ben ik niet zo slim dat ik vwo kan, maar ik wil toch een leuke baan.
Het is wel een feit dat er veel meer HBO opleidingen zijn dan WO opleidingen. Dan zou het kunnen zijn dat er van die HBO opleidingen een paar wat minder zijn. En dat is graag wat ik wil weten om dat ik geen verkeerde keuze wil maken.
Oud 18-09-2004, 20:47
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 18-09-2004 @ 21:09 :
Maar het is toch een beetje logisch dat HBO opleidingen ''minder'' zijn dan uni opleidingen. Het blijft een lager niveao. Maar helaas ben ik niet zo slim dat ik vwo kan, maar ik wil toch een leuke baan.
Het is wel een feit dat er veel meer HBO opleidingen zijn dan WO opleidingen. Dan zou het kunnen zijn dat er van die HBO opleidingen een paar wat minder zijn. En dat is graag wat ik wil weten om dat ik geen verkeerde keuze wil maken.
Maak je niet druk; met sommige figuren op dit forum blijft die discussie gewoon leuk.
Oud 18-09-2004, 23:00
Energie
Energie is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 18-09-2004 @ 19:59 :
Hmm, een curus argumentatieleer kan voor jou geen kwaad.
cursus Nederlands iets voor jouw?
Oud 18-09-2004, 23:07
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Energie schreef op 19-09-2004 @ 00:00 :
Een doodnormale typo vraagt niet om een cursus Nederlands.

Dom en koppig argumenteren vraagt echter wel om bijscholing.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 07:12
huppelmeis
huppelmeis is offline
Citaat:
even offtopic: het is niet jouw, maar jou.

Ik wil zelf ook economie gaan studeren volgend jaar, maar dan wel aan een universiteit (anders vind ik het zonde van mijn vwo en Tilburg staat goed aangeschreven dus dat is ook weer een pluspunt).

Van het MER weet ik zelf weinig, maar als jij die kant op wil, moet je dat gewoon doen. En anders ga je naar een meeloopdag of een opendag of je kunt misschien contact zoeken met een student die deze opleiding volgt aangezien een opendag best wel zieltjeswinnerij is. Zoiets ben ik dit jaar ook van plan omdat ik nog zit te twijfelen tussen bedrijfseconomie en fiscaal recht.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 13:25
hardhitter
hardhitter is offline
Maar ik heb ondertussen nog van geen enkele WO student een groot en goed verschil tussen WO en HBO onderwijs gehoord.

Je vind met een HBO opleiding makkelijker een baan. Maar als je een baan vind met WO is dat in de praktijk wel een betere baan.
Oud 19-09-2004, 13:34
Energie
Energie is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 19-09-2004 @ 00:07 :
Een doodnormale typo vraagt niet om een cursus Nederlands.

Dom en koppig argumenteren vraagt echter wel om bijscholing.
oja je bedoelt hiermee zeker ook Nare Man he, leuk dat je dit even mededeelt
Citaat:
geen goede argumenten hierin uitgewerkt he, en ja hij is een uni student
Oud 19-09-2004, 17:48
Stff
Stff is offline
Citaat:
dus op de uni ben je student
op de HBO ben ???
en op het MBO ben je ???

me

op de middelbare is een vwo'er, net als een vmbo'er, toch ook een leerling?
Oud 19-09-2004, 19:30
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 19-09-2004 @ 14:25 :
Maar ik heb ondertussen nog van geen enkele WO student een groot en goed verschil tussen WO en HBO onderwijs gehoord.

