Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik weet het ook niet zo goed hoor. Je weet de betekenis van je droom vaak zelf het beste.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ieee , ik droomde dat de wereld verging
Was echt zoo eng ![]() kwamen allemaal vlammen vanaf en iedereen was in paniek. Ik was heel bang maar vluchten kon niet , en de zon kwam ineens heel vlug op aarde af en ik kon niemand meer verstaan en toen zag ik mn moeder en maakte ik een hartje met mn handen ![]() En had ook gedroomd over een blonde hottie ![]() Dat was wel een leuke droom |
![]() |
|
![]() |
Als je wil dat je droom (of beide dromen) uitgelegd worden, kan je het beste de checklist invullen die hieronder staat. Dat maakt het makkelijker om uit te leggen.
Checklist: 1: de hele droom, van begin tot einde 2: plaatsen 3: wie waren er in de droom 4: gebeurtenissen 5: kleine bijzonderheden 6: kleuren 7: gevoelens in de droom 8: gevoelens ná de droom 9: dag vóór de droom 10: achtergrondinfo 1: de droom zelf. schrijf de droom zelf op, van het begin tot het einde, met alle bijzonderheden, kleuren, gevoelens enz. die je je kunt herinneren. Doe het zo nauwkeurig mogelijk, kleinigheden zijn belangrijk in dromen, omdat het vaak droomsymbolen zijn en elke kleinigheid kan iets betekenen. Als je hiermee klaar bent, schrijf dan ónder de droom zoveel als je weet over de volgende punten. Behalve natuurlijk als het al in de droom zelf staat. 2: plaatsen. Welke verschillende plaatsen vind je in je droom? (huis, bos, markt, straat, flat enz). 3: wie waren er in de droom. Wie zijn er allemaal bij? Zijn er mensen die je herkent en zo niet, beschrijf dan s.v.p. hoe ze er uit zien. Schrijf ook, hoe de dieren eruit zien. 'Een hond', dat zegt niet genoeg. Is het bijv. een grote of kleine hond, hoe groot, welke kleur, welk ras, enz. 4: gebeurtenissen. Wat gebeurde er op de verschillende plaatsen? 5: kleine bijzonderheden. Details zijn heel belangrijk in dromen. In een gewoon verhaal is het overdreven om zulke finesses allemaal precies op te schrijven. Maar in een droom moet het juist wél. Die kleine details hebben vaak veel betekenis. Ik probeer een droom te voelen, maar meestal moet ik hem ook analyseren om op het goede spoor te komen. Dus zet alle details erin die je weet. 6: kleuren. Kleuren hebben vaak een symbolische betekenis. Bijvoorbeeld de trui die iemand aan heeft, de auto waarin gereden wordt. 7: gevoelens in de droom. Of je huilt, lacht, boos bent, twijfelt, bang bent enz. Van jezelf en de anderen IN de droom, maar ook je eigen gevoelens NA de droom, toen je wakker werd. En of die gevoelens nog lang bij je bleven. 8: gevoelens ná de droom. (hoe lang duurden ze, hoe duidelijk waren ze te voelen, was het een gewone droom of had je het gevoel dat hij belangrijk was?) 9: dag vóór de droom. Vaak is een droom een antwoord op een gedachte of gevoel wat je de dag vóór de droom gehad hebt. Of op een probleem waar je toen mee bezig was. Schrijf dus bij de droom waar je de dag ervóór in gedachten mee bezig geweest bent, zo komen we erachter waar de droom over gaat. 10: achtergrondinfo. Dat is informatie die ik nodig heb om de situatie te begrijpen waar je in zit, dingen die ik niet uit mezelf kan weten. [list][*] Als je leeftijd en of je man of vrouw bent niet naast je bericht staat, zeg ze dan even. En of je nog bij je ouders woont of zelfstandig. Als je bijv. als jong meisje over een jongen droomt beleef je het meestal iets anders dan wanneer je dat als volwassen vrouw doet. [*] Als het bijv. over iemand gaat waar je verliefd op bent, dan is het ook belangrijk om te zeggen bijv. of je al een partner hebt, hoe lang je op die persoon verliefd bent, hoe lang je al zonder partner zit enz. [*]Andere informatie, waarvan je het gevoel hebt, dat hij goed is om te vertellen. Je moet begrijpen dat ik niets van je kan weten - behalve wat je zegt. |
![]() |
||
Citaat:
Nou ik weet het volgens mij al. In hetzelfde meer waar ik over gedroomd heb is afgelopen week een vriend van me verdronken.... Het was een waarschuwing voor dat meer, dat je niet naar het midden moest gaan. Is daar heel erg diep (afgraving) en het water dus ijskoud. Je spieren verkrampen en je wordt door de zuiging van het water naar de bodem gezogen. Dat is met hem gebeurd, da's bijna identiek aan wat ik droomde, alleen werd ik meegetrokken door zeewier of een weird soort plant. Meestal als ik mijn gids zie weet ik dat hij me ergens voor wil waarschuwen, maar meestal zie ik hem niet in dromen, maar gewoon in realiteit. Dit keer zag ik em in een droom dus vatte de droom symbolisch op. Was toch meer letterlijk bedoeld dus.
