Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2004, 11:23
Lente
Lente is offline
Na die langelange zomer en fantastische introductie is het studiejaar vorige week weer begonnen. Je hebt je boeken gekocht, veel mensen leren kennen en natuurlijk trouw (veel) aantekeningen gemaakt bij je eerste colleges.

Tijd om te vertellen wat je er van vindt!
Zijn je colleges interessant, moeilijk, saai? Voel je je al een beetje thuis op de campus of verlang je stiekem terug naar je kleine vertrouwde middelbare school? Wat vind je van docenten en medestudenten? Is het een beetje wat je verwachtte of weet je nu al dat je eigenlijk liever tóch die andere studie wilt gaan doen?
Misschien woon je op kamers, is dat een beetje leuk?

vertelvertel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2004, 15:44
~EeF~
~EeF~ is offline
Ook ik ben dit jaar weer begonnen met een studie...nadat het vorig jaar echt helemaal mislukt was...(ik deed MER) toen had ik vrijwel meteen door nee dit is niks voor mij...

maar nu vind ik alles zelfs leuk (!) heb wel moeite met bepaalde vakken maar dan ga ik rustig nog ff wat langer aan mijn huiswerk zitten. Ik wil het gewoon halen vind het echt heel erg leuk!
Oud 12-09-2004, 17:41
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik heb het al een jaar naar mijn zin.
Oud 12-09-2004, 21:07
blurred
blurred is offline
Het bevalt me allemaal prima hier!! In m'n eentje aan de andere kant van het land wonen, nieuwe school, nieuwe bijbaantjes, nieuwe mensen, nieuwe omgeving.... Ik was heel bang dat het allemaal grandioos zou mislukken, maar tot nu toe vind ik mijn leven veel leuker dan dat het hiervoor was. Ik doe trouwens Chinees, in Maastricht.
Oud 17-09-2004, 12:39
Verwijderd
Bevalt me prima, tis veel lezen maar tot nu toe is alles prima te volgen en bij te houden. Alleen het gebouw is echt té lelijk (zit op de VU), heb echt het idee dat het gebouwd is om een kernoorlog te weerstaan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 13:34
dwight88
dwight88 is offline
zit dr goed
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 14:03
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Het is leuk, misschien moet ik eens op zoek gaan naar een kamer want de reistijden zijn lang en Utrecht is een leuke stad..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 14:06
Energie
Energie is offline
Citaat:
~EeF~ schreef op 12-09-2004 @ 16:44 :
Ook ik ben dit jaar weer begonnen met een studie...nadat het vorig jaar echt helemaal mislukt was...(ik deed MER) toen had ik vrijwel meteen door nee dit is niks voor mij...

maar nu vind ik alles zelfs leuk (!) heb wel moeite met bepaalde vakken maar dan ga ik rustig nog ff wat langer aan mijn huiswerk zitten. Ik wil het gewoon halen vind het echt heel erg leuk!
welke opleiding volg je nu?
Oud 17-09-2004, 14:38
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Ik doe CE in Utrecht..super gezellig, leuke nieuwe vrienden gemaakt..leuke stad om uit te gaan..(wist ik al, want woon er vlakbij maargoed )

Tis opzich wel wat ik ervan verwacht had, dat je veel moet doen en dat de leraren anders zijn enzo blabla.

verder ben ik niet echt tevreden over de school, de 1e hele week is al uitgevallen en nu gaan ze supersnel door de stof omdat we zo erg achterlopen...
verder komen ze soms 1 dag van te voren aan dat je op je vrije dag een college hebt...erg lastig met werkplanning enzo. En ik vind de roosters ook superslecht, kan bijna niet meer werken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:33
Verwijderd
Ja, alleen is het wel veel lezen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:18
Verwijderd
Mwoah.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:19
mar87
mar87 is offline
Inmiddels heb ik 2 weken van mijn nieuwe studie er op zitten, en ik vind het tot nu toe SUPER!!

