Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan wel ontslagen worden als ze maar een goeie reden hebben. Als jij te vaak ziek bent dan moet je gewoon weg, lijkt mij ook duidelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Verder is ZIEKTE geen reden tot ontslag aangezien dit een risico is, de baas is tenslotte ook wel eens ziek. Dat ze voor werk zorgen is zo echter moeten ze daarbij de wetgeving hanteren. daarin word dus gezegt dat je niet zonder gegronde reden iemand kan ontslaan, ziekte is GEEN gegronde reden. Ik weet niet of je dat wist? Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ja, het stomme is dat ze me van de planning gegooid hebben omdat ik steeds ziek was (nuja, ziek, last van blessure) zodat het ze geen uren en geld kost. Daar kan ik best inkomen, want zij moeten natuurlijk een budget naleven. Maar nu opeens hoor ik dat mijn baas aan andere leidinggevende verteld dat ze maar gauw een reden moeten vinden om me te ontslaan ![]() ![]() en vriendin van me werkt bij de zelfde Albertheijn en meldde zich vandaag ziek, iig, dat was de bedoeling. Ze werd compleet uitgekafferd en gezegd dat ze maar zelf vervanging moest vinden, of toch komen werken, anders hoeft ze nooit meer terug te komen. Ik bedoel.. wtf ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik ben gewoon z0pje op een onderkoffer. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat denken sommige gekken bij de AH, het kan allemaal niet wat ze wullen, die supermarktgekken denken namelijk dat jongeren niks van hun rechten weten DUS wel! Gelukkig wees niet bang het komt ook bij deC1000,EDHA, JUMBO, en dergelijk voor. ZE MOETEN JE JE CONTRACT BETALEN ALS JE ZIEK BENT!!!!! ZE KUNNEN JE NIET ONTSLAAN ZONDER REDEN, ZIEKTE IS GEEN REDEN. Diefstal, Herhaaldelijk niet op komen dagen (let op HERHAALDELIJK), Fraude, etc natuurlijk wel. Logisch lijkt me, let er op en laat je dat niet aansmeren. Geven ze je de keuze of je tekend zelf of we ontslaan je , tekjen dan niet zelf want ze kunnen je niet zomaar ontslaan SChakel de OR in raad ik je aan, want het mag niet, desnoods een van de bonden (FNV , CNV). Heeft je vriendin zich wel aan de geldende regels gehouden, dus minimaal x-uur van te voren ziekmelden, of voor een bepaalde tijd, anders is het opzich logisch dat ze verlangen dat je iemand regelt want dan is het tot zekere mate jezelf te verwijten, tenzij je natuurlijk op de dag ziek bent geworden etc. Gelukjkig werk ik nog altijd in een filiaal waar niet moeilijk word gedaan. Al heb ik het gevoel dat die met de dag schaarser worden ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dus daar ga ik niet van uit ![]() Idd je zou met iets kleins aan je been best kassa werk kunnen doen.
|
![]() |
Hmm, ok, even tegen de groep in
![]() JA HET MAG WEL mits hij een super goeie onderbouwde reden heeft. Ontslaan mag dan trouwens alleen via de rechter!! Kijk maar even op deze site, die legt je alles heel duidelijk uit. Zomaar de deur uitschoppen mag iig niet. Het moet op dit moment (er van uit gaande dat je contract niet afloopt en je niet in je proefperiode zit) via de rechter. Succes! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bij onbepaald is het max. 2 maanden, bij bepaald een max. van 1 maand.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zit nl een beetje met hetzelfde probleem, mn baas wil me ook ontslaan, omdat ik iig tot mijn uitslag van de MRI niet mag vakkenvullen en daarna waarschijnlijk ook nog niet meteen. Ik mag nog 2 weken kassa proberen en als ze daarna geen plek hebben, willen ze me ontslaan. Ik werk er (met die 2 weken erbij) dan 7,5 week.
||
Citaat:
Kun je die halve week niet rekken? Dan ben je uit die proefperiode. Ik vind trouwens 2 maanden proefperiode tov 1 maand niet meer in de periode wat vreemd overkomen, maar das persoonlijk, snap niet dat ze dan niet voor nog 1 maand wat voor je kunnen vinden.
||
![]() |
Citaat:
Tja volgens mij zegt de Levensmiddelen CAO waar de supers onder vallen dat er altijd een proeftijd van 2 maanden is. Dat de lengte van het contract en de proeftijd nu wel erg scheef zijn geef ik toe
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Albert Heijn & Contract - mag dit? Geert-3 | 13 | 16-01-2010 14:55 | |
Werk, Geld & Recht |
Vulploeg SuicideFunky | 34 | 14-01-2008 21:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Werk, Geld & Recht |
Terugbetalen SoMeBoDy | 74 | 28-05-2004 15:14 | |
Werk, Geld & Recht |
Iemand ontslaan die in ziektewet zit the exploding boy | 15 | 18-01-2004 22:59 |