|
Ik ben net wakker van een middagdut
![]() Het was aan een traphal in de school (alleen was deze vele langer) en ik was een klein meisje of jongetje van 10 jaar ofzo, en heel soms was ik ff mezelf. Er waren allemaal kindjes van die leeftijd erbij. als ik even jong was, hoorde ik erbij, als ik mezelf was keken ze een beetje naar me op. snap? ![]() Opeens was er een moordenaar en moesten we voor hem vluchten, het was een man met lang haar, iemand riep dat hij van boven na benee kwam, dus wij rennen. maar toen zei een ander dat hij naar boven kwam dus we wisten niet goed wat te doen en waren wild aan het brullen en gillen. ik besloot om af te wachten waar hij vandaan zou komen en bleef staan op een tussenverdiep en werd weer mezelf. Op dat moment stond ik echt buiten de droom, en zag het gebeuren. ik was gewoon mijn geest die keek, geen personage. in plaats van 1 man, waren er nu meerdere trollen of monsters ofzo met blauwgroene pakken ![]() Maar toen keek die trol me recht aan, en ik was doodsbang omdat hij me normaal niet kon zien. zo eng! hij wees me aan en kwam op me toe gelopen en ik zei : "nee, niet ik, ik doe niet meer mee". Omdat het hopeloos was rende ik naar een deur, smeet die open en daar zaten 4 trollen, ik was opeens weer een klein jongetje en ik wou hen doden, ik liep grommend op hun af maar ze lachtten me gewoon uit en toen was de droom voorbij. erg langdradig weer, majah, meerdere details weet ik nie, want het was erg kort en vaag. het enge was gewoon dat het leek alsof de trol me dwong in de droom te blijven om me te doden Laatst gewijzigd op 07-08-2004 om 17:47. |
![]() |
|
ik droomde dat mijn vriendin en ik gezocht werden door 3 jongens/mannen.
waarom weet ik niet.. maar op een gegeven moment hadden ze ons gevonden, en kwamen ze met messen binnen, en toen pakte ik 2 grote keukenmessen en ging met ze vechten in de deuropening (zo dat er maar 1 tegelijk kon vechten van hun) en sara stond achter me, een paar keer werd ik geraakt in mijn arm en hand, maar als ze me raakte gebeurde er niets, alleen een rode streep net alsof je je in je huid krast met je nagel, maar ik durfde hun niet te steken omdat ik bang was dat hij dood zou gaan ofzo, maar uiteindelijk stak ik hem toch in zijn borst, en toen rende ze weg.... iemand een suggestie over de betekenis ervan?