de klas is echt heel leuk, en de opleiding lijkt me tot nu toe ook gewoon heel leuk (bedrijfseconomie, windesheim)
je moet wel heel veel al doen, maja dat hoort er bij.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:27
Verwijderd
best ok om te doen, maar als ik iemand vertel wat ik voor opleiding doe, ben ik daar nou niet bepaald trots op. gewoon omdat t niet is wat ik uiteindelijk wil.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 19:14
alpha
alpha is offline
hmm de opleiding is best lastig.. maar de mensen zijn er top!! Het kost me btw wel errug veel tijd allemaal!!
(op dit moment niet veel tijd om er meer over te zeggen)
Oud 17-09-2004, 19:18
xxwentjuhxx
xxwentjuhxx is offline
nouw ik zit al ongeveer een maand op school
maar oke
ksit op het spw
de introductie week was niet zow super leuk
maar in mn klas is het echt heel erg leuk
en de opleiding ook tot nu toe
Oud 17-09-2004, 19:33
Stff
Stff is offline
tis zeker gezellig

doe bedrijfseconomie op de HHS, gezellige klas, altijd in voor een geintje en als dr gewerkt moet worden wordt dat ook gedaan
Tijdens de introductieweek klasgenoten al goed leren kennen dus das wel een voordeel
Oud 18-09-2004, 16:44
Angel
Angel is offline
Ik ben bang dat ik toch de verkeerde keus heb gemaakt. Ik doe nu psychologie aan de UU, maar had waarschijnlijk toch beter voor rechten kunnen kiezen. Ik heb een stomme werkgroep [vol met alto's en vreemde figuren]. En mn studie is zo biologisch [ik heb nog nooit bio gehad na de brugklas] en zo veel engels leeswerk. Ik loop nu al zwaar achter. Omdat ik nu bijna alleen maar bezig ben met mn studentenvereninging [UVSV], zoals hospiteren voor een leden kamer, verplichte borrels, feestjes etc. En het reizen naar Utrecht kost erg veel tijd elke dag weer.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:06
Verwijderd
'k Zit nu in m'n tweede jaar, maar vind het nog steeds veel fijner dan op de middelbare school. Veel fijner
Het gebouw is veel mooier, ook wat groter, veel schoner ook. Mijn opleiding is veel interessanter dan middelbare school- vakken Mensen zijn leuker
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 18:18
MieX
MieX is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 12-09-2004 @ 18:41 :
Ik heb het al een jaar naar mijn zin.
Oud 18-09-2004, 18:38
Yolcu
Yolcu is offline
Eigenlijk bevalt het me best wel. De campus is wel groot, maar na een paar dagen had ik m'n weg al behoorlijk gevonden. M'n studiegenoten zijn gezellig en de stof is op zich best interessant. Ik kan het best goed bijhouden, al moet ik me er bij sommige vakken echt toe zetten. Het eerste jaar is algemeen, waardoor ik ook een paar vakken heb die me minder kunnen boeien. Maar goed, dat overleef ik ook wel weer.. Ik ben wel van plan om binnenkort op kamers te gaan want het reizen komt me nu al m'n neus uit.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 18:54
Tiño
Tiño is offline
wel leuk, alleen allemaal nog een beetje vaag enzo.
Oud 18-09-2004, 19:13
Zonnebloempje
Zonnebloempje is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 17-09-2004 @ 19:27 :
best ok om te doen, maar als ik iemand vertel wat ik voor opleiding doe, ben ik daar nou niet bepaald trots op. gewoon omdat t niet is wat ik uiteindelijk wil.
Met jou kan ik praten ! Tis hartstikke leuk op m'n opleiding, leuke mensen, de sfeer zit er goed in... Maar ik weet niet of dit nou echt is wat ik echt wil ... Maar eens goed over na gaan denken denk
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 21:06
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben begonnen aan de Uni, vergeleken met een Hogeschool moet je nog meer dingen zelf uitzoeken. Medestudenten vind ik over het algemeen veel serieuzer dan op de Hogeschool, ook best wel rustiger.
De eerste weken zijn wel rustig, maar het is echt veel dingen uitzoeken (inschrijven colleges, boeken kopen, vrijstellingen vragen, veel op blackboard en de studiegids op internet kijken, printen etc.). Andere communicatiemiddelen dan blackboard en de studiegids zijn er bijna niet, als je dus nieuws mist en je er niet snel achter komt, is dat gewoon klote.
Verder denk ik dat de moeilijkheidsgraad van de stof wel meevalt, maar de hoeveelheid zal wel veel meer zijn.
Tweedejaars studenten hebben gezegd dat als je alles netjes bijhoudt van week tot week, er veel tijd in steekt en veel oude tentamens leert het wel te doen is. Ik zie dat veel op me af komt, maar ik ben best wel een harde werker, dus het zou wel moeten lukken.
Er komt ook veel op me af omdat het in een nieuwe stad is, ik zit er dus op kamers. Vet relaxed, geen ouders (niet dat de mijne erg zijn, maar ja je hebt lekker de vrijheid en privacy) en aardige medebewoners, al zijn die meer de deur uit dan ik. Komt omdat die er al langer zitten uiteraard.
Maar wat frappant is, is dat al na 2 weken ik gewoon zie dat de weekenden zelfs stressender zijn dan door de weekse dagen. Maar dat komt omdat ik minder vrije tijd door de week heb, ik in het weekend te veel dingen wil doen.
Oud 19-09-2004, 21:30
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Inhoudelijk vind ik de studie echt mega-interessant, behalve het echte bio-gedeelte..