Ik zou ook graag wat inhoudelijkere reacties lezen.
Oud 19-09-2004, 20:24
Levitating Nun
Citaat:
hardhitter schreef op 19-09-2004 @ 14:25 :
Zal ik het nog maar eens herhalen dan?
WO--> theoretisch onderwijs (o.a word je ook deels opgeleid, om zelf kennis te kunnen voortbrengen)
HBO--> praktisch onderwijs.
Duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 21:37
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Hier hoef ik niet meer op in te gaan aangezien andere forummers dit al voor mij hebben gedaan.
Oud 19-09-2004, 22:10
Energie
Energie is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 19-09-2004 @ 21:24 :
WO--> theoretisch onderwijs (o.a word je ook deels opgeleid, om zelf kennis te kunnen voortbrengen)
Duidelijk?
nou zo praktisch vind ik me HBO studie nou ook wel weer niet hoor
Oud 20-09-2004, 15:46
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 19-09-2004 @ 21:24 :
Duidelijk?
Bovendien leer je analyseren en moet je eigen inzichten verwerven bij de stof van het WO. Op basis van de stof die je beheerst moet je in staat zijn om de problemen op te lossen waarmee je te maken krijgt, al is daar nog zo'n grote verscheidenheid in.
Oud 20-09-2004, 15:52
Energie
Energie is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 20-09-2004 @ 16:46 :
Bovendien leer je analyseren en moet je eigen inzichten verwerven bij de stof van het WO. Op basis van de stof die je beheerst moet je in staat zijn om de problemen op te lossen waarmee je te maken krijgt, al is daar nog zo'n grote verscheidenheid in.
leuk voor marketing hebben we het zelfde boek dat word gebruikt op de universiteit
Oud 20-09-2004, 16:10
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Energie schreef op 20-09-2004 @ 16:52 :
leuk voor marketing hebben we het zelfde boek dat word gebruikt op de universiteit
Dat zegt ook echt dat het niveau hetzelfde is. Maar goed, jouw redenatie is nu eenmaal vrij droevig. Ik had voor bestuursrecht ook een boek wat op het HBO werd gebruikt. Gelukkig had ik mij verder in de stof verdiept dan het niveau van dat boek, want anders had ik nooit een voldoende voor dat tentamen gehaald.

Nu is dat ook de bedoeling, zeker in zo'n geval als hier beschreven. Dit, aangezien je op de Universiteit verder gaat dan puur het lezen van boeken om vervolgens per definitie een voldoende voor een tentamen te hebben, omdat je opdreunt wat je in je hoofd hebt gestampt. Inzichten ontwikkelen is erg belangrijk evenals op een wetenschappelijke en analytische manier naar problemen kijken.

Verder heb ik geen zin om jou nog meer zaken te verhelderen, aangezien ik het idee heb dat ik met een gefrustreerd persoon te maken heb. Als je het mij vraagt ben jij nogal gefrustreerd dat jij de Universiteit niet aankan, terwijl je het graag zou willen. Dat maakt overigens helemaal niet uit, want je hoort mij niet zegen dat mensen van het MBO of het HBO 'minder' zijn dan mensen die op de Universiteit zitten. Echter, er zitten behoorlijke verschillen tussen deze drie niveaus.

Natuurlijk is het dan een beetje zielig om te denken dat jij met jouw HBO opleiding op hetzelfde niveau zit als iemand met een Universitaire studie, maar sommige mensen kun je beter in die waan laten.
Oud 20-09-2004, 18:00
Levitating Nun
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 20-09-2004 @ 17:10 :
verhaal
en zo is het, en niet anders.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 18:01
Levitating Nun
Citaat:
Energie schreef op 19-09-2004 @ 23:10 :
nou zo praktisch vind ik me HBO studie nou ook wel weer niet hoor

wil je het nou niet snappen?
HBO-opleidingen hebben een praktisch gericht onderwijs curriculum. Universiteiten veelal niet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 19:35
Energie
Energie is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 20-09-2004 @ 17:10 :
Dat
*knip/ geen leven in al dit type werk*
niveau zit als iemand met een Universitaire studie, maar sommige mensen kun je beter in die waan laten.
*knip/ geen leven in al dit type werk*
n00b ik zeg hier helemaal niet mee dat het niveau het zelfde is, dat zeg je zelf.
lol anders ga je ff een compleet onzinnig verhaal typen over iets dat ik nooit gezegt heb
Citaat:
gefrustreerd persoon te maken
lol ik denk eerder dat jij die gefrustreerde persoon bent

Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 19:40.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 19:50
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Energie schreef op 20-09-2004 @ 20:35 :
n00b ik zeg hier helemaal niet mee dat het niveau het zelfde is, dat zeg je zelf.
lol anders ga je ff een compleet onzinnig verhaal typen over iets dat ik nooit gezegt heb

Whahahahahaha.
Oud 20-09-2004, 19:51
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Energie schreef op 20-09-2004 @ 20:35 :

Je hebt in ieder geval gevoel voor humor.
Oud 20-09-2004, 19:54
Energie
Energie is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 20-09-2004 @ 20:51 :
Je hebt in ieder geval gevoel voor humor.
Irriteer je je al, 2x posten op 1 post van mij
Oud 20-09-2004, 20:00
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Energie schreef op 20-09-2004 @ 20:54 :
Irriteer je je al, 2x posten op 1 post van mij
Haha, nee hoor. Weet je, we maken de afspraak dat ik pas weer reageer als ik jou kan betrappen op een goed gefundeerde post. Reageren op onzin kost mij namelijk teveel tijd. (Ik geloof dat ze dat bij Werk, Geld & Recht ook van je verlangen...)
Reageren

Regels voor berichten