|
Ik droomde vandaag dat ik en de bak terechtkwam, samen met nog iemand die ik wel kende, maar nu vergeten ben. Toen ik daar zat, zaten we ergens op een open terrein, met de achterkant van een reeds openbare toiletten naar ons toe. We hoorden schoten en het was alsof we het verwachtten, want we rende meteen de wc in, maar hij was al weg. een ofandere verdwijntruuc ofzo. Later kwam ik op eenofandere manier erachter dat er iets van 20 negers vermoord waren. (met een schot?) Hierdoor verdachten ze mij, omdat ik onder het bloed zat oid, en werd ik in een aparte inrichting vervoerd, waar allemaal mensen met uitslag mij vasthielden..? Nu werd ik erheen verhuist, en na een hele tijd moest ik weer door een fouteverdenking 4 of 7 weken in de isoleercel zitten.. ik werd er niet heengebracht, maar moest die gozer volgen. Ik kwam in allemaal kamers, heel licht en wit. En ik kon gewoon vrij lopen. Ik kwam toen in een soort kamer waar alle bewakerz zaten, maar die me gewoon lieten gaan en staan waar ik wou. Ik merkte toen ik hier doorheen liep, dat de bewakers stuk voor stuk leraren van mijn school waren. En ik liep naar mijn decaan toe, (die me raad heeft gegeven met mijn profiel, zitten blijven ed)en vertelde hem dat ik nooit wat verkeerd heb gedaan. Deze man vertelde mij dat ergens een deur was die nooit streng beveiligd werd en hierdoor kon ik ontsnappen. Ik ging naar deze deur en twijfelde ontzettend of ik het wel moest doen. toen ik de kamer waar de deur inzat binnenkwam, zat er wel iemand. Ik deed alsof ik nix van plan was en vroeg hem waar de isoleercel was. Ik was namelijk ook bang dat de man die ik moest volgen, dacht dat ik wou ontsnappen, wat ik toen eigelijk niet meer wou. (maar toch weer wel op dat moment). hij vertelde de weg en onderant dat ik er kwam, kwam ik mijn broer tegen, die rustig allemaal spelletjes aan het doen was met andere. Hij was aan het gokken ofzow. Ik zei hoi en hij was helemaal niet verbaasd dat ik er ook was. Ik wou hem uitleggen dat ik hier niet thuishoorde en dat ik vals beschuldigd was, maar het leek alsof hij niet luisterde. Ik liep verder naar de isoleercel, en het was een soort ruimtecel, maar ik kon gewoon alles horen dat buiten de cel werd gezegd. Er was ook een spleet en de deur van de cel (de cel was ongeveer 2 bij 2) kon gewoon open geschoven. Er keek een chick naarbinnen en er zat nog een chick naast. we zaten te flirten en ze gaven me hun telefoonnummer. Toen hoorde ik ze tegen elkaar zeggen dat het de telefoonnummer van iemand anders was oid.
![]() Hierna komen nog heel veel vage beelden en ik heb nu de grove lijnen beschreven. Want ertussen zaten allemaal vage beelden. Het vreemde is dat ik hier nooit over droom, en ik denk zelf dat het met school temaken heeft. Ik ben namelijk vrijwillig blijven zitten, omdat ik een ander profiel wil doen. Maar de meningen van mensen zijn heel verschillend en ik weet nog steeds niet of ik de juiste keuze heb gemaakt. De gozer die me die plek zei waar ik kon ontsnappen was de man die me wou helpen de juiste keuze te maken. Ik denk dat ik onbewust de school een beetje als een gevangenis zie, (ik zie ook erg tegen volgende week op, het begin van het schooljaar) Wat een vage droom, maar het vreemde is dat het absoluut geen nachtmerrie was. Het was allemaal heel licht en wit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
hoe weet je dat dan weer. Je kan toch nooit zeggen: Als ze zouden bestaan, kunnen ze dat niet. Het is nog nooit bewezen dat ze niet/wel bestaan. Dan kan je dus ook niet bewijzen dat ze wel of niet je dromen beinvloeden..
|
Ik heb gisternacht iets verschrikkelijk engs gedroomd en ik kan het maar niet van me af zetten. Ik heb geen flauw idee wat het kan betekenen of hoe ik er bij kom....