Het is alleen zo ontzettend veel. Heel erg veel lezen, het engels valt gelukkig erg mee maar ik probeer het meteen goed te snappen en dat kost veel tijd. Maar ik vind het wel erg leuk en Utrecht blijft leuk he
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 23:35
Verwijderd
De colleges zijn erg interessant, op taalkunde na (hoewel het vak echt heel leuk is, is de docent zo iemand die het verschrikkelijk saai weet te brengen) en syntaxis, dat gewoon nog te gemakkelijk is.
Helaas zijn er vervolgens de opdrachten, die ik wel vaak saai vind. Dom werk. Onnuttig. Wel nuttig, maar oninteressant. Gewoonweg teveel werk. Dat idee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2004, 17:59
Severus
Severus is offline
Saai.
Oud 21-09-2004, 09:46
stuivertje
stuivertje is offline
ZIt er een beetje tussen in. De mensen zijn wel aardig enzo, groningen is leuk om te studeren, dat zeker.
Alleen de opleiding blijft vaag en slecht georganiseerd, en daar loop ik steeds tegenaan.
Het moet echt de komende tijd wat duidelijker gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:47
Ghost
Ghost is offline
Saai, het gaat de hele tijd over de Grieken aaarghhh...
Echt, de Oude Grieken komen me mn strot uit... zoals een gast die naast me zat al zei "ik voel me gewoon anaal verkracht door de Oude Grieken"
Echt, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed, grrrr
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:59
Sprinkle
Sprinkle is offline
Tot nu toe vind ik er jammer genoeg niks aan, ik had me er erg op verheugd. Maar blijf het van de postieve kant bekijken, het is pas het begin van het schooljaar dus hopelijk kan het alleen maar beter worden.
Oud 22-09-2004, 22:31
miro
miro is offline
Het bevalt me tot nu toe goed. Ik merk wel echt dat het heel veel is, niet speciaal moeilijk ofzo, maar lastig om alles bij te houden. Mensen zijn veel serieuzer, er wordt minder melig gedaan zeg maar. Ik heb wel echt nadeel dat ik niet in Tilburg op kamers zit, merk ik nu al. Feestjes van mijn studievereniging worden bijvoorbeeld op dinsdag altijd gehouden en ik moet woensdag werken in Eindhoven. Gelukkig heb ik al wat mensen leren kennen waar ik kan blijven crashen. Al met al vind ik de studie heel interessant...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 09:37
frizzle
frizzle is offline
Het bevalt me heel goed, leuke mensen, veel in groepjes werken en veel zelf uitzoeken. In het begin was het wel even wennen om weer huiswerk te moeten maken (deed ik op de havo nauwelijks) maar alles went. De colleges en lessen zijn ook erg interessant, alleen komt PGO nu al mijn strot uit, nog 2,5 blok te gaan .
Oud 23-09-2004, 16:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
miro schreef op 22-09-2004 @ 23:31 :
Het bevalt me tot nu toe goed. Ik merk wel echt dat het heel veel is, niet speciaal moeilijk ofzo, maar lastig om alles bij te houden. Mensen zijn veel serieuzer, er wordt minder melig gedaan zeg maar.
* 100% herkenning *
Oud 23-09-2004, 17:18
Verwijderd
Nou, zal ik ook maar wat reageren op dit topic.
Het bevalt me uitermate prima.

Ik werk 4 dagen in de week en 1 dag in de week
gaat ik naar school.

Werken doe ik bij Van Der Slot in Noordwijkerhout
(Transportbedrijf, bloemen), maar ben nu bezig op de
bloemenveiling in Rijnsburg. Daar ben ik bezig met
vrachtwagens laden/lossen en bloemen weg rijden naar
de verschilldende kopers in en rondom de hele veiling.

Ook zo af en toe rijd ik eens mee met een vrachtwagen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 18:01
annetjuh
annetjuh is offline
helemaal geweldig/top
dit is helemaal wat ik wil gaan worden
Oud 24-09-2004, 09:48
Verwijderd
mijn studie is kut,interreseert me niet op een paar kleine dingen na,mijn intro ging wel alleen mijn klas is saai en volgend jaar ga ik (na het hopelijk behalen an mn propedeuse) iets anders doen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 09:56
Verwijderd
Citaat:
japie krekel schreef op 24-09-2004 @ 10:48 :
mijn studie is kut,interreseert me niet op een paar kleine dingen na,mijn intro ging wel alleen mijn klas is saai en volgend jaar ga ik (na het hopelijk behalen an mn propedeuse) iets anders doen
(Komt die propedeuse niet te vervallen? Ik dacht dat ze, nu ze het Ba/Ma systeem verder invoeren, geen propedeuses meer uit zullen gaan reiken...)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 10:27
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-09-2004 @ 10:56 :
(Komt die propedeuse niet te vervallen? Ik dacht dat ze, nu ze het Ba/Ma systeem verder invoeren, geen propedeuses meer uit zullen gaan reiken...)
Ik heb iig volgende week vrijdag propedeuse uitreiking, dus op de UT worden gewoon nog propedeuses uitgereikt
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 11:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-09-2004 @ 10:56 :
Bij ons zijn ook nog gewoon propedeuses. Het bachelor gedeelte begint pas in het 2e jaar.

Mijn studie valt een beetje tegen. Ik heb het idee dat ik nog half vakantie heb. Het aantal colleges dat ik per week heb is gemiddeld 3, dus met 6 uur heb ik mijn week er al weer op zitten.
Voor even is dat leuk, maar ik zit niet op de universiteit om niks uit te voeren, ik wil het idee hebben dat ik ook echt iets leer. En dat ontbreekt dus nogal.
Voor thuis is er wel zat leeswerk, maar dat is vooral veel droge stof die je nergens in kan toepassen. Dat ik het ooit zou gaan zeggen, maar: ik mis huiswerk . Gewoon iets praktisch doen (maar niet alléén maar, zoals op het HBO).
Maar ja, over een paar weken beginnen weer andere vakken en ik geloof dat dat wel iets praktischer wordt.
Oud 24-09-2004, 12:42
Briseïs
Briseïs is offline
Ik vind het wel leuk. De studie is zeker interessant, alleen bestaat driekwart gewoon uit lezen (duh) en daar moet ik me echt toe zetten. Ik loop dus ook nu al achter. Ik heb tot nu toe nog maar twee vakken, en een daarvan is inleiding culturele antropologie, heel algemeen zeg maar en dus zijn de colleges best saai. Ook omdat er veel dignen worden gezegd die best logisch zijn enzo. Tja.