Ik droomde dat Nederland overbevolkt was (nouja dat droomde ik niet, maar dat was gewoon zo in mijn droom) en dat er duizenden mensen gedood zouden worden om dat tegen te gaan. Kan me nog herinneren dat ik het erg vervelend, maar logisch vond; het was gewoon zo. Toen bleek dus dat ook ik en mijn familie en beste vriendin dood moesten. En vanaf dat moment kan ik me ieder moment nog in geuren en kleuren herinneren van mn droom. We waren met duizenden mensen tegelijk, iedereen janken, schreeuwen, hysterisch doen. We moesten in een lange rij staan en kregen regenjassen aan. Mn moeder kreeg een rode en ik ook, daar waren we op de een of andere manier wel blij mee (ja tis echt een hele vage droom). Daarna werden we gewogen en onderzocht (om te bepalen hoeveel spul je nodig had in de injectiespuit om dood te gaan zegmaar ![]() Iemand enig idee of en zoja wat dit te betekenen heeft? Kvind het zelf echt heel raar, vooral omdat ik bijna nooit dromen onthou..
||
![]() |
Citaat:
Voor dat je ging slapen gekeken/ gelezen naar/over iets wat ook in de droom voorkwam? misschien giro zoveel voor hier en daar of een film waar veel mensen in dood gingen. liedje 15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde geluisterd? ![]() Want meestal is t zoiets vaak hebben dit soort dromen niet te betekenen zoals de meeste dromen |
![]() |
|
Ok. Dit heb ik ongeveer 4 of 5 weken geleden gedroomd, maar ik wil nog steeds wel graag weten of het een bepaalde betekenis heeft ofzo..:
Ik stond in een hele lange rij met kinderen. Kinderen van 5 tot ongeveer 18 jaar. Ik stond ongeveer in het midden We waren in een heeel groot oud gebouw. Ik kan me de omgeving er niet goed van herinneren. Ik wist in mn droom dat ik dood zou gaan, hoe dan ook. We moesten allemaal met zn 2en in een achtbaan. Het was een grote houten achtbaan met veel loepingen enzo. Het was geen enge achtbaan, maar omdat ik wist dat ik dood zou gaan, wou ik er toch niet in. De rit was dan ook niet eng ofzo. Daarna moesten we weer in een rij naar een zwembad (zelfde gwbouw) lopen. Ik stond weer in het midden van de rij. De rij liep om het zwembad heen. aan de overkant zag ik een paar mannen en een één of ander appraat staan, waar je op moest staan (soort plaat oid). Één voor één moest elk kind op die plaat staan en werd je hoofd kaalgeschoren. Je vader stond er ook bij, toe te kijken. Bij 1 kind mislukte het kaalscheren en zat er dus nog wat plukken haar op haar hoofd. Het meisje zei : "Het geeft niet, ik vind het mooi zo" (om er van af te zijn, en ze hopleijk weg mocht). De mannen gingen er niet akkoord mee, en ze sloten de vader op in een kamer met een raam, waar hij door heen kon kijken. Ze deden het apparaat aan. Op dat zelfde moment leek het zwembad ineens veel smaller en werd een soort houten vlot (allemaal planken aanelkaar getimmerd) naar de overkant gegeven (dat kon dus, want het zwembad was smaller). Toen was al het water in het zwembad weg, en waren de randen in zwembad allemaal wortels van bomen en aarde. Daarin zaten allemaal lijken/zombies. Één zombie werd wakker en pakte het vlot af, die in een eindeloze diepte naar beneden viel. (De zombie bleef in de rand). Op dat moment had het meisje op dat apparaat de huid van die zombie, met allemaal littekens en schrammen.. En toen werd ik wakker.. :\
|
Ja laatst had ik een droom. Waar het precies om draaide weet ik niet meer, maar het ging overeen meisje die me haar telefoonnummer gaf, haar naam met nog een paar cijfers.
Dus ik werd wakker en ik dacht, dat nummer ga ik es bellen. Maar in de droom zij ze dat ik op zaterdag moest bellen, dus dat deed ik. helaas bleek het nummer niet te bestaat ![]() Nou ja het viel te proberen toch ![]()
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
We moesten eveneens in een lange rij in kolommen van 5 richting een vreemde constructie stappen, waaronder het gezin en ik. Eens aangekomen merkte ik op dat er in een vierkante matrixvorm 20 op 20 aantal mensen ondersteboven gingen op groote hoogte. Af en toe viel er een man of een vrouw naar beneden te pletter. Hierna werd door een zwarte man (een neger, jaja) een voor een iemand uit de aankomende rij gepikt. Hij pakte een persoon beet en sprong ermee naar boven, de hoogte in, om ze vervolgens ondersteboven vast te hangen waar er plaats over was. De zwarte man kon op 1 of andere manier ongedeerd zich weer naar beneden laten vallen (het is een droom he) Op een gegeven moment hangen ik en mijn vader ondersteboven en valt mijn vader, ik heb hem nog beet bij zijn hand maar laat hem nadien toch vallen. Bah.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast zijn dromen symbolen van het onderbewuste, daar heeft niemand iets mee te maken, dus geesten ook niet. Lijkt me. |
![]() |
||
Citaat:
Er is nog nooit iets betrouwbaars en duidelijks bewezen over geesten. Daar kan je dus ook nooit iets op bouwen..
|
Hey,
![]() Ik had best een paar freaky dromen over mn tante; mn tante (Joke) is een paar jaar geleden overleden nadat de familie moest beslissen of ze 'de stekker eruit wilden trekken ofniet'. Mn eerste droom was dus die nacht, ik wist al dat ze erover zaten te denken om de stekker eruit te trekken, en in mn droom lag mn tante in het huis achter ons huis. Dus ik kom die kamer binnen met mn vader om de stekker eruit te trekken (mn tante lag op een bed midden in de kamer en daarnaast op de muur een grote stekker), en terwijl ik langs het bed van mn tante loop begint ze ineens keihard te krijsen en te vloeken.. Dus ik ben scared to death... mn vader zegt 'rustig maar Joke' enzo.. "ze schreeuwt wel vaker," Nah ff later lig ik in mn bed (ik kan mn tante zien liggen vanuit mn raam) .. en ineens zie ik dat ze zelf de stekker eruit trekt en van het bed afkomt.. En (ze liep in het echt op krukken) hoor ik ineens van die krukken in ons huis.. ze zit dus in ons huis.. Op dat moment word ik wakker en ik was echt bang toen ![]() Mn tweede droom was niet zo erg lang geleden (dit jaar nog), ik zat bij de buren die achter ons wonen.. en ineens zegt mn pa 'Breng dit boekje ff naar tante Joke' .. (Mn tante woonde 2 huisblokken van ons af).. dus ik loop naar haar huis (en op de een of andere manier was ik bang voor haar omdat ze in mn dromen altijd evil is) en als ik haar schuttinghek opendoe zie ik haar al liggen op bed. Ik denk "ik gooi dit boekje wel naar binnen" .. maar ze komt overeind en naar buiten.. "Wat doe jij hier?! Je ziet er nog wel gezond uit hoor, wat doe je hier nu??!" zoiets.. ik zeg "ik kom alleen ff dit boekje brengen hoor" en ik deins terug en ren weg.. Nog wel meer van die vage dromen waarin ze eng is.... Weet iemand misschien waarom mn tante altijd evil is in mn dromen? ![]() Ik heb er geen probleem mee, alleen in mn droom zeg maar, als ik wakker ben ben ik niet bang voor haar ofzo... Laatst gewijzigd op 29-08-2004 om 08:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zou nu leuk zijn als ik tegen jou ging zeggen dat het ook niet bewezen is dat het niet zo is, maar ik heb gewoon geen zin om aan een nietgelover mijn tijd te besteden. Plus dat jij per se alles wilt ontkrachten, betekent nog niet dat het niet zo kan zijn. Openminded zijn heet dat. |
![]() |
|
![]() |
Ik blíjf maar dromen [minimaal drie keer per week] dat ik door miniscule luikjes heen moet kruipen om ergens in te kunnen komen...en het past maar net....de ene keer kom ik een luxe hotelkamer, dan weer in een soort kippenhok waar allemaal dode babydieren liggen te rotten, etc.
Wat kan dit te betekenen hebben? |
![]() |
|
Hej,
Ik heb gisteren een hele vreemde droom gehad, en ik heb hem wel eens vaker gehad, alleen is het niet duidelijk wat het betekend en op welke momenten hij terug komt. De droom zelf is ook niet duidelijk, alleen één 'scene' eruit blijf ik me altijd herrinneren: Ik wil heel graag in de prostitutie gaan werken.. ![]() Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen? Thnx! Nijn*
|
![]() |
Ik had een tijdje geleden twee heel indringende dromen. In de eerste was ik met de hond aan het wandelen op een paadje vlak bij mijn oude school (basis-), toen een mooie, zwarte egale spin met iets wits bij de ogen van wel een meter doorsnee mijn weg versperde. Hij zat in een web. Eerst was ik bang dat 'ie mij zou bijten, maar toen zag ik een beige kruisje op zijn rug, dus toen wist ik dat hij niet giftig was. Hij leek meer op een knuffelbeest dan op een beest , maar okee. En opeens was de spin weg, helemaal verdwenen in de linkerhoek tegen het muurtje. Hij was nergens meer. En ik kon dus gewoon doorlopen.
Mijn andere droom ging over een stalker/pedofiel, die mij rennend achtervolgde (maar toch weer niet echt), in elk geval was ik heel behendig, kon ontsnappen en liet hem inrekenen. Daarna kwam er nog een stalker/pedofiel, maar die was wat minder erg en daarover droomde ik niet verder. In diezelfde droom liep ik over een parkeerplaats van gras, waar allemaal sletjes en mannen sex hadden . En dat vond ik nogal smerig . Iemand een idee ![]()
|
Ok dan ook even mijn droom.
![]() Opzich niet eng, maar heel vreemd. Ik droomde, al was een heel klein deel van me nog wakker. Ik zat in een slee, zo'n slee die de kerstman ook altijd heeft in films. We vlogen richting eén of andere vage bestemming op ongeveer een paar kilometer hoogte, alleen was er niemand die me wou zeggen waar we heen gingen. Het begon avond te worden, de lucht was al rood/ paars van kleur. Op een gegeven moment vlogen we over een heide, omgeven door wolken, met kleine, lieve, witte torentjes die erboven uit staken. Omgeven door lichtjes en witte kleuren. Er werd vredige muziek gedraaid en vanuit de verte hoorde je mensen zingen. Op een gegeven moment werd het verlangen naar die plaats zo sterk dat ik uit de slee sprong, al had ik in feite te pletter moeten vallen, ik was er van overtuigd dat iets me zou redden. Op het moment dat ik ong tien meter verwijderd was van de grond ( de wolken) werd ik half wakker. Alleen kon ik m'n ogen niet open krijgen en m'n lichaam niet bewegen. Ik had het idee dat ik gigantisch begon te trillen en zakte steeds verder weg in gedachten. Pas toen ik het van binnen uitschreeuwde kreeg ik beweging in m'n vinger, de rest volgde. Toen dacht ik, ach, was vast doordat ik zo moe ben, maar nee, nadat ik m'n ogen had gesloten duurde het niet lang of het begon weer! Nu had ik alleen ook het gevoel dat ik van het bed af zou zweven, ![]() Pff ik weet het..ben gek ![]() Mjah..als iemand een verklaring/uitleg heeft bij deze droom ben ik je eeuwig dankbaar ![]()
|
Hm "vroeger" toen ik op de basisschool zat in groep 3 ofzo, droomde ik dat ik thuis was en dat er schimmen op me af kwamen. Ik werdt bang en raakte in paniek en wilde naar de keuken toe rennen naar me moeder. Maar ik kwam helemaal niet voorruit. Ik bewoog mijn benen wel (lijk net slow-motion) maar kwam niet voorruit. Heel erg vaag. En als ze me haast te pakken hadden schoot ik wakker.
Deze droom heb ik echt heel erg lang gehad. Op school hadden we het eens over dromen en ik vertelde dat. Toen riepen opeens nog 3 anderen dat hun ook zo'n droom hadden. Echt vaag.. en toen ik thuis kwam en dat vertelde zei me vader dat hij die droom vroeger toen hij klein was ook had. Hoe kan dit? En wat betekent het? Vind het wel vaag dat verschillende mensen die droom ook hebben gehad.. Nu heb ik die droom trouwens niet meer. Nog mensen die deze droom (vroeger) ook hebben gehad? Groetjes, |
![]() |
|
![]() |
ik heb heel internet afgezocht over die ene droom
ik heb die, en m'n moeder had die ook vaak, 1 jaar of max 2 jaar terug is die gestopt, maar die droom had ik vaak meedere keren per week. het ging als volgt, ik droomde gewoon dat ik opeens in een zwarte bodemloze put val, en wordt wakker zwaaiend met m'n vuisten precies om me val van die put in de droom te breken. ik ben er van overtuigd dat er hier nog personen dit hebben weet iemand hier een verklaring voor ? groeten. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben geen dromenexpert ofzow, maar bij deze krijg ik het idee dat je voor keuzes staat en dat de beslissing die je neemt op 2 manieren uit kan pakken, een hele goede en een hele slechte (kippenhok en hotelkamer), en je niet goed weet welke kant je op moet, je daardoor in het nauw gedreven voelt (krappe luiken). Maar ik kan het ook helemaal mis hebben.
|
Ik weet niet of mijn droom iets betekent, maar laatst droomde ik dat mijn vader werd doodgeschoten. Ik zat in de kamer, kijk uit het raam en in de tuin zie ik een vreemde man staan. Mijn vader loopt erheen, ik zie de man een pistool trekken en hij schiet zo m'n vader dood! Ik rende naar boven, pakte de tlefoon en toen werd ik wakker. Ik was echt bang. Het gezicht van de man kon ik me de ochtend erna nog goed herinneren. Ik heb dit trouwens al een keer eerder gedroomd. Betekent het iets en zo ja: wat?
|
![]() |
Nog even iets...,
Ik droomde van8 dat ik bij nonnen in de leer was of zoiets, en later veranderden die nonnen in een soort duivels, ze kregen een rode staart met een pijlpunt enzo... want er was iets met seks gebeurd geloof ik... En toen kwam m'n vader aan een touw naar beneden zwieren (net als tarzan ![]() okee dit klinkt vaak ik weet t, maar weet iemand misschien het antwoord hierop ... ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Voor mijn visie over dromen (érg fantasierijk, dat wel
![]() [Sprookjes] Dromenwereld Misschien vind u het wel wat! ![]()
|
euhm, heeft iemand hier ervaring met lucide dromen en komt het bij jullie ook vaak voor op het moment dat je bijna wakker wordt? Op het moment dat ik lucide droom wordt ik namelijk bijna altijd vervolgens wakker en daar baal ik nogal van. Ben dan tijdens de droom meer bezig met in slaap blijven dan het controleren van de droom. Iemand tips? :/
||
![]() |
Citaat:
Tips uhm... tja, waarschijnlijk is het niveau van je luciditeit nog te laag om direct bij het begin van een droom in te zien dat je droomt. Oefenen is dan het enige wat helpt. Schrijf je je dromen op? Dat is sowieso altijd goed. Meditatie voordat je gaat slapen waarbij je je concentreerd op het krijgen van een ld. Chocola schijnt de slaap oppervlakkiger te maken waardoor je droomperiodes langer zijn, maar daar geloof ik niet zo in ![]() Tja, dat was het wel denk ik. Succes ermee!!
|
Wat ik vroeger deed was gewoon overdag bij mezelf denken 'droom ik op dit moment?'. Klinkt flauw, maar op een gegeven moment is het een automatisme en doe je het op de een of andere manier in je slaap ook. Op dat moment kon ik dus ook dromen controleren. Het probleem is dus eigenlijk meer dat ik meteen bewust ben dat ik slaap op het moment dat het gebeurt, daardoor word ik dus vroeg of laat wakker :/ Ik wil dat moment van wakker worden dus uitstellen, de controle is op zich geen probleem.
Met begrippen als niveau van luciditeit en meditatie kan ik verder niet zo veel, sorry ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar wordt je wakker door de opwinding ('Oh jee, ik droom, ik droom!!' dat had ik op het begin namelijk, reken maar dat je dan wakker wordt) of door iets anders? Als dat het is, moet je jezelf aanleren om rustig te blijven. Je gevoelens niet te veel de vrije loop laten. Als het iets anders is, heb ik echt geen flauw idee! Ik bedoel, waarom zou je wakker worden omdat je weet dat je droomt?? Pm anders maar, ik denk niet dat andere forummers wat hebben aan deze informatie ![]() PS= sorry dat ik die begrippen gebruik, maar zo lastig zijn ze toch niet ![]()
|
![]() Is het trouwens een fabel dat je je droom alleen onthoudt als je eruit wakker wordt, dat zou dan in ieder geval verklaren dat ik altijd wakker ben aan het eind, nu nog oprekken ;s
||
![]() |
Citaat:
Dat laatste is inderdaad een fabel. Weet je dat je ongeveer 3 a 4 dromen per nacht hebt? Dat is wetenschappelijk bewezen, erg objectief dus ![]()
|
Verwijderd
|
Deze droom heb ik een tijdje geleden gehad toen ik in het ziekenhuis lag.
(Kevin is mijn broer) We waren met een heleboel mensen, maar plots moesten we achter een vrachtwagen aan lopen of rennen. Zo goed en kwaad als het gaat ren ik mee, want ik ben natuurlijk niet zo snel. Ik moet met Kevin mee, dus loop ik achter hem. Onderweg gaan er een paar mensen voor me opzij. Ik loop over de kade die dient als rij. De kade is gemaakt van oud steen en heel dik zoals bij kastelen. De muren van de kade verdwijnen en hij is nu niet veel breder dan 1 meter. Aan weerszijden is er water, het is van het kanaal. De kade lijkt nu meer een steiger, maar is nog steeds van steen. We wachten en drie meiden vertellen me dat ze soms naar bepaalde verpleegkundigen uitkijken. Ze lagen al minstens 7 weken in het ziekenhuis. Dan zie ik Kevin weer en het water stroomt bijna over de kade, want het water staat heel hoog. Ik ben bang. Het roeibootje /kano waar ik (opeens) in zit komt met de punt in het water en begint te bewegen alsof hij al drijft. Ik blijf op de kade. Dan word ik ineens meegesleurd door het water aan de andere kant van de kade. Ik ga kopje onder en een vrouwelijk persoon springt mee en houdt mijn hond vast. De golven slaan nog een keer over en ik zie boven me, dat het water me omsluit. |
![]() |
|
![]() |
Ik droomde laatst dat ik mijn leren armbandje opat. Ik moest flink kauwen, want hij was nogal taai en dat ik vervolgens de sterren die erop zaten weer uitspuugde. En me toen bedacht dat ik die nu ergens anders voor kon gebruiken.
![]() Dat dromen controleren herken ik ook, zelfs zo ver dat ik dan in mn droom dacht: Ik wil wakker worden. Dat ik in mij droom op de grond ging liggen als was het mijn bed en dan heel erg concentreren op het wakker worden. En ja hoor dan werd ik wakker. Alleen erg frustrerend als het niet lukt, of als je vervolgens dan droomt dat je wakker wordt.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat gebeurt er nou als je droomt? Upke | 7 | 16-07-2004 22:27 | |
Psychologie |
nachtmerrie moon | 3 | 31-03-2004 17:19 | |
Psychologie |
Nachtmerries fruitvliegje | 12 | 07-10-2003 09:01 |