Maargoed, de mensen zijn echt ontzettend leuk. Afgelopen weekend heb ik eerstejaarsweekend gehad en dat was heel erg leuk. Ik heb woensdag al met een paar mensen samen gegeten. Ook handige mensen leren kennen waar ik af en toe kan blijven slapen, aangezien ik nog thuiswoon. Dat thuiswonen gaat op zich goed, ik heb toch maar 8 uur per week college, maar als er 's avonds iets is is het lastig, aangezien de laatste bus om 10 voor 12 gaat. Maargoed.

Het valt me wel een beetje tegen wat ik aan informatie krijg over 'studeren' eigenlijk. Ik weet bijvoorbeeld niet eens waar de bibliotheek is. Ik weet helemaal niks over de mogelijkheden van het gebouw.
Oud 24-09-2004, 12:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 24-09-2004 @ 13:42 :
Ik weet bijvoorbeeld niet eens waar de bibliotheek is. Ik weet helemaal niks over de mogelijkheden van het gebouw.
ik heb van de week een college 'bibliotheekgebruik' gehad

Ons werd verteld dat boeken hoofdstukken hebben, dat tijdschriften meerdere auteurs hebben en dat uitleenbare boeken uitleenbaar zijn. Té triest voor woorden was dat.
(en voor de bieb moet je achter de trap die naar beneden gaat, naar rechts toe).
Oud 24-09-2004, 12:56
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-09-2004 @ 13:49 :
ik heb van de week een college 'bibliotheekgebruik' gehad

Ons werd verteld dat boeken hoofdstukken hebben, dat tijdschriften meerdere auteurs hebben en dat uitleenbare boeken uitleenbaar zijn. Té triest voor woorden was dat.
(en voor de bieb moet je achter de trap die naar beneden gaat, naar rechts toe).
Haha, jullie krijgen teveel en wij te weinig. En ja, ik vermoedde al dat ie daar was, maar dan nog heeft niemand het me gezegd
Oud 24-09-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Angel schreef op 18-09-2004 @ 17:44 :
Ik ben bang dat ik toch de verkeerde keus heb gemaakt. Ik doe nu psychologie aan de UU, maar had waarschijnlijk toch beter voor rechten kunnen kiezen. Ik heb een stomme werkgroep [vol met alto's en vreemde figuren]. En mn studie is zo biologisch [ik heb nog nooit bio gehad na de brugklas] en zo veel engels leeswerk. Ik loop nu al zwaar achter. Omdat ik nu bijna alleen maar bezig ben met mn studentenvereninging [UVSV], zoals hospiteren voor een leden kamer, verplichte borrels, feestjes etc. En het reizen naar Utrecht kost erg veel tijd elke dag weer.
sinds wanneer zijn borrels verplicht? Ik zit ook bij de studievereniging, maar ik ga echt niet naar elk feestje en borrel etc.
en bijna elke studie heeft heel veel Engels lees- en stampwerk.

-

mijn studie is wel zwaar als het je allemaal niks interesseert.., als het je wel interesseert dan soms ook, want je krijgt intensieve colleges en het studietempo is vrij hoog
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 13:02
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
GodSaveTheQueen schreef op 24-09-2004 @ 14:00 :
sinds wanneer zijn borrels verplicht? Ik zit ook bij de studievereniging, maar ik ga echt niet naar elk feestje en borrel etc.
en bijna elke studie heeft heel veel Engels lees- en stampwerk.
Een studievereniging is heel wat anders dan een studentenverenining.
Oud 24-09-2004, 13:02
Verwijderd
Studieverenging =/= corps
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 24-09-2004 @ 14:02 :
Een studievereniging is heel wat anders dan een studentenverenining.
weet ik, maar wij hebben ook heel veel borrels etc
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 13:11
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
GodSaveTheQueen schreef op 24-09-2004 @ 14:03 :
weet ik, maar wij hebben ook heel veel borrels etc
Maar die zijn idd nooit verplicht, terwijl bij heel veel studentenverenigingen bepaalde dingen wél verplicht zijn. Vooral voor de eerstejaars.
Oud 24-09-2004, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 24-09-2004 @ 14:11 :
Maar die zijn idd nooit verplicht, terwijl bij heel veel studentenverenigingen bepaalde dingen wél verplicht zijn. Vooral voor de eerstejaars.
omg das waar ook, je hebt gelijk
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 24-09-2004 @ 12:23 :

Mijn studie valt een beetje tegen. Ik heb het idee dat ik nog half vakantie heb. Het aantal colleges dat ik per week heb is gemiddeld 3, dus met 6 uur heb ik mijn week er al weer op zitten.
Voor even is dat leuk, maar ik zit niet op de universiteit om niks uit te voeren, ik wil het idee hebben dat ik ook echt iets leer. En dat ontbreekt dus nogal.
Voor thuis is er wel zat leeswerk, maar dat is vooral veel droge stof die je nergens in kan toepassen. Dat ik het ooit zou gaan zeggen, maar: ik mis huiswerk . Gewoon iets praktisch doen (maar niet alléén maar, zoals op het HBO).
Maar ja, over een paar weken beginnen weer andere vakken en ik geloof dat dat wel iets praktischer wordt.
uit nieuwsgierigheid (PWO lijkt me ook interessant), hoeveel uur ben je dan buiten die 3 colleges bezig met je studie?
En krijg je straks ook werkgroepen ofzo? En heb je uberhaupt al wel iets practisch gedaan, of alleen maar naar docenten geluisterd ofzo?

'k ben namelijk ook een beetje bang dat die studie voor mij te theoretisch en te weinig 'nieuws/leerstof' is, hoewel de inhoud ervan me wel interessant lijkt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 15:19
Verwijderd
Balance: get used to it. Het feit dat iemand VWO kan afmaken zegt geen drol over zijn intelligentie. Meer dan de helft van de universitair studenten is echt te dom voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 20:29
Lente
Lente is offline
tutjes waarom zet niemand erbij over welke opleiding het gaat

Ik wil ook even vertellen over bestuurskunde het is tot nu toe heel okee. Ik heb nu 3 vakken: economie van de management (best pittig omdat ik nooit economie heb gehad en dus alles nieuw is), academische vaardigheden (gezellige werkgroep verder tot nu toe niet nuttig omdat ik tijdje psychologie heb gestudeerd en dus wel weet hoe ik een verslag moet typen) en kernthema's bestuurskunde (heel erg saaie colleges, boeken zijn niet om door te komen) Het is dat ik weet dat het eerste jaar van de meeste studies nogal saai en droog kan zijn omdat je nou eenmaal eerst een soort basis moet hebben voor je verder kan, anders zou ik echt heel sterk gaan twijfelen of ik niet beter over kan stappen naar een andere managementopleiding.
Tis een heel kleine studie, maar 30 1e jaars. Het is heel gezellig, en doordat het zo'n klein groepje is is het heel makkelijk mensen te leren kennen. en Nijmegen is natuurlijk ontzettend gezellig
Ik moet wel heel erg wennen aan het studeren zelf, ik heb al zo lang niks geleerd en veel zelfdiscipline heb ik niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten